Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Kerékpárszállítás autóval - tetõn, hátul vagy bent?

- - - - -

  • Please log in to reply
829 replies to this topic

#161
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

A kerkeket fogó talpak a freeride-on is állíthatók, de úgy emlékszem a vázat tartó kar is. Viszont az nem derékszögben áll. Mondasz valamit, lehet, hogy azzal kellene játszani, minél nagyobb a szög, annál stabilabb.



#162
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,025 posts


Nálam a Ghost-nak állatira szerencsétlen formájú a váz pont azon a részen ahol befogom és ráadásul alig fér bele. :) De még megoldható pont.

Szerintem a ProRide-ban az a csodálatos, hogy minden féle vázat ugyan olyan könnyen tudsz megfogni vele. De hátha van valaki aki használ ilyet és elmeséli.

 

proride tartóm van. a legvastagabb, legbumszlibb alsócső amit eddig látott, az első generációs giant trance-é, ami ráadásul nagyjából négyszög keresztmetszetű volt. megbirkózott vele, nem hagytam el a bringát :) de nem voltam igazán nyugodt, a befogó pofáknak eléggé a szélére estek a váz azon pontjai, amiket fogott a tartó. ami még érdekes lehet, hogy a "hasas hintaló" dizájn is okozhat meglepetéseket, ami miatt a tartó karja nem mindig tud derékszögben állni az alsóvázcsőhöz képest, pedig ez fontos! ezen a proride állíthatóságával (a kerekeket fogó talpak és a kar alsó rögzítése is csúsztatható) lehet ugyan segíteni, de vannak korlátai. egyszóval: ha a hagyományostól eltérő vázad van, érdemes vásárlás előtt rápróbálni a bringát a tartóra. vagy orutride-ot venni. :)

 

K_p202__11_kicsi_www.kepfeltoltes.hu_.jp


  • DannyL81 likes this

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#163
DannyL81

DannyL81

    Dancó a hegyről...

  • fórumtag
  • 1,373 posts
  • LocationVeresegyház

Nekem a vastagnál pont bejött, a vékony nyikorog folyamatosan. A Proride jobb lehet vajon vékonyabb vázra? A második tartónál elgondolkodtam azon is, de végül nem azt vettem.

Nálam a Ghost-nak állatira szerencsétlen formájú a váz pont azon a részen ahol befogom és ráadásul alig fér bele. :) De még megoldható pont.

Szerintem a ProRide-ban az a csodálatos, hogy minden féle vázat ugyan olyan könnyen tudsz megfogni vele. De hátha van valaki aki használ ilyet és elmeséli.


"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager


#164
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

Nekem 530-as van. A Ghost váza nekem is vastag nagyon és ha nem találom el, akkor nekem meg kopogni szokott kanyarban. De ha eltalálom pont jól (el szoktam) akkor ez megszűnik. Én gumibelsőt teszek a vázra és úgy fogatom rá, úgy kicsit bátrabban rá merem tépni a karbon vázra. Nekem nincs rá semmi panaszom, szeretem.

 

A ProRide-ot szeretném majd kipróbálni, szerintem fogok venni egyet jövő szezonban. Igazából az lenne a legjobb megoldás erre a vastag váz dologra.

 

Nekem a vastagnál pont bejött, a vékony nyikorog folyamatosan. A Proride jobb lehet vajon vékonyabb vázra? A második tartónál elgondolkodtam azon is, de végül nem azt vettem.



#165
DannyL81

DannyL81

    Dancó a hegyről...

  • fórumtag
  • 1,373 posts
  • LocationVeresegyház

Melyik thuled van? Nekem a Freeride 530 van, a Kona váz nem túl vastag és a pofák, amik fogják a vázat nyikorognak folyamatosan kanyarban, pedig már úgy ráhúzom, hogy alig lehet kioldani. Új korától ezt csinálja és a pofákban a gumi kopik is. A párom bringájához a Freeride 532-t vettem, a befogatója annak is ugyanolyan. A váz sokkal vastagabb, semmi hangja nem volt 300km-es úton, a gumi mint újkorában.

Nekem 530-as van. A Ghost váza nekem is vastag nagyon és ha nem találom el, akkor nekem meg kopogni szokott kanyarban. De ha eltalálom pont jól (el szoktam) akkor ez megszűnik. Én gumibelsőt teszek a vázra és úgy fogatom rá, úgy kicsit bátrabban rá merem tépni a karbon vázra. Nekem nincs rá semmi panaszom, szeretem.

 

A ProRide-ot szeretném majd kipróbálni, szerintem fogok venni egyet jövő szezonban. Igazából az lenne a legjobb megoldás erre a vastag váz dologra.


"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager


#166
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

Jólvan, igazatok van! :)

 

Nem mentem ám tartósan annyival, csak kíváncsi voltam, mert már 120-nál el volt gyengülve és kicsit meghajtottam egy egyenes részen. Aztán ott volt a vége óra szerint, de az valójában csak 140. :rolleyes: Tényleg nem volt szép tőlem, a ma esti túrórudit meg is vonom magamtól. :P

 

Nekem is full Thule készletem van amúgy, remek cucc.

 

Melyik thuled van? Nekem a Freeride 530 van, a Kona váz nem túl vastag és a pofák, amik fogják a vázat nyikorognak folyamatosan kanyarban, pedig már úgy ráhúzom, hogy alig lehet kioldani. Új korától ezt csinálja és a pofákban a gumi kopik is. A párom bringájához a Freeride 532-t vettem, a befogatója annak is ugyanolyan. A váz sokkal vastagabb, semmi hangja nem volt 300km-es úton, a gumi mint újkorában.



#167
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,025 posts

Teljesen korrekt sofőr lehetsz, kb túlterhelt autóval 150-nel hasítani :angry:  persze biztos megtudod fogni bármilyen helyzetben arról nem is beszélve hogy a tetőcsmagtartós bringaszállitót sem erre a sebbeségre tervezték. Nem tudom mit szólnék ha ilyen sebbeségnél elszálna egy bringa a tetőről.

 

van itt a fórumon olyan, aki "életvitelszerűen" gyorshajtó, radardetektor beszerelve, etc, mert siet és sok dolga van. ...és láthatóan el is hiszi, hogy megteheti.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#168
DannyL81

DannyL81

    Dancó a hegyről...

  • fórumtag
  • 1,373 posts
  • LocationVeresegyház

Fel sem tűnt, de tényleg nem tanácsos 150-el menni bringákkal a tetőn. Én ennyi bringával nem mernék 90-nél jobban menni. Ha elszáll a bringa az a többi közlekedőre is veszélyes lehet. Nekem Thule tetősín van, Thule bringaszállító és elvileg a max sebesség valahol 100-110km/h között van meghatározva. Tartósan maximum 120-al mentem így, rövid időre egyszer-egyszer megnyomtam jobban is. Eddig még nem volt baj.

 

Egyszer volt 5 személlyel terhelve és dugig pakolva az autóm, se nem ment se fékerő nem volt. Úgyhogy tényleg óvatosan.

Jólvan, igazatok van! :)

 

Nem mentem ám tartósan annyival, csak kíváncsi voltam, mert már 120-nál el volt gyengülve és kicsit meghajtottam egy egyenes részen. Aztán ott volt a vége óra szerint, de az valójában csak 140. :rolleyes: Tényleg nem volt szép tőlem, a ma esti túrórudit meg is vonom magamtól. :P

 

Nekem is full Thule készletem van amúgy, remek cucc.


  • kboross@t-online.hu and zeezoltano like this

"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager


#169
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

Mert állítva eldől.Kivett első kerékkel és nyeregcsővel meg stabilan áll mindenféle rögzítés nélkül a kombimban ledöltött hátső ülésekkel.

És ez mitől fejjel lefelé szállítás? :o



#170
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

Fel sem tűnt, de tényleg nem tanácsos 150-el menni bringákkal a tetőn. Én ennyi bringával nem mernék 90-nél jobban menni. Ha elszáll a bringa az a többi közlekedőre is veszélyes lehet. Nekem Thule tetősín van, Thule bringaszállító és elvileg a max sebesség valahol 100-110km/h között van meghatározva. Tartósan maximum 120-al mentem így, rövid időre egyszer-egyszer megnyomtam jobban is. Eddig még nem volt baj.

 

Egyszer volt 5 személlyel terhelve és dugig pakolva az autóm, se nem ment se fékerő nem volt. Úgyhogy tényleg óvatosan.


Edited by freddyke, 2013. October 19. - 21:12.


#171
DannyL81

DannyL81

    Dancó a hegyről...

  • fórumtag
  • 1,373 posts
  • LocationVeresegyház

Teljesen korrekt sofőr lehetsz, kb túlterhelt autóval 150-nel hasítani :angry:  persze biztos megtudod fogni bármilyen helyzetben arról nem is beszélve hogy a tetőcsmagtartós bringaszállitót sem erre a sebbeségre tervezték. Nem tudom mit szólnék ha ilyen sebbeségnél elszálna egy bringa a tetőről.

Ne izguld túl! Csapj fel egy sört. ;)


"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager


#172
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts

Élményem van tetőn szállítással kapcsolatban! :D

 

Adott egy 5.4l/100km -es fogyasztású Ford Focus. Tégy a tetejére 4db MTB-t, egyet pedig a csomagtartóba. Ültess be 4 utast, tömd tele az utolsó lyukat is csomagokkal.

Hajts fel az autópályára, kapcsolj légkondit, told padlóig a gázt.

 

Végeredmény: max. sebesség 150km/h (viccen kívül, padlón), fogyasztás 9.6l/100km. :D

 

Tapasztalat nem ígéret! :D

Teljesen korrekt sofőr lehetsz, kb túlterhelt autóval 150-nel hasítani :angry:  persze biztos megtudod fogni bármilyen helyzetben arról nem is beszélve hogy a tetőcsmagtartós bringaszállitót sem erre a sebbeségre tervezték. Nem tudom mit szólnék ha ilyen sebbeségnél elszálna egy bringa a tetőről.


Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#173
silboy

silboy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 428 posts

Bringaszállító alkalmatosság tetőre/hátsó ajtóra/vonóhorogra nem játszik? Vagy félsz, hogy megbüntet a jard? (sajna nem igazán illenek a hátsóajtó/vonóhorog szállítók a magyar kresz-be :( )


Az elöző verdám idejében a tetőn szállítottam,de nagy volt a szélzaj és a fogyi,meg mindenre figyelni kellett,hogy ne akadjon fel előtetőn,stb.Vonóhorgom nincs,a hátsó ajtós nem szimpi.Marad a csomagtér,csinálok egy tartót majd a télen,hogy állítva lehessen betenni.Adott hozzá minden,csak a munkakedv hiányzik :-) .


#174
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 posts

Mert állítva eldől.Kivett első kerékkel és nyeregcsővel meg stabilan áll mindenféle rögzítés nélkül a kombimban ledöltött hátső ülésekkel.

Bringaszállító alkalmatosság tetőre/hátsó ajtóra/vonóhorogra nem játszik? Vagy félsz, hogy megbüntet a jard? (sajna nem igazán illenek a hátsóajtó/vonóhorog szállítók a magyar kresz-be :( )



#175
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

Élményem van tetőn szállítással kapcsolatban! :D

 

Adott egy 5.4l/100km -es fogyasztású Ford Focus. Tégy a tetejére 4db MTB-t, egyet pedig a csomagtartóba. Ültess be 4 utast, tömd tele az utolsó lyukat is csomagokkal.

Hajts fel az autópályára, kapcsolj légkondit, told padlóig a gázt.

 

Végeredmény: max. sebesség 150km/h (viccen kívül, padlón), fogyasztás 9.6l/100km. :D

 

Tapasztalat nem ígéret! :D

 

Nekem 1db-al a tetőn, csomagtartó dugig, hátsó üléseken is volt ez-az. Mutató mozgása szerint 6.5l / 100km-t kért Pécs-Sopron között. Igaz köd volt és az első 200km-t 40-80km/h között tettem meg. Teher nélkül is ennyit eszik egy kicsit nagyobb tempónál.



#176
DannyL81

DannyL81

    Dancó a hegyről...

  • fórumtag
  • 1,373 posts
  • LocationVeresegyház

Élményem van tetőn szállítással kapcsolatban! :D

 

Adott egy 5.4l/100km -es fogyasztású Ford Focus. Tégy a tetejére 4db MTB-t, egyet pedig a csomagtartóba. Ültess be 4 utast, tömd tele az utolsó lyukat is csomagokkal.

Hajts fel az autópályára, kapcsolj légkondit, told padlóig a gázt.

 

Végeredmény: max. sebesség 150km/h (viccen kívül, padlón), fogyasztás 9.6l/100km. :D

 

Tapasztalat nem ígéret! :D


Edited by DannyL81, 2013. October 19. - 19:18.

"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager


#177
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

Mert állítva eldől.Kivett első kerékkel és nyeregcsővel meg stabilan áll mindenféle rögzítés nélkül a kombimban ledöltött hátső ülésekkel.

 

És kivett első kerékkel oldalra fektetve nem jó? Nekem 5 ajtós Opelem van, előre döntött ülésekkel a 22"-os bicikli, úgy ahogy van (kihúzott nyeregcsővel, kerekekkel) pont befér. A biciklit a bal oldalára fektetem, kormányt elfordítom jobbra, az első kerék az anyósülés mögé kerül.



#178
silboy

silboy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 428 posts

A kiegyenlítő tartályban lehet buborék, ráadásul még rázkódik is, amivel jó eséllyel a fékcsőbe kerülhet. De miért kell fejjel lefelé szállítani?

 

Mert állítva eldől.Kivett első kerékkel és nyeregcsővel meg stabilan áll mindenféle rögzítés nélkül a kombimban ledöltött hátső ülésekkel.



#179
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

A kiegyenlítő tartályban lehet buborék, ráadásul még rázkódik is, amivel jó eséllyel a fékcsőbe kerülhet. De miért kell fejjel lefelé szállítani?



#180
silboy

silboy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 428 posts

Okozott már valakinek problémát a fejjel lefelé szállított olajos fékes bringa?A levegősödésre gondolok.