Benzin elég környezetbarát, ahogy használom, ezzel a módszerrel kb évi fél liter fogy el. Flakonba visszaöntöm, lezárom, leülepszik, tetejéről használok, baba, nem kell túragozni.
Sort egy ronggyal lehet legjobban pucolni keréken. Összehajtod a rongyot, h egy csík legyen, oszt oldalról a sorok közét szépen ki tudod vele pucolni. Jobbra-balra húzogatod, közben a racsni szépen forog, tisztul mindenütt. 9s bicajnál van 8 köz ugye nálam. Értelem szerűen nem kell hozzá semmi vegyszer. Gyönyörű gyári fémtiszta lesz max 1 perc alatt. És nem koszol, max a rongyit, azt meg kidobod.
A benzin nem környezetbarát, de környezetbarát módon használod. Ez értékelendő, ha mindenki így vigyázna a környezetre, nem nagyon beszélhetnénk szennyezésről.
Mint ahogy Te is többször leírtad már több fórumon, én is, hogy szerintem miért nem jó a benzin. Annak aki utána szemenként olajozza a láncot és nem méz sűrűségű olajjal, ami garantáltan bejut a csapok közé, valószínűleg nem okoz problémát. Aki nem így csinálja, van rá esély, hogy kenés nélkül/részleges kenéssel fog tekerni amíg az olaj bejut ahova kell, sokkal többet árt mintha ki sem pucolta volna. Ha új láncot kimosol, arról meg már ne is beszéljünk, hogy mekkora felelőtlenség kimosni a gyári kenőanyagot.
Olyan láncolajat használok, ami alig fogja meg a kerekeket, a láncot. Messze könnyebb tisztítani vele a hajtást mint a többivel, amiket próbáltam. Gyakorlott tisztítóként, ha nagyon sietek is minimum negyed óra mire szárazon alaposan letisztítom a lánckerekeket, fogaskeréksort, váltógörgőket. Én már mindent kipróbáltam, cipőfűzőn át a különféle kefékig, rongyig. Ronggyal csak a lánckerekekhez férek, azokat 90% rongy, 10% keféléssel tisztítom. A fogaskeréksorhoz egyáltalán nem férek oda ronggyal, leginkább csak az erős szőrű kefe ami bevált. Értem, hogy mit írsz, de nem elég a sorok között tisztítani, ronggyal pedig pucolja a fogakat, akinek... A kefe nagy részét le is viszi, nem a fogaskeréksor sorai között marad kosz, hanem a fogak ívében egy kevés megkövült lerakódás, amit nagyon nehéz kipucolni. Nem kell ennyire precíznek lenni, elfér az ott.
Tegyük fel, kimosom a láncot úgy hogy enni lehetne róla olyan tiszta lesz. Letisztítom a hajtást a fenti módszerrel. Lánc visszarak, olajoz és már félig koszos is a lánc, mert az olaj feloldja a fogaskerekek ívében maradt lerakodást. Megyek vele 50km-t, ugyanúgy néz ki a lánc mint előtte. Volt értelme?
Nem vitázni akarok, de ha megközelítőleg tiszta a lánc, akkor ráfogok egy rongyot, hátratekerem, ráolajozok, ismétlem és kész, ez tényleg pár perc. Nem gondolom, hogy ezzel az élettartama csökkenne. A ropogó koszt kidolgozza az első 200m-en.
Cn-7701, 105kg, országúton. Stílust passzolom, tekergélek 28-30km/h az utazóm elölt 48, hátul 15-14-es lánckerék a kedvenc.
Ja, várj, 2 láncot rotálok 200km-enként, szóval a fennti számot felezni kell. Jövőre cserélős a 15-ös lánckerék, meg az első 48-as. Ezek sem bírnak többet 4-5 ezernél, már most látszik rajtuk egy pici kopás.
Két láncot rotálva már teljesen máshogy hangzik. Bár hogy kimutatható kopás sincs, az furcsa.
Edited by freddyke, 2014. August 10. - 22:34.