Jelentkezz be Regisztrálj

Retro - régi idõk bicaja
#1441
Írta 2008. február 13. - 19:19

#1442
Írta 2008. február 13. - 17:56

Nagyon szép az a HT, milyen hajtókar van rajta?
Nekem is fel kellene újítani a Konámat (1998-as Hahanna)...
Az értéktartásról annyit, hogy a nagy kultmárkákon kívül semelyik sem ér egy kalap sz*rt sem (forintálisan persze). Az én bringám is benne van egy valag pémzben, de a bekerülési összeg 1/5-ét kapnám csak meg kb.
Ezért nem is adom el: nagyon szeretem, és számomra nincs értelme jobb bringának.
Mondjuk újszerû alkatrészekbõl combos volna a felújítás is, ezért is tologatom. Nekem tetszik a régi váz/villa kontra új alkatrészek is, kb így: http://www.yetifan.com/jayfrows.jpg
Egyedül az modernebb kicsit meg a pedál, egy FRM Cu2 Evolution van benne. Én úgy vagyok ezzel a retro témával, hogy felesleges évente megvenni a legújabb cuccokat, meg tárcsafék se kell, mert nem használnám ki, divatolásból meg nem kell. Teleszkóp sem nagyon kell, mert Szegeden nincs túl sok hegy, meg teló nélkül slick gumival könnyû és kecses bringát lehet építeni (azért van egy retro telós bringám is, ha túrázni mennénk a barátokkal) Ez a HT a 95ös évjáratával, gyári fék és váltószettel 9kg körül van.
Azért a Kona az értéktartó. Külföldi tapasztalataim alapján a 90es évek legelejéig vagy mégkorábbig visszanyúló márkák nagyjából értéktartóak, fõleg, ha minél régebbi a váz. Persze az is igaz, hogy vannak a prémiummárkák, amik mostanság egy kisebb vagyont érnek.. az én HT-mér is kínáltak már elég nagy összeget, de nem adtam, pedig nem a legprémiumabb márka.
Tegyél be a bringádról képet.
#1443
Írta 2008. február 13. - 17:23

Nekem is fel kellene újítani a Konámat (1998-as Hahanna)...
Az értéktartásról annyit, hogy a nagy kultmárkákon kívül semelyik sem ér egy kalap sz*rt sem (forintálisan persze). Az én bringám is benne van egy valag pémzben, de a bekerülési összeg 1/5-ét kapnám csak meg kb.
Ezért nem is adom el: nagyon szeretem, és számomra nincs értelme jobb bringának.
Mondjuk újszerû alkatrészekbõl combos volna a felújítás is, ezért is tologatom. Nekem tetszik a régi váz/villa kontra új alkatrészek is, kb így: http://www.yetifan.com/jayfrows.jpg
#1444
Írta 2008. február 13. - 16:17

Sala: a hátsó bowden vezetése valami pazar megoldású innen nézve!! Grat a bringához. Hamarosan jön az én újabb HT projectem
#1445
Írta 2008. február 13. - 12:36

Összel alíg tudtam eladni a Klein Adept Pro (Carbon tám és láncvillával) vázam, végülis 80-ért vitte el (hitel stb.) egy ismerõs srác, mert tudta, hogy semmi baja. Itthon egyszerûen nem ismerik ezeket, Nem Kona vagy Merida, stb akkor már nem is érdekes. :-(
#1446
Írta 2008. február 13. - 12:21


aki régóta montizik nem kell bemutatnom
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#1447
Írta 2008. február 13. - 11:03

Utánaböngésztem kicsit ennek a Klein dolognak, elvégre akkoriban elég sok gyártó kézzel készítette a vázait. Találtam a Klein-nél egy Storm névre hallgató fényezési opciót, aminek felára a 90es években volt 700DM!! és adtak hozzá olyan színûre hímzett Klein mezt is. Ez azért nem piskóta. Akkoriban szerintem 700 márkából egy autót le lehetett fényeztetni nem?
OFF remélem az új avatarral nem lesz probléma
Nagyon el voltak szállva az árak, 4-5e DM volt egy Fat Chance bringa ha jól emléxem.
Ha Klein, akkor www.wundel.com

#1448
Írta 2008. február 13. - 09:25

#1449
Írta 2008. február 13. - 09:22

a regi kleinek kezzel voltak hegesztve. in the us of a. ez azert megdobja a retro erteket. nem ugy mint a stumpi pl. Raadasul dragak voltak, nagyon konnyuek, es nagyon szepek
szoval... lehet hogy egy Specialized jobb bringa, de a gyujto szemeben nem pont a gyakorlati elonyok fognak szamitani
amugy nem hiszem hogy nagyobb kultusza van mint a Fat Chance-nek. Csak kb ugyanannyi.
Utánaböngésztem kicsit ennek a Klein dolognak, elvégre akkoriban elég sok gyártó kézzel készítette a vázait. Találtam a Klein-nél egy Storm névre hallgató fényezési opciót, aminek felára a 90es években volt 700DM!! és adtak hozzá olyan színûre hímzett Klein mezt is. Ez azért nem piskóta. Akkoriban szerintem 700 márkából egy autót le lehetett fényeztetni nem?
OFF remélem az új avatarral nem lesz probléma
#1450
Írta 2008. február 13. - 08:44

uhhhh... ekkora lehúzásra azért nemszámítottam... mind1, legalább megmondtátoka z õszintét és nem kezdek egy szart feleslegesen felújítani... még régebben asszem hallottam negatív véleményeket az orosz "minõségi" termelésrõl kerékpárokkal kapcsolatba... ezek szerint akkor tényleg igaz hogy abban az idõben nagyonnem a minõségi elõállításra mentek a gyárak... kössza válaszokat!
Én egy ilyet eltörtem kissrác koromban. Az alsócsõ szétugrott rajta, a fejcsõ tövénél. Ez volt az elsõ versenybringám, amúgy szerettem, nem volt vele bajom

#1451
Írta 2008. február 12. - 23:41

#1452
Írta 2008. február 12. - 23:32

#1453
Írta 2008. február 12. - 22:59

#1454
Írta 2008. február 11. - 22:39

amugy meg egy nagy kalap szart ér az egész az ócska lemezpapucsaival, meg lemezmuffjaival, a váltó/fék rendszerérõl ne is beszéljünk
:-)
Rendbe kell tenni, azt' csók kitenni a falra
de sztem még dísznek is gáz :-)
#1455
Írta 2008. február 11. - 22:33


#1456
Írta 2008. február 11. - 22:09

sztem fesd át, a felirat emlékeim szerint matrica
a villán ugyis hajtani kell némileg, ugy látom, vki megfogta vele apadkát :-)
meg talán a felsõ csõ is nyelt az energiából..el. maradandóan.
én átnézném az egész vázat tüzetesen egy madzaggal, nincs e megtekerve/is/
#1457
Írta 2008. február 11. - 19:01

én is régi bicó újraépítésében kezdtem, egy régi orosz országúti/túra bringát szeretnék fixivé átépíteni, nemtok róla semmit csak kb annyit hogy szputnyiknak(?) hívják és asszem 27"es kerekû... az lenne a kérdésem hogy a gyakorlott "bringarestaurátorok" mivel kezelik az apró rozsdás festékleverõdéseket a vázon hogy ne rohadjanak tovább? vagy erre az egyetlen megoldás az újrafestetés? az igazság az hogy teccik a régi cirilbetûs festés és nem szeretném (ha nemmuszáj) lefestetni
a válaszokat elõre is köszi!
néhány kép a bringáról:http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
#1458
Írta 2008. február 10. - 22:21

legutobbi retro projekt by tam
1999 Specialized Enduro FSR
Nekem volt egy hasonló vázam 98-as, az FSR EXTREME névre hallgatott. Nem eredeti alkatrészekkel volt összeépítve, de nagyon jó kis gép volt. Eladtam a vázat, hát alig kaptam érte 35 ezret. Nem tudom ez mennyire számít retrónak, én még azt fajta vázat sehol sem láttam. Ebbõl már párat igen.
#1459
Írta 2008. február 10. - 21:45

Nekem személy szerint nem tetszenek annyira, volt ez az integrált kormány-kormányszár megoldásuk, de Ahead-osban hihetetlenül vastagra sikerült a stucni teteje. Én inkább a Heavy Tools-ra voksoltam, (régen nekem ez volt az álombringa)
#1460
Írta 2008. február 10. - 20:36

A váz maga jó, de az alkatrészválasztás nem túl szerencsés.
ezt a bringat beszamitottuk egy uj araba, szoval nagyjabol ilyen felszereltseggel jott. a hatso felni D521, az elso X138, gyanitom a hatso nem original

elol 2.25os Hutchinson Squale volt, hatol 2.45-os Jumbo [gyanitom tobb mint masfel kilo darabjuk] szal azokat le kellett dobni. Mountaineer kerult fel, mert ez volt a boltban sok, es eladhatova teszi a bringat mert jol nez ki az oldalan a feher szoveg. A hajtokart lecsereltem mivel a gyari sugino szarra volt kopva, plusz a balos hajtokar valami fekete noname vacak volt. [a sugino meg ezust]
a lenyeg az egeszben az volt, hogy minimal raforditassal hasznalhato allapotba tudjuk hozni [fekpofak, lanc, fogaskereksor, gumik, bovdenek] es el tudjuk adni. 50fontert szamoltuk be, rament egy masik 60-70, most fent van ebayen, remelhetoleg elmegy olyan 250-ert. szoval ez ilyen fajta projekt

hehe volt még ilyen villám
judy hidracoil
es mukodik! nem allithato, csak az elofeszites, de hallatszik hogy szorcsog benne az olaj.

Valaki árulja már el nekem a titkot, hogy miért pont a Klein lett az egyik legkultikusabb MTBmárka a gyûjtõk között? Manapság annyi retro Klein van, hogy már nem is számít ritkaságnak. Anno egy piros Mantra Race is szerepelt valamelyik Bikemagban is, a tulaj elcserélte egy hazánkba látogató külföldi kerékpárossal (talán holland volt?) ha jól emlékszem. De akkor sem értem.. Stumpjumper, Merlin, Fat Chance, Breezer.. és még lehetne folytatni.
a regi kleinek kezzel voltak hegesztve. in the us of a. ez azert megdobja a retro erteket. nem ugy mint a stumpi pl. Raadasul dragak voltak, nagyon konnyuek, es nagyon szepek


amugy nem hiszem hogy nagyobb kultusza van mint a Fat Chance-nek. Csak kb ugyanannyi.
RAUH-Welt
B E G R I F F