Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tubeless - a belsõ nélküli rendszer

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
1614 hozzászólás a témában

#41
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 850 hozzászólás

Sziasztok!

 

Jelenleg maxxis külsőim vannak. Hátul egy ardent exo, 60 tpi, TR, ami tökéletes. Elől egy foresaker van, ami 120 tpi-s, de nem exo. Egy igazi fos. 600 helyen izzadja a tejet és az első utamon sikerült felütni (a vadi új felni is kapott egy pofont, de talán nincs jelentősége?). Mit javasoltok? 29x2,4 vagy 2,35-öst szeretnék. Schwalbe Nobby Nic DD?

 

Köszi a segítséget: 

Szilárd



#42
P.Roli

P.Roli

    vendég

  • fórumtag
  • 22 hozzászólás

Sziasztok!
 

Mavic Crossride kerékszett tubelessre alakításával van valakinek tapasztalata?
Hivatalosan nem tubeless felnikkel van a kerék. De ki tudja hogy működik.
A felnire a Schwalbe gumi jól felpattan, most Maxxis Ikon EXO,Tr gumik vannak, amik szintén jól a felnin maradnak.
Ha szalagot teszek a felnire+szelep+lötty akkor működhet?
Attól tartok hogy a felni illesztésnél eresztene .

 

Előre is köszönöm a segítséget!



#43
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.178 hozzászólás

A defektvédelemnek ára van, főleg súlyban. Schwalbe Evo külsőim az első 1-2 hónapban kivágta valami, onnantól cseszhettem hogy könnyű (volt) a külsőm, használhattam belsővel.

Amióta DD (Double Defense) külsőt vettem (tavaly február óta, több mint 10ezer km, minden nap megyek városban + sokat terepen is) 0 (nulla) baj volt a gumival és még tej sincs benne + még valamiért a levegőt sem ereszti (nyilván az erősebb oldalfal miatt), kb 3-4 hetente fújok rá egy kicsit. És nem sokkal nehezebb vagy drágább az evo-nál.

Az eredeti tubeless külsők (még a 26"-os korszakban) 800-900 grammosak voltak de nem kaptak defektet és tej nélkül elvoltak. Nyilván ez most a 29es keréken biztosan 1 kg felett lenne, kb senki nem venné.

pl haverék voltak Izraelben Continental Protection-os, gumival. Kb semmit nem ért, tűpárnát csináltak belőle a helyi Királydinnyék. Ott már ez a piros gumibetét kellett volna. Vagy egy Schwalbe plus-os gumi. Súlyban kb ugyanannyi lenne.


marton módosította - 2019. április 27. - 18:14

Marci

#44
blash

blash

    vendég

  • fórumtag
  • 624 hozzászólás
Otletes, vagyis csak annyira, mintha egy schwalbe marathon plusbol kivettek volna azt a kek vedoizet. Kicsit nehez, de legalabb lehet ujra belsot hasznalni. De ezek ellenere tetszik az otlet, mert nem kell pocsolni lottyel, bar ilyen suly mellett ketlem, hogy vennek, ja meg, mert belsot hasznalva sincs annyira sok defektem, ami mar zavarna. Na, de me' nincs 26-os?

Normalis reviewt sem talaltam errol, peldaul hogy athajtanak egy kiralydinnye mezon vagy akac agakon...

tannus.com/armour

tannus-armour-home-image-4.jpg

pinkbike.com/news/tannus-armour-tire-insert-taipei-cycle-show-2018.html

imbikemag.com/mountain-bike-news/2018/10/tannus-armoured-tyre-insert/

"Due to come onto the market in Spring 2019, the Armour is priced from 29.99 euros, significantly more competitive than the Schwalbe Procore or Cushcore inserts for tubeless. Weight wise, the Armour is between 250 g for the 700 x 35-40C and 290 g for the 29”, with the 27.5” weighing 270 g."



pinkbike.com/news/video-the-soundtrack-of-luca-cometti-riding-tannus-tire-inserts.html

The Soundtrack of Luca Cometti Riding Tannus Tire Inserts




A Cushcore Alternative? Tannus Armour - Tyre Insert


blash módosította - 2019. április 27. - 12:43


#45
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 465 hozzászólás

Ááááááááááááááá
 

Finish Line csoda cucca, ami  sokaknál mégsem tett csodát. Nekem egész jól működik. Most cseréltem külsőt. Mitas X-Field elkopott. Ugyanolyat kapott a hátsó kerék. Ez több mint egy hete volt. Az istenért nem tömítette még le teljesen. Ereszt folyamatosan, a tolerálhatónál nagyobb mértékben. A mostanában megtekert 30-40km alatt is 2-3 alkalommal kell pumpálnom. Lehet kezdésnek visszarakom bele a Mitas latex lötyit, hogy tömítsen, majd utána meg vissza a Finish Line. Van belőle bőven. Szobában napokig elvan. Ma voltam egy Balatonfüred-Tihany rövid kört, vonattal mentem le, egy pumpálás volt ezalatt. Sőt hazaérve, már a vonaton tekerhetetlenre leeresztett. Még megnézem nem-e defekt, de nem látom szivárogni a folyadékot.

Amikor felraktam, oldalfal/peremnél ismét eresztett. Remélem nem az a hülye felniszalag megint.


eddie1978 módosította - 2019. január 11. - 21:03


#46
koga

koga

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 547 hozzászólás

es mit hasznalj mar helyette?

eladtam azt a bringát már



#47
blash

blash

    vendég

  • fórumtag
  • 624 hozzászólás

én ilyen levágott 24-es belsős gettótúblesszel jártam évekig,hibátlanul működött


es mit hasznalj mar helyette?

#48
koga

koga

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 547 hozzászólás

Pont pár napja néztem én is ezt. Meg ennek egy egyszerűbb változatát is láttam, ott nem ragasztották rá a maradékot, hanem levágták. Lehet nyáron kipróbálom én is az egyszerűbb változatát. :)

én ilyen levágott 24-es belsős gettótúblesszel jártam évekig,hibátlanul működött



#49
deviantRider

deviantRider

    fórumtag

  • fórumtag
  • 69 hozzászólás
  • LocationNyíregyháza

 

Pont pár napja néztem én is ezt. Meg ennek egy egyszerűbb változatát is láttam, ott nem ragasztották rá a maradékot, hanem levágták. Lehet nyáron kipróbálom én is az egyszerűbb változatát. :)


deviantRider módosította - 2019. január 05. - 19:12


#50
blash

blash

    vendég

  • fórumtag
  • 624 hozzászólás
ridemonkey.bikemag.com/threads/ghetto-tubeless-conversion-diy-tips-and-tricks.240026/

getto szingo:



Me'g a kulso belsejere is kene belsot ragasztani :))

blash módosította - 2019. január 05. - 19:06

  • Kisherceg kedveli ezt

#51
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.178 hozzászólás

Az "ÚJ" Continental Performance gumi, ami majd már tubeless-es lesz....

Most találtam meg egy 2017-es Conti bringagumi katalógust. Már akkor az összes Performance gumi "TubelessReady" jellel szerepel.


Marci

#52
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 465 hozzászólás
Köszönöm! Ezt még kipróbálom.

#53
andrew_m

andrew_m

    vendég

  • fórumtag
  • 197 hozzászólás

Már írtam, hogy valószínű eladom a két kerékszettemet és veszek egy Mavic UST szettet, mainek nincs lyuk a felniben. Már többször szívtam a felniszalaggal. A Tesa 4289 szalag abszolút nem vált be a DT R24 DB Spline és a Mavic Aksium Disc kerékhez sem. Túl merev. Kiugrik a vájatból. Ha kell valakinek a Tesa szalagból 60m és a DB szalagból 10m, ami ugyanaz mint a Tesa, szívesen odaadom gombokért.

A DT szalag ami jó mert lágyabb, az is átszakad egy idő után, hiába van duplán ragasztva. Már többször szívatott meg. Nem sorjás a felni. Megnéztem.

 

Szalaggal csak simán fedd le jó feszesen a két perem közti területet, szerintem kár betömködni a vájatokat, többet árt mint használ. Gorilla Tape To-Go 9m ~1000 Ft barkácsáruházban, szerintem egy próbát megér mielőtt új kerékszettbe beruházol, régóta használom a bóvli gyári szalag helyett.


andrew_m módosította - 2018. szeptember 26. - 21:36


#54
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.318 hozzászólás

A Tesa a szalag ragasztója kevésbé ragad, mint a "dedikált" felniszalagoké.

 

De hogy átszakadjon bármelyik is... Ezek a szalagok specifikáció szerint bírják akár a 8 bar nyomást. A Tesa szalagot például eredetileg acélrudak egymáshoz kötözéséhez fejlesztették.

 

Nem a tubeless szelep + felni találkozásánál ment el a nyomás? Az egy "tipikus" probléma tubeless setup esetén

Volt már példa rá, nálam is, küllőfurat pereménél, Notubes, azóta két rétegben van.


gaboca1 módosította - 2018. szeptember 26. - 13:12


#55
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.699 hozzászólás

Már írtam, hogy valószínű eladom a két kerékszettemet és veszek egy Mavic UST szettet, mainek nincs lyuk a felniben. Már többször szívtam a felniszalaggal. A Tesa 4289 szalag abszolút nem vált be a DT R24 DB Spline és a Mavic Aksium Disc kerékhez sem. Túl merev. Kiugrik a vájatból. Ha kell valakinek a Tesa szalagból 60m és a DB szalagból 10m, ami ugyanaz mint a Tesa, szívesen odaadom gombokért.

A DT szalag ami jó mert lágyabb, az is átszakad egy idő után, hiába van duplán ragasztva. Már többször szívatott meg. Nem sorjás a felni. Megnéztem.

A Tesa a szalag ragasztója kevésbé ragad, mint a "dedikált" felniszalagoké.

 

De hogy átszakadjon bármelyik is... Ezek a szalagok specifikáció szerint bírják akár a 8 bar nyomást. A Tesa szalagot például eredetileg acélrudak egymáshoz kötözéséhez fejlesztették.

 

Nem a tubeless szelep + felni találkozásánál ment el a nyomás? Az egy "tipikus" probléma tubeless setup esetén


zscs módosította - 2018. szeptember 26. - 09:42

---

1. Canyon Lux CF 2018
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x11

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

https://www.strava.c...thletes/2373507


#56
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.681 hozzászólás
  • LocationBécs

de en nem ertem, miert szorakoztok ilyenekkel? :unsure: miert nem jok a bevalt szalagok? egy kerekszettre egyszer kell megvenni.



#57
trek8k

trek8k

    vendég

  • fórumtag
  • 139 hozzászólás

Már írtam, hogy valószínű eladom a két kerékszettemet és veszek egy Mavic UST szettet, mainek nincs lyuk a felniben. Már többször szívtam a felniszalaggal. A Tesa 4289 szalag abszolút nem vált be a DT R24 DB Spline és a Mavic Aksium Disc kerékhez sem. Túl merev. Kiugrik a vájatból. Ha kell valakinek a Tesa szalagból 60m és a DB szalagból 10m, ami ugyanaz mint a Tesa, szívesen odaadom gombokért.

A DT szalag ami jó mert lágyabb, az is átszakad egy idő után, hiába van duplán ragasztva. Már többször szívatott meg. Nem sorjás a felni. Megnéztem.

 

Nekem bevált a litván ebay-es csókától  rendelt Tesa 4289, bár 24mm-est küldött 23mm helyett. Notubes Ztr Arch Ex felni és Schwalbe Almotion külső.



#58
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.681 hozzászólás
  • LocationBécs
Erdekes, nekem ilyen gondom sose volt, negy tubelesses kerekszettem volt - ketto dt, a gyari dt szalaggal. A tobbihez a notubes yellowtapet hasznaltam. Azt probaltad?

***

Tuti a centrifugalis ero szakitotta le a butykoket, tul gyors vagy :D

#59
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 465 hozzászólás

Már írtam, hogy valószínű eladom a két kerékszettemet és veszek egy Mavic UST szettet, mainek nincs lyuk a felniben. Már többször szívtam a felniszalaggal. A Tesa 4289 szalag abszolút nem vált be a DT R24 DB Spline és a Mavic Aksium Disc kerékhez sem. Túl merev. Kiugrik a vájatból. Ha kell valakinek a Tesa szalagból 60m és a DB szalagból 10m, ami ugyanaz mint a Tesa, szívesen odaadom gombokért.

A DT szalag ami jó mert lágyabb, az is átszakad egy idő után, hiába van duplán ragasztva. Már többször szívatott meg. Nem sorjás a felni. Megnéztem.



#60
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2.020 hozzászólás
Az a furcsa, hogy honapokig hasznaltam gond nelkul, most meg 1-2 tekeres alatt leszakadt egy csomo, mindket oldalrol, pedig nem is vadultam vele.

Kovetkezo kulsom 150g-al nehezebb lesz :)
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.