Jelentkezz be Regisztrálj
Otthoni szerelés, szerszámok
#3161
Írta 2007. április 02. - 16:59
Nem tudom úgy meghúzni nyeregcsõbilincset hogy ne csússzon be a nyeregcsõ ha be van zsírozva.
A sebesség mindent megold.
#3162
Írta 2007. április 02. - 16:46
Valami ropog a teló-fejcsõ környékén. Kormánycsapágyat most pucoltam ki, nyeregcsövet szintén. Stucni-kormány csatlakozás is tiszta. Tehát mi lehet? Marad a V-fék és a teleszkóp. Melyik tud erõsen ropogó hangot produkálni nagyobb fékezéskor?
MJani01!
Ajánlott bezsírozni, hogy ne rohadjon esetlegesen bele és ki tudd szedni a jövõben is. Csak jobban meg kell húzni a bilincset, mert különben meg lecsúszik a csõ
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.
#3163
Írta 2007. április 02. - 16:33
A sebesség mindent megold.
#3164
Írta 2007. április 02. - 16:30
Inkább arról van itt szó, hogy nedvesség hatására a két fém remek galvánelemet alkot. Most meg nem mondom, hogy melyik lenne az anód és melyik a katód, de valószínûleg Al oxid képzõdik a felületek között, és ezt nevezhetjük összerohadásnak is:)
A teljesség kedvéért...
Ez a reakció játszódik le:
Al + Fe3+ ---> Al3+ + Fe
Én csak azt mondtam hogy a fém vas nem reagál a fém alumíniummal. Itt nem a vas és az alumínium reagál hanem a vas(III) ion, ami a Fe(III) oxidból, azaz a rozsdából származik.
Egy alumíniumdarab felületén mindig van AlO3, ez védi meg a fémet a további oxidációtól (védõ oxidréteg) ellentétben a vassal, ami a levegõ oxigénjének hatására (is), de középerõs-erõs savak jelenlétében különösen hajlamos vasoxiddá alakulni, mégpedig úgy hogy egy szivacsos barna réteg alakul ki a fém felületén ami nem gátolja meg a további oxidációt, sõt könnyen le is válik a fém felületérõl. Ez lesz az a bizonyos Fe2O3 másnéven rozsda.
Jah és az alumínium oxidálódik, tehát õ az anód, a vas redukálódik, így õ lesz a katód.
#3165
Írta 2007. április 02. - 15:51
De igen.A vas és az alumínium között semmilyen kémiai reakció nem játszódik le, max a vas rohad bele az aluba. Az alumínium szobahõmérsékleten nem nagyon reagál fémekkel (és egyéb más anyagokkal sem nagyon, persze vannak kivételek).
#3166
Írta 2007. április 02. - 15:45
#3167
Írta 2007. április 02. - 15:07
Vmi gyönyörû kémiai folyamat révén összeforrnak
A vas és az alumínium között semmilyen kémiai reakció nem játszódik le, max a vas rohad bele az aluba. Az alumínium szobahõmérsékleten nem nagyon reagál fémekkel (és egyéb más anyagokkal sem nagyon, persze vannak kivételek).
#3168
Írta 2007. április 02. - 14:14
#3169
Írta 2007. április 02. - 14:02
Megj.: vki tamáskodott, hogy az alu meg az acél nem rohad igazán össze... hajjaj, dehogynem. Mint a parancsolat! Vmi gyönyörû kémiai folyamat révén összeforrnak mintha a jóistenke is egy darabnak teremtette volna õket.
A pedálok notórius bûnösök ebben, nekem is volt már elég bajom a témával. Van, aki félévente lekapja a pedált csak az összerohadás megelõzésére.
#3170
Írta 2007. április 02. - 13:52
#3171
Írta 2007. április 02. - 12:55
Igazad van de aszerszám téma az szerintem tök valós. Mi anno BBB monoblokkbehajtót (karos) tekertünk el masnivá + a huszonegyes bikavastag villáskulcsunk is kinyúlt négy milit
Te nem láttad még az én orosz kulcsaim!
Na jó csak vicc volt, természetesen mindent meg lehet ölni. Amúgy ha nincs összerohadásgátló megteszi a sima gépzsír is.
#3172
Írta 2007. április 02. - 12:42
Igazad van de aszerszám téma az szerintem tök valós. Mi anno BBB monoblokkbehajtót (karos) tekertünk el masnivá + a huszonegyes bikavastag villáskulcsunk is kinyúlt négy milit:bell:
Gondolom mindenkinek van otthon acetilén meg oxigénpalack.... meg egyéb cucc a mûvelethez....
Nem hiszem hogy egy beragadt pedálon ennyit kéne szarozni. Ha alu a kar és acél a pedál és sehogy sem akar kijönni akkor simán gázlánggal egy hétköznapi gáztûzhelyen fel lehet melegíteni a hajtókart, utánna egy megfelelõ kulcscsal nekiesve ki lehet tekerni a pedált. Nemegyszer csináltam már ilyet. Az alu meg az acél nem tud úgy "összerohadni" hogy ne lehetne szétszedni.
Ja, meg ez a vanádia kulcs eltörés is elég hihetetlen nekem...bááár ilyen esetben a 20-30 éves orosz gyártmányú majd fél centi vastag villáskulcsokat szoktam használni...hihetetlen hogy mit bírnak.
#3173
Írta 2007. április 02. - 12:38
#3174
Írta 2007. április 02. - 12:32
A sebesség mindent megold.
#3175
Írta 2007. április 02. - 12:28
Bocs hogy beleszólok de most megmondtátok a frankót! A hatos racsni felöli oldalon rövidebbek a küllõk mert közelebb van a küllõperem a középvonalhoz tehát a másik oldal a hosszabb! A láncvonalnak semmi köze a küllõkhöz ha jól tudom. Az egyes racsni nem lóg túl a meneten amire rögzíted de a hatos az elvileg belóg a kilátszó (racsni nélkül) tengely fölé tehát a küllõk huzigatásával max úgy orvosolható a helyzet ha az egész agyat a tengelyen eltolod a racsni irányába és utána centírozod középre a kereket. De ha már széthuzogattad akkor mindegy... De azért jó poén volt!hát igazából most a rövidebb küllõk majdhogynem ki se lognak a felni síkjából szal most van nagyon egyik oldalon. nah majd kipróba...
köszi!
#3176
Írta 2007. április 02. - 12:19
:bell:Egy acetilénpalack vagy mi a szösz nem árt a zokszigén mellé...
Gondolom mindenkinek van otthon acetilén meg oxigénpalack.... meg egyéb cucc a mûvelethez....
Nem hiszem hogy egy beragadt pedálon ennyit kéne szarozni. Ha alu a kar és acél a pedál és sehogy sem akar kijönni akkor simán gázlánggal egy hétköznapi gáztûzhelyen fel lehet melegíteni a hajtókart, utánna egy megfelelõ kulcscsal nekiesve ki lehet tekerni a pedált. Nemegyszer csináltam már ilyet. Az alu meg az acél nem tud úgy "összerohadni" hogy ne lehetne szétszedni.
Ja, meg ez a vanádia kulcs eltörés is elég hihetetlen nekem...bááár ilyen esetben a 20-30 éves orosz gyártmányú majd fél centi vastag villáskulcsokat szoktam használni...hihetetlen hogy mit bírnak.
#3177
Írta 2007. április 02. - 12:07
#3178
Írta 2007. április 02. - 11:37
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#3179
Írta 2007. április 02. - 08:46
oxigénpalackkal rá lehet melegíteni!?
ezt kifejtenéd, mire gondolsz ?
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#3180
Írta 2007. április 02. - 00:33
Igen. Így lehetrajta segíteni, de ha nagyon áthúzod az egyik oldalra a felnit azon a felén elkezdenek majd szép sorjában eltörni a küllõk. (bár ou.-tinál lehet bírja)
hát igazából most a rövidebb küllõk majdhogynem ki se lognak a felni síkjából szal most van nagyon egyik oldalon. nah majd kipróba...
köszi!