Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Otthoni szerelés, szerszámok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
6030 hozzászólás a témában

#5941
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
Tehát akkor:

Kitekered mindkét csavart tövig. Hátsóváltó a legkisebb lánckeréken. L becsavar addig, amig nem érzed, hogy a paralelogramma megmozdul befelé. Éppen csak hozzé kell érnie: nem esik le a lánc lefelé. Fel a legnagyobbra: H-t addig teker, amig hozzá nem ér a fülhöz: ez akadályozza meg, hogy a váltókar túlhúzásából ne dobja a láncot a küllõk közé a hátsóváltó.
A megfelelõ bovdenhosszot elõször durván lövöd be: alul a váltó alján csavar kilazit, az L állás már beállitva. (váltókar a legkisebb lánckeréknek megfelelõ sebességbe állit) Most megtéped a bovdent mint állat, feszüljön rendesen. Csavar meghúz. Elkezdesz felfelé váltani, és ha nem teszi fel az összesre (magyarul valamelyik még hiányzik fentrõl,) akkor több bovdent kell húzni a hátsóváltónak. Ha csak egy kicsivel többet, akkor a váltókaron és a hátsóváltón is van finombeállitó csavar. Értelem szerûen, ha feszited, több bovdent fog húzni, elér a felsõig is. Ha a finombeállitó csavarokkal nem tudod arra ösztökélni, hogy többet húzzon, akkor alul csavar kilazit, és bovden tovább meghuz. A finombeállitó csavarokat még az egész állitgatás elõtt úgy állitsd be, hogy az egyik teljesen kicsavarva (mondjuk a váltókaré), a másik full becsavarva. Igy lesz elég lehetõséged, ha kifelé,. ha befelé kell állitani.

#5942
vendég__*

vendég__*
  • vendég
a két csavar mint ahogy anevük is mutatja végállás állító csavarok, vagyis csak az alsó meg a felsõ végállást kell velük belõni, ha aztán valamely irányba nehézkes a váltás akkor már csak a bowden fesszességen kell állítani/csavargatni

#5943
Ras

Ras

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.021 hozzászólás
ha látod tutira sokkal egyszerûbb, de álljon itt az én verzióm:
az L/H csavarokat állítsd be úgy hogy a két végállásban éppen ne súroljon a lánc, aztán haladj az egyre nagyobb fogaskerekek felé, ha az alsó felén a fogaskeréksornak a nagyobb fogaskerékre megy nehezen a váltás, akkor a Ht tekerd picit úgy, hogy a kanál a kerék felé mozogjon, ugyanitt ha az alacsony fogaskerékre váltás nehézkes, akkor úgy tekerd picit a Ht hogy a kanál kifelé mozogjon...
a felsõ régiókban ugyanígy játssz az L csavarral


kapis? ;)

#5944
Ico

Ico

    újonc

  • fórumtag
  • 5 hozzászólás
Nem akarok udvariatlan lenne, lehet, hogy tényleg segítõ szándék vezérelt, de hozzászolásoddal nem jutottam elõrébb!!!

Nem értem miért nem lehet leírni valahogy így:
1.: Válts az X. sebességbe
2.: Csavargasd azt a csavart ami ott van ahol a bowden beleér a váltóba
3.: Állítgasd az L/H jelzésû csavarokat.....
.
.
.

Ez lenne a segítség!
Persze csak akkor, ha tudja valaki hogy kell, mert én bevallom, hogy nem tudom pontosan, de biztos itt vannak nálam nagyobb bringások is, akik szánnak 5 percet erre!

Elõre is köszönöm a konstruktív hozzászolásokat!
Ico

#5945
zo-lee

zo-lee

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 362 hozzászólás
szerintem hamarabb megtanulod, ha megkersz ra valakit, hogy mutassa meg a tieden 1szer, utanna mar menni fog!
en is igy tanultam meg.

#5946
Ico

Ico

    újonc

  • fórumtag
  • 5 hozzászólás
[Jó lenne, ha valaki leírná részletesen, hogy hogy állítsam be Shimano Altus 7 váltómat, szerintem nem lenne több 20 sornál, és nagy hasznomra lenne!

Kösz: Ico

#5947
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
hehe:) ismeros. ilyenkor en az egesz gepet szetkaptam, es ujbol ossze telsesen uj bealllitasokkal. de egy ido utan elegem lett belole, es leszedtem minden hasonlo dolgot geprol :) vegulis minek, hiszen csak baj van veluk... (jajj, ezert utalni fogtok, nem?:)
boccs :-X :-X :-X :-X :-X

#5948
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
a jo szervizes ezt a nyulast modellezi a óz osszeepitesnel!
megtepi kezzel, mint az allat.

#5949
Ras

Ras

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.021 hozzászólás
2-300km-en frankón megterheled a bowdeneket és utána minden klappol ;)

#5950
zo-lee

zo-lee

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 362 hozzászólás
baliman: ez total normal, hogy az elsö 2-3 honapban b@szakodik, az enyemet is 3szor be kellett allitani, de azota hozza sem nyultam!
ugyhogy ne add fel a remenyt! ;)

#5951
eric

eric

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.147 hozzászólás
Ha az egyszer be lesz állítva frankón az egy ideig nem fog elb@szódni! (bocsesz ::)) Legalábbis nálam így szokott lenni...

#5952
Baliman.

Baliman.

    vendég

  • fórumtag
  • 49 hozzászólás
>:( >:( >:( >:(Nemigaaaaz!!Egész vasárnap délutánom ráment erre a nyomorult váltóra!Tekertem I-csavart ki-be,tekertem J-csavart ki-be,láncfeszítõ imbusz ki-be,stb.. semmi hatás!egyetlen eredmény lett,még rosszabb lett,mint volt :'(
A lánchossz biztosan jó,mert az elsõ 2 hónapban semmi gond nem volt vele,pedig küldtem sárban,hóban.Holnap este viszem Gyapihoz,de azért jó lenne,ha nem kellene minden héten szervízbe rohangálni..

#5953
KillerTom

KillerTom

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.570 hozzászólás

-b, túl rövid a láncod


ecceruen tesztelheto .. teljesen mindegy hogy recseg, perceg , vagy ugral le-fel a lanc , ha valt minden fokozatot vegig .. akkor a lanc eleg hosszu .../az mar mas tema hogy mikor tul hosszu ../

#5954
KillerTom

KillerTom

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.570 hozzászólás
3 honapos gepen miert nem viszed a szervizbe ..garancias uton megoldhato nem ..?

egyebkent jol ertem fentrol a 3 fokozattal van baj..?
na az mindig bibi ha ezek rendetlenkednek ..

az en tippem a rugo veszito csavar amit ha hatulrol nezed a valtot megtalalod .. probald erosebbre allitani , ha mar tovig van , akkor forditva beletekerve meglehet probalni ..igy nyerunk vagy 3-5mm-ert /attol fugg milyen feje van a csavarnak azaz sh!tmano vagy sram ..

remelem segit .!

ha elneztem akko ezer bocs..

#5955
Baliman.

Baliman.

    vendég

  • fórumtag
  • 49 hozzászólás
Waoo!kössz ezt a rengeteg segítséget!A Sram manual biztosan tök jó,de nem sikerült megtalálnom az ábrát... :(
Szerintem az lehet a gond,hogy 3 hónapos a bringa,és most kezdenek beállni a bowdenek.Vagy nem? :)Na mindegy,holnap nekiesek a csavaroknak,aztán lesz ami lesz!Kössz!


#5956
Prefi

Prefi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 802 hozzászólás
és egy kis tisztítás is sok hangot megszüntethet...
bye

#5957
trakis

trakis

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 410 hozzászólás
a sram nekem is bejött mint tanács...
de a váltó egy tök egyszerû szerkezet, csak rá kell jönni hogy mûkszik:
a két csavar két ütközõ, ezzel állítod mennyi a mozgástere a kanálnak jobbra balra
a bowdennel pedig a szélsõ érték közti mozgását (hosszabbra hagyod beljebb megy (a sh.deor-nál))
ha durván megvannak a fokozatok a gyorsállító csavarral (a dowden bekötésnél a váltótesten) fél- negyed fordulatnyi tekerésekkel állítod pontosan be... asszem elég érthetõ...
ja: a nagy fogon való percegés:
-a, nézd meg a váltó kanalat, ha nincs a fogaskerékkel egyvonalban (hátulról nézve) akkor az a ludas
-b, túl rövid a láncod

hajrá

#5958
eric

eric

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.147 hozzászólás
Na akkor megint okosabb lettem. ::)
Kicsit eltértünk a topic témájától (pontosabban én, a moderátoroktól bocsesz :-* ). Háátt igen... mindig csak a baj van velem. ::) :D

#5959
Lovas_Gabi

Lovas_Gabi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.725 hozzászólás
Szerintem Baliman azért lépett ki, mert szerel!

#5960
Lovas_Gabi

Lovas_Gabi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.725 hozzászólás
Vétek!!! ;) ;) ;)
Komolyra fordítva: Egyébként úgy állítja össze mindenki, ahogy neki tetszik. Csak a Shimano már tömegcikk kategória. Legyen az bármelyik szett.
(Meg merem kockáztatni, hogy az X.0 veri az XTR-t.)