Aham... szerencse is kell, akkor lehet majd csak megfelelő felnivel próbálkozom...
Jelentkezz be Regisztrálj
Tubeless - a belsõ nélküli rendszer
#861
Posted 2014. June 08. - 11:37
#862
Posted 2014. June 08. - 11:34
Hali!
Tuti kérdezték már, de nem nagyon igazodok el.... szóval akkor sima felni (alexrims) + Tl-ready külső (Michelin) működik tubelessként? Mihez lenne szükség ehhez még? Szelep, szalag, és lötyi? Milyen fajta?
mondjuk stans vagy wtb (ugyanaz). meg egy adag szerencsére.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#863
Posted 2014. June 08. - 10:19
Hali!
Tuti kérdezték már, de nem nagyon igazodok el.... szóval akkor sima felni (alexrims) + Tl-ready külső (Michelin) működik tubelessként? Mihez lenne szükség ehhez még? Szelep, szalag, és lötyi? Milyen fajta?
#864
Posted 2014. May 19. - 11:31
Köszi a választ, hátra conti x-king protection-t néztem ki, még előre kell valamit találnom, ami tartós és jól kapaszkodik a kanyarokban(canyon grand canyon al 6.9 amúgy a bringa amibe keresem, tehát csak sima xc). Azt jól láttam, hogy a tubeless szelepekből a felnibe fekvő gumitövük szempontjából csak 1 fajta van, nem különböztetik meg őket aszerint, hogy av vagy prestás lyuk van a felniben? Mert a crossone-ba av lyuk van és egy műanyag szűkítővel van benne a prestás belső most.
Olvastam egy tesztet tavaly. Ott a Michelin külsők erősen koptak. Főleg az apró mintás darab volt, ami hamar fogyott.
Geaxot nézted? PL Geax Mezcal. Az van fent a barátnőm bringáján. Próbálták már a csapatból a bringáját, és elégedettek voltak a gumi tapadásával.
A nem TNT-t is tették már fel Tubeless-ként és eddig hiba nélkül működik.
A TNT nehezebb, de cserébe elég erős az oldalfala is.
Edited by h_geri, 2014. May 19. - 11:33.
#865
Posted 2014. April 30. - 18:15
A michelin külsők mennyire tartósak (pl ez: MICHELIN Wild Grip'R Advanced), mert a schwalbe gumikkal az a bajom, hogy túl hamar elkopnak, például a nobby nic 400-500 km után jelentősen veszít a tapadásából, kanyarokban elég instabillá válik az új állapotához képest. Vagy esetleg van más márka, ami tartósabb mint a schwalbe, specializednek a nem s-works gumijai mennyire kopósak?
Az általad kinézett gumi elvileg 59A/55A durometer keménységű (26x2.25-ben legalábbis). Ez egy kicsit lágyabb keverék az átlagosnál (60-70a). Minél lágyabb, annál gyorsabban kopik és jobban tapad. Nekem ez pont ideális lenne keverék szempontjából. Sokáig szemezgettem ezzel a gumival, de más okból nem vettem meg, neked lehet megfelelne.
Edited by freddyke, 2014. April 30. - 18:15.
#866
Posted 2014. April 30. - 14:57
A Continental külsők kopása talán a legcsekélyebb.
de legalább a tapadásuk is
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#867
Posted 2014. April 30. - 13:57
Köszi a választ, hátra conti x-king protection-t néztem ki, még előre kell valamit találnom, ami tartós és jól kapaszkodik a kanyarokban(canyon grand canyon al 6.9 amúgy a bringa amibe keresem, tehát csak sima xc). Azt jól láttam, hogy a tubeless szelepekből a felnibe fekvő gumitövük szempontjából csak 1 fajta van, nem különböztetik meg őket aszerint, hogy av vagy prestás lyuk van a felniben? Mert a crossone-ba av lyuk van és egy műanyag szűkítővel van benne a prestás belső most.
Használhatod a 21mm-es yellow tape-et nyugodtan. Mivel a felni belső felületének szélessége több, mint 19mm, szépen eloszlik majd. Sőt, ha 25mm széles szalagod van, azzal sem lesz problémád, nem kell vágni, nem baj, ha a felni kampós belső-oldalsó részére is beül, majd a külső szépen a helyére igazgatja.
A gumiszalag akkor kell általában, ha nagyon lötyögős a felnin a tubeless vagy tubeless-ready külső. Nekünk eddig minden eddig próbált nem-tubeless felni (DT-k, Fulcrum, stb.) működött csak Yellott tape-pel, nem volt szükség a gumiszalagra.
Kopásállóságra a Michelin passz, eddig valahogy kimaradt nekem ez a márka. A Continental külsők kopása talán a legcsekélyebb.
#868
Posted 2014. April 30. - 11:12
Sziasztok,
Mavic crossone kerék tubeless-esítésvel esetleg már próbálkozott valaki? Nézegettem az átalakító szetteket és a how to videókat, de egy dolog nem tiszta nekem, hogy az átalakításnál elég a szalag, tubeless szelep, tej kombó, vagy a Stan átalakító csomagokban lévő gumiszalag (amiben a szelep van) is kell a művelethez a sárga szalag mellé? Sok videón nem tubeless felniket is csak a sárga szalaggal raknak össze. Illetve az illesztett felniknél a tej tömi el a két felfekvő felület találkozásánál lévő pontatlanságokat? MIvel a crossone belső szélessége 19mm kénytelen leszek vágni a sárga szalag szélességéből mert úgy láttam hogy 19mm-set nem árulnak csak nagyobbat?
A michelin külsők mennyire tartósak (pl ez: MICHELIN Wild Grip'R Advanced), mert a schwalbe gumikkal az a bajom, hogy túl hamar elkopnak, például a nobby nic 400-500 km után jelentősen veszít a tapadásából, kanyarokban elég instabillá válik az új állapotához képest. Vagy esetleg van más márka, ami tartósabb mint a schwalbe, specializednek a nem s-works gumijai mennyire kopósak?
Használhatod a 21mm-es yellow tape-et nyugodtan. Mivel a felni belső felületének szélessége több, mint 19mm, szépen eloszlik majd. Sőt, ha 25mm széles szalagod van, azzal sem lesz problémád, nem kell vágni, nem baj, ha a felni kampós belső-oldalsó részére is beül, majd a külső szépen a helyére igazgatja.
A gumiszalag akkor kell általában, ha nagyon lötyögős a felnin a tubeless vagy tubeless-ready külső. Nekünk eddig minden eddig próbált nem-tubeless felni (DT-k, Fulcrum, stb.) működött csak Yellott tape-pel, nem volt szükség a gumiszalagra.
Kopásállóságra a Michelin passz, eddig valahogy kimaradt nekem ez a márka. A Continental külsők kopása talán a legcsekélyebb.
#869
Posted 2014. April 30. - 10:58
Sziasztok,
Mavic crossone kerék tubeless-esítésvel esetleg már próbálkozott valaki? Nézegettem az átalakító szetteket és a how to videókat, de egy dolog nem tiszta nekem, hogy az átalakításnál elég a szalag, tubeless szelep, tej kombó, vagy a Stan átalakító csomagokban lévő gumiszalag (amiben a szelep van) is kell a művelethez a sárga szalag mellé? Sok videón nem tubeless felniket is csak a sárga szalaggal raknak össze. Illetve az illesztett felniknél a tej tömi el a két felfekvő felület találkozásánál lévő pontatlanságokat? MIvel a crossone belső szélessége 19mm kénytelen leszek vágni a sárga szalag szélességéből mert úgy láttam hogy 19mm-set nem árulnak csak nagyobbat?
A michelin külsők mennyire tartósak (pl ez: MICHELIN Wild Grip'R Advanced), mert a schwalbe gumikkal az a bajom, hogy túl hamar elkopnak, például a nobby nic 400-500 km után jelentősen veszít a tapadásából, kanyarokban elég instabillá válik az új állapotához képest. Vagy esetleg van más márka, ami tartósabb mint a schwalbe, specializednek a nem s-works gumijai mennyire kopósak?
#870
Posted 2014. April 29. - 18:49
Nálam a Stan's (WTB) túrósan összeállt a futófelület belsőfelén, de defektről nem nagyon volt tudomásom. A Joe's nem túrósodott, az inkább hártya jellegű dolgot képezett a felületen, viszont egy defektnél annyira fröcsögött, hogy a bringás gatyán anyagát megoldotta. Gondolom az ammónia miatt.
#871
Posted 2014. April 28. - 02:48
Köszi! Nem para ha el kell vágni, legalább marad másra is.
Még egy kérdés. Stans vagy Joe's lötyi?
1 pont a stan's-nek. de szubjektív, mással nem volt még dolgom.
#872
Posted 2014. April 17. - 12:03
Nézd meg, a felnidhez milyen szélességű szalagot javasolnak!
A legutóbbi átalakításkor szabnom kellett, mivel öt centi széles tekercs volt itthon. Felmértem rá a kívánt méretet, épp a fele, 25mm kellett. Nyilván sokkal egyszerűbb lett volna egy eleve ilyen széles szalag... Szikével megfeleztem néhány méter hosszan oszt jónapot.
Még csak három pár kereket csináltam meg így, szóval túl nagy tapasztalatom nincs, de azt gondolom, nem kell nagyon szélesre csinálni, csak biztonsággal elfedni a furatokat.
A linkelt tekercs szerintem rendben van.
Köszi! Nem para ha el kell vágni, legalább marad másra is.
Még egy kérdés. Stans vagy Joe's lötyi?
#873
Posted 2014. April 17. - 10:22
Nézd meg, a felnidhez milyen szélességű szalagot javasolnak!
A legutóbbi átalakításkor szabnom kellett, mivel öt centi széles tekercs volt itthon. Felmértem rá a kívánt méretet, épp a fele, 25mm kellett. Nyilván sokkal egyszerűbb lett volna egy eleve ilyen széles szalag... Szikével megfeleztem néhány méter hosszan oszt jónapot.
Még csak három pár kereket csináltam meg így, szóval túl nagy tapasztalatom nincs, de azt gondolom, nem kell nagyon szélesre csinálni, csak biztonsággal elfedni a furatokat.
A linkelt tekercs szerintem rendben van.
Tudja esetleg valaki hogy tubeless átalakításhoz melyik Gorilla Tape szükségeltetik?
Esetleg ez? http://www.ebay.com/...=item2ece0f63b0
#874
Posted 2014. April 17. - 08:29
Tudja esetleg valaki hogy tubeless átalakításhoz melyik Gorilla Tape szükségeltetik?
Esetleg ez? http://www.ebay.com/...=item2ece0f63b0
Edited by Kánya, 2014. April 17. - 08:32.
#875
Posted 2014. April 17. - 07:38
Hordjad csak bátran ! A hétvégi túránkon csak tubeless gumikat kellett javítani, szóval lehetnek ott is gondok.
Na jó, de ha egy törött küllő belülről átszúrja a tubeless szalagot, az a mozzanat a belsővel is elbánt volna.
#876
Posted 2014. April 16. - 22:53
Hordjad csak bátran ! A hétvégi túránkon csak tubeless gumikat kellett javítani, szóval lehetnek ott is gondok.
Amúgy - ha nem sértelek meg - egy pótbelsőben jobban bíznék, mit ebben a "kívülről javítós"-ban.
Hosszabb útra nem csak ezt viszem, hanem emellett "vész" javítófoltot, amit a TL gumi belsejébe lehet ragasztani (Park Tools), illetve a tartalék belsőt és belsőhöz való javítókészletet is. Rövidebb útra helytelenül nem szoktam semmit vinni a pumpán kívül. Úgyhogy nem sértesz meg, be vagyok biztosítva.
A kérdés egyébként az volt, hogy mivel lehetne helyettesíteni a hozzáadott vulkanizáló ragasztót. Mivel már lassan 4 éve hordom, félek hogy beszáradt a tubus és ez majd akkor derül ki, amikor használni kellene.
Edited by freddyke, 2014. April 16. - 22:55.
#877
Posted 2014. April 16. - 22:34
Ilyen tubeless javító cuccot hordok magamnál évek óta, bár még sosem kellett. ......
Hordjad csak bátran ! A hétvégi túránkon csak tubeless gumikat kellett javítani, szóval lehetnek ott is gondok.
Amúgy - ha nem sértelek meg - egy pótbelsőben jobban bíznék, mit ebben a "kívülről javítós"-ban.
#878
Posted 2014. April 16. - 01:09
Ilyen tubeless javító cuccot hordok magamnál évek óta, bár még sosem kellett. Ezzel kívülről lehet javítani a gumit (a kerék kiszerelése, gumiabroncs levétele nélkül), gumisok autóhoz is használják és a javítás tartós/végleges. Dióhéjban úgy működik, hogy a szúrószerszámmal ki kell tisztítani a lyukat (nem szabad tágítani), a fekete gumilapból vágni kell egy 3mm-es csíkot, azt a szúrószerszámon (mivel két funkciós szerszám) erre kialakított résen áttolni, lekenni a tubusban levő anyaggal, a lyukba betolni, majd visszahúzni. Ekkor 4db vége fog kilátszani a gumicsíknak, legalábbis vágás után, tehát le kell vágni és kész a javítás.
Az a zöld tubus "rubber cement". Elvileg teljesen zárt, a kupak lyukasztja ki, de évek óta hordom és minden tubus ki tud száradni előbb-utóbb. Kérdés, hogy a hagyományos rema tip-top -hoz adott tubusban vajon ugyanez van?
#879
Posted 2014. April 14. - 23:12
26x2.1 vagy 26x2.25-be is 120ml-t szoktam tenni. Egy hónap múlva úgyis már csak a 70%-a lesz meg, két hónap múlva a fele, aztán szépen kiszárad.
#880
Posted 2014. April 14. - 22:42
Csak van a flakonon valami utasítás, mekkora kerékbe mennyit is kell beletölteni. Nekem nem Slime van de ott ugyanannyit javasolnak a 26 és 27,5-be tölteni.
ja, de a normál (nem pro, elméletileg a pro nem is belsőbe való) slimeból , még egy ballonosabb 26-os külsőbe sem elég a gyárilag ajánlot mennyiség.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való