Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Tubeless - a belsõ nélküli rendszer

- - - - -

  • Please log in to reply
1767 replies to this topic

#921
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
nekem mindegyik gumi siman a helyere pattant a mososzeres modszerrel (sun black flag).

#922
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts
Most jutott eszembe a trükk, amit használtam. Beletettem egy belsõt, azzal bepattintottam a helyére. Csak az egyik oldalon bontottam le a külsõt, úgy vettem ki a belsõt, így csak az egyik oldalának kellett bepattanni.

#923
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,854 posts
ZTR felnikkel is ennyit szoptok? Családban volt UST Mavic, kész szívás tubeless ready gumikkal, ZTR-re meg minden max. minimális mókolással felcuppan, 25-ös oúti gumiktól a 2,4es Maxxis Ardentig.
A WTB Country Disc is hibátlan belsõ nélkül, csak a középsõ árkot kellett feltölteni habszalaggal a yellow tape felragasztása elõtt.

#924
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts
Ha tudnátok, hogy mennyit szívtam már így gumikkal, Mavic 819-re tejjel felrakni nem TL gumit. Annyi tej elfolyt a padlóra legutóbbi felrakásnál, hogy elment a kedvem a kísérletezéstõl. De tudom, ha egyszer bepattan, akkor már jó. Most éppen aktuális lenne egy ilyen mutatvány, mert az Adrent nem jön be hátul, elpattog mint a labda.

Jó tippek, lehet megpróbálom.

#925
h_geri

h_geri

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 459 posts

Ssziasztok!

A családban az utolsó, 4. monti kerekeit akartam tubelessre átalakítani, és nem megy :( . UST kerék (Shimano WH MT-66), TLR gumik (elõl SchwalbeRocket Ron Evo SnakeSkin TLR, hátul Conti X-King ProTection); ugyanilyet már raktam össze 3 párat. A különbség az, hogy most az új joe's Eco Sealant-ot használnám, amihez a használati utasítás szerint nem szabad CO2 patront alkalmazni. Eddig néha sikerült a sima állópumpával, néha nem, olyankor jött a patron, azzal soha nem volt gond. Sajnos most sem ment a pumpás megoldás. Elmentem benzikúthoz (eddig 3-hoz), és gumiszerelõhhöz is, de hiába van autós szelep - presta adapterem, ott is szökik a levegõ, meg körben is; nem megy. Kiszedtem a szelep magját; nem megy. Próbáltam Schwalbe EasyFit-tel, próbáltam dúsan habzó mosogatószerrel, nem megy.

Az igaz, hogy a külsõk nem vadonatújak, de alig használtak, nem gyûrött a peremük, éppenséggel jobban állnak a keréken, mint egy a csomagolásból frissen kihajtogatott darab.

Mit lehetne még kipróbálni?

Köszi.

Én egy Xkinggel szívtam így. A megoldás az lett, hogy szigetelõszalaggal körbe oda ragasztottam a gumit felnihez. Az pont annyit tartott, hogy bepattant a helyére és nem szökött el a levegõ.

#926
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts
A tejjel körbe bekenni a felnit és a gumit is hagyni rászáradni ( én kis darab szivaccsal csináltam) nálam ez segitett.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#927
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 posts
Ssziasztok!

A családban az utolsó, 4. monti kerekeit akartam tubelessre átalakítani, és nem megy :( . UST kerék (Shimano WH MT-66), TLR gumik (elõl SchwalbeRocket Ron Evo SnakeSkin TLR, hátul Conti X-King ProTection); ugyanilyet már raktam össze 3 párat. A különbség az, hogy most az új joe's Eco Sealant-ot használnám, amihez a használati utasítás szerint nem szabad CO2 patront alkalmazni. Eddig néha sikerült a sima állópumpával, néha nem, olyankor jött a patron, azzal soha nem volt gond. Sajnos most sem ment a pumpás megoldás. Elmentem benzikúthoz (eddig 3-hoz), és gumiszerelõhhöz is, de hiába van autós szelep - presta adapterem, ott is szökik a levegõ, meg körben is; nem megy. Kiszedtem a szelep magját; nem megy. Próbáltam Schwalbe EasyFit-tel, próbáltam dúsan habzó mosogatószerrel, nem megy.

Az igaz, hogy a külsõk nem vadonatújak, de alig használtak, nem gyûrött a peremük, éppenséggel jobban állnak a keréken, mint egy a csomagolásból frissen kihajtogatott darab.

Mit lehetne még kipróbálni?

Köszi.

#928
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts
Nekem a legszélesebb szalag segített
Végül Zsé oldotta meg a kérdést.
bikepont - Kerékpárbolt és szerviz
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#929
Kvázi

Kvázi

    újonc

  • fórumtag
  • 11 posts
Ott a pont. A perem után majdnem vízszintesen jön be az anyag, majd a küllõknél középen van egy szép nagy vályú. A Joe's -nak van a mûanyag szalagja amit a gumi alá kell rakni. A Yellow -hoz képest Tixónak tûnik. :)
Segíthet, ha ezt berakom a yellow alá, vagy az nem fog nyomást csak a gumit tartja?

#930
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts
Milyen a felnid ha sok benne a 90 fokkos törés akkor lehet hogy annyit fogsz szívni mint én ( k .....sokat).
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#931
Kvázi

Kvázi

    újonc

  • fórumtag
  • 11 posts
Ez nekem is eszembe jutott, ezért egy plusz gumialátéttel próbáltam kiszûrni ezt a lehetõséget. Nem jött be... A felni illesztett.
Újraraktam a yellow tape -t nagyon odafigyelve, feszítve, pontosan. Átsimítottam mindenhol, felraktam belsõvel is hogy odapréselje. Nem lett jó. :(
Jobban megvizsgálva azt vettem észre, hogy a szalag alatt viszonylag sok a "levegõ", nincs odatapadva a felnihez a szalag. Nem hiszem, hogy a tisztítás lenne rossz, mert már féktisztítót is bevetettem ami tudomásom szerint mindent visz. :)
Újra rányomva azt tapasztaltam, hogy ismét elválik az anyag ridegsége miatt. Egyébként ez a szalag mennyire öntapadó? Az enyém szinte semennyire! Lehet gyárilag selejt, vagy elöregedett rajta a ragasztó (már ha öntapadónak kéne lennie).
A videókban nem tökölnek ennyit amíg felrakják. :)
Ami viszont pozitívum, a külsõ simán felmegy és nem ereszt sehol tej nélkül sem!
Próbáljam inkább a Joe's féle gumis szalagot?

#932
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,854 posts

Igen ott habzik 2-3 anyánál. :( Akkor megpróbálom újrarakni a szalagot. A felrakásnál az alábbi dolgokra figyeltem visszaolvasva a fórumot:
1. letisztítottam, megpucoltam a felnit
2. elõfeszítve raktam bele a szalagot
3. amennyire tõlem telt egyenesen helyeztem fel :)
4. szelepnél 10 cm átfedés
Van még valami amit kihagytam, vagy csak a szerencse hiányzik?


Nem a szelepnél szökik a levegõ a felni belsejébe? A felni hegesztett vagy illesztett? Az illesztésnél is ereszthet.

#933
Kvázi

Kvázi

    újonc

  • fórumtag
  • 11 posts
Igen ott habzik 2-3 anyánál. :( Akkor megpróbálom újrarakni a szalagot. A felrakásnál az alábbi dolgokra figyeltem visszaolvasva a fórumot:
1. letisztítottam, megpucoltam a felnit
2. elõfeszítve raktam bele a szalagot
3. amennyire tõlem telt egyenesen helyeztem fel :)
4. szelepnél 10 cm átfedés
Van még valami amit kihagytam, vagy csak a szerencse hiányzik?

#934
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,854 posts

Az elõzõt megválaszolom. Szépen hallottam a pattanást. Kicsit tartottam a túlfújástól de a szappan ~2,5 bar -on mûködött. :D
További kérdés:
Ha az elsõ, még lötty nélküli felfújáskor pár küllõnél ereszt akkor én szúrtam el a yellow tape felrakását, vagy a lötty majd tömít ha belerakom és ne foglalkozzak vele?


Ha a küllõanya mellett jön ki a levegõ, akkor nagy eséllyel elszúrtál valamit.

#935
Kvázi

Kvázi

    újonc

  • fórumtag
  • 11 posts

Sziasztok,

TL-ready sima felnire fújásakor is hallani kéne a "pattanást", vagy csak UST -nél?


Az elõzõt megválaszolom. Szépen hallottam a pattanást. Kicsit tartottam a túlfújástól de a szappan ~2,5 bar -on mûködött. :D
További kérdés:
Ha az elsõ, még lötty nélküli felfújáskor pár küllõnél ereszt akkor én szúrtam el a yellow tape felrakását, vagy a lötty majd tömít ha belerakom és ne foglalkozzak vele?

#936
Kvázi

Kvázi

    újonc

  • fórumtag
  • 11 posts
Sziasztok,

TL-ready sima felnire fújásakor is hallani kéne a "pattanást", vagy csak UST -nél?

#937
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts
Mint írtam, 60psi-ig a gumi hivatalosan is fújható, a felni sokkal többet bír. Csak a lakásban fújtam fel, mielõtt megyek, leengedem.

#938
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Valóban elhangzott lejjebb a 3.5 bár, de UST gumit rakott fel mert kíváncsi volt a felni állapotára ! :)


Na igen. Ha szivarog az olaj a hengerfejtomitesnel, legjobb feltekerni de irgalmatlanul a turbonyomast es menni egyet kover gazon, vajon jo-e meg az a tomites... :)

#939
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

:)
Na visszaterve az UST-re, a Schwalbenak az a helyzet, mar lassan nincs is UST gumija, csak TLR, abbol is a sima vagy a SnakeSkin. De meg ha van is (NNic, RRalph meg biztosan van, de mar csak 26-osban!), mi nem azokat vesszuk, mert mondjuk 120-150 grammal nehezebb, mint a SnakeSkin, nem beszelve a zsirpapir oldalfalu alap Evo TLR-rol. :) Na, ez utobbit feltolja valaki 3 bar fole (mint elhangzott lejjebb, 3.5 bar...), reggelre jo esellyel lerobban a felnirol.

A masik, hogy rendesen beszappanozott kulso 2 baron is bepattan a helyere, minek tulfujni? ;)


Ez inkabb a kevlar peremen mulik, nem az oldalfalon. Amugy ez a limit szvsz a felni es a lotty miatt van, mivel a gumi 4 barig birja (terheles alatt a sulylimiten). Pont ugyanaz, mint fentebb az ustn.

#940
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts
Az UST egyik elõnye, hogy sokkal kisebb nyomásokkal is lehet menni, ugye?

A 2.25"-os UST Maxxis Ardentre 30-60 psi van írva, az 2.07-4.14 bar (ezt raktam most fel 3.5-el, a felni pedig jóval többet is elbír). Maxxis Advantage 2.1-es és Ardent 2.25"-os hajtogatható (tehát nem TL de nem is zsírpapír oldalfalú mint a TL-Ready NNic amit kölcsön kaptam egyszer és a szappan áthabzott rajta) gumikkal nagyon sokáig mentem 1.8-1.9-el, durván csapattam sziklakertekben, nem egyszer tévedtem be tarolt mezõre hegyes kiálló kórókkal (gondoltam garantált defekt). +0.2 bar (2.0-2.1) határozottan kényelmetlen volt. Egyetlen egy defektem, felütésem sem volt idáig. A mostani felütéses defekt volt az elsõ, de valószínûleg nem úszom meg 2.1 baron sem. Nagyon belevágtattam egy sziklás lejtõbe, a gumi pedig nem TL volt. Túrázgató stílushoz, 90kg-hoz saját részre továbbra is jónak gondolom az 1.9-2.0 bart, csapatáshoz valóban több kell.