Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Kerékpárszállítás autóval - tetõn, hátul vagy bent?

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
829 hozzászólás a témában

#21
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.558 hozzászólás

off

remélem a fekete tetőkárpit nem maradt ki smile.png

on

 

off: 

Életem első japán autója és a fekete tetőkárpit pont az áldozata lett annak a hülyeségnek, hogy a japán gyártók többségénél van 3-4-5 fő felszereltségi szint, ami mellé minimális dolgot lehet még választani (szemben mondjuk VW-Audi oldalon majdnem mindent pipálgatni lehet). Én a top alatt lévőt vettem és csak a top esetben van fekete kárpit. A top az más kinézetre és nem tetszik, semmilyen műszaki pluszt nem ad kizárólag design és némi luxus a különbség (és kb. 2 millió). Szóval nem fekete, kicsit fura is huh.png rolleyes.gif biggrin.png.



#22
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.029 hozzászólás

off

remélem a fekete tetőkárpit nem maradt ki :)

on

 


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#23
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.558 hozzászólás

Köszi a válaszokat. 

 

Pont döglött volt a fórum napokig, így nem vártam és bedobtam a kosárba a Pro-User-t. A tetőre szerelhető változatnál is azért vettem a top Thule modellt mert az a kereket fogja és nem a vázat (karbon). Ez a dilim, tudom nem lesz azzal gond, de több helyen kapni külön kiegészítést karbon vázakhoz a műanyag befogok használatához. A Pro-User nem műanyag összefogással működik, pont a Bikemag teszteken tetszett amit olvastam. 

 

Ha 1 darab kerékpárt szállítok akkor fel tudom dobni a platóra, van a rögzítésnek is módja. Több gép esetén nálam kicsit útban van a doboz felépítmény és egymásra meg nem pakolok kerékpárokat. 2 kerékpár, gyerekülés, kis gyermek kerékpár mellé meg már a cuccaink is be kellene férjenek ha utazunk. Maga a szállító zárható, a Thule esetében is csak a 180 000 Ft-os felett zárható. Ez egy lakattal vagy lánccal meg fogom oldani pillanatok alatt ha ott kell hagyni nagyon a szerelvényt. 

 

Off: 

F150 Raptor: jó lett volna a kis 3.5-es V6-os F150 is, amúgy árban nem sokkal vannak az Amarok felett. No de nem Amarok lett belőle, az USA modellek már 6 méteresek, az EU modellek meg 5.2-5.3 méteresek. Eddig mindenhol meg tudtam vele állni, 6 méter azért már sok lenne smile.png.

A járgány nem teljesen öncélú környezetszennyezés amúgy. Kivált egy eddig használt kisebb áruszállítót (mert az kell), nagyobb családi kombi autót és a hobbi autót is enyhébb off road szempontok szerint.    

 


  • embé kedveli ezt

#24
gondrom

gondrom

    fórumtag

  • fórumtag
  • 38 hozzászólás

Első kereket kivéve nem fér fel a platóra? Maratonokra sokan úgy hozzák, és a padlóra van rögzítve a tetőcsomitartó.
Remélem F150 Raptort vettél.

 

 

 

Én úgy látom Hegyeshalmon túl már kizárólag vonóhorgos tartóval viszik a nyuggerek a villanybicajokat :)  a többiek meg bármilyen kerékpárt...

Viszont 10-ből 10 Thule.



#25
embé

embé

    fórumtag

  • fórumtag
  • 95 hozzászólás
Első kereket kivéve nem fér fel a platóra? Maratonokra sokan úgy hozzák, és a padlóra van rögzítve a tetőcsomitartó.
Remélem F150 Raptort vettél. 😇

#26
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.558 hozzászólás

Az élet úgy hozta, hogy mivel nagyon haladunk az elektromosodás és a hagyományos motorral hajtott járművek kitiltása felé én még beruháztam valamibe ami nagy vágyam volt. 

 

Viszont így most a tetőre most nem tudom feltenni a kerékpárokat (ugyanitt top Thule tetőre szerelhető tartó eladó smile.png mert a feleségem biztosan nem fogja használni) így marad a horog. 

 

Melyiket válasszam? Hajlok a kedvezőbb áru felé mert előnynek tartom a karbon vázakra a szövet pántot, bár ennek is lehetnek hátrányai (elszakadni csak nem fog..). A kerékpárok zárhatóságán kívül nem látom miért lenne jobb a Thule. Pick up-ról van szó, a tartó lehajthatósága szerintem tök mindegy mert a plató ajtót nem tudom majd lehajtani. Bent nem akarom a drágább bringákat egymásra borítani. Maga a tartó zárható a Pro User esetében is. Ha nagyon ott akarom hagyni a kerékpárokat akkor majd a 3.5 tonnás horoghoz láncolom a bringákat (azoknak olyan a kialakítása, hogy lehet ilyet tenni).

https://herbalyauto....to-vonohorogra/

https://herbalyauto....to-vonohorogra/

https://herbalyauto....to-vonohorogra/

 

Köszönöm!   

 



#27
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 hozzászólás

Az 59X-es szériáknak a vázbefogói sokkal jobbak szerintem. Eleve ahogy felfelé haladunk úgy van egyre kevesebb esélye karcolni, sérteni mondjuk a karbon vázat és egyre egyszerűbb a használhatósága. Ugye ennek a csúcsa az 599, ott hozzá sem ér a rendszer a vázhoz. Amúgy mindegyik elviszi a kerékpárt a-ból b-be. 

nekem a legolcsóbb alsó cső befogós verzió van, valamint egy 15-20 éves első kerék kivevős típus. Mindkettő tökéletes, és tényleg mindig jól működnek. 

Az alsó cső befogóssal az a gondom csupán, hogy a mai, modern geometriás (hosszú) vázas bringák XL méretben egyszerűen lelógnak róla. Pont még a sínen van az első kerék, de alig, így billeg oldalra, azt mindenképpen rögzítenem kell egy madzaggal mondjuk az alsó csőhöz, mert 50 km/h felett, hát még autópálya tempónál, nagyon mocorog jobbra-balra.  (és akkor ez még csak XC bringával szerzett tapasztalás, nem is tudom, hogy mi lesz a sokkal hosszabb tengelytávú trail bringával...)



#28
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.558 hozzászólás

Az 59X-es szériáknak a vázbefogói sokkal jobbak szerintem. Eleve ahogy felfelé haladunk úgy van egyre kevesebb esélye karcolni, sérteni mondjuk a karbon vázat és egyre egyszerűbb a használhatósága. Ugye ennek a csúcsa az 599, ott hozzá sem ér a rendszer a vázhoz. Amúgy mindegyik elviszi a kerékpárt a-ból b-be. 

 

 

 



#29
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.700 hozzászólás
kicsit masszívabb a Proride, és főleg,ha több kerékpárt felváltva viszel, nem macera átállítgatni a pofát a másik csővastagsághoz. De ha csak egyet cuccolsz örökké, akkor is nekem jobbnak tűnik az a tekerős befogatás. Van ismerősöm,aki az első tengelyes befogatásra esküszik, én viszont nem szeretem kivenni a kereket sem, ha lehet.

#30
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1.169 hozzászólás

Thule. Érdemes talán nem is a legolcsóbb modellt venni, sok hasznos dolgot tesznek már ezekbe. Úgy számolj vele, hogy a sokadik autódat fogod nyúzni de a kerékpártartó maradhat és bírni fogja. 

 

2003 óta használom a Thule akkor legolcsóbb bicajszállítóját. Most a Freeride 532. A drágábbak miben tudnak többet?


Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti


#31
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.700 hozzászólás

Ha sokat használod, én is a Proride-ot ajánlom, nem a legkisebbet (van egy a Kisherceg féléből, és kettő a legolcsóbbikból, mert azokat ritkán használom)



#32
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.558 hozzászólás

Akkor itt bedobnék némi reklámot magamnak:
https://bolha.testbi...91-elado-356710

 

Na pl. ha nem is akarsz sokat költeni! 

 

Sziasztok! Tetőre való kerékpár szállítót keresek, ami a keresztvasra megy. Tudtok ajánlani jó ár-érték arányút? Illetve milyet érdemes, milyet kell kerülni? Alu meg acél vázas paripákhoz kellene.


Köszi

 

Thule. Érdemes talán nem is a legolcsóbb modellt venni, sok hasznos dolgot tesznek már ezekbe. Úgy számolj vele, hogy a sokadik autódat fogod nyúzni de a kerékpártartó maradhat és bírni fogja. Így vagyok a sídobozzal is. Sok jó és új autón látni öregecske Thule dobozd mert hibátlan és jól bírják. Én másik márkából ilyet nem látok.  



#33
Feri84

Feri84

    újonc

  • fórumtag
  • 19 hozzászólás

Sziasztok! Tetőre való kerékpár szállítót keresek, ami a keresztvasra megy. Tudtok ajánlani jó ár-érték arányút? Illetve milyet érdemes, milyet kell kerülni? Alu meg acél vázas paripákhoz kellene.


Köszi

Thule jó márka. Nekem egy ProRide 598 van, nagyon minőségi tartó (karbon outit szállítok vele).


Canyon Ultimate CF SL DISC 8.0 - 2018

Ex: Focus Culebro SL 2.0  - 2014


#34
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.029 hozzászólás

Sziasztok! Tetőre való kerékpár szállítót keresek, ami a keresztvasra megy. Tudtok ajánlani jó ár-érték arányút? Illetve milyet érdemes, milyet kell kerülni? Alu meg acél vázas paripákhoz kellene.


Köszi


Akkor itt bedobnék némi reklámot magamnak:
https://bolha.testbi...91-elado-356710

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#35
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
Sziasztok! Tetőre való kerékpár szállítót keresek, ami a keresztvasra megy. Tudtok ajánlani jó ár-érték arányút? Illetve milyet érdemes, milyet kell kerülni? Alu meg acél vázas paripákhoz kellene.


Köszi

#36
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Nálunk vagy bent utaznak a bringák a hátsó ülésen és a csomagtartóban vagy fent a tetőn, ahol most 7 bringa fér el. :)
De van vonóhorog is az autón, arra is fel tudok tenni 3 bringát. :)



A sebesség mindent megold.

 


#37
horgasz-zsolti

horgasz-zsolti

    vendég

  • fórumtag
  • 59 hozzászólás

Teljesen megbízható a treeforg, ismerősék most utaztatták át rajta a bringáikat egész Európán át.

köszi!



#38
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Vákum korongos szállítókkal tapasztalat?

Itt a bikemag-on egyszer olvastam tesztet, más is használ olyat?

Az én autómra csak a thule tetőrendszer létezik, bringaszállítóval egyetemben, összesen vagy 120ezer forint lenne a dolog, és mivel a régi autómban belül utazott a bringa, mindent kéne vennem.

A treefrog egy bringához 60000Ft, ez a fele.

Hátulra én sem tennék tartót, festék kopás, spoiler törés, hasonlók.

Kérdés hogy ez a vákumos megoldás mennyire tépi a tetőlemezt, nem horpad?

És bár jókat olvasni róla, kicsit szkeptikus vagyok, nem szívesen nézném végig, ahogy az autópályán 130-nál elhagyom a bringát, és beköszön a mögöttem haladóhoz :/

Teljesen megbízható a treeforg, ismerősék most utaztatták át rajta a bringáikat egész Európán át.



A sebesség mindent megold.

 


#39
horgasz-zsolti

horgasz-zsolti

    vendég

  • fórumtag
  • 59 hozzászólás

Vákum korongos szállítókkal tapasztalat?

Itt a bikemag-on egyszer olvastam tesztet, más is használ olyat?

Az én autómra csak a thule tetőrendszer létezik, bringaszállítóval egyetemben, összesen vagy 120ezer forint lenne a dolog, és mivel a régi autómban belül utazott a bringa, mindent kéne vennem.

A treefrog egy bringához 60000Ft, ez a fele.

Hátulra én sem tennék tartót, festék kopás, spoiler törés, hasonlók.

Kérdés hogy ez a vákumos megoldás mennyire tépi a tetőlemezt, nem horpad?

És bár jókat olvasni róla, kicsit szkeptikus vagyok, nem szívesen nézném végig, ahogy az autópályán 130-nál elhagyom a bringát, és beköszön a mögöttem haladóhoz :/



#40
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.700 hozzászólás

Jó, mostmár megírom én is a véleményem. Elfogult leszek, mert ez szimpátia kérdése is. Hátulra lógatóst egyszer kölcsönkértem, de olyan labilisnak éreztem, meg a bicó is nagyon kilógott oldalra, még lámpát is takart, hogy levettem és inkább belül szállítottam azon az egy úton.

Amúgy védett, meg minden, de én kombiba sem szívesen teszem be, pedig extra szőnyeg is van. Simán csak macerás. Van tetősín, tehát csak keresztvasat kellett vennem, akkor még volt Norautó, onnan való. Ebbe nem pontosan passzol, de belemegy a Thule T-csavar is, nincs pántolgatás.

Először három Thule Freeride-ot vettem szép sorjában, ez olcsó, működik, kicsit macerás, ha át kell állítani más vézhoz.

Aztán mivel 99%-ban csak a saját bringámat hordom, az egyiket lecseréltem egy régebbi Proride-ra, ott nincs állítgatás, csak rá kell tekerni a vázra a pofát. Meg jobban is bízom abban a hajlított csőben, mint a két kis szegecselt karban, ami a Freeride-nak van, szóval jobb konstrukciónak tartom (decában most is olcsó, azt hiszem, az is ez a kicsit régebbi változat). Ja, de összességében a tetős nekem teljesen bejött, magasságra figyelni kell, de parkolóházakban nem járok, max otthon a diófát gallyazom le vele. Azon kívül 1 perc felrakni, kicsivel magasabb autón is el tudnám képzelni, nagyon magasra nyilván nem való. Fogyasztást nem tudom, autópályán amúgy is alig megyek, ott talán érzékelhető lenne. Szerintem autótól függően (mennyi lóg ki oldalra egy hátul elhelyezett bringából) egy db biciklinél még kb egálban lehet az extra légellenállás a vonóhorgossal, aztán ahogy sokasodnak a biciklik, úgy romlik a dolog a tetős esetén. (ezen kár vitázni, szerintem egy bicónál a vonóhorgos kicsit jobb, 3-4 bicónál meg nagyon jobb, ennyi. )

Amúgy is a kevés fölösleges macerával járó dolgokat szeretem, egy tetőcsomagtartós szösszenetet pedig felrakok magam, és készen vagyok.

My 2 figying.

 

 


  • ultio kedveli ezt