Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tubeless - a belsõ nélküli rendszer

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
1757 hozzászólás a témában

#1
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

Talán elfér ide, főleg, ha a barkácsoló kedvűek megtalálják: https://zolkow.blog....rv#more16505492

Frissítettem egy pár másodperces videóval, ami bizonyítékul szolgál arra, hogy tényleg jó valamire.

Egyben el is gondolkodtatott, hogy a gyári kapható megoldások egyike sem nagyobb ennél, pedig lehet, hogy a pluszos külsőkhöz jó lenne nagyobb tartály.. Bár végülis ez csak a jég megtöréséhez kell, aztán lehet pumpálni hagyományos módon.

Mekkora ötlet, köszi!!!



#2
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.657 hozzászólás

Talán elfér ide, főleg, ha a barkácsoló kedvűek megtalálják: https://zolkow.blog....rv#more16505492

Frissítettem egy pár másodperces videóval, ami bizonyítékul szolgál arra, hogy tényleg jó valamire.

Egyben el is gondolkodtatott, hogy a gyári kapható megoldások egyike sem nagyobb ennél, pedig lehet, hogy a pluszos külsőkhöz jó lenne nagyobb tartály.. Bár végülis ez csak a jég megtöréséhez kell, aztán lehet pumpálni hagyományos módon.

 


  • Kisherceg, Rabbit, mgy és 1 további fórumtag kedveli ezt

#3
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.195 hozzászólás

Valaki azt írta, a legjobban az teríti szét a tejet a kerékben ha szerelés után egyből megy vele néhány km-t. Be fog állni az a kerék, nyugi.

Majd ha tudtál vele menni egy rendes terepest, kérünk beszámolót az "érzésről".

 

Marci kérésére ;P, mivel már van bennem "pár" belsőnélküli bringázás, rövid összefoglaló:

Maxxis Forekaster 2,35 és Icon 2,2, mindkettőt oldszkúl 19 mm belső széles felnin használom.

(Főleg erdei utakon/ösvényeken tekerek, nem nagyon láttak köves, sziklás utakat. Illetve jellemzően még földutakon. Váciak topicban képek a tájról. wink.png)

 

Első próbálkozásra elöl-hátul Forekaster volt, de ez nekem "sok" volt, jobban szeretem, ha hátul könnyen gurul és persze könnyen is csúszik. biggrin.png Emiatt került fel hátra az Icon, kb két alkalom után. Így már helyreállt a lelkem békéje, elöl kapaszkodik, hátul meg.... őőőő, szóval hátul szépen gurul, mikor éppen nem csúszik. smile.png Az Iconról sokat nem tudok mondani, 1,6-1,7 bar amit a dagadt s_gg_m alatt jónak érzek. Kevesebbel már túl puhának tűnik, nem mászkál kanyarban, de tekeréskor érezhetően visszafog. Felette meg kicsit pattogóssá válik. Szépen gurul, szerintem jól is kapaszkodik, de fékezéskor kevés nedvesség vagy kicsit határozottabb fékkar cibálás is elég, hogy megcsússzon.

 

A Forekaster már sokkal érdekesebb. 1,7-1,8 baron tetszik leginkább, alatta mintha hajlamos lenne aláfordulni. Erdőben jól érzi magát, szereti, ha kicsit laza a talaj, van mibe beleharapnia, ilyenkor stabil, biztonságos érzés. (Fel)ázott erdei talajon, sárban meglepően jól kapaszkodik, nem éreztem sosem bizonytalannak. Ami kicsit zavaró, hogy cserébe a korábban használt Conti X-Kingnél valamivel ritkásabb minta miatt (legalábbis ezt gondolom) keményebb felületen kicsit darabos, enyhén bizonytalan érzést ad. Kemény döngölt földutakon vagy aszfalton feltűnő leginkább, de kezelhető. Hasonló, mint a régi, klasszik '90-es évekbeli markánsabb terepgumik. Pl legutóbb, mikor Zolkow után gurultam a bringaúton a Csókakő-kör végén, ő magabizosan hasított elöl, én meg magabizonytalanul billegtem utána... biggrin.png

 

A belsőnélküliségről: az installról már regéltem itt korábban, simán ment. Azóta semmi érdemi nem történt, ami ugye jó. Minden indulás előtt rádugom a pumpát (ezt belsővel is így tettem), pár nap után még nem kell "tölteni", de egy hét után már kell 1-2 tized bar, szóval nem tűnik jelentősnek. Ezeknél a fenti gumiknál feltűnően finom gurulásról nem igazán tudok beszámolni.  Mikor elsőre próbáltam őket, még belső volt bennük (és hideg volt). Most, hogy már belső nélkül tekertem velük jó párat, nem érzem, hogy annyira finoman gurulnának, inkább mint egy jó belsős set-up. Mondjuk kicsit kevésbé ballonosak, mint az elődjeik, amik ezen a bicajon voltak, talán ez is belejátszik. Kíváncsi leszek, a Unitnál milyen lesz, ott kb akkora, vagy kicsit talán ballonosabb a két belsőnélküli gumi (Ardent Race és Icon, mindkettő 2,35) mint az elődjeik, kicsit nagyobb, 21,5mm-s felnin. Most, hogy itt a jó (jobb) idő, elő fogom szedni ezt is. (Hidegben, sárban nem egysebizek. :))


Kisherceg módosította - 2021. április 25. - 21:32

  • Rabbit kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#4
joshua

joshua

    vendég

  • fórumtag
  • 223 hozzászólás

Senki nem tud rá választ? akkor muszáj leszek kipróbálni én :-)

Szóval  kipróbáltam!/Zemplénben/ saját mérés 580 g igazi versenygumi,próbáztam latex belsővel, utána tejjel! a puha gumikeverék miatt tapad mint légy a papira,nagyon érezhető,a gumi pereme nagyon passzos!/crest mk3 felnin/ felraktam és műhelypumpával kényelmesen felfújtam,mint egy belsőt! a 2.2-es igen ballonos mint egy 2.25-2.3-as gumi.De tej nélkül nem működik! kb 70' után leereszt,viszont semillyen gyöngyözés nem tapasztalható a gumi oldalfalán!!!


  • Kisherceg kedveli ezt

#5
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

szvsz van ilyen is meg olyan is - a one pro tl fekete gumimat lecsereltem barna oldalfalura, ugyanaz a falvastagsag, semmi elteres, csak a szin.

 

nem tudom kik uzemletetik ezt a forumot, de jo lenne, ha nem kellene folyamatosan a bongeszot felulbiralni, hogy nem megfeleloen titkositott az oldal. safaribol konkretan hasznalhatatlan - meg az a par ember is el fog tunni innen, annyira idegesito az egesz.


arn módosította - 2021. április 11. - 10:40

  • ZolkoW és Rabbit kedveli ezt

#6
joshua

joshua

    vendég

  • fórumtag
  • 223 hozzászólás

Ha nem tévedek, a bőrszínű külsők színét pont egy réteg gumi hiánya adja. (Gondolom ezért is könnyebb kicsivel.) A skinwall maxxisoknál volt panasz a bőr oldalfali gyöngyöző tubeless szmötyi miatt. Valahol itt visszább linkeltem is egy képet*, talán pont ilyen Einstein edisön Conti volt
Szóvall én inkább nem erőltetném.

 

*edit: Meg is van a kép. Nem tudom, a tiéd ilyen-e, de szerintem ez nem sok levegőt tartana benn.

49728471882_589ed3897e_h.jpg

Még ne vettem meg! csak megnéztem! de én nem ilyen vékonynak láttam az oldalfalát,de holnap tényleg megnézem okával és le is mérem a súlyát is!



#7
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.195 hozzászólás

Ez igaz! viszont ez a bőrszínű Bernstein verzió 590g a protection +605g akkor végül is majdnem mindegy!


Ha nem tévedek, a bőrszínű külsők színét pont egy réteg gumi hiánya adja. (Gondolom ezért is könnyebb kicsivel.) A skinwall maxxisoknál volt panasz a bőr oldalfali gyöngyöző tubeless szmötyi miatt. Valahol itt visszább linkeltem is egy képet*, talán pont ilyen Einstein edisön Conti volt
Szóvall én inkább nem erőltetném.

 

*edit: Meg is van a kép. Nem tudom, a tiéd ilyen-e, de szerintem ez nem sok levegőt tartana benn.

49728471882_589ed3897e_h.jpg


Kisherceg módosította - 2021. április 06. - 16:42

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#8
joshua

joshua

    vendég

  • fórumtag
  • 223 hozzászólás

Az RS tudtommal hivatalosan nem TL ready. Többen viszont már átálltak több kevesebb sikerrel. Én régen használtam belsővel RS-t, de nekem az oldalfal túl vékony volt, sokat nem bírt, így én mindenféleképp a Protectiont ajánlom.

Ez igaz! viszont ez a bőrszínű Bernstein verzió 590g a protection +605g akkor végül is majdnem mindegy!



#9
osi22

osi22

    vendég

  • fórumtag
  • 124 hozzászólás

Senki nem tud rá választ? akkor muszáj leszek kipróbálni én :-)

Az RS tudtommal hivatalosan nem TL ready. Többen viszont már átálltak több kevesebb sikerrel. Én régen használtam belsővel RS-t, de nekem az oldalfal túl vékony volt, sokat nem bírt, így én mindenféleképp a Protectiont ajánlom.



#10
joshua

joshua

    vendég

  • fórumtag
  • 223 hozzászólás

Senki nem tud rá választ? akkor muszáj leszek kipróbálni én :-)



#11
joshua

joshua

    vendég

  • fórumtag
  • 223 hozzászólás

Sziasztok! Continental Race king race sport bernstein verzió használható belső nélkül?/megfelelő felnivel/ Régebben a Race sport verziót is használtam így!



#12
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.657 hozzászólás

Egy ideje már más szemmel nézem a tűzoltókészülékeket.... van is egy itthon, ami elég picike, de a mutatója már kezd kimászni a zöld mezőből, lévén 10+ éves. Na ahelyett kell egy új, és akkor ezt büntetlenül fel lehet trancsírozni :)



#13
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.195 hozzászólás
Ooouch...

https://singletrackw...lator-exploded/

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#14
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

nah, akasztják a hóhért... biggrin.png

 

szóval átalakítottam a másik bringán is kerekeket, de ez nem ment annyira simán, mint az előző és felmerült egy-két kérdés is:

 

1. - az egyik kerék 2 barról 1,5-re eresztett szűk nap alatt (ezzel a gumival pár napja kaptam defektet, akkor még belső volt benne). víz alatt nem látszik, hogy szökne valahol. vajh "be fog ez állni", vagy valamit elszabtam?

2. - mindkét szelep mozog kicsit a helyén, ha próbálom mozgatni, pedig meghúztam, erősen. szárazon picit szelelt is. ez így akkor kuka? (mondjuk keskeny a felni, egy dt 466d)

3. - fecskendővel, a szelepen keresztül töltöttem fel mindegyik gumit tejjel. az utolsó adagot egyben kiöntöttem az üvegéből, töltögettem, de gyanúsan sok, 3-4 kávéskanál gumidara maradt. ez gáz? lehet, hogy kevés dara ment a többi gumiba? érdemes esetleg visszabontani őket és szétosztani köztük? (az első két átalakított gumi is ereszt picit, de kb ilyen 0,2-0,3 bar/párnap)

4. - ha tekerés közben nem működne a tömítés és belsőt kell beletenni, vagy egyszerűen csak visszabontanám, hogyan érdemes a tejet kiszedni/kiönteni a külsőből?

 

viszont nem foltosodnak! wink.pngbiggrin.png

1. par tekeres akar het utan fog csak beallni a vegso allapot, erosen gumifuggo :) de minden tekeres elott allitsd be a nyomast (en igazabol nem is ertem, hogy lehet nem ugy menni)

 

2. ha le van bontva a gumi, benyomod a felni felol a szelepet az ujjaddal, es megtartod - kezzel siman szorosra huzod az anyat, amennyire lehet. ha elengeded a felninel, be fogja huzni jobban a szelepet a helyere, es meglesz a kello szelepanya feszesseg, anelkul, hogy szetnyirtal volna vmit.

 

3. betoltes elott kozvetlenul razd fel mindig a tejet, es szelep nelkul toltsd be kb 7-8 oranal, utana szelepmag be, majd 12 oranal fujd fel. igy nem megy teli a szelep gumitormelekkel.

 

4. kiborditod, vizzel kioblited, ha van ra lehetoseg. de 10 ev alatt en egyszer nem raktam belsot defektnel :) vmelyik kulsoszakadasnal nem vitt haza, de ott lehet a belso se segitett volna, mert nagyobb hosszon szetszakadt a kulso, mindenmas esetben vagy nem volt eleve defekt, vagy hazaig kibirta.


  • Kisherceg kedveli ezt

#15
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.412 hozzászólás

Valaki azt írta, a legjobban az teríti szét a tejet a kerékben ha szerelés után egyből megy vele néhány km-t. Be fog állni az a kerék, nyugi.

Majd ha tudtál vele menni egy rendes terepest, kérünk beszámolót az "érzésről".


Marci

#16
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.195 hozzászólás

köszi a tippeket, tapasztalatokat, srácok!

 

a korábbi átalakítású kerekekbe (Unit) végülis belekanalaztam az üveg alján maradt grízt. remélhetőleg ártani nem ártott a hozzányúlás. :D

 

az utóbbi kettő kerék (az, amelyik fél bart eresztett tegnapra illetve a tegnap este átalakított párja) tegnap óta tarja a nyomást. talán segített, hogy "szabálytalan" módon szelepek legfelül állásban hagytam őket éjszakára. ezekhez már nem nyúlok, csak ha muszáj. pont el is fogyott a szmötyi, a következő zŐdhétfő meg messze van... wink.png

 

képeket kértek? tongue.png :D

 

hm, kellene még egy-két bicaj, jelenleg túl könnyen követhető, melyik éppen hol tart az aktuális matatásban. rolleyes.gif :D 

 

@Marci: rendesen kipróbálni még nem volt érkezésem, csak az udvaron gurulgattam kicsit velük, de úgy tűnik, igazad van: tényleg finomabb. ;)

 


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#17
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 479 hozzászólás

2 nap az valami apró rés lehet a "pajzson", de nálam is így kezdődött a régi XC első kerekemnél. Aztán mikor már 2 óra alatt leeresztett, jöhetett a vízbe merítős példa. Valahogy mindig a szelepnél szökött a levegő, onnan jöttek a buborékok. Hát akkor szelepcsere - lebontottam a külsőt egyik oldalon, szelep csere újra, de az issue maradt. Ismét megbontottam, levéve már teljesen a külsőt és akkor láttam, hogy a felniszalagot több helyen is felgyűrtem a legutóbbi gumicserénél és a gumileszedő több helyen is kivágta.

Felniszalag csere és lám, ismét tökéletes!

 

(Gondoltam leírom, hátha csak valami hasonló)

Kössz, ez jó ötlet, lebontom, megnézem. 



#18
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.412 hozzászólás

2 nap az valami apró rés lehet a "pajzson", de nálam is így kezdődött a régi XC első kerekemnél. Aztán mikor már 2 óra alatt leeresztett, jöhetett a vízbe merítős példa. Valahogy mindig a szelepnél szökött a levegő, onnan jöttek a buborékok. Hát akkor szelepcsere - lebontottam a külsőt egyik oldalon, szelep csere újra, de az issue maradt. Ismét megbontottam, levéve már teljesen a külsőt és akkor láttam, hogy a felniszalagot több helyen is felgyűrtem a legutóbbi gumicserénél és a gumileszedő több helyen is kivágta.

Felniszalag csere és lám, ismét tökéletes!

 

(Gondoltam leírom, hátha csak valami hasonló)

A felniszalag többedik szerelés után engem is tréfált már meg, mert kb az az utolsó ami eszedbe jutna, mint levegőt vesztő pont.

Csak Kisherceg most csinálta a tubeless-esítést, így neki relatíve vadi új lehet a szalag.

Én még rátöltenék egy kis löttyöt, hátha az segít a tömítésben.


Marci

#19
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.657 hozzászólás

A szelepeket én mindig meghúzom fogóval, meg ésszel, mert persze nem akarom letépni a belső oldalról a gumibogyót.

De néha elsőre beáll, néha másodikra (felfújásra), néha (WTB külsőkkel eddig így jártam) sokadjára, de csak lassan, napok alatt engedtek számottevőt.

Az összerázás fontos lehet, ha el akarod oszlatni a sűrűbb részét a tejnek, nekem a Joe's-szal jellemző, hogy az eltömíti a flakon kiöntőnyílását, így picivel nagyobb lyukat kellett vágni rá, akkorát, hogy a szelephez még jó legyen azért, de azon már átment a szmötyi.

A gravelen lévő külsőt örülök, hogy nagy nehezen felimádkoztam, abba meglehetősen bajos lett volna peremnél betölteni a lötyit.

Ja, egy 100ml-es orvosi fecskendővel mentek értéket, ha külsőt cserélek otthon.



#20
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.094 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
...

 

Most nálam is az van, hogy az első kerék leereszt mondjuk 2 nap alatt fél bárra, aztán úgy marad. Nem értem miért, mert nem szelel, és már töltöttem is rá. A hátsó ezzel szemben 1 hó alatt enged 2 tizedet. Valójában nem érdekel, felfújom minden indulásnál, a napot simán kibírja tizedpontosan az első is, amíg ez nem súlyosbodik, nem foglalkozok vele. 

 

2 nap az valami apró rés lehet a "pajzson", de nálam is így kezdődött a régi XC első kerekemnél. Aztán mikor már 2 óra alatt leeresztett, jöhetett a vízbe merítős példa. Valahogy mindig a szelepnél szökött a levegő, onnan jöttek a buborékok. Hát akkor szelepcsere - lebontottam a külsőt egyik oldalon, szelep csere újra, de az issue maradt. Ismét megbontottam, levéve már teljesen a külsőt és akkor láttam, hogy a felniszalagot több helyen is felgyűrtem a legutóbbi gumicserénél és a gumileszedő több helyen is kivágta.

Felniszalag csere és lám, ismét tökéletes!

 

(Gondoltam leírom, hátha csak valami hasonló)


  • Kisherceg kedveli ezt

---

1. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS

2. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

3. Canyon Ultimate CF SL 9.0s - roadbike, SRAM Red eTap, 2019

https://www.strava.c...thletes/2373507