Remélem nem bicajhoz rendelted, 21-105Nm az nagyon sok.
A nagyjára van 2-24 Nm, centerlock-os tárcsához vettem (40 Nm), de a hátsó sorhoz is hasonló kell (és a középtengelyhez, de azt nem nyomatékkulccsal húzod meg).
Remélem nem bicajhoz rendelted, 21-105Nm az nagyon sok.
A nagyjára van 2-24 Nm, centerlock-os tárcsához vettem (40 Nm), de a hátsó sorhoz is hasonló kell (és a középtengelyhez, de azt nem nyomatékkulccsal húzod meg).
Herr Bikertigger ! Akkor már ön is mondja el, miben hisz láncápolás témakörben. 2-3 tőmondatot szánjon ránk, bitte !
(mi is szeretnénk mosolyogni ! )
hát kérem, olajoz vmi vékonya olajjal minden bringázás előtt, és használ boldogan.
évente eccer mikor betol a srácokhoz a szervíz, előtte kimos brigéciol 2000. nem méricskél nem idegeskedik, nem cserélget.
ehez nem pörget, és nem könnyű, igaz sarat nem kap, csak amennyi az erdészetire felhordanak a fakitermelők. meg esőt is csak ha nem elkerülhető.
ífjabb koromban gyakran cserélgettem a szerelvényeket, így csak 2 setup van ami többet ment mint 3000 km. az első pc89R lánc, piros sram sor, és xt hmű. ez 9000 körül volt mikor eladtam, még nem ugrott és teljesen jól váltott. (mielőtt még hogy mekkora geci vagyok, ilyet eladni, brinára szerelve adtam el kb váz teló kerekek árban utóbbiakban egy ezres volt kb.)
másik meg a mostani deore cucc (igaz katalóg szerint kmc hg53as lánc) abban 8,5k körül van, szintén nem ugrik teljesen jól műxik.
Pedálhoz, hajtókarhoz, monoblokkhoz és még a Lefty csillapításegységének beszereléséhez is több kell, mint 20 Nm.
A legtöbb csavarhoz meg jóval kevesebb mint mint 21Nm, a gond itt nem a 105Nm, nekem 5-25Nm-ig tud az nagyjából lefedi a bicónál szükséges tartományt
Pedálhoz, hajtókarhoz, monoblokkhoz és még a Lefty csillapításegységének beszereléséhez is több kell, mint 20 Nm.
Remélem nem bicajhoz rendelted, 21-105Nm az nagyon sok.
Autókerék csavarhoz kell asszem 40nm. (Vagy 60?)
Most rendeltem úgyhogy még nem tudom milyen jó, de a márka/ára (Icetoolz/21-105 Nm/~9e) nem rossz. Ezek olyan 3-4% pontosságúak szoktak lenni, ami szvsz bőven megfelel.
Remélem nem bicajhoz rendelted, 21-105Nm az nagyon sok.
Milyen nyomatékkulcsot tudtok ajánlani a 30-60Nm-es tartományra ami tartós és pontos? Nem bánnám ha nem lenne több 20e-nél.
Most rendeltem úgyhogy még nem tudom milyen jó, de a márka/ára (Icetoolz/21-105 Nm/~9e) nem rossz. Ezek olyan 3-4% pontosságúak szoktak lenni, ami szvsz bőven megfelel.
de legalább szórakoztató olvasni a topikot
Herr Bikertigger ! Akkor már ön is mondja el, miben hisz láncápolás témakörben. 2-3 tőmondatot szánjon ránk, bitte !
(mi is szeretnénk mosolyogni ! )
Milyen nyomatékkulcsot tudtok ajánlani a 30-60Nm-es tartományra ami tartós és pontos? Nem bánnám ha nem lenne több 20e-nél.
de legalább szórakoztató olvasni a topikot
Verti-nek van igaza !! Ez tényleg vallási kérdés, mindenki hisz valamiben, hogy kell ápolni a láncot.
A
de legalább szórakoztató olvasni a topikot
Bikertigger módosította - 2014. augusztus 14. - 10:45
Verti-nek van igaza !! Ez tényleg vallási kérdés, mindenki hisz valamiben, hogy kell ápolni a láncot.
Az én annak a szektának vagyok a tagja, ami abban hisz, hogy soha nem kell mérni. 5-600 km-enként cserélgetem a láncot, csere előtt 1 percet mosom a benzinkúti nagynyomásúval a láncot és a fogaskerekeket. Ennyi.
40/60% városi/mtb használat.
Nyúlik! A konditermben a sodrony is! Itt egy kis fejtegetés, két perc goglizásal találtam, ráadásul témába is vág... http://cozybeehive.b...st-results.html
Tényleg nyúlik, de nem lényeges mert mint már lett említve a kopást akarjuk mérni. A 0,75/1% arról szól és úgy van kitalálva hogy a megterheléssel már számoltak (egy reális átlagot), és a mérőeszközökhöz se adnak semmiféle olyan instrukciót hogy lépj rá a pedálra, tehát nem terhelés alatt kell mérni (és ezért fölösleges mindenféle Parktools, sima cm ugyanúgy működik) - tiszta láncnál, váltó által kiegyenesítve persze. A Wipperman féle PDF csak marketing mert fognak egy valójában (nagyjából) lényegtelen adatot ami nekik kedvez és a statisztika lehetőségeivel élve kinagyítják hogy legyen valahol egy "kétszerannyi!" amit el lehet adni. Gyakorlatilag belefér a mérési hibába ha visszaszámolod az ő 31 láncszemükből (nálam pl. ~0,2%, és mivel 0,5%-nél megy a rotációba ez még a maximum hibával együtt se lépi túl a 0,75%-ot).
Annyiban lényeges a nyúlás megterhelés alatt hogy gyorsabban kopik tőle a tányér/sor, vagy ha nagyon nagyokat tekersz akkor hány Watt megy elaszticitás miatt hőveszteségbe vs. hány Wattot spórolsz meg azzal hogy könnyebb a láncod és a különbséget nem kell felcipelni a hegyre. Azt mindenki elfogadhatja hogy egy "lyukas", könnyített lánc gyorsabban kopik mert kevesebb anyag van benne, könnyebben deformálódik, a lyukakba kosz behatolhat stb., tehát drágább a használatban is. Itt ezért a versenygépen van könnyített, a mindennapin sima SLX lánc.
Gyúrás közben ajánlott olvasmány a Hooke-törvény. Alapvető mechanikai tételeket azért ne kérdőjelezzünk meg mert nem tudjuk elképzelni...
Archimédesz jelentősebb a Wipperman 75/150 kg megértése szempontjából, mert nem arról van szó hogy mekkora a testsúlyod amivel rá tudsz állni a pedálra, vagy milyen súlyt tudsz kinyomni (fél lábbal), hanem a pedál nagyító erőkarával.
Ok. És mikor méred a láncot, akkor fél kézzel rányomsz a pedálra 150kg-ot lazán, mosolyogva?
Adj egy elég hosszú pedált és megmozgatom a világot
Ok. És mikor méred a láncot, akkor fél kézzel rányomsz a pedálra 150kg-ot lazán, mosolyogva? Hogy nyúljon 1mm-t? Életszerű. Átlag ember ilyet nem tud. Taposni is nehezen. Szóval, akkor ki lehet jelenteni, hogy hiába nyomod le a pedált, nem változik jelentősen a lánc hossza, úgyhogy elég ha a váltó feszíti. De tegyél rá 600 kilót mindjárt, akkor még jobban nyúlik. Persze, szigorúan elméletileg mivel acél, ezért képes nyúlni. Ezt abszolút elismerem, de nem életszerű. Inkább kopik.
Nyúlik! A konditermben a sodrony is! Itt egy kis fejtegetés, két perc goglizásal találtam, ráadásul témába is vág... http://cozybeehive.b...st-results.html
Ok. És mikor méred a láncot, akkor fél kézzel rányomsz a pedálra 150kg-ot lazán, mosolyogva? Hogy nyúljon 1mm-t? Életszerű. Átlag ember ilyet nem tud. Taposni is nehezen. Szóval, akkor ki lehet jelenteni, hogy hiába nyomod le a pedált, nem változik jelentősen a lánc hossza, úgyhogy elég ha a váltó feszíti. De tegyél rá 600 kilót mindjárt, akkor még jobban nyúlik. Persze, szigorúan elméletileg mivel acél, ezért képes nyúlni. Ezt abszolút elismerem, de nem életszerű. Inkább kopik.
ncc1701 módosította - 2014. augusztus 12. - 21:12
Akkor nem nézem meg, nem csak a szemem káprázottNyúlik! A konditermben a sodrony is! Itt egy kis fejtegetés, két perc goglizásal találtam, ráadásul témába is vág... http://cozybeehive.b...st-results.html
Gyúrás közben ajánlott olvasmány a Hooke-törvény. Alapvető mechanikai tételeket azért ne kérdőjelezzünk meg mert nem tudjuk elképzelni...
Nem vagy annyira karaj, hogy a láncot mérhetően meg tudd nyújtani. Konditeremben vannak olyan gépek, amik ~5-6 mm-es acélsodronnyal működnek, az sem nyúlik meg semennyire, pedig ott 100+kg-ot akasztok rá. A láncban közel sincs ennyi anyag, de azt sem nyújtod meg semennyire. Ahhoz még én is kevés vagyok. Elöbb téped le a csapokat, mintsem az acél láncot megnyújtsd.
Ha jól sejtem, tized milliméterekről beszélünk és nem egy-egy szemről, hanem a lánc teljes hosszának kb. egyharmadáról (? becslés, nem mértem meg )Bakker, én ~20 év gyúrás után nem tartom magam gyenge embernek, de aki egy láncot megnyújt kézzel-lábbal, az azért valamit már tud.
(Gy.k.: A köznyelv tévesen nevezi nyúlásnak, uis nincs olyan ember, aki a lánc szemet meg tudná nyújtani, azaz a kopást nevezik-mérik így.)