Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Otthoni szerelés, szerszámok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
6031 hozzászólás a témában

#521
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás

Bakker, én ~20 év gyúrás után nem tartom magam gyenge embernek, de aki egy láncot megnyújt kézzel-lábbal, az azért valamit már tud.
(Gy.k.: A köznyelv tévesen nevezi nyúlásnak, uis nincs olyan ember, aki a lánc szemet meg tudná nyújtani, azaz a kopást nevezik-mérik így.)

Ha jól sejtem, tized milliméterekről beszélünk és nem egy-egy szemről, hanem a lánc teljes hosszának kb. egyharmadáról (? becslés, nem mértem meg :) )
De ha lesz kedvem foglalkozni vele, meg fogom nézni, hogy van-e ennyi rugalmassága a láncomnak.
(úgy emlékszem, hogy van, de mérget nem vennék rá)

#522
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

Bakker, én ~20 év gyúrás után nem tartom magam gyenge embernek, de aki egy láncot megnyújt kézzel-lábbal, az azért valamit már tud.
(Gy.k.: köznyelv tévesen nevezi nyúlásnak, uis nincs olyan ember, aki a lánc szemet meg tudná nyújtani, azaz a kopást nevezik-mérik így.)


Gyúrás közben ajánlott olvasmány a Hooke-törvény. Alapvető mechanikai tételeket azért ne kérdőjelezzünk meg mert nem tudjuk elképzelni...

#523
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás

Bakker, én ~20 év gyúrás után nem tartom magam gyenge embernek, de aki egy láncot megnyújt kézzel-lábbal, az azért valamit már tud.

(Gy.k.: A köznyelv tévesen nevezi nyúlásnak, uis nincs olyan ember, aki a lánc szemet meg tudná nyújtani, azaz a kopást nevezik-mérik így.)



#524
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

Azt a sok retkes alkatrészt nem árt egymásra nyomni, hogy minél kevésbé torzítsa a mérést a sok mocsokkal kitöltött hézag, emiatt kell az, hogy terhelés legyen a pedálon.



Nem írtál ilyet tényleg, de ezzel az eljárással azt méred. Rengeteg alkatrész nincsen, három darab talán. Retkes láncot pedig értelmetlen mérni, valamint a retek nem összenyomható.

#525
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás

Ha rátaposol a pedálra, így feszítve a láncot... azzal szerintem a nyúlását méred (bár azt nem tudnám megmondani, ez mekkora lehet egy normális lánc esetében)

Azt a sok retkes alkatrészt nem árt egymásra nyomni, hogy minél kevésbé torzítsa a mérést a sok mocsokkal kitöltött hézag, emiatt kell az, hogy terhelés legyen a pedálon.



#526
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás

Hol írtam, hogy a lánc rugalmas nyúlását akarom mérni?

Ha rátaposol a pedálra, így feszítve a láncot... azzal szerintem a nyúlását méred (bár azt nem tudnám megmondani, ez mekkora lehet egy normális lánc esetében)

#527
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás

A lancnak a kopását kell mérni nem pedig a rugalmas nyúlását. Persze ez nem azt jelenti, hogy lógó láncot kell mérni, de nem szabad túlzásba vinni a húzást.

Hol írtam, hogy a lánc rugalmas nyúlását akarom mérni?



#528
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.093 hozzászólás

A váltó nem húzza úgy, mint mikor terhelés alatt van a rendszer. Amikor terheletlenül majdnem belemegy a kopásmérő 0,75-ös vége, akkor mindig megnézem pedált taposva is, és legtöbbször úgy már teljesen belemegy.

Szerintem a terhelt hossz számít, a szerencsétlen lánctányérokon is terhelés alatt fut a lánc, nem akkor ugrik meg mikor csak állványon kézzel hajtod.

 

azt hogy oldod meg, hogy mindig ugyanakkora legyen a pedálon a terhelés?


  • Tekergek kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#529
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás
Ez egy eléggé kimerítő olvasmány a témában. http://pardo.net/bik...il-004/000.html

#530
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás

A váltó nem húzza úgy, mint mikor terhelés alatt van a rendszer. Amikor terheletlenül majdnem belemegy a kopásmérő 0,75-ös vége, akkor mindig megnézem pedált taposva is, és legtöbbször úgy már teljesen belemegy.
Szerintem a terhelt hossz számít, a szerencsétlen lánctányérokon is terhelés alatt fut a lánc, nem akkor ugrik meg mikor csak állványon kézzel hajtod.

Már megelőztek, de meg tudom erősíteni az előttem szólót: nem azt kell mérni, hogy mennyire nyúlik, miközben feszíted.
Eddig négy alkalommal mérték előttem a láncot, mindig úgy, hogy csak a váltó láncfeszítője tartotta, nem volt rajta plusz terhelés.
De ha belegondolsz: normál esetben a fogakra felfekvő lánc, a fogaskeréken nem feszülhet/nyúlhat, erre csak a két fogaskerék közt van tényleges lehetősége.

SokadikX módosította - 2014. augusztus 12. - 15:42


#531
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

A váltó nem húzza úgy, mint mikor terhelés alatt van a rendszer. Amikor terheletlenül majdnem belemegy a kopásmérő 0,75-ös vége, akkor mindig megnézem pedált taposva is, és legtöbbször úgy már teljesen belemegy.
Szerintem a terhelt hossz számít, a szerencsétlen lánctányérokon is terhelés alatt fut a lánc, nem akkor ugrik meg mikor csak állványon kézzel hajtod.



A lancnak a kopását kell mérni nem pedig a rugalmas nyúlását. Persze ez nem azt jelenti, hogy lógó láncot kell mérni, de nem szabad túlzásba vinni a húzást.

#532
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás

Nem kell terhelni, feszíti a váltó.

A váltó nem húzza úgy, mint mikor terhelés alatt van a rendszer. Amikor terheletlenül majdnem belemegy a kopásmérő 0,75-ös vége, akkor mindig megnézem pedált taposva is, és legtöbbször úgy már teljesen belemegy.

Szerintem a terhelt hossz számít, a szerencsétlen lánctányérokon is terhelés alatt fut a lánc, nem akkor ugrik meg mikor csak állványon kézzel hajtod.



#533
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás

Mekkora terhelésnél méritek a lánckopást, behúzott hátsófékkel a pedálra taposva vagy csak kézzel ráterheltek, hogy ne lógjon be a lánc?

 

Nem kell terhelni, feszíti a váltó.



#534
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás

Mekkora terhelésnél méritek a lánckopást, behúzott hátsófékkel a pedálra taposva vagy csak kézzel ráterheltek, hogy ne lógjon be a lánc?



#535
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Hasznos és olcsó :)

(12 zoll = 24 láncszem, 1/16 zoll nyúlás körül (0.5%, ~1,5 mm) lánccsere, 1/8 zoll-nál (1%, 3 mm) sor csere)

Azért már 0,5%-nál mert így hosszabb ideig bírja a sor pl. 3 lánccal cserélgetve.

640px-Measuring-tape.jpg



#536
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Igen, Parktool CC-2. Drága, de jó és hasznos cucc. ;)

http://www.parktool....in-checker-cc-2

7ed4ebe41e050570be103e868d35a867c39a314d



#537
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

Ha már cercámos topik, s nem cerkaméret hasonlító... :D

Zscs, jónak tűnik ez a láncnyúlás-mérő! Rákerestem, parktool, ugye? Jó használni is?



#538
Kánya

Kánya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 846 hozzászólás
  • LocationMecsek

2300 km használat után. Olyan 0.3-as nyúlás. Egy deka koszt nem szedtem le erről soha és eszemben sincs piszmogni gyakrabban, mint ~250 km-enként rákenni egy kis Squirt Lube-ot. ;)

 

 

 

 

Hétvégén  maratonon 22km-t mentem por száraz lánccal, így tegnap rámérve kuka is lett az xtr láncom amiben volt 250km. Köszönhető a motorex wet láncolajnak, és persze magamnak is mert nem gondoltam hogy az első 10km-en 2 patakátkelés meg egy kis sár ilyen szinten lemossa. Úgyhogy ezzel pont besz@ptam :angry:



#539
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

2300 km használat után. Olyan 0.3-as nyúlás. Egy deka koszt nem szedtem le erről soha és eszemben sincs piszmogni gyakrabban, mint ~250 km-enként rákenni egy kis Squirt Lube-ot. ;)

Megjegyzem, extrém igénybevétel miatt nyúlt el ennyire "borzalmasan", esős, brutál sáros versenyen is indultam ezzel. Meg ugye ez MTB. Országútin 500 km-enként kenem a láncot, azon nem bírom mérni a nyúlást...

(Úristen, 50 km-enként tisztítani, kenni... Írhatom, "no comment"?) :)

 

20140811_150248b.jpg

 

20140811_150234b.jpg


zscs módosította - 2014. augusztus 11. - 18:47


#540
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás

Tegyük fel, kimosom a láncot úgy hogy enni lehetne róla olyan tiszta lesz. Letisztítom a hajtást a fenti módszerrel. Lánc visszarak, olajoz és már félig koszos is a lánc, mert az olaj feloldja a fogaskerekek ívében maradt lerakodást. Megyek vele 50km-t, ugyanúgy néz ki a lánc mint előtte. Volt értelme?

 

Két láncot rotálva már teljesen máshogy hangzik. Bár hogy kimutatható kopás sincs, az furcsa.

 

Nem tudom. Nálam ilyen nincs, és ae valóban 5 perc, és tökéletesen tiszta. Tf2 olajat használok, és egy 50km-es túra után már simán mosom a láncot. Ilyenkor olajozás után is tökéletesen tiszta. Én nem akarok senkire semmit rábeszélni, de nálam ez működik rendesen.

 

A 0.75-ös kopásmérő pont annyira alig akad bele, mint amikor új volt. De erről a láncról olvastam akár 5-6ekm-es futást is. És gondolom azok nem pucolták ennyire.