Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Kerékpárszállítás autóval - tetõn, hátul vagy bent?

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
780 hozzászólás a témában

#41
Alfalaca

Alfalaca

    vendég

  • fórumtag
  • 50 hozzászólás

Üdv

 

Használ valaki első villa befogású szállítót tetőre? pl.: http://menabocsomagt...partarto-tetore

 

Mennyire stabilak ezek? Jobb mint ami a vázat fogja, vagy sokkal instabilabb ?


ha valamit nem talál a Google, akkor vagy rosszúl keresel, vagy nem létezik.

#42
MSONAJ

MSONAJ

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.462 hozzászólás

Szevasztok!

 

Thule ClipOn 9103 tartóhoz keresek rögzítő gumit!

Ha esetleg tud-e valaki helyet ill. oldalt,ahonnan lehetne rendelni!

http://www.csomagtar...ncar_02_LRG.jpg

 

Köszi!


Team Heavy Pedál Szeged

#43
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.298 hozzászólás

Sziasztok,

Ford smaxban szeretnem szállítani bent a bicajomat. Tudtok valamilyen rögzítő megoldast ajanlani, hogy állva tudjam szallitani? Valami sín rendszerre gondoltam, amihez a villat tudnam egy gyorsszarral rogziteni. Köszi!

http://sibox.hu/prod...rekparszallito/



#44
cnyn

cnyn

    újonc

  • fórumtag
  • 5 hozzászólás
Sziasztok,

Ford smaxban szeretnem szállítani bent a bicajomat. Tudtok valamilyen rögzítő megoldast ajanlani, hogy állva tudjam szallitani? Valami sín rendszerre gondoltam, amihez a villat tudnam egy gyorsszarral rogziteni. Köszi!

#45
Bisza

Bisza

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás

Én a helyedben erősen gondolkodnék a vonóhorgos megoldáson. A kocsidra már 22eHUF-ért van horog, igaz fel kell szereltetni + vizsgáztatni kell a kocsit és akkor jutottál még csak el a szállító vásárlásához. Minden tekintetben ez a legjobb megoldás (szerintem). A karosszéria nem nagyon tolerálja ezeket az "akasztható" tartókat. A tetőn szállítás szintén macera. Szóval én erősen gondolkodnék a helyedben.  :)

Tudom, hogy igazad van, de ahogy te magad is mondtad vonóhorog + levizsgáztatni, nem kis összeg és ugye akkor jön még csak a tartó vásárlás. Viszont az autó másfél év múlva vizsgázik, akkor tetetek majd vonóhorgot. Addig meg ki húzom akasztóssal. Megrendeltem a korábban említett menabo tartót, amit már meg is kaptam és össze is szereltem. Jó lesz, mert nem takarja ki a lámpát és stabilan is rögzíthető! Másfél évig el leszek vele. Egyébként felhívtam a boltot ahonnan rendeltem és tök rendesek voltak, mert azt mondták, amennyiben nem jó az autóra, visszacserélik simán. Most örülök, mert nem kel a bringát szétszednem és otthon hagynom. A vonóhorgon meg nem gondolkodom, másfél év múlva meg lesz.

Köszönöm a tanácsod egyébként! :)



#46
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 897 hozzászólás

Én a helyedben erősen gondolkodnék a vonóhorgos megoldáson. A kocsidra már 22eHUF-ért van horog, igaz fel kell szereltetni + vizsgáztatni kell a kocsit és akkor jutottál még csak el a szállító vásárlásához. Minden tekintetben ez a legjobb megoldás (szerintem). A karosszéria nem nagyon tolerálja ezeket az "akasztható" tartókat. A tetőn szállítás szintén macera. Szóval én erősen gondolkodnék a helyedben.  :)


Ridley Noah Fast


#47
Bisza

Bisza

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás

a legjobban akkor járnál, ha elgurulnál az autóval egy boltba, ahol lehet ilyen tartót kapni és rápróbálnátok.ha jó, azonnal meg is tudod venni. :)

Köszi a tanácsot! Sajnos itt borsodban nem könnyű ilyen boltot találni. Azért körbe nézek, hátha árul itt valamelyik bolt a közelben.



#48
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 6.021 hozzászólás

Sziasztok!

Szeretnék segítséget kérni tőletek.

Egy kerékpártartó vételén gondolkodom.

Mivel sedan típusú autóm van vonóhorog nélkül (Renault Fluence), kinéztem egy ilyen http://menaboaruhaz....to-hatso-ajtora típusú tartót. A lényeg, hogy azért ez lenne a választás, mert "elvileg" nem takarja ki a lámpákat. Tehát nem kell pót lámpasor és nem kell külön csatlakozót csináltatnom az autóra. A kérdés pedig az lenne, hogy a lökhárítóval érintkező rész és a kerékpár tartó sín között, mennyi a távolság? Amennyiben lenne ilyen szállítója valakinek és megmérné, azt megköszönném! Hívtam a webáruházat ez ügyben, de annyi volt a válasz, hogy mivel az autó típusa nincs benne a listában, ezért nem tud nekem ajánlani tartót (az adat megkérdezéséig el sem jutottam). Mert úgy is csak visszaküldeném, ha nem jó és szerinte ne is rendeljem meg. Én pedig úgy gondolom, hogy nem lenne ez rossz nekem. Erről vélemény? Igaza van?

A válaszokat előre is köszönöm!

Tisztelettel: János

 

a legjobban akkor járnál, ha elgurulnál az autóval egy boltba, ahol lehet ilyen tartót kapni és rápróbálnátok.ha jó, azonnal meg is tudod venni. :)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#49
Bisza

Bisza

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás

Sziasztok!

Szeretnék segítséget kérni tőletek.

Egy kerékpártartó vételén gondolkodom.

Mivel sedan típusú autóm van vonóhorog nélkül (Renault Fluence), kinéztem egy ilyen http://menaboaruhaz....to-hatso-ajtora típusú tartót. A lényeg, hogy azért ez lenne a választás, mert "elvileg" nem takarja ki a lámpákat. Tehát nem kell pót lámpasor és nem kell külön csatlakozót csináltatnom az autóra. A kérdés pedig az lenne, hogy a lökhárítóval érintkező rész és a kerékpár tartó sín között, mennyi a távolság? Amennyiben lenne ilyen szállítója valakinek és megmérné, azt megköszönném! Hívtam a webáruházat ez ügyben, de annyi volt a válasz, hogy mivel az autó típusa nincs benne a listában, ezért nem tud nekem ajánlani tartót (az adat megkérdezéséig el sem jutottam). Mert úgy is csak visszaküldeném, ha nem jó és szerinte ne is rendeljem meg. Én pedig úgy gondolom, hogy nem lenne ez rossz nekem. Erről vélemény? Igaza van?

A válaszokat előre is köszönöm!

Tisztelettel: János



#50
950sm07

950sm07

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 401 hozzászólás

Természetesen midenki a saját szempontjai alapján eldönti hogy mi a legjobb megoldás, nincs azzal semmi baj. :) Mindegyiknek vannak pozitívumai/negatívumai a másikkal szemben, bár én mindkettôt elég ideig használva személy szerint nem tudok semmit felhozni a tetôn való szállítás mellett, talán csak annyit hogy nem kell hozzá vonóhorog. :)

Én a vonóhorgossal nulláról - tartó felszereléssel, egy bicajjal - 5 perc alatt kényelmesen menetkész vagyok, a további két bicaj darabonként +3 perc. Tetôtartóval ez tovább tartott mert nem szerettem a kereszttartókat fennthagyni. A vonóhorgos tartómon a bicajok eddig nem értek össze, max az ülést kellett lejjebb engedni valamelyiken. Ha összesározom a bicajt és nincs hol lemosni, abban az esetben is jobbak találtam a vonóhorgosat, nem kell a kocsi tetejére emelgetni, de van aki nem teker sárban és ez nem szempont. Emellett pedig amennyit megyek, az elmúlt 3 évben a kissebb üzemanyag fogyasztással már simán vissza is hozta az árát. :)

 

A lényeg hogy van normális opció mindegyik szállítási módra, akár elérhetô áron is. Már csak arra várok hogy a harmadik rendszámot két stadionépítés között végre megszüljék...



#51
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 897 hozzászólás

Nem vet meg senki senkit, .......szerintem.  :) Kinek mi jön be. Azért is kínálnak a gyártók több alternatívát. Sajnos a bogár eltávolítás azért nem olyan 1xű mintha csupán sáros lenne. A tárolása sem okoz gondot. A tetős szett macerásabb volt, mert külön a csomagtartó, külön a szállító, ezek alkatrészei. A vonóhorgost meg felakasztottam két kampós csavarral és kész. A vonóhorog valóban nem olcsó, tízen ezertől több mint 100eHUF-ig van választék. Nagyban befolyásolja a kocsi típusa. Én az alsó szegmensből választottam, így megúsztam 35 ezerből, úgy, h az elektromos bekötést nem engedtem, azt magam oldottam meg. A Thule csinál olyan profi szállítókat, h nem kell sem a nyergeket mozgatni, sem a kormányt, elférek rajta kényelmesen, úgy, h nem sérülnek a bicók. Nem kell rongyot vagy más kitámasztót pluszban felhasználni.  Egyedül a hajtőművek állását kell figyelni, az a kritikus része. Kompon még nem utaztam vele, de majd figyelek. Sajnos az valóban igaz, h a ráfutásos baleseteknél nagyobb a gond, de nem ezen stresszelünk.   :)

Szóval én nagyon meg vagyok vele elégedve, bár nem rég van meg ez a hurcolási lehetőség, de számomra mindenképpen megváltás a tető után. 


Ridley Noah Fast


#52
szak

szak

    vendég

  • fórumtag
  • 290 hozzászólás

Én hátsó ajtóra szerelhető thule-t használok, 1-1 perc a fel- és lerakás. Tökéletesen masszív, szerencsére a kocsim hátfala meredek, bringa pakolás nagyon egyszerű, igaz, hogy a hármas tartóra a 3. bringa felrakása már elég macerás. igen, nekem is visszatérő rémálmom, hogy belém jönnek hátulról! :(



#53
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.298 hozzászólás

Én tetőn hordom, nincs vonóhorog az autón, na azt felszereltetni sem két forintos költség lenne, síelés miatt tetőbox játszik, így a kereszttartót semmi képen nem úszhattam volna meg, ami a leginkább zavaró számomra a  vonóhorgosoknál, teljes kihasználtság mellet, nyerget elfordítani, rongyokat szivacsokat tömdösni a vázak-villák közé, ne dörzsölődjön le a festék, rámpáknál le-fel, kompnál, ugyan úgy figyelni kell mint ágakra a tetőn szállítva, ráfutásos balesetnél a kér értéke exponenciálisan növekszik.

Egy szép ideális világban lenne egy VW T4-T5 Caravelle Syncro-m! :)


gaboca1 módosította - 2016. május 18. - 17:23


#54
Sandman

Sandman

    vendég

  • fórumtag
  • 350 hozzászólás

Kövezzetek meg (vagy legyek az ördög ügyvédje), de nekem a tetőn szállítás jobban bejött, az alábbiak miatt:

 

Nem tudom hová tenni a vonóhorogra rakható tartót, amikor nem kell (padlásfeljárón nem fér fel, a kerti fészerben kell másnak a hely), ezzel szemben a tetőtartót tavasszal lehozom a padlásról, felpattintom és őszig le sem veszem, bármikor szükség van rá (utazás vagy csak egy gyors szervízlátogatás) felcsapom rá a bringákat és kész.

Én nem tapasztaltam észrevehető fogyasztásnövekedést, igaz, autópályán keveset megyek velük 130-cal (szinte soha).

Három bringatartóm van fenn, én a középsőt is elérem a 182 centimmel.

És még mindig ott a lehetőség, hogy a tetőtartót más dolgok szállítására is (eredetileg végül ezért vettem ezt, de hogy őszinte legyek, ha valami ekkorát kellene szállítanom, akkor ma már inkább bérelnék utánfutót hozzá).

 

Hátránya:

 

A bogártetem létező hátrány, de nem nagyobb probléma letörölni, mint a sarat.

A belógó ágaktól inkább kell tartani ennél a szállítási módnál - erre tényleg oda kell figyelni.



#55
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 897 hozzászólás

Miért lett eleged belőle?

Igaz, h nem nekem szólt a kérdés, de engedd meg, h pár sorban én is reagáljak. 

Közel 10 évig tetőn hordtam a bringát, bringákat. Ott kezdődik, h a tetőcsomagtartót felrakni sem macera mentes, majd rá a kerékpárszállítót, szállítókat. Ha még csak egyet v. kettőt viszel az nem annyira bonyolult, de amikor már négyet kell vinned és a középsőket csak sámliról tudod feltenni, levenni, na az már nekem gáz volt. A kocsi fogyasztása túlzás nélkül 60%-al megnőtt. Már az üres csomagtartótól is nőtt a fogyasztás. Arról meg nem is beszélve, h állandóan tele voltak a szállított bicók bogár tetemekkel. Egy barátom vett egy vonóhorgos kivitelt, megláttam mennyi "kínlódás" felrakni, a kerékpárokat rögzíteni, és a fogyasztás növekedés tényleg elenyésző, az én esetemben cc. fél-1 liter (egy 1500ccm-es dízel autó amelynek a fogyasztása alap estben 4,5-5 liter, ha szállítok bicót hátul pályán max. 120, a többi helyeken betartva a korlátokat nem ment még 5,4 fölé a fogyasztás). Kényelmes, 1xű és az autónak sem mindegy. Árban sincs a kér rendszer között különbség. 10 éve egy Thule szett a (csomagtartó és két darab ProRide 591) kocsira 150eHUF, Most a 3-as Thule került ennyibe horoggal együtt, igaz a tartót használtan vettem, 1 szezont használta ez előző tulaj és így kedvezményesen meg tudtam venni. 1biztos, én többet tetőn nem szállítok az tuti!! Most még rágódás van a rendszám használaton, de ez majd megoldódik. A 7végén is ment előttem egy szállítós kocsi, hát biz az ő rendszáma is a szállítón másolat volt, mégpedig elég silány.  :D


  • 950sm07 kedveli ezt

Ridley Noah Fast


#56
950sm07

950sm07

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 401 hozzászólás

Miért lett eleged belőle?

Mert rendszeresen utazok a bicajjal/bicajokkal nagyobb távolságokra és sokkal kényelmesebb a kocsi hátulján a tartóra felrakni ôket mint a kocsi tetejére. Nem néz ki úgy mint egy karácsonyfa, nem fogja úgy a szelet ezért szinte nincs befolyással a fogyasztásra és nem rontja a kocsi stabilitását sem. Egyszerûbb a vonóhorogról levenni a tartót mint a tetôtartót fel-le szerelgetni.

Ha nem lenne a kocsimon vonóhorog és évente mondjuk kétszer szállítanék bicajt akkor továbbra a tetôn szállítanám.



#57
ultio

ultio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.061 hozzászólás

Én is a tetôn hordtam évekig de nekem is elegem lett belôle aztán egyszer külföldön beleszaladtam egy no name 3 bicajos vonóhorgos tartóba 100€-ért komplett lámpaszettel, lebillenthetô, azóta azt használom.

Az "elveszett" rendszám megint nem a legjobb ötlet mert legálisan akkor is csak kettô lehet. Nem tudom mi a bonyolult abban hogy a máshol már hosszú ideje tökéletesen mûködô harmadik, más színû rendszámot bevezessék. Valószínû nem akkora biznisz nekik hogy elérje az ingerküszöbüket...

 

Miért lett eleged belőle?


Canyon Spectral AL 5.0 EX (2017)
rasti rusti

#58
950sm07

950sm07

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 401 hozzászólás

Köszönöm szépen, akkor veszek ilyen tartót, a jelenlegi "kifűzős" oldalra ki kell húznom a rendszámot. Viszont a Thule tartónak van saját rendszám helye amit szintén patentek fognak, azt is meg kell néznem, h oda külön tudok-e plusz keretet feltenni. Én évekig (10 évig) a tetőn hordtam, de annyira macerás feltenni a csomagtartót majd a bringatartókat, arról nem is beszélek, h brutál módon megnőtt a fogyasztásom vele. Egy barátom vett egy Thule-t és nagyon beleszerettem. Még horog sem volt a kocsin.  :)  Léptem, eladtam a tetős cuccot, így rá voltam kényszerülve az új projekt véghezvitelére. Horog, majd a szállító megvétele, abban is szerencsém volt. Megvalósult, és valóban baromi egyszerű a kezelése, nem kell sz@.....rakodni, és egy vegyes országúti és pályás teszt során a fogyasztásom alig észrevehetően változott. Remélem bogár sem lesz olyan sok a kerékpárokon mintha a tetőn lennének. Egyszóval nem bántam meg, csak ez a Q...va rendszám foglakoztat. Azon is gondolkodtam sokat, h csináltatni kellene harmadikat, ha bemegyünk az okmányirodába és bejelentjük, h elveszett az egyik, akkor csinálnak. Csak a kérdés, h ezt hogy értelmezik, ha "elkapnak" három rendszámmal? Az is meglepő, h nincs valami össznépi megoldás, mint pl. nyugaton a tényleges három rendszám. Azért valljuk be, az állásfoglalás óta eltelt 3 év és semmi nem történt azóta. Pontosabban az, h ezek szállítók száma csak nő. Én is 1re többet látok. 

Én is a tetôn hordtam évekig de nekem is elegem lett belôle aztán egyszer külföldön beleszaladtam egy no name 3 bicajos vonóhorgos tartóba 100€-ért komplett lámpaszettel, lebillenthetô, azóta azt használom.

Az "elveszett" rendszám megint nem a legjobb ötlet mert legálisan akkor is csak kettô lehet. Nem tudom mi a bonyolult abban hogy a máshol már hosszú ideje tökéletesen mûködô harmadik, más színû rendszámot bevezessék. Valószínû nem akkora biznisz nekik hogy elérje az ingerküszöbüket...



#59
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 897 hozzászólás

Köszönöm szépen, akkor veszek ilyen tartót, a jelenlegi "kifűzős" oldalra ki kell húznom a rendszámot. Viszont a Thule tartónak van saját rendszám helye amit szintén patentek fognak, azt is meg kell néznem, h oda külön tudok-e plusz keretet feltenni. Én évekig (10 évig) a tetőn hordtam, de annyira macerás feltenni a csomagtartót majd a bringatartókat, arról nem is beszélek, h brutál módon megnőtt a fogyasztásom vele. Egy barátom vett egy Thule-t és nagyon beleszerettem. Még horog sem volt a kocsin.  :)  Léptem, eladtam a tetős cuccot, így rá voltam kényszerülve az új projekt véghezvitelére. Horog, majd a szállító megvétele, abban is szerencsém volt. Megvalósult, és valóban baromi egyszerű a kezelése, nem kell sz@.....rakodni, és egy vegyes országúti és pályás teszt során a fogyasztásom alig észrevehetően változott. Remélem bogár sem lesz olyan sok a kerékpárokon mintha a tetőn lennének. Egyszóval nem bántam meg, csak ez a Q...va rendszám foglakoztat. Azon is gondolkodtam sokat, h csináltatni kellene harmadikat, ha bemegyünk az okmányirodába és bejelentjük, h elveszett az egyik, akkor csinálnak. Csak a kérdés, h ezt hogy értelmezik, ha "elkapnak" három rendszámmal? Az is meglepő, h nincs valami össznépi megoldás, mint pl. nyugaton a tényleges három rendszám. Azért valljuk be, az állásfoglalás óta eltelt 3 év és semmi nem történt azóta. Pontosabban az, h ezek szállítók száma csak nő. Én is 1re többet látok. 


Ridley Noah Fast


#60
950sm07

950sm07

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 401 hozzászólás

THX!! Ok, akkor én is így csinálom, bár ahogy én levettem a kommentekből, és amit utánaolvastam, ezt tényleg sokféleképpen lehet értelmezni. A logikus levezetés alapján talán ez a legkisebb baj, ha esetleg genyózna a "szerv"  :)

Sokat járok külföldre is és a déli határon mindig kinyittatja a rendőr a csomagtartót kifelé-befelé egyaránt, és szinte mindig kérdezik hogy hol a rendszám. :)
Amúgy mindenképpen ez a megoldás a legvédhetőbb mert nálunk harmadik rendszám nincs mint tőlünk nyugatabbra, láthatónak kell lennie és a másolatba beleköthetnek mert az hamisítás és a kamerák sem biztos hogy rendesen látják mert nem olyan a felülete mint az eredetinek. Nyomtasd ki a cikket a "biztonság" kedvéért, az elvileg egy minisztériumi állásfoglalás.

Ezt a rendszámtábla tartót tudom ajánlani, alul-felül kipattintható a sínje, négy patentos, ilyent raktam a kocsira is meg a tartóra is és 10mp a rendszám átrakása. A sín is bírja, 3 év alatt még mindig nem törött el:
http://www.bardiauto...a-tartok/-REK07


950sm07 módosította - 2016. május 15. - 00:08