Jelentkezz be Regisztrálj
Tubeless - a belsõ nélküli rendszer
#1101
Posted 2012. December 16. - 20:57
Mi a here lehet vele?
Az elsõt már újra gorilláztam egy kanyar miatt, d emég faragni kell rajta.
#1102
Posted 2012. November 27. - 12:16
#1103
Posted 2012. November 27. - 12:05
***
nalam megbizhatosagbol jeles. mar ket hete halogatom, hogy potlom benne a lottyot, de csak hetvegen vagyok otthon egy masfel napra, bringazni is alig van idom, nem hogy butykolni. a ket hete be is nyalhattam vmit, mert egy het utan lehetett benne vagy fel bar nyomas. idom megint nem volt, csak felfujtam, elmentem bringazni egy orara, es siman kibirta ezt nehez lenne egy lapos belsos rendszerrel megcsinalni.
#1104
Posted 2012. November 26. - 14:04
Elsõ kerék XKing Protection. Gorillaszalag helyére, autós szelep megfarag berak.
Gumi felrak kúton felnyom. Küllõ anyánál szelel. Gorilla felgyûrõdött. Megigazít, minden patent. Tej bele. Tapintásra nem veszített nyomásból.
Hátsó kerék RaceKing Protection. Gorillaszalag helyére, autó szelep megfaraf berak.
Gumi felrak, perem istennek sem akar helyére menni. Szappanos víz mindent megold. Gumi helyén. Tej bele. Peremnél 10 centi hosszon szizseg, pezseg a tej.
Rázogat nem múlik. Éjszakára úgyhagy. Reggel is sziszeg,de érzetre nem esett a nyomás. Éeereszt perem megtöröl felfúj, lötyböl. Csendben van. Öröm.
Bringába berak.
Reggel bringa elõvesz, hogy azzal rakom melóba, hátulja lapos. Na mondom vmi nem kerek. Felpumpál szeleptövénél szelet. Szelep megmozgat meghúz, mégjobban leszelel. bringa pihen este neki futok, hogy ha szelepnél meglötybölöm megfogja-e ha nem, akkor másik szelepet próbálok meg befaragni.
Vagy lehet kapni autószelepes tubeless szelepet?
#1105
Posted 2012. November 19. - 22:02
#1106
Posted 2012. November 18. - 19:56
A Conti ProTection után pozitív meglepetés. Lötyivel ugyan, de nem vesztett semmit a nyomásból, 1 egész nap alatt, frissen feltéve. Elöbbi (Continental) tényleg jóval rosszabban tartja a levegõt, legalább is az elsõ egy hónapban. Kb. egy hónap után "megjavult", de addig szívás volt.
A sima TLR-es Schwalbe viszont tényleg szita, orrán-száján jön a levegõ. SnakeSkin meg nekem úgy fest, majdnem UST-szint, egy rövidebb túrát megkockáztatom, simán bírna akár lötyi nélkül, ha nem kap tüskét.
#1107
Posted 2012. November 18. - 08:30
Csak próbaképp installáltam egy 2012-es SnakeSkin Nobby Nic-et és egy 2013-as NNic-et is, tubelessként. Pozitívan csalódtam, lötyi nélkül 4 óra alatt 0.1 és 0.2 bar-t vesztettek 2.5 bar nyomásból. Nem rossz! (A 2013-as 50 grammal könnyebb)
ha rendesen tomit a tl schwalbe, akkor mar nincs gond veluk... nalam most jo ha ilyen -0.1 bar/het van. ha esetleg vmelyik tobbet ereszt, akkor tudom, hogy vmi tortent vmi veluk. meg sosem hagyott cserben, de ilyenkor van, hogy viz ala nyomom, es latszik, hogy hol szivarog esetleg belole. oda kicsit lotykolok pluszban, es ok. viszont lotty nelkul uj korukban azonnal leeresztettek.
gondolkodtam en is a snakeskinen, de ezt sem hasznalom olyan terepen, hogy kicsapjam az oldalat. ha majd gond lesz, szvsz csak akkor pakolok plusz sulyt a bringara.
a gordulest tenyleg erdemes lenne osszehasonlitani.
#1108
Posted 2012. November 17. - 21:16
#1109
Posted 2012. November 17. - 19:52
#1110
Posted 2012. November 16. - 11:04
A kivágott szelepnél arra figyelj, hogy ne zavarja majd a gumiperem helyezkedését, különben már ott elengedi a levegõt.
A WTB felniben van egy árok középen végig, ott szerintem szépen el fog bújni a szelep. Ha nem lesz jó, akor lehet gondolkozni, mert autósra van fúrva a felni.
#1111
Posted 2012. November 16. - 07:04
na Gorilla tape úton angolból, Conti XK RK Protection black chilli is megshoppingolva, WTB lötyi a polcon. Ha együtt lesz minden még túrok két autós szelepet belsõkbõl és indulhat az install.
néha szoktam felrakni slicket. Egy olcsó kenda 1.5ös slickem van, aminek elég vastag a fala. Elképzelhetõ, hogy azt is tudom tömlõ nélkül használni?
A perem többet számít, mint az oldalfal. Ha az túl laza az adott felnin, akkor beleõszülsz a próbálkozásba, persze ha annyira fos az oldalfal, mint pl. egy B-s 29es X-Kingnek, amin konrétan 1,5bar felett kispriccelt a lötty, az is probléma.
Lehet nem hülyeség elõször belsõvel felrakni majd a Contikat, elsõ felrakásnál is úgy sikerült csak az UST felniken, aztán utána 1 oldalon megbontod, belsõ ki, szelep és lötty be, vagy elõször csak a szelep, aztán ha sikerül felfújni mehet a lötty is. Tegnap reggel hajtottam össze, ha majd kézhez kapod hajtogasd ki és dobd fel, hogy visszanyerje teljesen az alakját, könnyebb utána a szerelés. Vékonyabb oldalú gumiknál ez nem annyira jön ki, de ennél majd meglátod mennyit tart, ez kihajtva megáll mint egy drótperemes, az alap Conti összecsuklik.
A ZTR felnik perem megoldása egyértelmûen jobb, mint a hivatalos UST, kevésbé szívás a felfújás mûhelypumpával, a WTB-rõl nincs tapasztalatom.
A kivágott szelepnél arra figyelj, hogy ne zavarja majd a gumiperem helyezkedését, különben már ott elengedi a levegõt.
#1112
Posted 2012. November 15. - 23:33
Ó, köszönöm szépen!!!Van 2 db TNT-s, 2.2-es Geax Saguaro-m felesleges. Egyik olyan 45-50%-os, másik 75%, ha kell ingyen, akkor írj egy privát üzenetet.
#1113
Posted 2012. November 15. - 23:24
piszta,
hogy fogod összerakni szalaggal és autós szeleppel? Én vettem két ust szelepet, az ment a felnibe. Aztán (rendes gumi híján) itt el is akadt a projekt...
Van 2 db TNT-s, 2.2-es Geax Saguaro-m felesleges. Egyik olyan 45-50%-os, másik 75%, ha kell ingyen, akkor írj egy privát üzenetet.
#1114
Posted 2012. November 15. - 22:51
hogy fogod összerakni szalaggal és autós szeleppel? Én vettem két ust szelepet, az ment a felnibe. Aztán (rendes gumi híján) itt el is akadt a projekt...
#1115
Posted 2012. November 15. - 22:45
néha szoktam felrakni slicket. Egy olcsó kenda 1.5ös slickem van, aminek elég vastag a fala. Elképzelhetõ, hogy azt is tudom tömlõ nélkül használni?
nem tudom, a vékony és porózus fal egyáltalán mennyire gond, mennyire tömíti a cucc. a slick viszont majd engem is érdekel jövõre, kíváncsi vagyok nagyon, hogy aszfalton is jelentkezik-e észrevehetõ elõny (terepen még nem mondanám, hogy megtapasztaltam a különbséget, más a külsõ is, mint ami eddig volt)
#1116
Posted 2012. November 15. - 22:03
néha szoktam felrakni slicket. Egy olcsó kenda 1.5ös slickem van, aminek elég vastag a fala. Elképzelhetõ, hogy azt is tudom tömlõ nélkül használni?
#1117
Posted 2012. November 15. - 21:35
Elsõ körben kisérletezek. WTB LaserDisk CC felnijeim vannak. A peremük elég jónak tûnik, most is alig bírom kipattingatni belõle a külsõt. Ezért nem is gondolkoztam/gondolkozom kerék cserében. Gumiban amiben gondolkoztam az a mostani Contik Protectionos változata vagy Maxxis Crosmark, de a lényeg hogy ne eressze el a tejet.
nekem laser disc trail felnik vannak, és annak ellenére arcpirítóan egyszerûen ment minden, hogy túl keskeny szalagot vettem hozzá
(WTB szalag, ebike, 24-est vettem, de ehhez a -21-es- felnihez a 28mm a jó méret) Schwalbe Rapid Rob legolcsóbb változat, és még csak mellé se csöppent a lötyi.
ja, szintén ebike-ról vettem Continental revo folyadékot, jó tipp volt, WTB szelepekkel, az egész átalakítás bõven 10e alatt megvolt, és bár még csak egyszer mentem vele -friss az élmény-, teljesen meg vagyok gyõzve. a rendszer mûködõképességérõl mindenképpen.
kompresszort használtam ugyan, de szerintem mûhelypumpával is ment volna - ha a peremeket jól ráigazgatod a felni vállára, és nincs valami kompatibilitási gond, akkor szerintem nagy gond nem lesz. ja, elõször belsõvel fújtam fel mindkettõt, hogy a szalagot kicsit helyrepréselje, és úgy csak az egyik peremet kellett kicsit a külsõ kivétele után igazgatni, a másikat a 4 bar megoldotta szépen.
#1118
Posted 2012. November 15. - 20:10
Joe's no-flats rendszerrel próbálkozom. Mert csak addig jutok. Felniszalag levéve, lyukakat körberagasztottam Joe's-féle szalaggal, arra került rá a gumiszalag, mindehhez sok szappanos víz. Külsõ SnakeSkin-es Nobby Nic.
Úgy fest, kevés lesz a mûhelypumpa ehhez a setuphoz, kompresszorra lenne szükségem. Vagy csodára.
Valamelyikõtök tud olyan oldalról/listáról, ahol összegyûjtötték, milyen külsõt milyen felnivel lehet nagy valószínûséggel összeépíteni? Jó lenne tudni, érdemes-e tovább kínlódnom, vagy hagyjam az egészet a fenébe:)
#1119
Posted 2012. October 27. - 17:02
sziasztok!
Ghetto tubelessben gondolkozom. Milyen ragasztószalagot érdemes venni, ami itthon is beszerezhetõ?
Hajós boltokban kapható Duck Tape megfelel a célnak? Nem oldja meg a lötyi?
Külsõben mi az ami megfelel a célnak? Jelenleg RaceKing XKing párost használok, az alap verziókat.
Ha nem B-s RaceKing és X-King, akkor azok mûködnek Stan's löttyel, nem kell semmi bûvészkedés, betöltés és pumpálás után az oldalukon látható videó alapján körberázogatni a löttyöt és menetkész.
#1120
Posted 2012. October 27. - 14:18
Megéri visszaolvasnod (én is ezt tettem), sok kérdésre kaphatsz választ. A duck tape egyértelmûen tilos (ahogy volt is rá korábban negatív példa). Én vettem a neten gorillát, illetve valami noname szalagot, ami nagyon hasonlít a stans-ra. Az elõbbivel dolgozni sokkal könnyebb, majdhogynem örömteli, a merevebb szalag viszont nagyon nehézkes volt. Pillanatnyilag ott tartok, hogy a kétféle szalaggal megcsináltam egy-egy kereket, az itthon lévõ gumikkal (speci 2bliss, conti protection) képtelen voltam felfújni õket. Várom a szezon végét, hogy a rendes ust-s kerékrõl leesõ crossmarkokkal folytassam a kísérletezést.
Egyébként így szezon végére rengeteg ust-s kerék lett az apróban megéri szétnézni. 35-40-ért már szerintem nem annyira drága!
Elsõ körben kisérletezek. WTB LaserDisk CC felnijeim vannak. A peremük elég jónak tûnik, most is alig bírom kipattingatni belõle a külsõt. Ezért nem is gondolkoztam/gondolkozom kerék cserében. Gumiban amiben gondolkoztam az a mostani Contik Protectionos változata vagy Maxxis Crosmark, de a lényeg hogy ne eressze el a tejet.