Tehát akkor:
Kitekered mindkét csavart tövig. Hátsóváltó a legkisebb lánckeréken. L becsavar addig, amig nem érzed, hogy a paralelogramma megmozdul befelé. Éppen csak hozzé kell érnie: nem esik le a lánc lefelé. Fel a legnagyobbra: H-t addig teker, amig hozzá nem ér a fülhöz: ez akadályozza meg, hogy a váltókar túlhúzásából ne dobja a láncot a küllõk közé a hátsóváltó.
A megfelelõ bovdenhosszot elõször durván lövöd be: alul a váltó alján csavar kilazit, az L állás már beállitva. (váltókar a legkisebb lánckeréknek megfelelõ sebességbe állit) Most megtéped a bovdent mint állat, feszüljön rendesen. Csavar meghúz. Elkezdesz felfelé váltani, és ha nem teszi fel az összesre (magyarul valamelyik még hiányzik fentrõl,) akkor több bovdent kell húzni a hátsóváltónak. Ha csak egy kicsivel többet, akkor a váltókaron és a hátsóváltón is van finombeállitó csavar. Értelem szerûen, ha feszited, több bovdent fog húzni, elér a felsõig is. Ha a finombeállitó csavarokkal nem tudod arra ösztökélni, hogy többet húzzon, akkor alul csavar kilazit, és bovden tovább meghuz. A finombeállitó csavarokat még az egész állitgatás elõtt úgy állitsd be, hogy az egyik teljesen kicsavarva (mondjuk a váltókaré), a másik full becsavarva. Igy lesz elég lehetõséged, ha kifelé,. ha befelé kell állitani.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Otthoni szerelés, szerszámok
Started by
CURTISPAPI
, 2003. February 25. 21:21
#5941
Posted 2003. March 20. - 11:50
#5942
vendég__*
Posted 2003. March 20. - 11:01
a két csavar mint ahogy anevük is mutatja végállás állító csavarok, vagyis csak az alsó meg a felsõ végállást kell velük belõni, ha aztán valamely irányba nehézkes a váltás akkor már csak a bowden fesszességen kell állítani/csavargatni
#5943
Posted 2003. March 19. - 19:27
ha látod tutira sokkal egyszerûbb, de álljon itt az én verzióm:
az L/H csavarokat állítsd be úgy hogy a két végállásban éppen ne súroljon a lánc, aztán haladj az egyre nagyobb fogaskerekek felé, ha az alsó felén a fogaskeréksornak a nagyobb fogaskerékre megy nehezen a váltás, akkor a Ht tekerd picit úgy, hogy a kanál a kerék felé mozogjon, ugyanitt ha az alacsony fogaskerékre váltás nehézkes, akkor úgy tekerd picit a Ht hogy a kanál kifelé mozogjon...
a felsõ régiókban ugyanígy játssz az L csavarral
kapis?
az L/H csavarokat állítsd be úgy hogy a két végállásban éppen ne súroljon a lánc, aztán haladj az egyre nagyobb fogaskerekek felé, ha az alsó felén a fogaskeréksornak a nagyobb fogaskerékre megy nehezen a váltás, akkor a Ht tekerd picit úgy, hogy a kanál a kerék felé mozogjon, ugyanitt ha az alacsony fogaskerékre váltás nehézkes, akkor úgy tekerd picit a Ht hogy a kanál kifelé mozogjon...
a felsõ régiókban ugyanígy játssz az L csavarral
kapis?
#5944
Posted 2003. March 19. - 19:18
Nem akarok udvariatlan lenne, lehet, hogy tényleg segítõ szándék vezérelt, de hozzászolásoddal nem jutottam elõrébb!!!
Nem értem miért nem lehet leírni valahogy így:
1.: Válts az X. sebességbe
2.: Csavargasd azt a csavart ami ott van ahol a bowden beleér a váltóba
3.: Állítgasd az L/H jelzésû csavarokat.....
.
.
.
Ez lenne a segítség!
Persze csak akkor, ha tudja valaki hogy kell, mert én bevallom, hogy nem tudom pontosan, de biztos itt vannak nálam nagyobb bringások is, akik szánnak 5 percet erre!
Elõre is köszönöm a konstruktív hozzászolásokat!
Ico
Nem értem miért nem lehet leírni valahogy így:
1.: Válts az X. sebességbe
2.: Csavargasd azt a csavart ami ott van ahol a bowden beleér a váltóba
3.: Állítgasd az L/H jelzésû csavarokat.....
.
.
.
Ez lenne a segítség!
Persze csak akkor, ha tudja valaki hogy kell, mert én bevallom, hogy nem tudom pontosan, de biztos itt vannak nálam nagyobb bringások is, akik szánnak 5 percet erre!
Elõre is köszönöm a konstruktív hozzászolásokat!
Ico
#5945
Posted 2003. March 19. - 15:34
szerintem hamarabb megtanulod, ha megkersz ra valakit, hogy mutassa meg a tieden 1szer, utanna mar menni fog!
en is igy tanultam meg.
en is igy tanultam meg.
#5946
Posted 2003. March 19. - 14:52
[Jó lenne, ha valaki leírná részletesen, hogy hogy állítsam be Shimano Altus 7 váltómat, szerintem nem lenne több 20 sornál, és nagy hasznomra lenne!
Kösz: Ico
Kösz: Ico
#5947
Posted 2003. March 19. - 00:35
hehe:) ismeros. ilyenkor en az egesz gepet szetkaptam, es ujbol ossze telsesen uj bealllitasokkal. de egy ido utan elegem lett belole, es leszedtem minden hasonlo dolgot geprol vegulis minek, hiszen csak baj van veluk... (jajj, ezert utalni fogtok, nem?
boccs :-X :-X :-X :-X :-X
boccs :-X :-X :-X :-X :-X
#5948
Posted 2003. March 18. - 18:29
a jo szervizes ezt a nyulast modellezi a óz osszeepitesnel!
megtepi kezzel, mint az allat.
megtepi kezzel, mint az allat.
#5949
Posted 2003. March 18. - 16:36
#5950
Posted 2003. March 18. - 16:21
baliman: ez total normal, hogy az elsö 2-3 honapban b@szakodik, az enyemet is 3szor be kellett allitani, de azota hozza sem nyultam!
ugyhogy ne add fel a remenyt!
ugyhogy ne add fel a remenyt!
#5951
Posted 2003. March 17. - 21:35
Ha az egyszer be lesz állítva frankón az egy ideig nem fog elb@szódni! (bocsesz :) Legalábbis nálam így szokott lenni...
#5952
Posted 2003. March 17. - 21:34
> > > >:(Nemigaaaaz!!Egész vasárnap délutánom ráment erre a nyomorult váltóra!Tekertem I-csavart ki-be,tekertem J-csavart ki-be,láncfeszítõ imbusz ki-be,stb.. semmi hatás!egyetlen eredmény lett,még rosszabb lett,mint volt :'(
A lánchossz biztosan jó,mert az elsõ 2 hónapban semmi gond nem volt vele,pedig küldtem sárban,hóban.Holnap este viszem Gyapihoz,de azért jó lenne,ha nem kellene minden héten szervízbe rohangálni..
A lánchossz biztosan jó,mert az elsõ 2 hónapban semmi gond nem volt vele,pedig küldtem sárban,hóban.Holnap este viszem Gyapihoz,de azért jó lenne,ha nem kellene minden héten szervízbe rohangálni..
#5953
Posted 2003. March 16. - 07:21
-b, túl rövid a láncod
ecceruen tesztelheto .. teljesen mindegy hogy recseg, perceg , vagy ugral le-fel a lanc , ha valt minden fokozatot vegig .. akkor a lanc eleg hosszu .../az mar mas tema hogy mikor tul hosszu ../
#5954
Posted 2003. March 16. - 07:12
3 honapos gepen miert nem viszed a szervizbe ..garancias uton megoldhato nem ..?
egyebkent jol ertem fentrol a 3 fokozattal van baj..?
na az mindig bibi ha ezek rendetlenkednek ..
az en tippem a rugo veszito csavar amit ha hatulrol nezed a valtot megtalalod .. probald erosebbre allitani , ha mar tovig van , akkor forditva beletekerve meglehet probalni ..igy nyerunk vagy 3-5mm-ert /attol fugg milyen feje van a csavarnak azaz sh!tmano vagy sram ..
remelem segit .!
ha elneztem akko ezer bocs..
egyebkent jol ertem fentrol a 3 fokozattal van baj..?
na az mindig bibi ha ezek rendetlenkednek ..
az en tippem a rugo veszito csavar amit ha hatulrol nezed a valtot megtalalod .. probald erosebbre allitani , ha mar tovig van , akkor forditva beletekerve meglehet probalni ..igy nyerunk vagy 3-5mm-ert /attol fugg milyen feje van a csavarnak azaz sh!tmano vagy sram ..
remelem segit .!
ha elneztem akko ezer bocs..
#5955
Posted 2003. March 16. - 00:59
Waoo!kössz ezt a rengeteg segítséget!A Sram manual biztosan tök jó,de nem sikerült megtalálnom az ábrát...
Szerintem az lehet a gond,hogy 3 hónapos a bringa,és most kezdenek beállni a bowdenek.Vagy nem? :)Na mindegy,holnap nekiesek a csavaroknak,aztán lesz ami lesz!Kössz!
Szerintem az lehet a gond,hogy 3 hónapos a bringa,és most kezdenek beállni a bowdenek.Vagy nem? :)Na mindegy,holnap nekiesek a csavaroknak,aztán lesz ami lesz!Kössz!
#5956
Posted 2003. March 15. - 23:46
#5957
Posted 2003. March 15. - 23:29
a sram nekem is bejött mint tanács...
de a váltó egy tök egyszerû szerkezet, csak rá kell jönni hogy mûkszik:
a két csavar két ütközõ, ezzel állítod mennyi a mozgástere a kanálnak jobbra balra
a bowdennel pedig a szélsõ érték közti mozgását (hosszabbra hagyod beljebb megy (a sh.deor-nál))
ha durván megvannak a fokozatok a gyorsállító csavarral (a dowden bekötésnél a váltótesten) fél- negyed fordulatnyi tekerésekkel állítod pontosan be... asszem elég érthetõ...
ja: a nagy fogon való percegés:
-a, nézd meg a váltó kanalat, ha nincs a fogaskerékkel egyvonalban (hátulról nézve) akkor az a ludas
-b, túl rövid a láncod
hajrá
de a váltó egy tök egyszerû szerkezet, csak rá kell jönni hogy mûkszik:
a két csavar két ütközõ, ezzel állítod mennyi a mozgástere a kanálnak jobbra balra
a bowdennel pedig a szélsõ érték közti mozgását (hosszabbra hagyod beljebb megy (a sh.deor-nál))
ha durván megvannak a fokozatok a gyorsállító csavarral (a dowden bekötésnél a váltótesten) fél- negyed fordulatnyi tekerésekkel állítod pontosan be... asszem elég érthetõ...
ja: a nagy fogon való percegés:
-a, nézd meg a váltó kanalat, ha nincs a fogaskerékkel egyvonalban (hátulról nézve) akkor az a ludas
-b, túl rövid a láncod
hajrá
#5958
Posted 2003. March 15. - 23:24
Na akkor megint okosabb lettem. :
Kicsit eltértünk a topic témájától (pontosabban én, a moderátoroktól bocsesz :-* ). Háátt igen... mindig csak a baj van velem. :
Kicsit eltértünk a topic témájától (pontosabban én, a moderátoroktól bocsesz :-* ). Háátt igen... mindig csak a baj van velem. :
#5959
Posted 2003. March 15. - 23:20
#5960
Posted 2003. March 15. - 23:20
Vétek!!!
Komolyra fordítva: Egyébként úgy állítja össze mindenki, ahogy neki tetszik. Csak a Shimano már tömegcikk kategória. Legyen az bármelyik szett.
(Meg merem kockáztatni, hogy az X.0 veri az XTR-t.)
Komolyra fordítva: Egyébként úgy állítja össze mindenki, ahogy neki tetszik. Csak a Shimano már tömegcikk kategória. Legyen az bármelyik szett.
(Meg merem kockáztatni, hogy az X.0 veri az XTR-t.)