szívesen
örülök, hogy segíthettem
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Otthoni szerelés, szerszámok
Indította
CURTISPAPI
, 2003. február 25. 21:21
#5921
Írta 2003. március 28. - 11:27
#5922
Írta 2003. március 27. - 20:48
THNX Trollember!
Este megcsináltam,és ma már ki is próbáltam 8)
Leginkább egy kis bátorítás kellett,h egyszerû földi halandók is,mint én,meg tudják csinálni.
Szóval kösz ,neked ,és Begbienek is,aki a bátorítást adta!
Este megcsináltam,és ma már ki is próbáltam 8)
Leginkább egy kis bátorítás kellett,h egyszerû földi halandók is,mint én,meg tudják csinálni.
Szóval kösz ,neked ,és Begbienek is,aki a bátorítást adta!
#5923
Írta 2003. március 27. - 13:30
kala:
Kicsavarod a kupakot és kiveszed
Kilazítod a stucni villanyakat szorító részét, és lehúzod (közben a gép áll a földön!!!)
Ráteszed az új stucnit. Még nem kell megszorítani!
Kupakot visszateszed, becsavarod de nem szorosra.
Beállítod egyenesbe a stucnit és a kupakkal összehúzod az egészet. (Szorosra tekered a kis csavarral - Azért még el tudd fordítani a villát )
Stucnit meghúzod
KÉSZ
Ja, természetesen az egész elõtt már kiszedted a kormányt!
Kicsavarod a kupakot és kiveszed
Kilazítod a stucni villanyakat szorító részét, és lehúzod (közben a gép áll a földön!!!)
Ráteszed az új stucnit. Még nem kell megszorítani!
Kupakot visszateszed, becsavarod de nem szorosra.
Beállítod egyenesbe a stucnit és a kupakkal összehúzod az egészet. (Szorosra tekered a kis csavarral - Azért még el tudd fordítani a villát )
Stucnit meghúzod
KÉSZ
Ja, természetesen az egész elõtt már kiszedted a kormányt!
#5924
Írta 2003. március 26. - 18:39
Segítsetek!Stucnit szeretnék cserélni,de zéró tapasztalatom van ilyen témában...Mit hogyan merre? ???
#5925
Írta 2003. március 22. - 23:46
a Sram ESP rendszerû, így nem megy a Shimanoval, de nem kizárt, hogy van kivétel, mint azt eggyel feljebb említette valaki, de az szönte tuti, hogy az XO nem megy vele.
De van nekem egy SACHS QUARZ 8-as Shimano-s markolatváltóm, ha érdekel, 1500Ft
De van nekem egy SACHS QUARZ 8-as Shimano-s markolatváltóm, ha érdekel, 1500Ft
#5926
Írta 2003. március 22. - 15:24
A SRAMból egyedül a plasma amelyik kompatibilis a Shimanóval!
Javítsatok ki, ha nem így van!
Javítsatok ki, ha nem így van!
#5927
Írta 2003. március 22. - 14:18
#5928
Írta 2003. március 22. - 14:04
#5929
Írta 2003. március 22. - 13:21
#5930
Írta 2003. március 22. - 12:12
Ja, és egyébként szerintetek '98-as Acera(-X) váltó elvileg mûködhet 9-es rendszerben?
#5931
Írta 2003. március 22. - 12:10
Helo!
Én a váltó szélsõ helyzeteit úgy szoktam állítani, hogy a bowdent kikötöm. A rugó a váltót (ha nem XTR) kinyomja a kisfogaskerékhez. És akkor be kell löni, hogy pont jó helyen legyen (a láncot nem szedem le). A belsõ pozícióba meg kézzel nyomom be. Ha nem megy fel, vagy be megy a küllõk közé, hát akkor tekerni kell (külsõ csavar -> belsõ pozíció, belsõ csavar-> külsõ pozíció, nálam).
Aztán meg ha a két szélsõ helyzet megvan, akkor a váltót elengedni (kis fog.keréknél van), a váltókart is ide állítani, aztán meg húzni a bowdent ahogy lehet. És akkor a bowdenfeszítõkön se biztos hogy kell állítani.
Egyébként a szélsõ helyzeteket elvileg csak akkor kell állítani, ha új hátsókerék kerül a gépbe. (én akkor is be szoktam ha szétszedem a biciklimet)
Üdv
Én a váltó szélsõ helyzeteit úgy szoktam állítani, hogy a bowdent kikötöm. A rugó a váltót (ha nem XTR) kinyomja a kisfogaskerékhez. És akkor be kell löni, hogy pont jó helyen legyen (a láncot nem szedem le). A belsõ pozícióba meg kézzel nyomom be. Ha nem megy fel, vagy be megy a küllõk közé, hát akkor tekerni kell (külsõ csavar -> belsõ pozíció, belsõ csavar-> külsõ pozíció, nálam).
Aztán meg ha a két szélsõ helyzet megvan, akkor a váltót elengedni (kis fog.keréknél van), a váltókart is ide állítani, aztán meg húzni a bowdent ahogy lehet. És akkor a bowdenfeszítõkön se biztos hogy kell állítani.
Egyébként a szélsõ helyzeteket elvileg csak akkor kell állítani, ha új hátsókerék kerül a gépbe. (én akkor is be szoktam ha szétszedem a biciklimet)
Üdv
#5932
Írta 2003. március 21. - 12:23
Igazából azért akarok venni, mert ezt a jelenlegi "sima" váltót képtelen vagyok beállítani... :'(
Pontosabban úg ytudom beállítani, hogy ha az elsõ váltó legnagyobb lánckerék, akkor a hátsó váltó a 4 legkisebb lánckerékre bírja feltenni a láncot... nem hiszem, hogy túl feszes lenne a lánc, mert a váltó még bírna "nyílni"..
Ezután néztem az árakat, hogy 3-5 körül kapok használtan, és arra gondoltam akkor nem tökölnék ezzel a Sis7-es egyszerû ketyerével...
Mit szóltok?!? :-\
Pontosabban úg ytudom beállítani, hogy ha az elsõ váltó legnagyobb lánckerék, akkor a hátsó váltó a 4 legkisebb lánckerékre bírja feltenni a láncot... nem hiszem, hogy túl feszes lenne a lánc, mert a váltó még bírna "nyílni"..
Ezután néztem az árakat, hogy 3-5 körül kapok használtan, és arra gondoltam akkor nem tökölnék ezzel a Sis7-es egyszerû ketyerével...
Mit szóltok?!? :-\
#5933
Írta 2003. március 21. - 11:28
7 sebességhez szerintem fölösleges egy Deore hátsóváltó, csak akkor nem, ha késõnbb 8-ban, vagy még inkább 9-ben gondolkozol. Szóval jó lesz oda egy Alivio is! Olcsóbb. És nem veszed észre a különbséget.
#5934
Írta 2003. március 21. - 10:05
Szerény tudásom szerint kompatibilis, csak az a "gond" vele, hogy a sztem nem túl szuper Deore helyett vegyél inkább egy sok boltban még kallódó régi deoreLXet vagy XTt. Ezen az áron, mivel már régi rendszer (igaz, hogy lepipál minden újat) megkapod.
#5935
Írta 2003. március 21. - 09:39
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy a váltókarok és a váltó között mennyire "szoros" a kapcsolat?
A helyzet az, hogy van egy Altus 7-es váltókarom, és egy Sis7-es egyszerû hátsó váltóm, és szeretném kicserélni egy Deore-ra akkor ez menni fog, vagy ilyenkor a váltókart is cserélni kell?
Ico ???
Az lenne a kérdésem, hogy a váltókarok és a váltó között mennyire "szoros" a kapcsolat?
A helyzet az, hogy van egy Altus 7-es váltókarom, és egy Sis7-es egyszerû hátsó váltóm, és szeretném kicserélni egy Deore-ra akkor ez menni fog, vagy ilyenkor a váltókart is cserélni kell?
Ico ???
#5936
Írta 2003. március 20. - 12:13
Nagyon köszönöm e részletes leírást, így már menni fog!
Azt gondolom, mások számára is hasznos, hogy ez a pár mondat felkerült!
Köszönettel,
Ico
Azt gondolom, mások számára is hasznos, hogy ez a pár mondat felkerült!
Köszönettel,
Ico
#5937
Írta 2003. március 20. - 11:50
Tehát akkor:
Kitekered mindkét csavart tövig. Hátsóváltó a legkisebb lánckeréken. L becsavar addig, amig nem érzed, hogy a paralelogramma megmozdul befelé. Éppen csak hozzé kell érnie: nem esik le a lánc lefelé. Fel a legnagyobbra: H-t addig teker, amig hozzá nem ér a fülhöz: ez akadályozza meg, hogy a váltókar túlhúzásából ne dobja a láncot a küllõk közé a hátsóváltó.
A megfelelõ bovdenhosszot elõször durván lövöd be: alul a váltó alján csavar kilazit, az L állás már beállitva. (váltókar a legkisebb lánckeréknek megfelelõ sebességbe állit) Most megtéped a bovdent mint állat, feszüljön rendesen. Csavar meghúz. Elkezdesz felfelé váltani, és ha nem teszi fel az összesre (magyarul valamelyik még hiányzik fentrõl,) akkor több bovdent kell húzni a hátsóváltónak. Ha csak egy kicsivel többet, akkor a váltókaron és a hátsóváltón is van finombeállitó csavar. Értelem szerûen, ha feszited, több bovdent fog húzni, elér a felsõig is. Ha a finombeállitó csavarokkal nem tudod arra ösztökélni, hogy többet húzzon, akkor alul csavar kilazit, és bovden tovább meghuz. A finombeállitó csavarokat még az egész állitgatás elõtt úgy állitsd be, hogy az egyik teljesen kicsavarva (mondjuk a váltókaré), a másik full becsavarva. Igy lesz elég lehetõséged, ha kifelé,. ha befelé kell állitani.
Kitekered mindkét csavart tövig. Hátsóváltó a legkisebb lánckeréken. L becsavar addig, amig nem érzed, hogy a paralelogramma megmozdul befelé. Éppen csak hozzé kell érnie: nem esik le a lánc lefelé. Fel a legnagyobbra: H-t addig teker, amig hozzá nem ér a fülhöz: ez akadályozza meg, hogy a váltókar túlhúzásából ne dobja a láncot a küllõk közé a hátsóváltó.
A megfelelõ bovdenhosszot elõször durván lövöd be: alul a váltó alján csavar kilazit, az L állás már beállitva. (váltókar a legkisebb lánckeréknek megfelelõ sebességbe állit) Most megtéped a bovdent mint állat, feszüljön rendesen. Csavar meghúz. Elkezdesz felfelé váltani, és ha nem teszi fel az összesre (magyarul valamelyik még hiányzik fentrõl,) akkor több bovdent kell húzni a hátsóváltónak. Ha csak egy kicsivel többet, akkor a váltókaron és a hátsóváltón is van finombeállitó csavar. Értelem szerûen, ha feszited, több bovdent fog húzni, elér a felsõig is. Ha a finombeállitó csavarokkal nem tudod arra ösztökélni, hogy többet húzzon, akkor alul csavar kilazit, és bovden tovább meghuz. A finombeállitó csavarokat még az egész állitgatás elõtt úgy állitsd be, hogy az egyik teljesen kicsavarva (mondjuk a váltókaré), a másik full becsavarva. Igy lesz elég lehetõséged, ha kifelé,. ha befelé kell állitani.
#5938
vendég__*
Írta 2003. március 20. - 11:01
a két csavar mint ahogy anevük is mutatja végállás állító csavarok, vagyis csak az alsó meg a felsõ végállást kell velük belõni, ha aztán valamely irányba nehézkes a váltás akkor már csak a bowden fesszességen kell állítani/csavargatni
#5939
Írta 2003. március 19. - 19:27
ha látod tutira sokkal egyszerûbb, de álljon itt az én verzióm:
az L/H csavarokat állítsd be úgy hogy a két végállásban éppen ne súroljon a lánc, aztán haladj az egyre nagyobb fogaskerekek felé, ha az alsó felén a fogaskeréksornak a nagyobb fogaskerékre megy nehezen a váltás, akkor a Ht tekerd picit úgy, hogy a kanál a kerék felé mozogjon, ugyanitt ha az alacsony fogaskerékre váltás nehézkes, akkor úgy tekerd picit a Ht hogy a kanál kifelé mozogjon...
a felsõ régiókban ugyanígy játssz az L csavarral
kapis?
az L/H csavarokat állítsd be úgy hogy a két végállásban éppen ne súroljon a lánc, aztán haladj az egyre nagyobb fogaskerekek felé, ha az alsó felén a fogaskeréksornak a nagyobb fogaskerékre megy nehezen a váltás, akkor a Ht tekerd picit úgy, hogy a kanál a kerék felé mozogjon, ugyanitt ha az alacsony fogaskerékre váltás nehézkes, akkor úgy tekerd picit a Ht hogy a kanál kifelé mozogjon...
a felsõ régiókban ugyanígy játssz az L csavarral
kapis?
#5940
Írta 2003. március 19. - 19:18
Nem akarok udvariatlan lenne, lehet, hogy tényleg segítõ szándék vezérelt, de hozzászolásoddal nem jutottam elõrébb!!!
Nem értem miért nem lehet leírni valahogy így:
1.: Válts az X. sebességbe
2.: Csavargasd azt a csavart ami ott van ahol a bowden beleér a váltóba
3.: Állítgasd az L/H jelzésû csavarokat.....
.
.
.
Ez lenne a segítség!
Persze csak akkor, ha tudja valaki hogy kell, mert én bevallom, hogy nem tudom pontosan, de biztos itt vannak nálam nagyobb bringások is, akik szánnak 5 percet erre!
Elõre is köszönöm a konstruktív hozzászolásokat!
Ico
Nem értem miért nem lehet leírni valahogy így:
1.: Válts az X. sebességbe
2.: Csavargasd azt a csavart ami ott van ahol a bowden beleér a váltóba
3.: Állítgasd az L/H jelzésû csavarokat.....
.
.
.
Ez lenne a segítség!
Persze csak akkor, ha tudja valaki hogy kell, mert én bevallom, hogy nem tudom pontosan, de biztos itt vannak nálam nagyobb bringások is, akik szánnak 5 percet erre!
Elõre is köszönöm a konstruktív hozzászolásokat!
Ico