Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Otthoni szerelés, szerszámok

- - - - -

  • Please log in to reply
6030 replies to this topic

#981
útakadály

útakadály

    vendég

  • fórumtag
  • 29 posts

Küllõkulccsal. Ha minden egyes küllõn ugyanannyit húzol, akkor nagyon nem is tudod elrontani.

Köszönöm!
de mennyit húzzak és merre (gondolom jobbra)

#982
IgotRhythm

IgotRhythm

    újonc

  • fórumtag
  • 1 posts
Országúti kerékpár átépítés?

Sziasztok, zöldfülû vagyok a témában, kérném szakik véleményét. Egy BCA outiról van szó, talán a nyolcvanas években készülhetett az USA-ban, annyit infót találtam, hogy megszûnt a cég. :) Acélvázas, "borzasztófékes és váltós (10 sebesség)" bringa, a kerekeket cseréltem csupán rajta, mivel az eredetiek már igencsak döcögtek. A kérdésem az, hogy egy ilyen "klasszikus" acélvázas lovat érdemes-e minõségi alkatrészekkel ellátni, vagyis a váz maradna, és minden mást cserélnék. Vagy pedig fektessek egy modernebb cangába? Jómagam 105 kg (khmmmmm...) vagyok, tehát nem tûnik ésszerûnek, hogy egy drága gépem legyen (csak) azért, hogy nyerjek 3kg-ot, vagyis hogy veszítsek... Köszi.

#983
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts

Sziasztok!
abban kérném a segítségeteket hogy amikor pl egykerekezek vagy csak felemelkedik az elsõ kerék a földrõl és a visszaérés pillanatában furcsa hangot ad ki a kerék mintha meghajlott volna de semmi baja se lesz
ez mi miatt lehet? én arra tippelnék h a küllõk lazák mert amikor megmozgatom õket mocorognak. hogyan feszítsem meg õket?
Köszönöm!


Küllõkulccsal. Ha minden egyes küllõn ugyanannyit húzol, akkor nagyon nem is tudod elrontani.

#984
útakadály

útakadály

    vendég

  • fórumtag
  • 29 posts
Sziasztok!
abban kérném a segítségeteket hogy amikor pl egykerekezek vagy csak felemelkedik az elsõ kerék a földrõl és a visszaérés pillanatában furcsa hangot ad ki a kerék mintha meghajlott volna de semmi baja se lesz
ez mi miatt lehet? én arra tippelnék h a küllõk lazák mert amikor megmozgatom õket mocorognak. hogyan feszítsem meg õket?
Köszönöm!

#985
hypno

hypno

    vendég

  • fórumtag
  • 18 posts

Nekem van fölösbe!



Akkor te vagy a megváltó az nem is vitás.
Küldök privátot.

#986
laciklon

laciklon

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 969 posts

Sziasztok!

FAA122 Suntour szerszámhoz vagyok képtelen hozzájutni. Az e-bike felvesz rá megrendelést, de hogy mikorra tudják beszerezni az bizonytalan.

Tud valaki egy elfekvõ darabot?
Vagy próbáltátok már valami mással sikeresen helyettesíteni? És ha igen mi volt az?

Nekem van fölösbe!
Élj a mának! Nem baj ha a pokolra jutsz, mert ott egy csomó haverral fogsz találkozni......

http://laciklon.fotoalbum.hu/index

#987
hypno

hypno

    vendég

  • fórumtag
  • 18 posts
Sziasztok!

FAA122 Suntour szerszámhoz vagyok képtelen hozzájutni. Az e-bike felvesz rá megrendelést, de hogy mikorra tudják beszerezni az bizonytalan.

Tud valaki egy elfekvõ darabot?
Vagy próbáltátok már valami mással sikeresen helyettesíteni? És ha igen mi volt az?

#988
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 posts
Van-e valakinek Bp-n vagy tud-e 23-as (23 mm átmérõjû) hajtókar-lehúzóról, boltról, ahol kapható (sehol sem találtam eddig, 4 helyen voltam).
Sheldon Brown-nak volt (Tool Tips-Cotterless Cranks), nekem is van Fro-ban (VAR VeloBase.com - View Single Tool, két oldala van, az egyik a szokásos 22-es, a másik 23-as), de most Bp-n kéne, üstöllést, mert újítanám az egyik legrégebbi biciklim.
TA és Stronglight használt ilyesmit, a lehúzandó egy Stronglight 3-as, nem akarom szétvágni.
Csapágylehúzó (100 mm-es, Praktikerbõl való kétkaros B&D vacak) nem fér mögé.
(Esetleg mûhely, ahol leszedethetem?)

#989
Balogh Bence

Balogh Bence

    újonc

  • fórumtag
  • 5 posts
sikerült kiszednem. egész éjjel dolgozott a brigéciol, átjött a nyeregcsõ és a nyeregvázcsõ között. a kis satuval nem sikerült kiszednem. elvittem a klubba ahol van nagy satu. abba befogtam a nyeregcsövet, megmozgattam, könnyen kijött. a váz és a nyeregcsõ is sértetlenül megúszta.

#990
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,283 posts
bárhova rakod ugyan annyi lesz a kerék összes pontjának a fordulatszáma... :D (szép is lenne, ha nem)
csak a kerületi sebesség nõ a sugár növelésével, de az meg nem számít itt.

kerék kerületét meg krétás megjelölés, pár teljes fordulatú gurítás, lemérés, fordulatokkal leosztás után centire pontosan megkaphatod. (általában mm-ben be lehet táplálni az órákba)

#991
mhorpheus

mhorpheus

    újonc

  • fórumtag
  • 6 posts
Üdv!

Nemrég vettem egy km órát a bringára, és azt szeretném megkérdezni, hogy a felhelyezését hogy kell csinálni? Nem a technikai részére gondolok, mert a rögzítést meg tom csinálni, de azt nem tom hogy hova érdemes, ugye ha nagy alulra rakom akkor többet fog mérni ha nagy felülre akkor kevesebbet. Az órához van egy leírás amiben van egy táblázat. Ez alapján megnéztem az elsõ kerekemet, amire 26X1.90 van írva, na ilyen nincs a táblázatban. :))
De akkor mégis hogy kéne kimérnem az optimális helyzetét? vagy csak ugy szemre ész nélkül?:P

#992
imi72

imi72

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,541 posts
  • Locationa Pilis
A Brigéciol vizes alapú zsíroldó, neked inkább csavarlazító kell, vagy a szintén közkedvelt WD-40 nevezetû univerzális kenõ- és tisztítószer.
Ezzel kellene jól befújni a réseket, hagyni, hogy beszivárogjon az anyag, aztán nagy satu. Ha a nyeregcsõben a fej nem ragasztott, hanem egyben van vele, akkor egy nagy villáskulccsal is meg lehet próbálni a nyeregcsövet elfordítani (ez inkább kétemberes munka). Esetleg azt is meg lehet próbálni, hogy átfúrod a nyeregcsövet, aztán a lyukon átdugott nagy és erõs csavarhúzóval próbálod meg elfordítani a csövet, de a legnagyobb erõkart a satus módszerrel lehet biztosítani.
A csavarlazító befújását lehet kombinálni hõlégfúvós melegítés, vizes hûtés egymás utáni alkalmazásával is (a festéket persze ne égesd le).

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."


#993
Balogh Bence

Balogh Bence

    újonc

  • fórumtag
  • 5 posts
Sziasztok! Adott egy KTM outi váz (colombus csöves, acél) amibe berohadt az alu nyeregcsõ. Öntöttem rá BRIGÉCIOLT, nem sikerült kiszedni. Kiszedetem a középrészt, a nyeregvázcsõbe öntöttem BRIGÉCIOLT most is abban ázik. Holnap reggel megpróbálom de nem hinném, hogy kijön. Próbáltam satuba fogni, de egy nagyon picike satu volt amit egy karral (menetes csavar) lehetett rögzíteni az asztalhoz de elforgott a satu. Tudtok-e valami tuti módszert amivel a váz sérülése nélkül ki lehet szedni a nyeregcsövet? Nem baj ha a nyeregcsõ odaveszik. Elõre is köszönöm a segítséget.

#994
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts
Vagy egyszerûen felfúrod eggyel nagyobbra, vagy menet javító készlet.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#995
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2,025 posts
Valami komolyabb Loctite menettömítõ lehet hogy elég rá. Macerásabb megoldás ha kétkomponensû ragasztót teszel a menetre, majd ha megszilárdult új menetet vágsz bele.
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#996
teki80

teki80

    vendég

  • fórumtag
  • 31 posts
Sziasztok!! Tudom elég furcsa, én sem értem, de...

Tegnap nézem, hogy lötyög a kulacstartóm... Mondom meghúzom a csavart a kis imbusszal... Erre rájöttem, hogy megszakadt a menet a VÁZBAN!!! A csavarnak semmi baja (belepróbáltam a másikat, és az se megy bele, csak félig, utána forog csak)... :(
Lehet tenni ilyenkor valamit? Elõre is köszi!

ÜDv

#997
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts
Inkább talán a tömítettség.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#998
molbar

molbar

    vendég

  • fórumtag
  • 22 posts
  • LocationPilisborosjenő
Jah, tegnap megvolt...
Egyszerûbb mint gondoltam legalább is DT swiss-nél.
Lehúzó nem kell, mert lejön magától, a csapágyházból pedig ki lehet ütni a már leszedett tengellyel belülrõl.
A felütés: fakötésû alátét (10-es) és hosszú crova-szár, amibe befér a tengely asszem 15-16-os.

csapágyakat az SKF-tõl vettem, meglátom mit tudnak...
Az eredeti DT swiss doksiban a nagyobb (fék oldali) csapágy két oldala 2 színû és a doksi kitér rá, hogy melyik oldala nézzen kifele.
lehet annál fontos a forgásirány is...?

Barna

#999
forest

forest

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,146 posts
Asszem sikerült megoldani a problémám. A hátsó féktõl jött a recsegés. Kitekertem a csavarokat,megtöröltem és újra betekerve,most csöndes. Remlélem csak ennyi volt a baja. :)
Köszi a tippeket.

#1000
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts
Csapágy behúzást én nagyon nem bonyolítom túl 6-8-10-es menetes szár (mérettõl függ) két anya két sima és két fakötésû alátét (méret!! függõ) eddig mindig tökéletesen sikerült.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!