Jelentkezz be Regisztrálj
Otthoni szerelés, szerszámok
#1081
Írta 2011. március 20. - 20:42
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#1082
Írta 2011. március 20. - 20:38
#1083
Írta 2011. március 20. - 20:04
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#1084
Írta 2011. március 20. - 19:54
Otthoni szerelõállvánnyal kapcsolatban van-e valakinek tapasztalata ?
Én a Tacx T3075-tel szemezek. Ismeri valaki ?
#1085
Írta 2011. március 17. - 23:13
Tegnap este felfujtam a rugóstagot (200psi) akkor még jóvolt, de ma a telóra rátettem és azonnal leeresztette.
Mint kiderült a nyomásmérõ csatlakozásánál engedi el a levegõt ha rajta van a mutató. Ha nincs
rajta most akkor teljesen jól mûködik, de az érdekes az egészben hogy le se vettem a mutatót róla.
Nemértem mi van vele.
#1086
Írta 2011. március 17. - 22:51
Azért köszi mindenkinek a nyomozást.
[quote name='MJani01']Érzésre annyira húzom meg, mint az acélt.
#1087
Írta 2011. március 17. - 21:12
#1088
Írta 2011. március 17. - 17:13
Ki kell ábrándítsalak mert magas szerelõ állványt még nem csináltam.Ilyethttp://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQwQJe4xdWDFltQJCrQM2xnvL-rJbnqscEAeDBUE1t1vSxmVPtvhasználok, de saját gyártmányút. A szereléssel csak addig kell eljutnod, hogy egy kerék benne legyen a vázban a többi már megy simán.Errõl esetleg tudnál írni bõvebben? Rákerestem a "DIY Bike Stand" kulcsszavakra, és hozott pár találatot de érdekelne hogy te pontosan milyen állványt (és milyen alapanyagokból) készítettél.
Na, erre gondoltam én is. Használd a fantáziád.Nekem is saját készítésõ van. Két 90 fokos, elforgatott, két oldali csõbilincs. Pár vascsõ, és zárt szelvény talpnak. Heggesztés, összerakás, és az egyik bilincs feje szolgál befogóként, amibe szilikon bélés kerül.
Így nehéz elmagyarázni, de befotózom, hogyha érdekel, hátha jó ötletként szolgál.
#1089
Írta 2011. március 17. - 13:55
Így nehéz elmagyarázni, de befotózom, hogyha érdekel, hátha jó ötletként szolgál.
Persze hogy érdekel, várom a fotót!
#1090
Írta 2011. március 17. - 13:51
Errõl esetleg tudnál írni bõvebben? Rákerestem a "DIY Bike Stand" kulcsszavakra, és hozott pár találatot de érdekelne hogy te pontosan milyen állványt (és milyen alapanyagokból) készítettél.
Nekem is saját készítésõ van. Két 90 fokos, elforgatott, két oldali csõbilincs. Pár vascsõ, és zárt szelvény talpnak. Heggesztés, összerakás, és az egyik bilincs feje szolgál befogóként, amibe szilikon bélés kerül.
Így nehéz elmagyarázni, de befotózom, hogyha érdekel, hátha jó ötletként szolgál.
#1091
Írta 2011. március 17. - 13:32
Ha vannak szerszámaid és némi kézügyességed akkor magad is meg tudod csinálni az állványt és kijön pár ezer forintból.
Errõl esetleg tudnál írni bõvebben? Rákerestem a "DIY Bike Stand" kulcsszavakra, és hozott pár találatot de érdekelne hogy te pontosan milyen állványt (és milyen alapanyagokból) készítettél.
#1092
Írta 2011. március 17. - 12:35
M6-os titán féknyeregrögzítõ csavart mennyivel(Nm) húznátok meg?
Érzésre annyira húzom meg, mint az acélt.
Képtelen vagyok szerkeszteni az elõzõ hozzászólásomat, valami nagyon nincs rendben a fórummal.
Biztos most szerelik.
A sebesség mindent megold.
#1093
Írta 2011. március 17. - 11:28
Ha vannak szerszámaid és némi kézügyességed akkor magad is meg tudod csinálni az állványt és kijön pár ezer forintból.Szert szeretnék tenni egy kerékpárszerelõ állványra, de mivel nem igazán ismerem a felhozatalt ezért segítségre lenne szükségem. Csupán otthoni bütyköléshez kellene, semmi nagyüzemi szerelés .
A Decathlonban láttam egy ilyet 20k-ért: Decathlon állvány
Szerintetek ez megéri az árát, vagy van jobb választás?
#1094
Írta 2011. március 17. - 10:57
A Syntace oldaláról:
M6x16 mm
For stem steerer clamps such as the VRO, F119, F139, F149, Force 1.5, Superforce and Megaforce, VRO Peanut Road, C2, C3 and SL handlebars, brake calipers, brake levers, front derailleur clamps, LV Seatpost clamp.
M6x20 mm
For brake calipers, fenders, threadless stem caps, front derailleurs
M 6x16 mm / 2.7 g / max. 10Nm
M 6x20 mm / 3.3 g / max. 10 Nm
M 6x35 mm / 4.8 g / max. 10 Nm
M 6x42 mm / 5.5 g / max. 10 Nm
M 6x45 mm / 6,2 g / max. 10 Nm
#1095
Írta 2011. március 17. - 10:47
M6-os titán féknyeregrögzítõ csavart mennyivel(Nm) húznátok meg?
Google-öztem egy kicsit, ezt találtam az Ibis FAQ oldalán
Mojo and Mojo SL:
Forward shock pin bolts: 4 Nm (3 ft·lbs) with blue Loctite for a steel pin and anti-seize for a titanium pin.
Rear shock bolt: 6 Nm (4.5 ft·lbs) with grease for a stainless steel bolt and anti-seize for a titanium bolt.
Main pivot shafts: 10 Nm (7 ft·lbs) with blue Loctite.
Swingarm shaft bolt: 6 Nm (4.5 ft·lbs) with blue Loctite for a steel bolt and anti-seize for a titanium bolt.
Upper link bolts: 6 Nm (4.5 ft·lbs) with blue Loctite for a steel bolt and anti-seize for a titanium bolt.
Mojo HD:
Rear brake caliper bolts: 6 Nm (4.5 ft·lbs) with blue Loctite
Both lower link bolts: 10 Nm (7 ft·lbs) with blue Loctite
All forward shock mount and pin bolts: 4 Nm (3 ft·lbs) with blue Loctite
Non-QR seat binder bolts: 5 Nm
Amint látod, nem adnak meg külön értéket titánra, csak azt, hogy Loctite helyett berágódásgátlót kell használni. Viszont féknyeregre nem szerepel adat, lehet, hogy ez is jelent valamit.
#1096
Írta 2011. március 17. - 01:27
#1097
Írta 2011. március 17. - 00:07
#1098
Írta 2011. március 11. - 17:51
Az alábbi kérdéssel fordulok hozzátok:
Van egy Kross Jantar S kerékpárunk. Elsõ hosszabb útja során szereztem is vele egy hátsó kerék defektet:S Nekem eddig nem volt agyváltós kerékpárom, így nem nagyon tudom, hogy hogyan nyúljak hozzá, hogyan kéne leszedni a hátsó kereket, hogy a belsõt ki tudjam bányászni. ráadásul ez még kontrás is, ilyennel sem volt dolgom soha. Mondjuk ahogy néztem a kontrát egyszerûen ki tudnám iktatni, mert a hátsó kerékfelfüggesztés vízszintes részéhez van erõsítve egy csavarral, és gondolom azt a csavart kell kiszedni, így a kontra nem akadály a kerék kivételét illetõen. Vagy rosszul gondolom?
De az agyváltóval nem tudom, mit kezdjek.... Ki lehet úgy szedni a kereket, hogy az agyváltó, bovdenestül rajta marad a tengelyen? Mert ha igen, akkor a másik irányba egyszerûen le lehet szedni a gumit.
Esetleg van valahol egy "használati útmutató" agyváltós hátsó kerekek kiszedéséhez? Egyszer találtam még régen - lehet ezen az oldalon ? - a váltó beállításával kapcsolatos írást képekkel illusztrálva. Az nagyon hasznos volt. Valami hasonlóra gondoltam.
#1099
Írta 2011. március 10. - 11:35
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!