Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Retro - régi idõk bicaja

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
2577 hozzászólás a témában

#1441
_and/or_

_and/or_

    vendég

  • fórumtag
  • 172 hozzászólás
sala milyen évjáratú a bringa?

#1442
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.954 hozzászólás

Nagyon szép az a HT, milyen hajtókar van rajta?
Nekem is fel kellene újítani a Konámat (1998-as Hahanna)...

Az értéktartásról annyit, hogy a nagy kultmárkákon kívül semelyik sem ér egy kalap sz*rt sem (forintálisan persze). Az én bringám is benne van egy valag pémzben, de a bekerülési összeg 1/5-ét kapnám csak meg kb.
Ezért nem is adom el: nagyon szeretem, és számomra nincs értelme jobb bringának.
Mondjuk újszerû alkatrészekbõl combos volna a felújítás is, ezért is tologatom. Nekem tetszik a régi váz/villa kontra új alkatrészek is, kb így: http://www.yetifan.com/jayfrows.jpg



Egyedül az modernebb kicsit meg a pedál, egy FRM Cu2 Evolution van benne. Én úgy vagyok ezzel a retro témával, hogy felesleges évente megvenni a legújabb cuccokat, meg tárcsafék se kell, mert nem használnám ki, divatolásból meg nem kell. Teleszkóp sem nagyon kell, mert Szegeden nincs túl sok hegy, meg teló nélkül slick gumival könnyû és kecses bringát lehet építeni (azért van egy retro telós bringám is, ha túrázni mennénk a barátokkal) Ez a HT a 95ös évjáratával, gyári fék és váltószettel 9kg körül van.

Azért a Kona az értéktartó. Külföldi tapasztalataim alapján a 90es évek legelejéig vagy mégkorábbig visszanyúló márkák nagyjából értéktartóak, fõleg, ha minél régebbi a váz. Persze az is igaz, hogy vannak a prémiummárkák, amik mostanság egy kisebb vagyont érnek.. az én HT-mér is kínáltak már elég nagy összeget, de nem adtam, pedig nem a legprémiumabb márka.


Tegyél be a bringádról képet.

#1443
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás
Nagyon szép az a HT, milyen hajtókar van rajta?
Nekem is fel kellene újítani a Konámat (1998-as Hahanna)...

Az értéktartásról annyit, hogy a nagy kultmárkákon kívül semelyik sem ér egy kalap sz*rt sem (forintálisan persze). Az én bringám is benne van egy valag pémzben, de a bekerülési összeg 1/5-ét kapnám csak meg kb.
Ezért nem is adom el: nagyon szeretem, és számomra nincs értelme jobb bringának.
Mondjuk újszerû alkatrészekbõl combos volna a felújítás is, ezért is tologatom. Nekem tetszik a régi váz/villa kontra új alkatrészek is, kb így: http://www.yetifan.com/jayfrows.jpg



#1444
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.954 hozzászólás
Én szemeztem azzal a vázzal, de túl új volt nekem. Azért itthon is sokan ismerik, csak valakit nem érdekel a presztízs, valakinek nem telik rá, valakinek meg már van. Sajnos a Ritchey bringa nem az enyém, netes kép, de egyszerûen gyönyörû. Az én Heavy Tools-omról 2-3 oldallal ezelõtt van egy kép.

Sala: a hátsó bowden vezetése valami pazar megoldású innen nézve!! Grat a bringához. Hamarosan jön az én újabb HT projectem

#1445
Röfike

Röfike

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.950 hozzászólás
Kipage;Sala:Gyönyörûek a bringák!
Összel alíg tudtam eladni a Klein Adept Pro (Carbon tám és láncvillával) vázam, végülis 80-ért vitte el (hitel stb.) egy ismerõs srác, mert tudta, hogy semmi baja. Itthon egyszerûen nem ismerik ezeket, Nem Kona vagy Merida, stb akkor már nem is érdekes. :-(


#1446
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc
az uj projectem:

Feltöltött kép

aki régóta montizik nem kell bemutatnom

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#1447
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás

Utánaböngésztem kicsit ennek a Klein dolognak, elvégre akkoriban elég sok gyártó kézzel készítette a vázait. Találtam a Klein-nél egy Storm névre hallgató fényezési opciót, aminek felára a 90es években volt 700DM!! és adtak hozzá olyan színûre hímzett Klein mezt is. Ez azért nem piskóta. Akkoriban szerintem 700 márkából egy autót le lehetett fényeztetni nem?

OFF remélem az új avatarral nem lesz probléma



Nagyon el voltak szállva az árak, 4-5e DM volt egy Fat Chance bringa ha jól emléxem.

Ha Klein, akkor www.wundel.com ;)



#1448
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.954 hozzászólás
Feltöltött kép


Azlrt ez sem egy csúnyácska darab.

#1449
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.954 hozzászólás

a regi kleinek kezzel voltak hegesztve. in the us of a. ez azert megdobja a retro erteket. nem ugy mint a stumpi pl. Raadasul dragak voltak, nagyon konnyuek, es nagyon szepek :) szoval... lehet hogy egy Specialized jobb bringa, de a gyujto szemeben nem pont a gyakorlati elonyok fognak szamitani ;)

amugy nem hiszem hogy nagyobb kultusza van mint a Fat Chance-nek. Csak kb ugyanannyi.


Utánaböngésztem kicsit ennek a Klein dolognak, elvégre akkoriban elég sok gyártó kézzel készítette a vázait. Találtam a Klein-nél egy Storm névre hallgató fényezési opciót, aminek felára a 90es években volt 700DM!! és adtak hozzá olyan színûre hímzett Klein mezt is. Ez azért nem piskóta. Akkoriban szerintem 700 márkából egy autót le lehetett fényeztetni nem?

OFF remélem az új avatarral nem lesz probléma

#1450
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

uhhhh... ekkora lehúzásra azért nemszámítottam... mind1, legalább megmondtátoka z õszintét és nem kezdek egy szart feleslegesen felújítani... még régebben asszem hallottam negatív véleményeket az orosz "minõségi" termelésrõl kerékpárokkal kapcsolatba... ezek szerint akkor tényleg igaz hogy abban az idõben nagyonnem a minõségi elõállításra mentek a gyárak... kössza válaszokat!



Én egy ilyet eltörtem kissrác koromban. Az alsócsõ szétugrott rajta, a fejcsõ tövénél. Ez volt az elsõ versenybringám, amúgy szerettem, nem volt vele bajom :)

#1451
P.rider

P.rider

    vendég

  • fórumtag
  • 191 hozzászólás
öööhhh... asszem ezzel teljesen meggyõztél:D



#1452
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 hozzászólás
A szputnyik nagyon gáz. Semmi sem szabványos. Egyik haverom szerint vízcsövekbõl van, viaszcsavarokkal. Van errõl a biciklirõl egy történetem. Még a 90-es évek elején több alkalommal voltunk Ausztriában Duna menti kerékpártúrán. Akcióban volt a digitális km óra 200 schillingért. Mindenki vett. Az egyik srác folyamatosan azt nézte, és az egyik szakaszon nekiment egy sorompó függõleges, kb. 5 cm vastag oszlopának. A villa annyira hátrahajlott, hogy párhuzamossá vált az alsócsõvel. Az elsõ kerék perec. A legyszebb az volt, hogy hárman visszahúztuk a villát, kitapostuk az elsõ kereket, és a srác kiakaszott elsõ fékkel ment tovább.

#1453
P.rider

P.rider

    vendég

  • fórumtag
  • 191 hozzászólás
uhhhh... ekkora lehúzásra azért nemszámítottam... mind1, legalább megmondtátoka z õszintét és nem kezdek egy szart feleslegesen felújítani... még régebben asszem hallottam negatív véleményeket az orosz "minõségi" termelésrõl kerékpárokkal kapcsolatba... ezek szerint akkor tényleg igaz hogy abban az idõben nagyonnem a minõségi elõállításra mentek a gyárak... kössza válaszokat!



#1454
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.707 hozzászólás
igen
amugy meg egy nagy kalap szart ér az egész az ócska lemezpapucsaival, meg lemezmuffjaival, a váltó/fék rendszerérõl ne is beszéljünk
:-)
Rendbe kell tenni, azt' csók kitenni a falra
de sztem még dísznek is gáz :-)

#1455
_kz_

_kz_

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.374 hozzászólás
Mi csak fecskének hívtuk. :D Ugyan nem volt akkora a májerfaktora, mint a favoritnak, de azért menõ volt.

#1456
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.707 hozzászólás
ez egy "szputnyik" ha jól emléxem...
sztem fesd át, a felirat emlékeim szerint matrica
a villán ugyis hajtani kell némileg, ugy látom, vki megfogta vele apadkát :-)
meg talán a felsõ csõ is nyelt az energiából..el. maradandóan.
én átnézném az egész vázat tüzetesen egy madzaggal, nincs e megtekerve/is/

#1457
P.rider

P.rider

    vendég

  • fórumtag
  • 191 hozzászólás
Hello!
én is régi bicó újraépítésében kezdtem, egy régi orosz országúti/túra bringát szeretnék fixivé átépíteni, nemtok róla semmit csak kb annyit hogy szputnyiknak(?) hívják és asszem 27"es kerekû... az lenne a kérdésem hogy a gyakorlott "bringarestaurátorok" mivel kezelik az apró rozsdás festékleverõdéseket a vázon hogy ne rohadjanak tovább? vagy erre az egyetlen megoldás az újrafestetés? az igazság az hogy teccik a régi cirilbetûs festés és nem szeretném (ha nemmuszáj) lefestetni
a válaszokat elõre is köszi!
néhány kép a bringáról:http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg



#1458
SikiMano

SikiMano

    vendég

  • fórumtag
  • 208 hozzászólás

legutobbi retro projekt by tam

1999 Specialized Enduro FSR


Nekem volt egy hasonló vázam 98-as, az FSR EXTREME névre hallgatott. Nem eredeti alkatrészekkel volt összeépítve, de nagyon jó kis gép volt. Eladtam a vázat, hát alig kaptam érte 35 ezret. Nem tudom ez mennyire számít retrónak, én még azt fajta vázat sehol sem láttam. Ebbõl már párat igen.

#1459
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.954 hozzászólás
Csak azért nem értem, mert ha bepötyögöm az e'bay.de keresõjébe, hogy Klein kidob legalább 20 találatot. Annyira nem ritkák, mint több más márka. Jómultkoron volt egy Klein Adroit 2001!! Euroért ment el, míg egy Yo Eddy 700 Euroért!! Alig hittem a szememnek.

Nekem személy szerint nem tetszenek annyira, volt ez az integrált kormány-kormányszár megoldásuk, de Ahead-osban hihetetlenül vastagra sikerült a stucni teteje. Én inkább a Heavy Tools-ra voksoltam, (régen nekem ez volt az álombringa)

#1460
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás

A váz maga jó, de az alkatrészválasztás nem túl szerencsés.


ezt a bringat beszamitottuk egy uj araba, szoval nagyjabol ilyen felszereltseggel jott. a hatso felni D521, az elso X138, gyanitom a hatso nem original :)

elol 2.25os Hutchinson Squale volt, hatol 2.45-os Jumbo [gyanitom tobb mint masfel kilo darabjuk] szal azokat le kellett dobni. Mountaineer kerult fel, mert ez volt a boltban sok, es eladhatova teszi a bringat mert jol nez ki az oldalan a feher szoveg. A hajtokart lecsereltem mivel a gyari sugino szarra volt kopva, plusz a balos hajtokar valami fekete noname vacak volt. [a sugino meg ezust]

a lenyeg az egeszben az volt, hogy minimal raforditassal hasznalhato allapotba tudjuk hozni [fekpofak, lanc, fogaskereksor, gumik, bovdenek] es el tudjuk adni. 50fontert szamoltuk be, rament egy masik 60-70, most fent van ebayen, remelhetoleg elmegy olyan 250-ert. szoval ez ilyen fajta projekt :)



hehe volt még ilyen villám
judy hidracoil :D


es mukodik! nem allithato, csak az elofeszites, de hallatszik hogy szorcsog benne az olaj. :) teljesen rendben van

Valaki árulja már el nekem a titkot, hogy miért pont a Klein lett az egyik legkultikusabb MTBmárka a gyûjtõk között? Manapság annyi retro Klein van, hogy már nem is számít ritkaságnak. Anno egy piros Mantra Race is szerepelt valamelyik Bikemagban is, a tulaj elcserélte egy hazánkba látogató külföldi kerékpárossal (talán holland volt?) ha jól emlékszem. De akkor sem értem.. Stumpjumper, Merlin, Fat Chance, Breezer.. és még lehetne folytatni.


a regi kleinek kezzel voltak hegesztve. in the us of a. ez azert megdobja a retro erteket. nem ugy mint a stumpi pl. Raadasul dragak voltak, nagyon konnyuek, es nagyon szepek :) szoval... lehet hogy egy Specialized jobb bringa, de a gyujto szemeben nem pont a gyakorlati elonyok fognak szamitani ;)

amugy nem hiszem hogy nagyobb kultusza van mint a Fat Chance-nek. Csak kb ugyanannyi.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F