Jelentkezz be Regisztrálj
Tubeless - a belsõ nélküli rendszer
#621
Posted 2016. May 29. - 15:11
Tanácsotokat kérném!
Azt olvastam, hogy UST-s rendszerhez nem kell folyadék, mert tökéletesen tömít.
Mik ezzel kapcsolatban a tapasztalatotok?
Enduro felhasználásra szeretném így használni az alacsony (1.5) guminyomás miatt.
Köszi
Zoli
#622
Posted 2016. May 10. - 11:56
#623
Posted 2016. May 10. - 09:26
apropo felpajszerolás: a schwalbe új gumileszedője / felrakója Isten ajándéka a kerékpárosoknak. A kis kampó a közepén valóban megtartja még a nagyon szűk a gumit is és felrakásnál nem engedi elmászni. Eddig "3 kézzel" szenvedtem fel a gumimat 3 leszedővel, de most csak mosolygok és sajnálom azokat akiknek nincs ilyenjük. (schwalbe procore videoban meg is mutatja a kishölgy, hogy miről beszélek 3:50-től )
#624
Posted 2016. May 10. - 07:23
Csak simán leenged apró kis lyukakon.Mindent ugy csinállok ahogy meg van irva
Milyen lötyit használsz?
#625
Posted 2016. May 10. - 06:52
Simán jó. UST-s a felnid? Nem pattan be a helyére, vagy csak elengedi idővel a nyomást, körbelötykölted felfújás után a lötyit a gumiban?Csak simán leenged
Csak simán leenged apró kis lyukakon.Mindent ugy csinállok ahogy meg van irva
#626
Posted 2016. May 09. - 22:26
Üdv,
Két év halogatás után mától én is tubeless kerekeken gurulok.
Eddig Continental Rubber Queen gumikat használtam belsővel, de "okos" fejjel a RaceSport verziót vettem, és kapcsolatunkat az örökös rettegés jellemezte az oldalfal sérülésétől. Ami persze be is következett, így jöhettek az új gumik, de akkor már legyen tubeless ready jó erős oldalfallal.
A neten, fórumokon stb. annyi leírást, tapasztalatot olvastam össze az átalakítástól, hogy őszintén szólva be voltam szarva tőle. (kompresszor kell, lerobban, nem tömít, miegymás...)
Jelentem, egyszerűbben ment mint egy belsős gumi felrakása.
A kerékszettem egy Hope Hoops ZTR Flow EX felnikkel, és Maxxis HighRoller II TR gumikat vettem most rá.
A felpajszerolás nagyon melós volt (az előző Contival is), aztán kíváncsiságból szárazon, még a peremet szappannal sem bekenve a műhelypumpámmal komótosan felfújtam 3 bárra.
A gumi nem is pattant, csak hangtalanul a helyére került. Egy óra múlva is csak egy tized bar veszteség volt, szóval még így lötty nélkül is valamennyire tartotta a nyomást. (azóta a tejet is bele locsoltam)
Valószínűleg ez egy szerencsés gumi/felni párosítás, szóval most nagy az öröm.
Egy barátomnak raktam össze ilyen gumival, simán megáll szárazon, olyan ,,ragacs" a gumi állaga.
#627
Posted 2016. May 09. - 21:53
Üdv,
Két év halogatás után mától én is tubeless kerekeken gurulok.
Eddig Continental Rubber Queen gumikat használtam belsővel, de "okos" fejjel a RaceSport verziót vettem, és kapcsolatunkat az örökös rettegés jellemezte az oldalfal sérülésétől. Ami persze be is következett, így jöhettek az új gumik, de akkor már legyen tubeless ready jó erős oldalfallal.
A neten, fórumokon stb. annyi leírást, tapasztalatot olvastam össze az átalakítástól, hogy őszintén szólva be voltam szarva tőle. (kompresszor kell, lerobban, nem tömít, miegymás...)
Jelentem, egyszerűbben ment mint egy belsős gumi felrakása.
A kerékszettem egy Hope Hoops ZTR Flow EX felnikkel, és Maxxis HighRoller II TR gumikat vettem most rá.
A felpajszerolás nagyon melós volt (az előző Contival is), aztán kíváncsiságból szárazon, még a peremet szappannal sem bekenve a műhelypumpámmal komótosan felfújtam 3 bárra.
A gumi nem is pattant, csak hangtalanul a helyére került. Egy óra múlva is csak egy tized bar veszteség volt, szóval még így lötty nélkül is valamennyire tartotta a nyomást. (azóta a tejet is bele locsoltam)
Valószínűleg ez egy szerencsés gumi/felni párosítás, szóval most nagy az öröm.
#628
Posted 2016. May 07. - 09:36
Defekt után a hasznàlt tejet lehet még visszatölteni? Van egy Rr tlr új gumim az istenért nem akar felfújva maradva.
Ha "szörök" közül sok letapadt akkor reszelj bele puha radírt.
- utazoli likes this
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#629
Posted 2016. May 05. - 08:30
Defekt után a hasznàlt tejet lehet még visszatölteni? Van egy Rr tlr új gumim az istenért nem akar felfújva maradva.
Simán jó. UST-s a felnid? Nem pattan be a helyére, vagy csak elengedi idővel a nyomást, körbelötykölted felfújás után a lötyit a gumiban?
- utazoli likes this
#630
Posted 2016. May 05. - 06:07
#631
Posted 2016. February 21. - 14:27
Ritchey wcs vantage 2 27,5 használom. Semmi gond nem volt eddig vele/1,5 év/,gyári szalaggal megcsináltam belső nélkülire,tökéletesen működik!
Köszönöm.
#632
Posted 2016. February 21. - 14:26
Nekem dt1501 van, ne tarts tőle. Mondjuk nekem hybrid hátul xm, elöl xr. merev erős. 100mozgó fullyban van, de nem csak matonozásra használom. AAzon kivül hogy forog milyen tapasztalatra vagy kiváncsi?
Köszönöm. A DT esetében igazából csak a tömeg miatt gondolkodtam el, de ezekszerint nem para. Az alkatrész ellátás nem problémás ahogy látom, mindent be lehet szerezni hozzá. Az XM változatot is néztem, az kicsit nehezebb, meg ahogy látom a felni is szélesebb úgyhogy ez a tömeg többlet a szélesebb felniből adódik. Karbon merevvázas gépbe kerül majd egyébként.
#633
Posted 2016. February 21. - 13:02
Ritchey wcs vantage 2 27,5 használom. Semmi gond nem volt eddig vele/1,5 év/,gyári szalaggal megcsináltam belső nélkülire,tökéletesen működik!
#634
Posted 2016. February 21. - 09:55
Sziasztok! Át szeretnék állni tubeless rendszerre tavasszal. Van valakinek tapasztalata az alább felsorolt kerékszettekkel kapcsolatban?
Március-április körnxékén tervezem a vásárlást. Jöhetne minden pozitív és negatív vélemény és tapasztalat. Tartósság, javító alkatrész beszerzés stb.
Ritchey WCS Vantage II
Reynolds R27,5 XC
DT Swiss X 1700 Spilne Two
Hope Tech XC - Pro II Evo 40T SP
Sram Roam 40
DT Swiss XR 1501 Spilne One (ettől kicsit tartok az alacsony tömeg miatt, nem tudom, hogy viszonyulna a 80-82 kilómhoz)
Előre is köszönöm.
Nekem dt1501 van, ne tarts tőle. Mondjuk nekem hybrid hátul xm, elöl xr. merev erős. 100mozgó fullyban van, de nem csak matonozásra használom. AAzon kivül hogy forog milyen tapasztalatra vagy kiváncsi?
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#635
Posted 2016. February 20. - 23:58
Sziasztok! Át szeretnék állni tubeless rendszerre tavasszal. Van valakinek tapasztalata az alább felsorolt kerékszettekkel kapcsolatban?
Március-április körnxékén tervezem a vásárlást. Jöhetne minden pozitív és negatív vélemény és tapasztalat. Tartósság, javító alkatrész beszerzés stb.
Ritchey WCS Vantage II
Reynolds R27,5 XC
DT Swiss X 1700 Spilne Two
Hope Tech XC - Pro II Evo 40T SP
Sram Roam 40
DT Swiss XR 1501 Spilne One (ettől kicsit tartok az alacsony tömeg miatt, nem tudom, hogy viszonyulna a 80-82 kilómhoz)
Előre is köszönöm.
#636
Posted 2016. February 07. - 16:27
Szerintetek mennyi Stans löttyöt tegyek egy CX külsőbe amit TL használnék (700x35)?
A 29-es 2.25-ös kerekekbe 90 ml-t szoktam tenni, ebbe elég lenne talán 60 ml.
Aranyitsd a feluletet
#637
Posted 2016. February 07. - 12:00
Szerintetek mennyi Stans löttyöt tegyek egy CX külsőbe amit TL használnék (700x35)?
A 29-es 2.25-ös kerekekbe 90 ml-t szoktam tenni, ebbe elég lenne talán 60 ml.
#638
Posted 2016. January 31. - 21:14
Laci haver (ismered) Shimano gyári kerekére kb ugyan így mennek fel a gumik, sima pumpával lazán fölfújva. Sokáig járt ő is totál szárazon, semmi defektömítő lötty nélkül.
én lenyomtam 2 szezont az első generációs -még igazi ust - Nobby Nic-el. mavic keréxetten lötty nélkül, egy sarab defekt nélkül. nem is lehetett még itthó löttyöt kapni. és simán közepesnél kicsit szarabb bbb műhelypumpával szereltem (na jó gumileszedő kellett hozzá )
Edited by Bikertigger, 2016. January 31. - 21:15.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#639
Posted 2016. January 30. - 22:44
Kolléga 80mm széles, hookless kínai Dengfu karbon felnijére Schwalbe Jumbo Jim 4.0 TLE install:
- gumi puszta kézzel kb. fél perc alatt feltesz
- kicsit eligazgat
- országútis sima nagynyomású pumpával, mindenféle szmötyi betöltése nélkül, felni és külső szappanozása nélkül (!), totál szárazon, normál pumpálási sebességgel pumpál
...és kb. 1 perc alatt, mert hát a nagynyomású pumpával nem kispálya felfújni a vulkanizált London Eye-t:), helyére bepattant a külső. Ennyi.
Soha ilyen könnyen még nem installáltunk tubeless-t.
Laci haver (ismered) Shimano gyári kerekére kb ugyan így mennek fel a gumik, sima pumpával lazán fölfújva. Sokáig járt ő is totál szárazon, semmi defektömítő lötty nélkül.
#640
Posted 2016. January 29. - 21:31
az újabbakat vittem le a boltba, hogy pattintsák be kompresszorral
most az arch+racing ralph kombi nehezen de kezelhetö szappannal
Kolléga 80mm széles, hookless kínai Dengfu karbon felnijére Schwalbe Jumbo Jim 4.0 TLE install:
- gumi puszta kézzel kb. fél perc alatt feltesz
- kicsit eligazgat
- országútis sima nagynyomású pumpával, mindenféle szmötyi betöltése nélkül, felni és külső szappanozása nélkül (!), totál szárazon, normál pumpálási sebességgel pumpál
...és kb. 1 perc alatt, mert hát a nagynyomású pumpával nem kispálya felfújni a vulkanizált London Eye-t:), helyére bepattant a külső. Ennyi.
Soha ilyen könnyen még nem installáltunk tubeless-t.