Jelentkezz be Regisztrálj
Tubeless - a belsõ nélküli rendszer
#921
Posted 2013. October 01. - 22:31
#922
Posted 2013. October 01. - 21:41
#923
Posted 2013. October 01. - 21:07
A WTB Country Disc is hibátlan belsõ nélkül, csak a középsõ árkot kellett feltölteni habszalaggal a yellow tape felragasztása elõtt.
#924
Posted 2013. October 01. - 21:01
Jó tippek, lehet megpróbálom.
#925
Posted 2013. October 01. - 19:46
Én egy Xkinggel szívtam így. A megoldás az lett, hogy szigetelõszalaggal körbe oda ragasztottam a gumit felnihez. Az pont annyit tartott, hogy bepattant a helyére és nem szökött el a levegõ.Ssziasztok!
A családban az utolsó, 4. monti kerekeit akartam tubelessre átalakítani, és nem megy . UST kerék (Shimano WH MT-66), TLR gumik (elõl SchwalbeRocket Ron Evo SnakeSkin TLR, hátul Conti X-King ProTection); ugyanilyet már raktam össze 3 párat. A különbség az, hogy most az új joe's Eco Sealant-ot használnám, amihez a használati utasítás szerint nem szabad CO2 patront alkalmazni. Eddig néha sikerült a sima állópumpával, néha nem, olyankor jött a patron, azzal soha nem volt gond. Sajnos most sem ment a pumpás megoldás. Elmentem benzikúthoz (eddig 3-hoz), és gumiszerelõhhöz is, de hiába van autós szelep - presta adapterem, ott is szökik a levegõ, meg körben is; nem megy. Kiszedtem a szelep magját; nem megy. Próbáltam Schwalbe EasyFit-tel, próbáltam dúsan habzó mosogatószerrel, nem megy.
Az igaz, hogy a külsõk nem vadonatújak, de alig használtak, nem gyûrött a peremük, éppenséggel jobban állnak a keréken, mint egy a csomagolásból frissen kihajtogatott darab.
Mit lehetne még kipróbálni?
Köszi.
#926
Posted 2013. October 01. - 19:09
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#927
Posted 2013. October 01. - 10:48
A családban az utolsó, 4. monti kerekeit akartam tubelessre átalakítani, és nem megy . UST kerék (Shimano WH MT-66), TLR gumik (elõl SchwalbeRocket Ron Evo SnakeSkin TLR, hátul Conti X-King ProTection); ugyanilyet már raktam össze 3 párat. A különbség az, hogy most az új joe's Eco Sealant-ot használnám, amihez a használati utasítás szerint nem szabad CO2 patront alkalmazni. Eddig néha sikerült a sima állópumpával, néha nem, olyankor jött a patron, azzal soha nem volt gond. Sajnos most sem ment a pumpás megoldás. Elmentem benzikúthoz (eddig 3-hoz), és gumiszerelõhhöz is, de hiába van autós szelep - presta adapterem, ott is szökik a levegõ, meg körben is; nem megy. Kiszedtem a szelep magját; nem megy. Próbáltam Schwalbe EasyFit-tel, próbáltam dúsan habzó mosogatószerrel, nem megy.
Az igaz, hogy a külsõk nem vadonatújak, de alig használtak, nem gyûrött a peremük, éppenséggel jobban állnak a keréken, mint egy a csomagolásból frissen kihajtogatott darab.
Mit lehetne még kipróbálni?
Köszi.
#928
Posted 2013. September 28. - 09:38
Végül Zsé oldotta meg a kérdést.
bikepont - Kerékpárbolt és szerviz
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#929
Posted 2013. September 28. - 08:22
Segíthet, ha ezt berakom a yellow alá, vagy az nem fog nyomást csak a gumit tartja?
#930
Posted 2013. September 27. - 22:23
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#931
Posted 2013. September 27. - 21:13
Újraraktam a yellow tape -t nagyon odafigyelve, feszítve, pontosan. Átsimítottam mindenhol, felraktam belsõvel is hogy odapréselje. Nem lett jó.
Jobban megvizsgálva azt vettem észre, hogy a szalag alatt viszonylag sok a "levegõ", nincs odatapadva a felnihez a szalag. Nem hiszem, hogy a tisztítás lenne rossz, mert már féktisztítót is bevetettem ami tudomásom szerint mindent visz.
Újra rányomva azt tapasztaltam, hogy ismét elválik az anyag ridegsége miatt. Egyébként ez a szalag mennyire öntapadó? Az enyém szinte semennyire! Lehet gyárilag selejt, vagy elöregedett rajta a ragasztó (már ha öntapadónak kéne lennie).
A videókban nem tökölnek ennyit amíg felrakják.
Ami viszont pozitívum, a külsõ simán felmegy és nem ereszt sehol tej nélkül sem!
Próbáljam inkább a Joe's féle gumis szalagot?
#932
Posted 2013. September 27. - 19:46
Igen ott habzik 2-3 anyánál. Akkor megpróbálom újrarakni a szalagot. A felrakásnál az alábbi dolgokra figyeltem visszaolvasva a fórumot:
1. letisztítottam, megpucoltam a felnit
2. elõfeszítve raktam bele a szalagot
3. amennyire tõlem telt egyenesen helyeztem fel
4. szelepnél 10 cm átfedés
Van még valami amit kihagytam, vagy csak a szerencse hiányzik?
Nem a szelepnél szökik a levegõ a felni belsejébe? A felni hegesztett vagy illesztett? Az illesztésnél is ereszthet.
#933
Posted 2013. September 27. - 07:08
1. letisztítottam, megpucoltam a felnit
2. elõfeszítve raktam bele a szalagot
3. amennyire tõlem telt egyenesen helyeztem fel
4. szelepnél 10 cm átfedés
Van még valami amit kihagytam, vagy csak a szerencse hiányzik?
#934
Posted 2013. September 27. - 06:18
Az elõzõt megválaszolom. Szépen hallottam a pattanást. Kicsit tartottam a túlfújástól de a szappan ~2,5 bar -on mûködött.
További kérdés:
Ha az elsõ, még lötty nélküli felfújáskor pár küllõnél ereszt akkor én szúrtam el a yellow tape felrakását, vagy a lötty majd tömít ha belerakom és ne foglalkozzak vele?
Ha a küllõanya mellett jön ki a levegõ, akkor nagy eséllyel elszúrtál valamit.
#935
Posted 2013. September 26. - 23:45
Sziasztok,
TL-ready sima felnire fújásakor is hallani kéne a "pattanást", vagy csak UST -nél?
Az elõzõt megválaszolom. Szépen hallottam a pattanást. Kicsit tartottam a túlfújástól de a szappan ~2,5 bar -on mûködött.
További kérdés:
Ha az elsõ, még lötty nélküli felfújáskor pár küllõnél ereszt akkor én szúrtam el a yellow tape felrakását, vagy a lötty majd tömít ha belerakom és ne foglalkozzak vele?
#936
Posted 2013. September 26. - 09:24
TL-ready sima felnire fújásakor is hallani kéne a "pattanást", vagy csak UST -nél?
#937
Posted 2013. September 23. - 09:03
#938
Posted 2013. September 23. - 06:32
Valóban elhangzott lejjebb a 3.5 bár, de UST gumit rakott fel mert kíváncsi volt a felni állapotára !
Na igen. Ha szivarog az olaj a hengerfejtomitesnel, legjobb feltekerni de irgalmatlanul a turbonyomast es menni egyet kover gazon, vajon jo-e meg az a tomites...
#939
Posted 2013. September 22. - 21:41
Na visszaterve az UST-re, a Schwalbenak az a helyzet, mar lassan nincs is UST gumija, csak TLR, abbol is a sima vagy a SnakeSkin. De meg ha van is (NNic, RRalph meg biztosan van, de mar csak 26-osban!), mi nem azokat vesszuk, mert mondjuk 120-150 grammal nehezebb, mint a SnakeSkin, nem beszelve a zsirpapir oldalfalu alap Evo TLR-rol. Na, ez utobbit feltolja valaki 3 bar fole (mint elhangzott lejjebb, 3.5 bar...), reggelre jo esellyel lerobban a felnirol.
A masik, hogy rendesen beszappanozott kulso 2 baron is bepattan a helyere, minek tulfujni?
Ez inkabb a kevlar peremen mulik, nem az oldalfalon. Amugy ez a limit szvsz a felni es a lotty miatt van, mivel a gumi 4 barig birja (terheles alatt a sulylimiten). Pont ugyanaz, mint fentebb az ustn.
#940
Posted 2013. September 22. - 20:57
A 2.25"-os UST Maxxis Ardentre 30-60 psi van írva, az 2.07-4.14 bar (ezt raktam most fel 3.5-el, a felni pedig jóval többet is elbír). Maxxis Advantage 2.1-es és Ardent 2.25"-os hajtogatható (tehát nem TL de nem is zsírpapír oldalfalú mint a TL-Ready NNic amit kölcsön kaptam egyszer és a szappan áthabzott rajta) gumikkal nagyon sokáig mentem 1.8-1.9-el, durván csapattam sziklakertekben, nem egyszer tévedtem be tarolt mezõre hegyes kiálló kórókkal (gondoltam garantált defekt). +0.2 bar (2.0-2.1) határozottan kényelmetlen volt. Egyetlen egy defektem, felütésem sem volt idáig. A mostani felütéses defekt volt az elsõ, de valószínûleg nem úszom meg 2.1 baron sem. Nagyon belevágtattam egy sziklás lejtõbe, a gumi pedig nem TL volt. Túrázgató stílushoz, 90kg-hoz saját részre továbbra is jónak gondolom az 1.9-2.0 bart, csapatáshoz valóban több kell.