A kerkeket fogó talpak a freeride-on is állíthatók, de úgy emlékszem a vázat tartó kar is. Viszont az nem derékszögben áll. Mondasz valamit, lehet, hogy azzal kellene játszani, minél nagyobb a szög, annál stabilabb.
Jelentkezz be Regisztrálj
Kerékpárszállítás autóval - tetõn, hátul vagy bent?
#161
Posted 2013. October 20. - 09:42
#162
Posted 2013. October 20. - 09:34
Nálam a Ghost-nak állatira szerencsétlen formájú a váz pont azon a részen ahol befogom és ráadásul alig fér bele. De még megoldható pont.
Szerintem a ProRide-ban az a csodálatos, hogy minden féle vázat ugyan olyan könnyen tudsz megfogni vele. De hátha van valaki aki használ ilyet és elmeséli.
proride tartóm van. a legvastagabb, legbumszlibb alsócső amit eddig látott, az első generációs giant trance-é, ami ráadásul nagyjából négyszög keresztmetszetű volt. megbirkózott vele, nem hagytam el a bringát de nem voltam igazán nyugodt, a befogó pofáknak eléggé a szélére estek a váz azon pontjai, amiket fogott a tartó. ami még érdekes lehet, hogy a "hasas hintaló" dizájn is okozhat meglepetéseket, ami miatt a tartó karja nem mindig tud derékszögben állni az alsóvázcsőhöz képest, pedig ez fontos! ezen a proride állíthatóságával (a kerekeket fogó talpak és a kar alsó rögzítése is csúsztatható) lehet ugyan segíteni, de vannak korlátai. egyszóval: ha a hagyományostól eltérő vázad van, érdemes vásárlás előtt rápróbálni a bringát a tartóra. vagy orutride-ot venni.
- DannyL81 likes this
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#163
Posted 2013. October 20. - 07:34
Nekem a vastagnál pont bejött, a vékony nyikorog folyamatosan. A Proride jobb lehet vajon vékonyabb vázra? A második tartónál elgondolkodtam azon is, de végül nem azt vettem.
Nálam a Ghost-nak állatira szerencsétlen formájú a váz pont azon a részen ahol befogom és ráadásul alig fér bele. De még megoldható pont.
Szerintem a ProRide-ban az a csodálatos, hogy minden féle vázat ugyan olyan könnyen tudsz megfogni vele. De hátha van valaki aki használ ilyet és elmeséli.
"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#164
Posted 2013. October 19. - 23:22
Nekem 530-as van. A Ghost váza nekem is vastag nagyon és ha nem találom el, akkor nekem meg kopogni szokott kanyarban. De ha eltalálom pont jól (el szoktam) akkor ez megszűnik. Én gumibelsőt teszek a vázra és úgy fogatom rá, úgy kicsit bátrabban rá merem tépni a karbon vázra. Nekem nincs rá semmi panaszom, szeretem.
A ProRide-ot szeretném majd kipróbálni, szerintem fogok venni egyet jövő szezonban. Igazából az lenne a legjobb megoldás erre a vastag váz dologra.
Nekem a vastagnál pont bejött, a vékony nyikorog folyamatosan. A Proride jobb lehet vajon vékonyabb vázra? A második tartónál elgondolkodtam azon is, de végül nem azt vettem.
#165
Posted 2013. October 19. - 22:53
Melyik thuled van? Nekem a Freeride 530 van, a Kona váz nem túl vastag és a pofák, amik fogják a vázat nyikorognak folyamatosan kanyarban, pedig már úgy ráhúzom, hogy alig lehet kioldani. Új korától ezt csinálja és a pofákban a gumi kopik is. A párom bringájához a Freeride 532-t vettem, a befogatója annak is ugyanolyan. A váz sokkal vastagabb, semmi hangja nem volt 300km-es úton, a gumi mint újkorában.
Nekem 530-as van. A Ghost váza nekem is vastag nagyon és ha nem találom el, akkor nekem meg kopogni szokott kanyarban. De ha eltalálom pont jól (el szoktam) akkor ez megszűnik. Én gumibelsőt teszek a vázra és úgy fogatom rá, úgy kicsit bátrabban rá merem tépni a karbon vázra. Nekem nincs rá semmi panaszom, szeretem.
A ProRide-ot szeretném majd kipróbálni, szerintem fogok venni egyet jövő szezonban. Igazából az lenne a legjobb megoldás erre a vastag váz dologra.
"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#166
Posted 2013. October 19. - 22:40
Jólvan, igazatok van!
Nem mentem ám tartósan annyival, csak kíváncsi voltam, mert már 120-nál el volt gyengülve és kicsit meghajtottam egy egyenes részen. Aztán ott volt a vége óra szerint, de az valójában csak 140. Tényleg nem volt szép tőlem, a ma esti túrórudit meg is vonom magamtól.
Nekem is full Thule készletem van amúgy, remek cucc.
Melyik thuled van? Nekem a Freeride 530 van, a Kona váz nem túl vastag és a pofák, amik fogják a vázat nyikorognak folyamatosan kanyarban, pedig már úgy ráhúzom, hogy alig lehet kioldani. Új korától ezt csinálja és a pofákban a gumi kopik is. A párom bringájához a Freeride 532-t vettem, a befogatója annak is ugyanolyan. A váz sokkal vastagabb, semmi hangja nem volt 300km-es úton, a gumi mint újkorában.
#167
Posted 2013. October 19. - 22:20
Teljesen korrekt sofőr lehetsz, kb túlterhelt autóval 150-nel hasítani persze biztos megtudod fogni bármilyen helyzetben arról nem is beszélve hogy a tetőcsmagtartós bringaszállitót sem erre a sebbeségre tervezték. Nem tudom mit szólnék ha ilyen sebbeségnél elszálna egy bringa a tetőről.
van itt a fórumon olyan, aki "életvitelszerűen" gyorshajtó, radardetektor beszerelve, etc, mert siet és sok dolga van. ...és láthatóan el is hiszi, hogy megteheti.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#168
Posted 2013. October 19. - 21:58
Fel sem tűnt, de tényleg nem tanácsos 150-el menni bringákkal a tetőn. Én ennyi bringával nem mernék 90-nél jobban menni. Ha elszáll a bringa az a többi közlekedőre is veszélyes lehet. Nekem Thule tetősín van, Thule bringaszállító és elvileg a max sebesség valahol 100-110km/h között van meghatározva. Tartósan maximum 120-al mentem így, rövid időre egyszer-egyszer megnyomtam jobban is. Eddig még nem volt baj.
Egyszer volt 5 személlyel terhelve és dugig pakolva az autóm, se nem ment se fékerő nem volt. Úgyhogy tényleg óvatosan.
Jólvan, igazatok van!
Nem mentem ám tartósan annyival, csak kíváncsi voltam, mert már 120-nál el volt gyengülve és kicsit meghajtottam egy egyenes részen. Aztán ott volt a vége óra szerint, de az valójában csak 140. Tényleg nem volt szép tőlem, a ma esti túrórudit meg is vonom magamtól.
Nekem is full Thule készletem van amúgy, remek cucc.
- kboross@t-online.hu and zeezoltano like this
"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#169
Posted 2013. October 19. - 21:46
Mert állítva eldől.Kivett első kerékkel és nyeregcsővel meg stabilan áll mindenféle rögzítés nélkül a kombimban ledöltött hátső ülésekkel.
És ez mitől fejjel lefelé szállítás?
#170
Posted 2013. October 19. - 21:07
Fel sem tűnt, de tényleg nem tanácsos 150-el menni bringákkal a tetőn. Én ennyi bringával nem mernék 90-nél jobban menni. Ha elszáll a bringa az a többi közlekedőre is veszélyes lehet. Nekem Thule tetősín van, Thule bringaszállító és elvileg a max sebesség valahol 100-110km/h között van meghatározva. Tartósan maximum 120-al mentem így, rövid időre egyszer-egyszer megnyomtam jobban is. Eddig még nem volt baj.
Egyszer volt 5 személlyel terhelve és dugig pakolva az autóm, se nem ment se fékerő nem volt. Úgyhogy tényleg óvatosan.
Edited by freddyke, 2013. October 19. - 21:12.
#171
Posted 2013. October 19. - 20:57
Teljesen korrekt sofőr lehetsz, kb túlterhelt autóval 150-nel hasítani persze biztos megtudod fogni bármilyen helyzetben arról nem is beszélve hogy a tetőcsmagtartós bringaszállitót sem erre a sebbeségre tervezték. Nem tudom mit szólnék ha ilyen sebbeségnél elszálna egy bringa a tetőről.
Ne izguld túl! Csapj fel egy sört.
"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#172
Posted 2013. October 19. - 20:51
Élményem van tetőn szállítással kapcsolatban!
Adott egy 5.4l/100km -es fogyasztású Ford Focus. Tégy a tetejére 4db MTB-t, egyet pedig a csomagtartóba. Ültess be 4 utast, tömd tele az utolsó lyukat is csomagokkal.
Hajts fel az autópályára, kapcsolj légkondit, told padlóig a gázt.
Végeredmény: max. sebesség 150km/h (viccen kívül, padlón), fogyasztás 9.6l/100km.
Tapasztalat nem ígéret!
Teljesen korrekt sofőr lehetsz, kb túlterhelt autóval 150-nel hasítani persze biztos megtudod fogni bármilyen helyzetben arról nem is beszélve hogy a tetőcsmagtartós bringaszállitót sem erre a sebbeségre tervezték. Nem tudom mit szólnék ha ilyen sebbeségnél elszálna egy bringa a tetőről.
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#173
Posted 2013. October 19. - 20:16
Bringaszállító alkalmatosság tetőre/hátsó ajtóra/vonóhorogra nem játszik? Vagy félsz, hogy megbüntet a jard? (sajna nem igazán illenek a hátsóajtó/vonóhorog szállítók a magyar kresz-be )
Az elöző verdám idejében a tetőn szállítottam,de nagy volt a szélzaj és a fogyi,meg mindenre figyelni kellett,hogy ne akadjon fel előtetőn,stb.Vonóhorgom nincs,a hátsó ajtós nem szimpi.Marad a csomagtér,csinálok egy tartót majd a télen,hogy állítva lehessen betenni.Adott hozzá minden,csak a munkakedv hiányzik :-) .
#174
Posted 2013. October 19. - 19:58
Mert állítva eldől.Kivett első kerékkel és nyeregcsővel meg stabilan áll mindenféle rögzítés nélkül a kombimban ledöltött hátső ülésekkel.
Bringaszállító alkalmatosság tetőre/hátsó ajtóra/vonóhorogra nem játszik? Vagy félsz, hogy megbüntet a jard? (sajna nem igazán illenek a hátsóajtó/vonóhorog szállítók a magyar kresz-be )
#175
Posted 2013. October 19. - 19:26
Élményem van tetőn szállítással kapcsolatban!
Adott egy 5.4l/100km -es fogyasztású Ford Focus. Tégy a tetejére 4db MTB-t, egyet pedig a csomagtartóba. Ültess be 4 utast, tömd tele az utolsó lyukat is csomagokkal.
Hajts fel az autópályára, kapcsolj légkondit, told padlóig a gázt.
Végeredmény: max. sebesség 150km/h (viccen kívül, padlón), fogyasztás 9.6l/100km.
Tapasztalat nem ígéret!
Nekem 1db-al a tetőn, csomagtartó dugig, hátsó üléseken is volt ez-az. Mutató mozgása szerint 6.5l / 100km-t kért Pécs-Sopron között. Igaz köd volt és az első 200km-t 40-80km/h között tettem meg. Teher nélkül is ennyit eszik egy kicsit nagyobb tempónál.
#176
Posted 2013. October 19. - 19:17
Élményem van tetőn szállítással kapcsolatban!
Adott egy 5.4l/100km -es fogyasztású Ford Focus. Tégy a tetejére 4db MTB-t, egyet pedig a csomagtartóba. Ültess be 4 utast, tömd tele az utolsó lyukat is csomagokkal.
Hajts fel az autópályára, kapcsolj légkondit, told padlóig a gázt.
Végeredmény: max. sebesség 150km/h (viccen kívül, padlón), fogyasztás 9.6l/100km.
Tapasztalat nem ígéret!
Edited by DannyL81, 2013. October 19. - 19:18.
"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#177
Posted 2013. October 19. - 19:12
Mert állítva eldől.Kivett első kerékkel és nyeregcsővel meg stabilan áll mindenféle rögzítés nélkül a kombimban ledöltött hátső ülésekkel.
És kivett első kerékkel oldalra fektetve nem jó? Nekem 5 ajtós Opelem van, előre döntött ülésekkel a 22"-os bicikli, úgy ahogy van (kihúzott nyeregcsővel, kerekekkel) pont befér. A biciklit a bal oldalára fektetem, kormányt elfordítom jobbra, az első kerék az anyósülés mögé kerül.
#178
Posted 2013. October 19. - 19:07
A kiegyenlítő tartályban lehet buborék, ráadásul még rázkódik is, amivel jó eséllyel a fékcsőbe kerülhet. De miért kell fejjel lefelé szállítani?
Mert állítva eldől.Kivett első kerékkel és nyeregcsővel meg stabilan áll mindenféle rögzítés nélkül a kombimban ledöltött hátső ülésekkel.
#179
Posted 2013. October 19. - 18:34
A kiegyenlítő tartályban lehet buborék, ráadásul még rázkódik is, amivel jó eséllyel a fékcsőbe kerülhet. De miért kell fejjel lefelé szállítani?
#180
Posted 2013. October 19. - 17:45
Okozott már valakinek problémát a fejjel lefelé szállított olajos fékes bringa?A levegősödésre gondolok.