Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Tubeless - a belsõ nélküli rendszer

- - - - -

  • Please log in to reply
1767 replies to this topic

#1161
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,854 posts
Oúti tubeless esetén totál más perem kell, errõl van abban is szó amit idemásoltál. CX gumit nem fogok 10 barra fújni, így is nem fosok, hogy lerobban a felnirõl.

#1162
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
varosi bicon hasznalok 35os gumit, de az alacsony(abb) nyomason nagyon elkezd maszkalni. en latexet megegyszer sose :)

magas nyomasnal igy mukodik:

Please note, unlike with mountain bike conversions, specific Road Tubeless tires are required for conversion. They have been designed with a folding tire bead that will not stretch and cause catastrophic blowouts. Road Tubeless tires must be used and we have partnered with Hutchinson to provide three excellent options.


viszont cxnal nem latok ilyesmit, es ugyanolyan hatarertekeket irnak, mint montinal.

#1163
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,854 posts

ez engem is erdekelne... mukodik egyaltalan a dolog? a lottynel nem 3 bar a felso hatar?


Stan's-bõl van ugye oúti felni is, gondolom mûködik a dolog 3 bar felett is, nem mintha szükségem lenne magasabb nyomásra. Oúti latexet már használtam 35ös gumiban, 2,5/3 bar nyomáson hegyen, köves terepen és nem volt gondom vele, csak belsõ nélkül lehetne még kicsit csökkenteni a nyomáson, másrészt a hivatalosan 23mm-ig mûködõ Michelin belsõ nem biztos, hogy hosszútávon is jó lesz másfélszer akkora gumiban. Szobában állva volt már egy új, amelyik szimplán kipukkadt.

#1164
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
ez engem is erdekelne... mukodik egyaltalan a dolog? a lottynel nem 3 bar a felso hatar?

#1165
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,854 posts
Oúti felni tubeless átalakításával próbálkozott innen valaki? CX-re kéne tuti megoldást találnom.

#1166
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 posts
Sehogy sem szigetel, de nem várja ezt tõle senki. A "Joe's No-Flats tubeless kit" használata esetén a kit része az a dolog, aminek szigetelnie kell; ez alá ajánlják a normál felniszalag otthagyását.

#1167
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
megneznem, hogy egy osszevissza csuszkalodo, meg gyurott, illetve bele nem ragasztott szalag hogy szigetel... meg ha szigetel is, hogy birja az ammoniat.

#1168
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 posts
Joe instrukciói szerint alapesetben a normális felniszalag (ami a tubeless átalakítás elõtt a belsõ alatt volt) megfelel.

#1169
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
en normalis szalag nelkul neki nem allnek.

#1170
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Mûhelypumpával néha megy a dolog, néha nem; nekem ilyenkor a CO2 patron mûködött. Ha új még a külsõ, és még emlékszik az összehajtogatott formájára, akkor lehet, hogy az is segít, ha elõször fölteszitek belsõvel, hogy elfelejtse a hajtogatást. Síkosítót használtok, hogy könnyen a helyére tudjon csúszni a külsõ? Gondolom arra ügyeltek, hogy nem a földön van a gumi? Az elsõ felfújásnál az is segíthet, ha kiszeditek a szelep belsejét, úgy erõsebbek a löketek - aztán persze ha leveszed a pumpát azonnal kifúj, de akkor már remélhetõleg a helyén van a gumi. Nem hiszem, hogy a gumiszalag alatt lévõ szalagon bármi is múlna.


Jaja, ügyeltünk ezekre. Igazából nem elõször csinálom már, de ismét meglepett, bizonyos felni/külsõ kombóknál mennyit kell szenvedni. No úgy látszik, ez is egy ilyen. :-)

#1171
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 posts
Mûhelypumpával néha megy a dolog, néha nem; nekem ilyenkor a CO2 patron mûködött. Ha új még a külsõ, és még emlékszik az összehajtogatott formájára, akkor lehet, hogy az is segít, ha elõször fölteszitek belsõvel, hogy elfelejtse a hajtogatást. Síkosítót használtok, hogy könnyen a helyére tudjon csúszni a külsõ? Gondolom arra ügyeltek, hogy nem a földön van a gumi? Az elsõ felfújásnál az is segíthet, ha kiszeditek a szelep belsejét, úgy erõsebbek a löketek - aztán persze ha leveszed a pumpát azonnal kifúj, de akkor már remélhetõleg a helyén van a gumi. Nem hiszem, hogy a gumiszalag alatt lévõ szalagon bármi is múlna.

#1172
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
Srácok, DT Swiss M1900 kerékszettel és rá SnakeSkin Hans Dampf 2.35-ös külsõkkel bénázunk, Joe's No-Flats tubeless kitünk van hozzá (ragasztószalag nélkül sajnos) és nem sikerül felfújni az istennek sem. Pedig reménykedtem benne, hogy menni fog ragasztószalag nélkül is. :) (A reményhal meg a tintahal...) Sajnos csak mûhelypumpánk van, ez jelentõsen nehezít a körülményeken... Orrán-száján szökik a levegõ. Gondolom érdemes lenne mégis a felniszalagot leszedni talán és tubeless ragasztószalaggal (ami még nincs per pillanat) vagy duck tape-pel körberagasztani szerintem. Jó lehet így? Átkozott Hans Dampf elég laza, lötyögõs, nem valami passzentos külsõ...
A JOe's-féle vidijón meg a csaj olyan könnyen alakít át egy kereket tubeless-re, hogy az arcom leszakad! :D

#1173
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts
A legjobb megoldás a nagyobb lyukakra az autókhoz kapható folt, nagyon erõs, nem nyúlik, s olcsó! Érzésre pontosan megegyezik a gyári "tubeless" foltokkal, csak éppen 1500 Ft-ért egy 20 darabos készletet kapsz, s nem 3 db foltot...
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#1174
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
ha tenyleg gombostunyi, akkor megoldja... ha nagyobb a lyuk, es szovetszakadas van, akkor a szimpla folt nem biztos, hogy jo, mert nyulik, es ki fog puposodni. lehet venni tiptopban tubelesses foltot, ami szovetes.

#1175
mayor

mayor

    vendég

  • fórumtag
  • 212 posts
adott egy schwalbe tl ready külsõ egy gombostûnyi lyukkal. érdemes ezt folttal (hagyományos belsõhöz valóval??) belülrõl megragasztani vagy a tej ugyis elintézi? nyilván elintézi mert ez a dolga, de nem biztosabb ha foltozva is van? ti hogy szoktátok?

#1176
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
korabban a joe olcsobb volt itthon, de most a stan talan olcsobb kintrol - szvsz jobb is.

#1177
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts

honnan (nem webshop) a legolcsobb?


de webshop :D
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#1178
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,636 posts
slime, joe s, stan s?

melyik a legjobb ar ertek aranyu tomito?es honnan (nem webshop) a legolcsobb?

(kivancsi vagyok mikor jonnek elo gumi ovszerbe valo tomitovel)

#1179
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
40 psi max

#1180
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Hogy szoktátok felfújni a kereket? Nekem van amikor ment pumpával, van, amikor csak patronnal. Benzinkútnál próbáltátok már? Azok elég jók? Esetleg létezik erre a célra alkalmas olcsó kompresszor? (Most beindult a fantáziám: Nem is kéne motoros. El tudnék képzelni egy olyasmit, hogy pumpával felfújok egy kis nyomástartályt, és abból lököm meg a kereket. Tök egyszerû lenne, csak egy kis tartály szelepekkel ... Ha egy kis kínai elkezdené gyártani, 2-4 e Ft-ból meglehetne. Vagy van már?)


Infó: egy CocaCola mûanyag petpalack 16 bart simán bírt, mikor fizikatanárunk még középiskolában (úristen, majdnem 20 éve!) anno rakétát épített belõle valamilyen fizikaversenyhez. A mai vékony falú palackok is szerintem bírják azt a nyomást (saccra 4-6 bar), ami szükséges lehet, a kérdés inkább egy jó szelep építése. A kísérleteknél is ez volt a fõ probléma.