Jelentkezz be Regisztrálj
Otthoni szerelés, szerszámok
#2301
Írta 2008. május 19. - 00:02
Ez a topic ugyan a szerszámokról szól, de mondandóm mégis ehhez a topichoz kapcsolódik a legjobban.
Szeretnék megtanulni rendesen bicót "építeni", szerelni, karbantartani,
és ehhez szükségem lenne valami nagyon jó szakirodalomra.
Tudtok valami jó bicós könyvet, ahol az egész mai MTB ipar és találmányaik, egyes cuccok elõnyei&hátrányai, szerelésük, karbantartásuk stb le van írva?
A kerékfûzéstõl a teleszkóp szétszedésén&karbantartásán át a hajtómû beszereléséig mindent szeretnék tudni, mert a bicómon majd idõvel szinte mindent szeretnék lecserélni, és nem szeretném az összeszerelést másra bízni, mert (általában véve) igazán csak a saját munkámban bízok, csak magamról tudom, hogy lelkiismeretesen, a minõséget szem elõtt tartva dolgozok.
#2302
Írta 2008. május 18. - 21:09
RAUH-Welt
B E G R I F F
#2303
Írta 2008. május 18. - 20:40
http://www.lutter.hu...pshop&Itemid=46
e mellé venném:
http://www.lutter.hu...pshop&Itemid=46
köszi a gyors választ.
#2304
Írta 2008. május 18. - 20:33
Bondhus, darabonként is kapható. Nagyon pontos és erõs.tök hüe vagyok az ilyenhez. segítsetek. akarok venni torx készletet. milyet vegyek? általában bringán milyeneket kell használni?
http://www.lutter.hu...pshop&Itemid=46
http://www.lutter.hu...pshop&Itemid=46
http://www.lutter.hu...pshop&Itemid=46
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#2305
Írta 2008. május 18. - 20:28
#2306
Írta 2008. május 18. - 20:27
és vmi nagyobb (nem tudom pontos nevét) némelyik hajtókarhoz lánctányértartó csavarnak. de én ezt tuti cserélnám imbuszosra.
így bringához általában csak a T25 kell.
#2307
Írta 2008. május 18. - 20:24
segítsetek.
akarok venni torx készletet.
milyet vegyek? általában bringán milyeneket kell használni?
#2308
Írta 2008. május 15. - 13:15
#2309
Írta 2008. május 14. - 23:10
én 2100ért vettem hozzá szerszámot egy pécsi boltban. vmi berki (nem biztos) vgay vmi hasonló hangzású a márkája, majd holnap megnézem.
Az jó lenne, mert épp megyek is hétvégén Pécsre. Melyik boltban vetted?
#2310
Írta 2008. május 13. - 23:41
Segítsetek! Truvativ monoblokkhoz keresek behajtót! Olcsón, valahol lehet venni? Amiket eddig láttam 5-6E Ft. A bringaboltban egy betekerésért kérnek sztetek pénzt? Be is tekerem nekik, hogy csak meghúzni keljen 2oldalt
Howitzer... igen... ez kimaradt
én 2100ért vettem hozzá szerszámot egy pécsi boltban. vmi berki (nem biztos) vgay vmi hasonló hangzású a márkája, majd holnap megnézem.
#2311
Írta 2008. május 13. - 22:38
===========
19mm-es kónuszkulcs beszerezhetõ itthon?
Meglazult a Bike+ Denver2 agy kónusza és tolómérõvel ezt mértem... (és igen, jól mértem:))
#2312
Írta 2008. május 13. - 16:13
#2313
Írta 2008. május 13. - 10:09
Sziasztok!
2006-os Sram x9-es váltókarhoz van valakinek robbantott ábrája? (Kerestem a neten, de nem találtam .)
Bowdencsere után nem igazán akar jól mûködni a hátsó váltóm.
A legkisebb fogaskerékre nem akarja letenni a láncot, akárhogy állítgatom, sõt olyat is csinál, hogy szépen megy a váltás, majd néhány méter tekerés után egyszerûen nem teszi le a láncot az eggyel kisebb fogaskerékre.
A váltókar kijelzõje is elcsúszott, 2 fokozattal mutatt kisebbet, mint ahol ténylegesen van a lánc.
Ez okozhatja a fentebb leírt jelenségeket? Gondolok itt arra, hogy nem a kijelzõ csúszott el, hanem maga a váltókar állítódott el, csúsztak el a fogaskerekek. Ezért is kellene a robbantott ábra.
Egyáltalán szét lehet érdemben szedni a váltókart?
Köszi a válaszokat elõre is!
u.
Szét lehet szedni teljesen. Ábrám az nincs, de számomra teljesen logikus szerkezet. Ha szétszeded akkor a tetejével kezd (pici imbuszok), ilyenkor még nem fog darabokra hullani és a kijelzõt is meg tudod igazítan.
A sebesség mindent megold.
#2314
Írta 2008. május 13. - 09:31
2006-os Sram x9-es váltókarhoz van valakinek robbantott ábrája? (Kerestem a neten, de nem találtam .)
Bowdencsere után nem igazán akar jól mûködni a hátsó váltóm.
A legkisebb fogaskerékre nem akarja letenni a láncot, akárhogy állítgatom, sõt olyat is csinál, hogy szépen megy a váltás, majd néhány méter tekerés után egyszerûen nem teszi le a láncot az eggyel kisebb fogaskerékre.
A váltókar kijelzõje is elcsúszott, 2 fokozattal mutatt kisebbet, mint ahol ténylegesen van a lánc.
Ez okozhatja a fentebb leírt jelenségeket? Gondolok itt arra, hogy nem a kijelzõ csúszott el, hanem maga a váltókar állítódott el, csúsztak el a fogaskerekek. Ezért is kellene a robbantott ábra.
Egyáltalán szét lehet érdemben szedni a váltókart?
Köszi a válaszokat elõre is!
u.
Canyon Spectral 29 AL 5
rasti rusti
#2315
Írta 2008. május 11. - 08:47
#2316
Írta 2008. május 10. - 13:56
Howitzer... igen... ez kimaradt
#2317
Írta 2008. május 10. - 13:24
#2318
Írta 2008. május 10. - 13:20
Olvasgatam forumba kormánycsapi berakásról, esetemben nem hiszem hogy jegelek, és a vázat se fogom fõzni, se hajszáritozni. A kcs-t azért nem mélyhütözöm mert egy fsa pig dh pro és az alsócsészébe van a csapágy belenyomva aminek nemhiszem jótesz a angy hideg majd a szobahömérsékleten a páralecsapodás, váz egy 08as ns suburban, cro-mo nemfogom fözöcskézni, a festése igy is se valami elképesztõ egy kis hajszáritozás enmhiszem segitene neki. Szerelõkben nemnagyon bizok, láttam már ezt azt amitõl összes f@s*om kettéállt. Most is azért akarom berakni magamnak emrt kedevs szerelõur gondolom ugyhuzta be az alsócsészét hogy a csapágyon keresztül és most akadozik, de kicserélik... Nah sazl enten utánanéztem, találtam egy ilyet:
http://www.instructa...EP286COR/<br />
Meg youtubon is volt pár video... Nah sza laz lenne kérdés menyire tudom elcseszerinteni ezt a dolgot? Olvastam be lehet rakni ferdén..hát nemtom azért az nehéz lehet, azt is olvastam hogy szerszámmal azért jobb emrt akkor biztos párhuzamos lesz, szerintem nehezen lehetne nem párhuzamos mivel a fejcsö is párhuzamos...
Az én szerszámom így néz ki: (12-es acél menetes szár, kb 2cm-es rétegelt facucc, egyik oldal fix másik meg mozgatható)
Valami jótanács még, észrevétel, etc. etc...???
#2319
Írta 2008. május 10. - 09:26
Miben jobb a hosszanti szálas?
Jobban ellenáll a hosszanti összenyomásnak (gyk. kevésbé nyúlós érzés a bowdent húzogatni benne).
X.
Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!