Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Kerékpárszállítás autóval - tetõn, hátul vagy bent?

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
829 hozzászólás a témában

#221
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás

A tesztben freeridera gyártott, karbon és alu vázakat hasonlítottak össze. Ezeknek a cangáknak bírnia kell (fõleg ha Santa Cruz a cucc) a kiképzést. Egy országúti karbon váz (amirõl egyébként a kerékpártartókkal kapcsolatban beszéltünk) soha nem lesz ilyen erõs felépítésû, mert minek, nem DH-ra fogja használni a user.
De Te nyugodtan használd!


ez nem tudom mire akart reakcio lenni, en nem mondtam hogy dh-ra akarok hasznalni egy orszaguti vazat. Mivel nem vagyok idiota. :confused:

de te nezd meg a cannondale-es satuba szoritos videot, hajtogassad nyugodtan tovabb ezt az okossagot hogy "a karbonnal ovatosan mert eltorik". #omajgad
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#222
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás
Ilyen vázam van, az ösztelós XC montik között ez grammániásnak számít.

Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#223
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.662 hozzászólás
Akkor vegyél ilyen vázat, ez talán túlél egy bringatartó bilincset is ! ;)
cannondale taurine broken - YouTube
Ez kb. 4 éves videó, lehet, hogy azóta fejlesztették a karbon-t is. :o
Szerintem kicsit túlaggódod ezt a bilincs dolgot.
Vagy 15 éve, még a Bikemag újságban nyúztak egy sérült karbon vázat. Egyszerûen nem tudták kalapáccsal szétverni, csak a festék jött le.
Azóta minden évben jobbnál jobb újítások vannak a karbonszálakra.
Marci

#224
(ex)Cat

(ex)Cat

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 357 hozzászólás

Azért álljon meg a menet, egy outi karbon váznak is el kell bírnia egy 100kg -os usert ha az belemegy egy 10 cm mély kátyúba ha ezt az erõ hatást kibírja akkor ki kell bírni a egy szorító bilincset is.


Igazából szerintem azzal lehet a gond, hogy a bilincs - ahogy írtad is - szorítja a vázat, amit teljes más behatás, mint ha a nyeregbe ülve kapja az atomot az úttesttõl. Az utóbbitól hajlik a váz, ez meg összenyomja a "csövet", ami egy viszonylag vékony fal esetén valóban okozhat akár törést is, annak ellenére, hogy addig a 100kg-os userrel nem volt baja.

#225
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás
Azért álljon meg a menet, egy outi karbon váznak is el kell bírnia egy 100kg -os usert ha az belemegy egy 10 cm mély kátyúba ha ezt az erõ hatást kibírja akkor ki kell bírni a egy szorító bilincset is. Vagy ez bele van írva a használati utasításba? Bár azok is csak az idióta perek kivédésére vannak általában.
Pl: a kedvencem
"A mosogatógép használata után a csatlakozót húzza ki a konnektorból." A szép az egészben hogy egy beépitett készülékrõl van szó aminek a csatlakozóját max akkor látják ha a szerelõ már kivette a gépet a konyhaszekrénybõl.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#226
thulebolt

thulebolt

    vendég

  • fórumtag
  • 45 hozzászólás
A tesztben freeridera gyártott, karbon és alu vázakat hasonlítottak össze. Ezeknek a cangáknak bírnia kell (fõleg ha Santa Cruz a cucc) a kiképzést. Egy országúti karbon váz (amirõl egyébként a kerékpártartókkal kapcsolatban beszéltünk) soha nem lesz ilyen erõs felépítésû, mert minek, nem DH-ra fogja használni a user.
De Te nyugodtan használd!

Lattad azt is ahogy a vegen, igaz nem tul tudomanyos megalapozottsaggal, de csapkodjak az alsocsovet a betontusko szelehez? Ha annal nagyobb erot fejt ki a biciklitarto alsocsore fogo resze akkor az igen rossz dizajn. Ha meg nem akkor mirol beszelunk? ;) Vagy milyen erohatasokrol beszelsz?


THULE Partner - Budaörs

#227
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás

Köszönöm az ajánlást, érdekes a teszt! A hozzászólásodban csak annyi a bibi, hogy az országúti karbon vázakról volt szó, illetve a linkelt teszt a kerékpárok használat közbeni terheléseire van kihegyezve. Egy kerékpártartóra szerelve nem ezek az erõhatások!


Lattad azt is ahogy a vegen, igaz nem tul tudomanyos megalapozottsaggal, de csapkodjak az alsocsovet a betontusko szelehez? Ha annal nagyobb erot fejt ki a biciklitarto alsocsore fogo resze akkor az igen rossz dizajn. Ha meg nem akkor mirol beszelunk? ;) Vagy milyen erohatasokrol beszelsz?
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#228
thulebolt

thulebolt

    vendég

  • fórumtag
  • 45 hozzászólás
Ha a hagyományos kerékpártartókat nézzük, a FreeRide kör keresztmetszet esetén 22-70mm, ovális keresztmetszet esetén max. 65x80mm képes biztonságosan rögzíteni. A ProRide kör keresztmetszetnél= 22-80mm, ovál max. 80x100mm.

Nekem pl acél bringám van. Viszont eléggé vékony csövek és változó keresztmetszetû (columbus max) . Nem vagyok benne biztos, hogy a hagyományos felfogás jó lenne, de lehet csak túl aggódom a dolgot. Thule 561-en gondolkozok.....


THULE Partner - Budaörs

#229
thulebolt

thulebolt

    vendég

  • fórumtag
  • 45 hozzászólás
Köszönöm az ajánlást, érdekes a teszt! A hozzászólásodban csak annyi a bibi, hogy az országúti karbon vázakról volt szó, illetve a linkelt teszt a kerékpárok használat közbeni terheléseire van kihegyezve. Egy kerékpártartóra szerelve nem ezek az erõhatások!

akkor neked is ajanlanam megtekintesre:

Pinkbike Visits The Santa Cruz Test Lab Video - Pinkbike

a karbon vazak nem serulekenyek.


THULE Partner - Budaörs

#230
thulebolt

thulebolt

    vendég

  • fórumtag
  • 45 hozzászólás
Akkor mindenképpen javaslom a villa+hátsó kerék rögzítõs megoldásokat! Fórumosoknak fel szoktam ajánlani (privátban) kedvezményt, de 20e Ft. környékére az 561-el biztosan nem tudok lemenni.
A Yakima egyébként egy amerikai gyártó, nem hiszem hogy probléma lenne a minõségével!

Igen, karbon országútim van, és igen, még így kis sokallom tartónként a 41eft-t (2db kell). Nem kérdés, hogy a Thule 561 felsõkategóriás profi cucc, de nekem elég lenne a "középkategória" féláron, alkalmi használatra, sajnos ilyen nincs a Thule portfólióban. Ezért tûnik jó választásnak a Yakima Boa, a számos netes vélemény szerint megbízhatóan rögzít. Igaz nincs sínje, de nekem nem is szükséges.
Gyártanak síneset is, de az vámmal, áfával, szállítással már 30 fölött lenne, akkor viszont már valóban inkább a Thule-t választanám.


THULE Partner - Budaörs

#231
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás

A karbon vázas, fõleg országúti gépeket nem ajánlott a váznál+2keréknél fogva rögzíteni, mert sérülékeny.


akkor neked is ajanlanam megtekintesre:

Pinkbike Visits The Santa Cruz Test Lab Video - Pinkbike

a karbon vazak nem serulekenyek.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#232
andersen

andersen

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 hozzászólás
Igen, karbon országútim van, és igen, még így kis sokallom tartónként a 41eft-t (2db kell). Nem kérdés, hogy a Thule 561 felsõkategóriás profi cucc, de nekem elég lenne a "középkategória" féláron, alkalmi használatra, sajnos ilyen nincs a Thule portfólióban. Ezért tûnik jó választásnak a Yakima Boa, a számos netes vélemény szerint megbízhatóan rögzít. Igaz nincs sínje, de nekem nem is szükséges.
Gyártanak síneset is, de az vámmal, áfával, szállítással már 30 fölött lenne, akkor viszont már valóban inkább a Thule-t választanám.

#233
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás
Nekem pl acél bringám van. Viszont eléggé vékony csövek és változó keresztmetszetû (columbus max) . Nem vagyok benne biztos, hogy a hagyományos felfogás jó lenne, de lehet csak túl aggódom a dolgot. Thule 561-en gondolkozok.....

#234
thulebolt

thulebolt

    vendég

  • fórumtag
  • 45 hozzászólás
Az elsõ villa+hátsó kerék rögzítésnek akkor van értelme, ha karbon vázas a bicód. A karbon vázas, fõleg országúti gépeket nem ajánlott a váznál+2keréknél fogva rögzíteni, mert sérülékeny. A freeride, DH gépeknél fordulhat még az elõ (a nagy rugóutak és a hagyományostól eltérõ vázgeometriák miatt) hogy a hagyományos rögzítéssel nem találsz fogáspontot a vázon.
Amennyiben nem ilyen jellegû bringákat szállítasz, teljesen feleslegesnek tartom a Thule OutRide 561, vagy hozzá hasonló megoldásokat!

A Thule FreeRide és a Thule ProRide is teljesen megbízható, stabil, jó megoldások!

Ha viszont a fent leírt, speciálisabb kerékpárokkal rendelkezel, akkor feltételezem nem 100e Ft.-os kategória. Nem szeretnék a zsebedben turkálni, de egy 300-400e +++ Ft. környéki bringa nem érdemel meg egy 40e Ft.-os kerékpártartót?

Én most állok át hátsó ajtós szállításról a tetõsre. Egyszerûen azért mert 4 bringa már nem fér fel hátra és sokat kellett matekolni háromnál is hogy ne koccanjanak össze se egymással se a tartóval. Amúgy megbízható, stabil megoldás volt, annó a Norautónál vettem, saját márkás de jó minõségû cucc, csak ajánlani tudom. Errõl van szó.

Most olyat kerestem a tetõre ami elsõ villában rögzít. Stabilabb és nem sérülhet elméletileg sem a váz fényezése mert nem azt fogja. A thule profi de méregdrága, a rose-nál van jó áron Velomann de az csak négyszöges rúdra rögzíthetõ, nekem ovál van. És sokan elég gagyinak minõsítették. Aztán hosszas kutakodás után rátaláltam erre. Egy fajta kritikát olvastam róla, ha fix a rúd távolság akkor kisebb kocsiknál túl rövid lehet a távolság a két elem között. Nekem sínes kombi van, ott nincs ilyen veszély.

De ha másnak van villás rögzítésre jobb ötlete ne tartsa magában, köszi!


THULE Partner - Budaörs

#235
andersen

andersen

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 hozzászólás
Én most állok át hátsó ajtós szállításról a tetõsre. Egyszerûen azért mert 4 bringa már nem fér fel hátra és sokat kellett matekolni háromnál is hogy ne koccanjanak össze se egymással se a tartóval. Amúgy megbízható, stabil megoldás volt, annó a Norautónál vettem, saját márkás de jó minõségû cucc, csak ajánlani tudom. Errõl van szó.

Most olyat kerestem a tetõre ami elsõ villában rögzít. Stabilabb és nem sérülhet elméletileg sem a váz fényezése mert nem azt fogja. A thule profi de méregdrága, a rose-nál van jó áron Velomann de az csak négyszöges rúdra rögzíthetõ, nekem ovál van. És sokan elég gagyinak minõsítették. Aztán hosszas kutakodás után rátaláltam erre. Egy fajta kritikát olvastam róla, ha fix a rúd távolság akkor kisebb kocsiknál túl rövid lehet a távolság a két elem között. Nekem sínes kombi van, ott nincs ilyen veszély.

De ha másnak van villás rögzítésre jobb ötlete ne tartsa magában, köszi!

#236
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás

Mindkét megoldásnak vannak elõnyei és hátrányai.

Tetõ: Többet eszik a kocsi ez tény. Ha mocsáron kelsz át véres lesz a szúnyogoktól, de ez sem számottevõ. Piszkos még sose lett. Drágább, de elegánsabb megoldás, ráadásul soha nincs útba semmilyen szempontból a "szállítmány".


melygarazsban/parkolohazban/majomfogoban sincs utban? nyilvan ha bringazni indulsz otthonrol akkor nem melygarazsban fogsz kikotni, de a "soha" egy kicsit tul kizaro volt szerintem ;) Alacsonyan logo ag is kart okozhat a teton utazo bringakban.


Vonóhorog: Ha hátulról beléd szállnak kukázhatód a drótszamarat. Nem férsz hozzá a csomagtartóhoz menet közben. Ugyan olyan szaros lesz, csak nem a szúnyogoktól hanem a felvert víztõl, sártól. Kiegészítõ lámpa meg rendszámtartó kell hozzá, különben megbüntet a szerv (tapasztalat).


ha beledszallnak hatulrol akkor ugyis levered a biztositon, az autoban okozott karral egyutt. Es vannak lenyithato verziok, ezek altalaban kiegeszito renszamtabla tartoval es lampaval jonnek. Barom draga, ez teny, de szerintem ez a legjobb megoldas. 2-3 vagy 4 bringat is rajuk lehet tenni.

[ATTACH=CONFIG]2673[/ATTACH]
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#237
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás
Ford Fusionon szállítottam már 5 bringát, hármat a tetõn, kettõt hátfalon.
Hosszú útra azért nem indulnék el vele így, de elméletben még a hat is megoldható.
A Thule hátfalra szerelhetõ abszolút nem gáz, sokszor használtam, három könnyebb bringát elvisz, kicsit fogatni kell, de mûködik.
Az tévhit, hogy hátul koszosak lesznek a bringák. Hátránya, hogy bringákkal nem lehet felnyitni a csomitartót. Kiegészítõ könnyen készíthetõ hozzá.

You can never have "enough" bikes.


#238
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás
Én igazából az 5. ajtóra szerelhetõn gondolkodtam, egészen addíg, míg meg nem láttam egy thule cuccos árát. Annyiból meg bepakolom inkább a kocsiba, ott biztonságosabb.

#239
DannyL81

DannyL81

    Dancó a hegyről...

  • fórumtag
  • 1.373 hozzászólás
  • LocationVeresegyház
Mindkét megoldásnak vannak elõnyei és hátrányai.

Tetõ: Többet eszik a kocsi ez tény. Ha mocsáron kelsz át véres lesz a szúnyogoktól, de ez sem számottevõ. Piszkos még sose lett. Drágább, de elegánsabb megoldás, ráadásul soha nincs útba semmilyen szempontból a "szállítmány".

Vonóhorog: Ha hátulról beléd szállnak kukázhatód a drótszamarat. Nem férsz hozzá a csomagtartóhoz menet közben. Ugyan olyan szaros lesz, csak nem a szúnyogoktól hanem a felvert víztõl, sártól. Kiegészítõ lámpa meg rendszámtartó kell hozzá, különben megbüntet a szerv (tapasztalat).

#240
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás

Én nem nagyon értek ehhez, de szerintem a rendõr szénné büntet, ha meglátja, hogy valami házibarkács dolog van fenn. Nem beszélve arról, hogy a vonóhorog miatt újra kell vizsgáztatni az autót. Nekem ez utóbbi miatt esett ki a lehetõségek közül ez a megoldás, pedig amúgy sokkal szimpatikusabb lenne, mint a tetõcsomagtartó.


Ennyi, rendõr meglátja, egybõl kap egy útvonal engedélyt a mozaik utcába, ahol széttépik a forgalmit.
Tetõcsomagtartón koszos lesz a bicaj, plusz többet fogyaszt a kocsi.
A jó megoldás a vonóhorog, vizsga elött 25-ért felteszik, és arra relatíve olcsó is a bicaj szállító, és nem látszódik meg a fogyasztáson sem annyira.
De én bennt viszem a két bicajt. pont elférnek. :)