Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Szlovákiai Túra

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
371 hozzászólás a témában

#221
AgentOrange

AgentOrange

    vendég

  • fórumtag
  • 22 hozzászólás
Pt.3.:

8 nap:Banska Bystrica-Levoca
Az induló útirány Zvolen (Zolyom) felé, de nem az autópályán:-)), hanem a mellette párhuzamosan húzódó kisforgalmú úton, keressük a Kremnicka felé mutató táblákat, a tály nem túl érdekes, de itt már nagyjából hazafelé tart az ember, maximum a mellettünk húzódó autópályában gyönyörködhetünk. Kremnicka-nál balra fordulunk, és egy hidon áttekerünk az autópálya fölött Vlkanova faluba, majd Sliac katonai reptere mellett elhaladva beérünk Zólyomba, kicsit nézzünk körül a belvárosban, kell egykis feltöltõdés, mert az út legsivárabb szakasza következik, forgalmas út, dimbes, dombos, kopár, néha erdõs tájon, eléggé leépült falvakkal (Dobra Niva, Krupina), tehát Zólyomból Levice (Léva) felé vesszük az irányt.
Semmi említésre méltó látnivaló nincsen egészen Hontianske Nemce fauig, ahol kettéágazik a fõút, mi jobbra tartunk, továbbra is Léva felé, áttekerünk Ladzany falun, majd igazi megpróbáltatásképpen a térképen szinte nem is jelölt hegyekbe kapaszkodunk fel, idõnként elég kemény szerpentínen, mondom, a térképeken nincsen megfelelõen jelölve, de nagyon izzasztó dolog, cserébe viszont egészen szép erdõkön haladunk át, lefelé jót gurulhatunk ,egészen Zemberovce-ig, itt találunk kocsmát, ahol olthatjuk szomjunkat (mert az lesz az emelkedõk után).
Innentõl buckás tájon kerekezünk fel-le, egészen Léváig. A városon nincsen sok néznivaló, panziót én nem találtam, ezért a város szélén egy kukoricás mellett ütöttem tanyát (millió szúnyogra mindenki számíthat)
9 nap:Levoca-Gyõr
A hazatérés napja, Lévától búcsút véve Kalna n. Hronom falu elõtt keresztezzük a Garamot, amirõl enhéz elhinni agyonszennyezett állapotában, hogy pár napja még a forrásából oltottuk szomjunkat.Tekovske Luzany, Caka, Kolta, Dulovce faluk után megérkezünk Komárnóba, a határátkelõnél az útlevélkezelõ kérdése így hangzik:"merre jártak?", a válasz:"a Magas-Tátrában", mire az útlevélkezelõ hölgy hitetlenkedve megcsóválja a fejét, nem hiszi? Járjon utána.
Komáromban pedig nyugodtan feltehetjük a voatra a bicikliket, magunkkal együtt, ennyi egyhagúság elég volt egy napra.
Az út leírása vázlatos, 1999 nyarán tettem meg, "hirtelen felindulásból", különösebb elõzetes tervezgetés nélkül.

Szóval javarész vadkempingeztem, nem szólt érte soha senki (mondjuk általában a faluvégi focipályák közelében vertem tanyát), a Magas-Tátra alsó szekciójában, bármennyire is csábító, senki nem igyon a kristálytisztának (tûnõ) patakokból, mert hihetetlen hányás-hasmenést lehet beszerezni, ami mondanomsemkell, véget vet a túrának, (én a sok Tátrai hegymászás után elbíztam magamat, és beleittam a tarpatakba, meg is lett az eredménye, azthittem elpusztulok, másnap a csomagomat is alig tudtam kivonszolni a pályaudvarra:-)

#222
AgentOrange

AgentOrange

    vendég

  • fórumtag
  • 22 hozzászólás
Pt.2:

5. nap:Cervena Skala-Velky Slavkov
A végigvacogott éjszaka után bizony eléggé didergõs hajnalon indulunk tovább, Telgárt irányába felfelé a Garam völgyében, a tájra itt sem lehet panasz, csodálatos, lassan fölénk tornyosul a Kralova Hola tekintélyes csúcsa, mire beérünk Telgárt faluba, tipikus kis hegyi falu, egynéhány gyönyörû népies házzal, a falu közepén az út bal oldalán találunk élelmiszerboltot, ahol érdemes kiadósan megreggelizni. Itt álljon megjegyzésül annyi, hogy nagy valószínûség szerint Telgárt elõtt fogunk elõször találkozni útszéli roma árusokkal, õk az Alacson Tátra fõútjain szinte mindenhol jelen vannak, nem kell megíjedni

tõlük, bár elsõre érdekesnek tûnik a sok szobrozó ember az út szélén kezükben hatalmas vargányával, vagy szederrel, ill. más a hegyen megtalálható, és eladható élelmiszerrel.

Telgártból tovább haladunk a Garam mellett, a hegyek egyre közelebb jönnek, az út lassan átvált meredekbe, és következik az elsõ hágó (sedlo Beník), elõtte az út bal oldalán láthatunk egy gyönyörû vasúti kõhidat, egy oldalvölgy felett, valamint közvetlenül a hágó alatt megtölthetjük a kulacsokat a Garam forrásából (prámen Hrona).A Besnik-hágó után továbbra is felfelé haladva elérjük Puste Pole-t, itt ágazik el az út jobbra a Szlovák-Paradicsom felé (67-es),és itt található a Vernári vasúti megállóhely (igaz a falu innen gyalog kb. fél nap járásra van).

Egyre vadabbak a sziklák az út mentén, kemény szerpentínen kanyargunk felfelé, amíg elérjük a vernári hágót, ahonnan nagyonnagyonnagy gurulás kezdõdik, a kezdeti szakaszon szerpentínen gurulunk, bizony keményen kell tépni a fékeket, mert az út szélén szakadékok várják a vendégeket

Vernárban a jobboldalon találunk egy egészen nagy élelmiszerboltot, a falu tiszta rendezett.Gurulásunkat a harsogó Vernársky-patak mellett egészen a Hernád völgyéig folytatjuk, itt áthaladunk a rendkívül lepusztult Hranovica falun (szinte a teljes lakosság roma), majd egy bizony kellemetlen szerpentínen, egy üdülõtelep mellett felkapaszkodunk a hirtelen elénkálló “Kecskehát” hegygerincre (Kozie chrbat), innentõl kezdve már kint vagyunk a szeles, hûvös poprádi medencében, és elénktárul az impozáns, és gyönyörû acélkék, és szürke, vagy felhõbe burkolózó Magas-Tátra, hófoltokkal tarkítva.

Poprádon a sörgyári körforgalomból könnyen betalálunk a belvárosba, ahol érdemes szétnézni, gyönyörû sportboltok, és éttermek mindenhol, javaslom, keressünk egy jó kis Szlovák éttermet (az árak mindenhol szolídak), és próbáljunk ki egy juhtúrós sztrapacskát, vagy brzdát, nem fogjuk megbánni.

Poprádon elidõzhetünk, látnivaló akad bõven.

Poprád után Paprád Velka irányában egy mellékúton Velky Slavkov-ba (Nagyszalók)érünk, ahol két nagyon olcsó, és jó panzió áll rendelkezésünkre (penzion Mlyn (malom panzió), és penzion Agrostav, ahol a házigazda felesége magyar, itt végre megfürödhetünk meleg vízben, és rendes ágyban alhatunk, élvezzük ki a helyzetet!!


6. nap:Velky Slavkov-Chata Daniel

Végre egy pihentetõ éjszaka...a panzióban olcsón megreggeilzhetünk.

Majd folytatjuk az utunkat.A Magas-Tátra teljesen uralja az egész tájat, ha nem nézzük, akkor is érezzük a jelenlétét, lehengerlõ, és óriási, ahogyan a 600méteres poprádi medencébõl hirtelen 2600 méteres magasságba tör.

Velky Slavkov után balra tartva rátérünk a Poprad-Stary Smokovec fõútra, és egy hosszú meredek emelkedõ után érkezünk Stary Smokovecre (Ótátrafüred), igazi üdülõterep, rengeteg túristával, balra fordulunk, Strbske Pleso felé, itt a gyönyörû Tátrai körúton kerekezünk , szerpentínek ,lejtõk ,üdülõtelepek, szanatóriumok, és harsogó patakok mindenfelé, fantasztikus látvány, ez a túra leggyönyörûbb napja.

Strbske Pleso (Csorbató) elõtt meg egy izmos szerpentín áll elénk, ezen tekerünk fel a túra legmagasabb pontjára egészen 1355-méterre, körbekerekezhetjük a tavat, de számítsunk nagy tömegre.Ebbõl a tóból indul a Biely Váh, a Vág folyó egyik felsõ folyása.

Innen egészen Strba faluig gurulunk Tatranska Strba-n át, közben keresztezzük a nagyforgalmú Poprád-Ruzomberok útvonalat (vigyázzunk az átkelésnél), és átkerekezünk a Pozsony-Kassa vasúti fõvonal felett is, közebn megtekinthetjük közép európa egyik legmagasabban fekvõ fõvonali vasúti állomását.

Strba után Vysná Sunava falú érintésével Liptovska Teplicka irányba tekerünk.

Szelíd dombok között visz az út, de gyakran visszanéz az ember a távolodó Magas-Tátrára, nemsokára útelágazáshoz érünk, balra Liptovka Teplicka, jobbra Králova Lehota, mi erre megyünk tovább, ez az út a térképeken csak földútként van jelölve, a valóságban azonban egy keskeny betonút, gyakorlatilag nulla forgalommal, épp, hogy egy autó elfér rajta, az út a Fekete Vág völgyében visz, nem nehéz terep, alapvetõen folyásirányba, lefelé haladunk a gyönyörû szurdokban, elhaladunk a Cierny Váh víztározó mellett, majd a völgy végén, a vizierõmû mellett a Chata Daniel kempingjében üthetünk tanyát (1999-ben 20SK volt két személy+sátorhely, zuhanyozással,nevetségesen alacsony ár), készüljünk itt is hideg éjszakára, hacsak nem lesz felhõs az ég.





7 nap:Chata Daniel-Banska Bystrica

A menedékháztól már hamar kiérünk a Fekete-Vág völgyébõl, és Králova Lehota után a 72-es fõúton balra, immár délnek a Certovica-hágó irányába megyünk tovább, az út elég forgalmas, de jó minõségû, szép hegyi falvakon hajtunk át, Maluzina, Nizna Boca,Visna Boca, az út szerpentín, és Vysna Boca-tól Certovica-is bizony nagyon keményen emelkedik, egészen 1238-méterig.

A Certovica (Ördöglakoma) hágón nagyon gyakran esik az esõ,és a villámtevékenység is erõs, a hágó magas vasérctartalmú szikláinak köszönhetõen (innen a név), innét ismét lejtõ következik, de az út eléggé rossz minõségû, kátyús, óvatosan araszolhatunk csak lefelé, száguldani még az egyenes részeken sem érdemes, mert szétrázza az embert a bicikli.Myto pod Dumbierom-ban az út bal oldalán az élelmiszerboltban vásárolhatunk.

A gurulás végén ismét belefutunk a 66-os fõútba, és jobbra, Besztercebánya felé folytatjuk utunkat, a Garam völgye ezen a szakaszon már eléggé tele van tûzdelve ipari üzemekkel, amelyek éles elentétben állnak a gyönyörû tájjal, szinte végig lefelé gurulunk a völgyben, jobboldalt megcsodálhatjuk az Alacsony-Tátra fõvonulatát a 2043m magas Dumbierrel (Gyömbér), és a 2024m-es Chopokkal.Az út jó minõségû, forgalmas, de nagy a leállósáv, ahol jól lehet tekerni.

Brusno Kupele-n, és Slovenska Lupca-n keresztül érkezünk Besztercebányára, folyamatosan haladjunk egyenesen, így beérünk a városközpontba, érdemes megnézni az impozáns fõteret, gyönyörû polgári házaival, és ferde óratornyával.

A fõtérrõl visszatekerünk a fõútra, és keressük a Tajov felé mutató útjelzéseket, a Tajov felé vezetõ úton, már a külvárosban az út bal oldalán találunk egy "Turist Hotel"-t, itt érdemes megszállni éjszakára, a szállás,és az étkezés is olcsó.

#223
AgentOrange

AgentOrange

    vendég

  • fórumtag
  • 22 hozzászólás
Azthiszem befér ide az alábbi kis túrám (bicaj) leírása, jó olvasgatást.
Két keréken a Magas-Tátrába, avagy 9nap, és 750kilométer vázlatos története.

Pt.1:


1. nap: Gyõr-Szob
Hát a Gyõr-Komárom szakasz nem sok látnivalót tartogatott, maximum nagy forgalmat, és csodálhattuk a rengeteg biciklizni(traktorozni,lovaskocsizni) tilos táblát, Komáromtól már érdekesebb a terep, Almásfüzitõ igazán üdítõ látvány a romokban álló timföldgyárral, de legalább itt van kerékpárút (bár borzalmas állapotú), Dunaalmáson érdemes jobbra lekanyarodva megpihenni a malomnál a Dunaparton (fürdést csak fejlett immunrendszerûeknek ajánlom), Dunaalmás,és Neszmély térségében az útszéli kutak vize eléggé érdekes, záptojásszagú, állítólag ez helyi jellegzetesség, többen kocsival jönnek, és kannákkal hordják a "gyógyvizet", nekem nem ízlett.
Almásfüzitõtõl egészen Lábatlanig folyamatosan házak között haladunk, néhol nagyon jó kerékpárút is van. Tát elõtt egy irgalmatlanul hosszú, és monoton egyenes szakasz következik, a régi idõkben ez volt az ország leghosszabb egyenes útszakasza, ide járt ki a jónép megnézni, hogy mennyivel megy a kocsija.Tát után már integet az esztergomi bazilika kupolája, a város nem túl jellegzetes, látnivaló csak a bazilika, és a dunapart körzetében akad, itt következik az út elsõ "komoly" emelkedõje, ami a bazilikához visz fel, érdemes megállni, és megcsodálni a kilátást.
Esztergom után fasorral szegélyezett úton tekerhetünk tovább, Visegrád irányába, a táj gyönyörû, jobb oldalon a szamárhegy, bal oldalon pedig a Börzsöny szikláit látjuk, a szamárhegy mellett egészen a parton visz az út, igazi nyaralóövezet ez, és van egy erreszabott kis élelmiszerbolt is, itt érdemes lebonyolítani a napi vásárlást.Fürödni vágyók betérhetnek jobbra egy kis bevezetõúton a búbánat-völgybe, ahol több tó is található, fürdési, és sátorverési lehetõséggel.
Továbbhaladva elérkezünk Basaharc-hoz, itt balra lekanyarodva érjük el a szobi révet, az átkelésért fizetendõ összeg rendkívül csekély biciklistõl is.
Szobon a rév mellett jobbra egy füves, parkos partszakaszt találhatunk, itt érdemes tábort verni éjszakára, a néhai
CAMPING-ben ki lehet könyörögni egy ingyen zuhanyozást, utána pedig megcsodálhatunk egy igazi dunakanyari naplementét.


2. nap:Szob-Potor
Jóreggelt, még párás harmatos ködök fetrengenek a Duna felett, de az elsõ vontatóhajó dohogására sikerül felébredni, fázós nyári hajnal, táborbontás után vissza a révhez (felfrissülés az itt található "kék kútból"), és irány felfelé, Szob-ba beérve az elsõ útelágazásnál találunk élelmiszerboltot (reggeli), utána tartsunk mindíg balra, az Ipoly völgye felé, az elsõ elágazásnál (Letkés-Márianosztra)Letkés felé vesszük az útirányt, reggeli kerekezés könnyû terepen, soksok látnivalóval, immáron az Ipoly-Duna nemzeti park területén, szép rendezett falvakon keresztül visz az út (Ipolytölgyes,Vámosmikola), amely
egy kicsit egyhangúvá válik, amikor kiérünk a hegyek közül, apropó hegyek, még bele sem lendül az ember a sík terepen a tekerésbe, pár faluval odébb bizony elhagyjuk az Ipolyt, és megmásszuk picit a Börzsöny nyúlványait (Vámosmikola után), a Kemence elõtti szakasz eléggé húzós, lépcsõs emelkedõkbõl áll, itt már érezteti a hatását a csomagtartóra helyezett 9napos civilizáció (ruhasátorkajaszerszámokhálózsákstbstb), a tetõre felérve megcsodálhatjuk a kemencei víztározót, innen egy vidám gurulással érünk Kemence faluba, majd tovább Berenceapátin keresztül Parassapusztáig.
Készítsük az útleveleket!
Parassapusztán lépjük át a határt, majd Sahy(Ipolyság) belterületén az elsõ elágazásnál jobbra fordítjuk a kormányt Slovenské Darmoty-Vel'ky Krtís (Nagykürtös) felé, és folytatjuk utunkat a lapályos Ipolyvölgyben, apró falvakon visz keresztül a gyér forgalmú, de nagyon jó minõségû út.Sklabina-tól Vel'ky Krtís-ig hosszú enyhén emelkedõ, forgalmasabb útszakaszon pedálozunk, egészen a városig.
A város, hát, nem sok látnivalóval kecsegtet, nem is érdemes sokat itt idõzni, és a nap is a végére jár, tovább haladunk Losonc (Lucenec) irányába.
Velky Krtys után kertvárosi részen pár emelkedõvel is meg kell küzdeni, az éjszakai szállást pedig Potor nevû falu végén az útkeresztezõdésnél balra lévõ elhagyott területen érdemes leverni. Innen gyönyörûen láthatjuk, hol is kell elindulni másnap, egy szép egyenes, meredek emelkedõ tárul elénk..lelkesítõ:-)


3. nap:Potor-Ceske Brezovo
Mint elõzõ nap megállapítottuk, tényleg hatalmas emelkedõ következik, ennek ellenére inkább visszagurulunk a falu elején lévõ boltba reggelizni, hogy újult erõvel vágjunk neki a napi tekerésnek.
A hosszú emelkedõn elõször nyílt terepen ,majd erdõben halad és szerpentínszerûen kanyarog felfelé,ezt követõen klassz lejtõ és soksok kilométeren keresztül egyhangú a táj, erdõbõl ki, erdõbe be, mindezt egy eléggé nagy forgalmú úton, völgybe le, hegyre fel, az egésznek hullámvasút jellege van,Luborec falu után balra az elénktáruló völgyben balra megtekinthetjük Halic kastélyát egy dombon, impozáns látvány. Ezután Tomásovce nevû településen kerekezünk át, ami már Lucenec (Losonc) része, itt az út jobbra fordul,és bevezet Losonc belvárosába, innen Rimavska Sobota (Rimaszombat) irányába hagyjuk el a várost, egy nagyon forgalmas fõúton (E571),nem is tekerünk rajta sokat, csak megmászunk egy nagy emelkedõt, és a tetején egy kis úton Kalinovo felé kerekezünk tovább.
Hosszú, egyenes, kihalt úton gurulunk be a déltájban nagyon csendes kis faluba, ahol a központban található néhai túlméretezett állami áruház még mûködõ élelmiszerosztályán intézhetjük a napi bevásárlást+az ebédet.
a falut elhagyva Kokava n. Rimavicou felé vesszük az irányt,Breznicka falunál keresztezzük az Ipolyt, itt még nagyon csekély kis patakocska, de még kellõen tiszta egy arcmosáshoz.
Majd északnak fordul az út egy szép kis patakvölgyben, elhagyatott vasúti sinpálya mellett visz az utunk, mígnem, bizony ma eléggé korán beérünk Ceske Brezovo faluba, és a faluvégén olyannyira ideális táborhelyet lelünk a focipálya mellett a patakparton ("pottyantós" wc all inklusive), aminek nem lehet ellenállni.


4. nap:Ceske Brezovo-Cervena Skala (Vöröskõ)
Ezen a reggelen még nem is sejtettük, hogy a túra egyik legdurvább napja következik..
Reggeli után (a falu közepén van a bolt), gyönyörû tájon nagyon jó úton tekerhetünk, bár közvetlenül a falu után van egy olyan szerpentín, ahol még állva tekerve is alig lehet felkapaszkodni (ez áll az összes komoly szerpentín belsõ ívére), majd elfordulunk keletre Rimavska Bana (Rimabánya) felé (másik irány: Kokava n. Rimavicou),ahol szintén egy patakvölgyben haladva nagyon jól lehet száguldani (végig lejt) ,forgalom nulla.
Rimabánya faluban ismét északnak vesszük az irányt Tisovec (Tiszolc) felé (másik irány délre:Rimavská Sobota), körültekintve már érezni, hogy nemsokára itt az igazi hegyek világa, persze sajnálatos módon szétbányászott hegyek, és döglõdõ monumentális ipari üzemek között vezet az út (Hnustá,Hacava), egészen Tisovec-ig, ahol balra fordulunk Muran-Telgárt-Vernár-Poprád irányba (Y alakú elágazás, balra Brezno, jobbra Poprad felirattal), az itt található barátságos benzinkútnál jó, ha megállunk erõt gyüjteni, ránk fog férni, hiszen az elkövetkezõ szakaszokra az autóstérképek is nagyon komoly hágókat jeleznek, persze itt még nem sejtjük mennyire komoly is lesz valójában.
Megkezdõdik a taposás, a táj gyönyörû, a lelkesedés a tetõfokán, csodálatos szerpentínen érünk el az elsõ magaslatra, a kilátás szinte Svájcot udézi, elõttünk kies teknõszerû medence, az abból kiálló Klak nevû tûhegy, és a murányi fennsík sziklái, alatta a szolídan meghúzódó Muran (Murány) faluval, csak a széthajigált töménytelen szemét, és autógumi ébreszt rá minket, hogy azért ez mégsem Svájc.
Murán közelebbrõl megnézve már cseppet sem bíztató hely, bizony mi is nyakunkat behúzva szakítottunk át rajta (mindenki döntse el miért, segítségül utalok kelet-Szlovákia kissebbségi etnikumaira:) )..szóval vissza a földre, történelmi pillanat, itt keresztezzük az elsõ kristálytiszta iható vízû patakot.
Most akkor jöhet a feketeleves, kezdõdik a szerpentín, a megtett kemény emelkedõk után mindig táblák mutatják az újabbakat (15%) stbstb... a mellettünk nyöszörögve elhúzó teherautó hangját többször is hallhatjuk magunk felett újra ,és újra egyre halkabban, ami egyértelmûen egy óriáskígyó szerpentín jelenlétére utal, nagyon lélekölõ szakasz, fõleg, miután beérünk az erdõbe..csak taposni, csak taposni....csak taposni, aztán fenyves, közeledünk az 1000 méterhez, a táj is kezd szépülni, csak az a fránya emelkedõ nem akar elfogyni, de aztán csakcsak,sikerül felérkezni a hágóra, itt nyáron is szeles,és zord idõjárás tud lenni, érdemes a nagy izzadás ellenére felöltözni, elõttünk az Alacsony-Tátra, végre, az igazi nagy hegyek világa, a távolból integet a felhõs Kralova Hola 1948méteres csúcsa is, ami az Alacsony Tátra keleti vége.
Az emelkedõhöz képest csekély, de gyors gurulás után érkezünk Cervena Skala faluba, ahol utunk a 66-os számú Banska Bystrica-Poprad utvonalba torkollik, miután kereszteztük a Garam felsõ folyását, a Garam völgyében vagyunk!
Itt le is pihenhetünk, ma már nem érdemes tovább indulni, ennyi hegy elég volt egy napra.
A hidegvizes zuhanyozás gondolatát is elvetjük, a faluba nincsen kedvünk betekerni, így az út mellett található benzinkútnál próbálunk meg jóllakni..(Chips-csoki), öltözzünk be nagyon az éjszakára, mert ha tiszta az idõ, akkor bizony reggel deres lesz a fû a sátor körül, nyár derekán is, hiszen egy mély völgyben vagyunk, kb 1000méteren, 1500-as hegyek között.

#224
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1.167 hozzászólás
Velünk nagyon rendesek voltak az autósok, de tremészetesen maflák mindenütt vannak. Meg az utak is szélesek, elfér 2 autó és 1 bicaj. Sõt a szerpentineken is türelmesen jöttek mögöttünk, mert elõzni nem hagytuk õket :) .

Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti


#225
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.707 hozzászólás
akkor én egy nyugis túrát fogtam ki! :-))
hülyék mindenhol vannak, ez tuti! :-)

#226
attibike

attibike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 353 hozzászólás

faszák az utak, fõleg a nagyobb forgalmúak, s ennek ellenére sem akarnak megölni rajtuk. ;-)

ÕÕÕ azért én ebben nem vagyok olyan biztos ott is száguldoznak és van hogy akkor is elõznek mikor te jösz szemben és majdnem az árokban kötsz ki (saját élmény:) ) meg próbálgatják az Octavia super sportos változatait amilyeneket itthon nem is látsz!! :)
join your life, join your bike

#227
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.707 hozzászólás
jója szlovákia! kempingek télleg nevetségesen olcsók, mondjuk Tátra környékén érik el a Mo.-i középértéket, szvsz. Minõség kb, mint itthon, van ez is, az is. "akikrõl nem beszélünk" -kekkel vigyázni, állítólag voltak negatív tapasztalatok akár a camping területén is./podlesokban magyaroknak áll, felnyomták az autót-->lóvé, telefon... Szlovákokkal beszélgetve, az átlag szlovinak a Magas Tátra kicsit ütõs árban, de Mo.-i szemmel nem vészes, szerintem, se a kaja se semmi. A nevenincs falvakban meg aztán fõleg. pécézzetek ki kempingeket, de elõtte call, mert ezek minden szabad 7végéjüket kinn töltik. Menjetek minél többet bicajjal,!! faszák az utak, fõleg a nagyobb forgalmúak, s ennek ellenére sem akarnak megölni rajtuk. Leállósáv az kb, mint nálunk egy átlag sáv....Én most készülök ápr végén ,máj. elején egy 2-3 naposra a szlovi pariba,/1nap gy.túra/ az határtól olyan 120km. REndezzük+ együtt bemelegítésnek!
;-)

#228
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1.167 hozzászólás
Mi tavaly voltunk Szlovákiában, Hidasnémetiig vonattal mentünk, onnan pedig Kassáig tekertünk, mert vonaton nem lehetett átvinni a határon a kerókat. Mindenféle nyilatkozattal lehet, hogy átengedték volna, de mi inkább tekertünk, mert gyakorlatilag tekerve is ugyanakkor értünk Kassára, mintha vonattal mentünk volna. De ha kocsival mentünk volna, az se lett volna drágább.
A szállás egy fõnek egy éjszakára Szlovákiában 1000-1500 Ft, helytõl függõen.

Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti


#229
Bagi

Bagi

    vendég

  • fórumtag
  • 117 hozzászólás
Ezek szerint nem is vittetek sátrat?
Persze, egyszerûbb ha nem kell csomagokkal vacakolni, de az is hozzátartozik a fílinghez... :-)
Az átszállósdiról annyit, hogy Kecskemétrõl indulunk és nem nagyon van ideális vonat. Ezért úgy gondoltam, hogy autóval megyünk a határig. Egyszerûbb is, nem is drágább.

#230
attibike

attibike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 353 hozzászólás
Hidasnémeti a legjobb útvonal és tavaly asszem még ment egy reggeli vonat átszállás nélkül mi mindig építményben laktunk szerintem nem durvák az árak és jobban tudod élvezni a bringatúrát ha nem kell a sok csomaggal tökölni.
join your life, join your bike

#231
Kutyanyul

Kutyanyul

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 644 hozzászólás
Mi azt csináltuk, hogy falu közelében táboroztunk, igaz csak ketten voltunk, szval 1 sátor. Ha valami szántóföld szélén legajjazol, szerintem nem szólnak érte, és az még nem természetvédelmi terület.

#232
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2.025 hozzászólás
Természetvédelmi területen (konkrétan TANAP, de sztem máshol is) elég para a vadkempingezés, könnyû lebukni, sokszor ellenõriznek.
1000bõl fullos szállást lehet szerezni sztem mindenhol, de ha kempingben sátraztok akkor még annyi sincs
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#233
Bagi

Bagi

    vendég

  • fórumtag
  • 117 hozzászólás
Sziasztok!

Június második hetére tervezzük a nyári csomagos-vándor-túránkat és egyre Szlovákia felé terelõdik a képzeletünk...
Voltam már néhányszor északi szomszédunknál, de bicajjal még nem. Kellemetlen, hogy Máv nem enged bicajjal átmenni határon, úgyhogy én Hidasnémetire gondoltam, onnan meg észak felé Kassa, Eperjes, majd nyugat felé fordulva Szepesség, Tátrák felé és végül Budapest felé hazajönni.

Tudom, hogy viszonylag sok és olcsó a kemping, de ha úgy adódna... van-e valakinek vadkempinges tapasztalata?
Úgy általában mire érdemes figyelni szerintetek a "jószomszédi viszony" megtartása érdekében? :-)


Üdv.

#234
attibike

attibike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 353 hozzászólás
http://www.spisskepodhradie.sk/
Ott a térképen mutatják ezeket a gejzíreket!! Én is csak mentem mert volt aki tudta merre kell menni!! :):)
História menûpontban hogy nyomják hogy felujították az épületeket nézzetek csak a képeket!! hehe
join your life, join your bike

#235
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1.167 hozzászólás

Na nagy nehez rájöttem :) Spisske Podhradie mellett ahova érdemes elmenni mert ott van egy nagyon szép régi templom (UNESCO) + várrom (Szepesi vár) ja plusz ez a bugyor ami x óránként a magasba lövel (szlovák gejzír:))
Nem is rossz ötlet idén is szívesen mennék!! Mi a határig mentünk vonattal, majd Kassára feltekertünk ott városnézés majd vonattal tovább!!


Mi is megnéztük tavaly nyáron a Szepesi-várat , de ezt a gejzírféleséget nem láttuk. Mi is vonattal mentünk a határig, onnan bicajjal Kassára, majd megint vonattal Sunaváig és onnan minden nap másfelé tekeregtünk. Képek itt.

Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti


#236
attibike

attibike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 353 hozzászólás

ez a "bugyoros" hol van pontosan? Köffi a tátrás képeket, überalles...

Na nagy nehez rájöttem :) Spisske Podhradie mellett ahova érdemes elmenni mert ott van egy nagyon szép régi templom (UNESCO) + várrom (Szepesi vár) ja plusz ez a bugyor ami x óránként a magasba lövel (szlovák gejzír:))
Nem is rossz ötlet idén is szívesen mennék!! Mi a határig mentünk vonattal, majd Kassára feltekertünk ott városnézés majd vonattal tovább!!
join your life, join your bike

#237
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.707 hozzászólás
ez a "bugyoros" hol van pontosan? Köffi a tátrás képeket, überalles...

#238
attibike

attibike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 353 hozzászólás
feltettem a 2003-as képeket nem rosszak érdemes õket megnézni!!!
http://www.bikemag.hu/gallery/album867
join your life, join your bike

#239
attibike

attibike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 353 hozzászólás
Hát persze kell a feeling anélkül nem ér semmit!!! Habár nem ártana látni a Munkácsy képek alatt hogy magyar a tulaj nem amcsi meg kanadai de hát még gyerekcipõben járunk és butítjuk a népet de majd el jõ a megváltó!!! Reméljük minél elõbb!!! (ja és hozzánk jön!)
join your life, join your bike

#240
Tiberius

Tiberius

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 280 hozzászólás
Hát igen, itt keleten is fejlõdgetünk lassacskán! Karácsonyi díszkivilágításban meg tiszta Las Vegas vagyunk! :)
Latolgatni tízszer kell, dönteni csak egyszer.