Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Otthoni szerelés, szerszámok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
6030 hozzászólás a témában

#3161
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Milyen teló?
Nem tudom úgy meghúzni nyeregcsõbilincset hogy ne csússzon be a nyeregcsõ ha be van zsírozva.


A sebesség mindent megold.

 


#3162
PTamás

PTamás

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.695 hozzászólás
Ötleteket várok a következõ problémára:
Valami ropog a teló-fejcsõ környékén. Kormánycsapágyat most pucoltam ki, nyeregcsövet szintén. Stucni-kormány csatlakozás is tiszta. Tehát mi lehet? Marad a V-fék és a teleszkóp. Melyik tud erõsen ropogó hangot produkálni nagyobb fékezéskor?

MJani01!
Ajánlott bezsírozni, hogy ne rohadjon esetlegesen bele és ki tudd szedni a jövõben is. Csak jobban meg kell húzni a bilincset, mert különben meg lecsúszik a csõ :)
White Horse

Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! :)_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.

#3163
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
A nyeregcsövet ti be szoktátok zsírozni? Mert múltkor hallottam az egyik boltban hogy az eladó mondta a vevõnek hogy ne felejtse el bezsírozni.


A sebesség mindent megold.

 


#3164
Facs

Facs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 488 hozzászólás

Inkább arról van itt szó, hogy nedvesség hatására a két fém remek galvánelemet alkot. Most meg nem mondom, hogy melyik lenne az anód és melyik a katód, de valószínûleg Al oxid képzõdik a felületek között, és ezt nevezhetjük összerohadásnak is:)


A teljesség kedvéért...

Ez a reakció játszódik le:
Al + Fe3+ ---> Al3+ + Fe
Én csak azt mondtam hogy a fém vas nem reagál a fém alumíniummal. Itt nem a vas és az alumínium reagál hanem a vas(III) ion, ami a Fe(III) oxidból, azaz a rozsdából származik.

Egy alumíniumdarab felületén mindig van AlO3, ez védi meg a fémet a további oxidációtól (védõ oxidréteg) ellentétben a vassal, ami a levegõ oxigénjének hatására (is), de középerõs-erõs savak jelenlétében különösen hajlamos vasoxiddá alakulni, mégpedig úgy hogy egy szivacsos barna réteg alakul ki a fém felületén ami nem gátolja meg a további oxidációt, sõt könnyen le is válik a fém felületérõl. Ez lesz az a bizonyos Fe2O3 másnéven rozsda. :)

Jah és az alumínium oxidálódik, tehát õ az anód, a vas redukálódik, így õ lesz a katód. :)

#3165
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás

A vas és az alumínium között semmilyen kémiai reakció nem játszódik le, max a vas rohad bele az aluba. Az alumínium szobahõmérsékleten nem nagyon reagál fémekkel (és egyéb más anyagokkal sem nagyon, persze vannak kivételek).

De igen.

#3166
Mohus

Mohus

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.156 hozzászólás
Inkább arról van itt szó, hogy nedvesség hatására a két fém remek galvánelemet alkot. Most meg nem mondom, hogy melyik lenne az anód és melyik a katód, de valószínûleg Al oxid képzõdik a felületek között, és ezt nevezhetjük összerohadásnak is:)

#3167
Facs

Facs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 488 hozzászólás

Vmi gyönyörû kémiai folyamat révén összeforrnak


A vas és az alumínium között semmilyen kémiai reakció nem játszódik le, max a vas rohad bele az aluba. Az alumínium szobahõmérsékleten nem nagyon reagál fémekkel (és egyéb más anyagokkal sem nagyon, persze vannak kivételek).

#3168
cimarcimar

cimarcimar

    vendég

  • fórumtag
  • 240 hozzászólás
Úgyvan! Nekem a Platinum pro Ti monoblokkhoz adtak gyárilag olyan kenõizét de tényleg tökre bevált ráadásul egy gramm elég húsz évig... a pedálnál mondjuk segít a kis alátét is néha amit a karokhoz adnak (márha adnak) mert az állt. valami puhább ötvözet és így a kar sem k*ródik szét (meghúzásnál egy csomószor belemar a pedál a karba és kiforgácsolódik egy kis darab) és könnyebb is megindítani mintha csak úgy szárazon rakta volna össze az ember.

#3169
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás
Bölcs gyakorlat, cimarcimar.

Megj.: vki tamáskodott, hogy az alu meg az acél nem rohad igazán össze... hajjaj, dehogynem. Mint a parancsolat! Vmi gyönyörû kémiai folyamat révén összeforrnak mintha a jóistenke is egy darabnak teremtette volna õket.
A pedálok notórius bûnösök ebben, nekem is volt már elég bajom a témával. Van, aki félévente lekapja a pedált csak az összerohadás megelõzésére.

#3170
cimarcimar

cimarcimar

    vendég

  • fórumtag
  • 240 hozzászólás
Ja ja! Én is mindent megzsírozok! Még a kenyeret is mielõtt rátenném a hagymát...

#3171
Facs

Facs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 488 hozzászólás

Igazad van de aszerszám téma az szerintem tök valós. Mi anno BBB monoblokkbehajtót (karos) tekertünk el masnivá + a huszonegyes bikavastag villáskulcsunk is kinyúlt négy milit :)


Te nem láttad még az én orosz kulcsaim! :D
Na jó csak vicc volt, természetesen mindent meg lehet ölni. Amúgy ha nincs összerohadásgátló megteszi a sima gépzsír is.

#3172
cimarcimar

cimarcimar

    vendég

  • fórumtag
  • 240 hozzászólás

:bell:
Gondolom mindenkinek van otthon acetilén meg oxigénpalack.... meg egyéb cucc a mûvelethez....
Nem hiszem hogy egy beragadt pedálon ennyit kéne szarozni. Ha alu a kar és acél a pedál és sehogy sem akar kijönni akkor simán gázlánggal egy hétköznapi gáztûzhelyen fel lehet melegíteni a hajtókart, utánna egy megfelelõ kulcscsal nekiesve ki lehet tekerni a pedált. Nemegyszer csináltam már ilyet. Az alu meg az acél nem tud úgy "összerohadni" hogy ne lehetne szétszedni.

Ja, meg ez a vanádia kulcs eltörés is elég hihetetlen nekem...bááár ilyen esetben a 20-30 éves orosz gyártmányú majd fél centi vastag villáskulcsokat szoktam használni...hihetetlen hogy mit bírnak. :)

Igazad van de aszerszám téma az szerintem tök valós. Mi anno BBB monoblokkbehajtót (karos) tekertünk el masnivá + a huszonegyes bikavastag villáskulcsunk is kinyúlt négy milit :)

#3173
cimarcimar

cimarcimar

    vendég

  • fórumtag
  • 240 hozzászólás
A pedálkivételhez csak annyit szeretnék mondani ha lehet hogy sztem a melegítés az talán jobb megoldás mint a hetven kilotonnás erõkaros cucc mert a hajtókarból kib*szódik a menet mint a takony így. Legközelebb érdemes elõtte bekenni a meneteket olyan összerohadásgátló cuccal a nevét nem tudom de bronz színû zsír szerû anyag és sztem lehet kapni egy csomó helyen...

#3174
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Vagy egyszerûen rossz irányába tekerte :) de nem túl valószínû.


A sebesség mindent megold.

 


#3175
cimarcimar

cimarcimar

    vendég

  • fórumtag
  • 240 hozzászólás

hát igazából most a rövidebb küllõk majdhogynem ki se lognak a felni síkjából szal most van nagyon egyik oldalon. nah majd kipróba...

köszi!

Bocs hogy beleszólok de most megmondtátok a frankót! A hatos racsni felöli oldalon rövidebbek a küllõk mert közelebb van a küllõperem a középvonalhoz tehát a másik oldal a hosszabb! A láncvonalnak semmi köze a küllõkhöz ha jól tudom. Az egyes racsni nem lóg túl a meneten amire rögzíted de a hatos az elvileg belóg a kilátszó (racsni nélkül) tengely fölé tehát a küllõk huzigatásával max úgy orvosolható a helyzet ha az egész agyat a tengelyen eltolod a racsni irányába és utána centírozod középre a kereket. De ha már széthuzogattad akkor mindegy... De azért jó poén volt!

#3176
Facs

Facs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 488 hozzászólás

Egy acetilénpalack vagy mi a szösz nem árt a zokszigén mellé...

:bell:
Gondolom mindenkinek van otthon acetilén meg oxigénpalack.... meg egyéb cucc a mûvelethez....
Nem hiszem hogy egy beragadt pedálon ennyit kéne szarozni. Ha alu a kar és acél a pedál és sehogy sem akar kijönni akkor simán gázlánggal egy hétköznapi gáztûzhelyen fel lehet melegíteni a hajtókart, utánna egy megfelelõ kulcscsal nekiesve ki lehet tekerni a pedált. Nemegyszer csináltam már ilyet. Az alu meg az acél nem tud úgy "összerohadni" hogy ne lehetne szétszedni.

Ja, meg ez a vanádia kulcs eltörés is elég hihetetlen nekem...bááár ilyen esetben a 20-30 éves orosz gyártmányú majd fél centi vastag villáskulcsokat szoktam használni...hihetetlen hogy mit bírnak. :)

#3177
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.721 hozzászólás
Egy acetilénpalack vagy mi a szösz nem árt a zokszigén mellé...

#3178
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.592 hozzászólás
hát aza nagy kék vagy sárga palack ami kurva nehés és drága...ezt gondolom tudjátok mi, és a pedáltengelynek a végére(ami becsatlakozik a hajtókarba)oda kell rámelegíteni igaz a tengely ki fog pöttyösödni de a pedál azt mondta leslie hogy a pedál már nem kell...szóval?nekem bevált negyegyszer csak akkor gyorsan vízbe kell tenni!de én azért csináltam ezt hogy a pedált megmentsem neki meg pont az nem kell...

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#3179
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

oxigénpalackkal rá lehet melegíteni!?:D


ezt kifejtenéd, mire gondolsz ?
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#3180
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.649 hozzászólás

Igen. Így lehetrajta segíteni, de ha nagyon áthúzod az egyik oldalra a felnit azon a felén elkezdenek majd szép sorjában eltörni a küllõk. (bár ou.-tinál lehet bírja)


hát igazából most a rövidebb küllõk majdhogynem ki se lognak a felni síkjából szal most van nagyon egyik oldalon. nah majd kipróba...

köszi!