Jelentkezz be Regisztrálj

Retro - régi idõk bicaja
#1401
Írta 2008. március 02. - 17:46

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
Hol is van az, amit ki lehet szedni?
A 2. képen megfogtam fogóval azt a belsõ gyûrû szerû izét, de csak forog, nem jött kifelé...
#1402
Írta 2008. március 02. - 13:12

Adott egy 1991es LX hátsóagy...
A leszedett kazetta mechanikát szét lehet bontani, hogy a kilincsekhez hozzáférjek?
Tisztítás és kenés céljából persze. Egyenlõre mûszerolajjal mostam át, és újra olyan szépen recseg, akár egy új agy. Már nem sok hangja volt... most nagy felújításon esik át az agypár.
Ha a porvédõ kupakot kipattintod, akkor a csapágycsésze oldalán van 2 bemetszés, amibe szerszámot illesztve (én anno egy méretre vágott acéllemezt satuba fogva használtam) a csapágycsésze kicsavarható, onnantól már egyértelmû. A rotort ne szereld le a kerékrõl, úgy könnyebb a mûvelet. Leemelés elõtt tegyél alá egy rongyot, mert a csapágygolyókból rengeteg van, és nagyon aprók, hajlamosak összevissza szétgurulni!
X.
Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!
#1403
Írta 2008. március 02. - 12:46

A saját GT katalógusaimban sem találtam Neked infót, sorry...
========
Adott egy 1991es LX hátsóagy...
A leszedett kazetta mechanikát szét lehet bontani, hogy a kilincsekhez hozzáférjek?
Tisztítás és kenés céljából persze. Egyenlõre mûszerolajjal mostam át, és újra olyan szépen recseg, akár egy új agy. Már nem sok hangja volt... most nagy felújításon esik át az agypár.
#1404
Írta 2008. március 01. - 12:54

Lassan elkészûl a 94-es GT karakoramom,de hiányzik róla a vázmatrica.Valaki nem tudja esetleg,hogy milyen matrica volt eredetileg ezen a gépen?Annyit tudok,hogy Tange double butted cromo,de mást nem.Az ebay-en van többfajta Tange vázmatrica,de hogy melyik (vagy hasonló) kellene nem tudom. (Csõszett száma,neve,matrica szine,stb.)
#1405
Írta 2008. február 27. - 18:11

Haverom bringájában Manitou 4 teló van. Csak sajna az a nagyon vastag nyakméretes. Azt hiszem max oversize nevû. De csavarral cserélhetõ a nyak !
Szerintem eladná, mert már évek óta nem bringázik.
#1406
Írta 2008. február 25. - 17:09

én is nézegettem már régi pözsós honlapokat, és én is kb '74-re lõttem be a bringa évjáratát. az alapos tisztogatást meg még nem volt idõm elkezdeni..most fogom majd fölhurcolnia szobámba és ízekre szétszedni...elõször majd a vázat fogom átvizsgálni hogy menniyre van ramaty álapotba a festés és le kell e esteleg színtereztetni...elsõsorban csak a vázat, villát, kormányt, kormánycsapágyat, nyerget és stucni akarom megtartani és majd erre fogok építkezni, ha majd lesz rá pénzem... addigis a szobám díszeként szolgál majd:)Szerintem ez erdetileg ilyennek készült: http://www.cyclespeu...es/1974_AE8.jpg
itt van info a márkárol: http://www.cyclespeu....com/index.html
Szerintem nagy fa-fejsze esete áll fenn,mert ahogy nézem elég viseltes a gép,ami nem jelenti azt hogy lehetetlen,csak nagyon sok melod lesz vele mire szép állapotba tudod hozni.Elsö lépésben egy alapos tisztogatást javasolnék:)
#1407
Írta 2008. február 25. - 15:13

itt van pár foto, :nyálcsorgatosmájli :clap:





Ha fele ilyen szintüre meg tudom csinálni,elégedett leszek:D
#1408
Írta 2008. február 25. - 14:05


Öröm és bodottáááááá
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#1409
Írta 2008. február 25. - 11:27

Hello!
nah itt van az újjab áldozatom, egy peugeot:
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
a bringa még régebben került hozzánk aszthiszem valahonnan lomtalanításkor lett összeszedve, tehát semmi információm nincs róla hogy mikori meg ilyenek... de én azt tippelem hogy a '70-es évekbõl való kb...
azt tudom a rajta lévõ feliratokból hogya váltórenszere Simplex, a stucnia Atax és a hátsó agya Mailard. tehát arra lennék kíváncsi hogy ki tud róla valmait(évjárat, kategória stb..), estleg kinek volt/van ilyen/hasonló bringája. jah és hogy egyáltalán érdemes e foglalkozni vele...
egyébként terveim szerint leszíntereztetem majd vmilyen szép színre és egy egysebességest(vagy váltós) "városi szaladgálós" és "edzõbringát" csinálok majd belõle... de monnyjuk most amikor nézegettema róla készített képeket valahoggy beleszerettem a "rozsdás öregségébe"...
Szerintem ez erdetileg ilyennek készült: http://www.cyclespeu...es/1974_AE8.jpg
itt van info a márkárol: http://www.cyclespeu....com/index.html
Szerintem nagy fa-fejsze esete áll fenn,mert ahogy nézem elég viseltes a gép,ami nem jelenti azt hogy lehetetlen,csak nagyon sok melod lesz vele mire szép állapotba tudod hozni.Elsö lépésben egy alapos tisztogatást javasolnék:)
#1410
Írta 2008. február 25. - 09:08

Eléggé hasonló Peugeot-val járok (igaz, lila) pár hónapja dolgozni, de az eleve jó állapotban volt.
- az egész ékes, elavult középagyat kicseréltem, pontosabban a tengelyt négyszögesre (ez kevésbé elavult, van alkatrész és választék is); itt méregetni kell és a lánckerék-együttestõl is függ;
- az ötös fogaskerék helyett hatost (14-24) tettem (s két alátéttel többet is). VIGYÁZAT! A francia szabadonfutó kerék (? freewheel, roue libre) más menetû, mint az újabb Shimano stb félék, nem lehet tehát ilyen újabbat rátekerni (!), elõbb az agyat is cserélni kell. Akkor meg már érdemes az egész hátsó kereket is - s egy még jobb biciklit kapsz. Ilyet - agycserét - egy másik bicikli hátsó kerekén csináltam, azóta is jól mûködik a Simano rendszerrel.
- Az alsócsõ-váltó nem biztos, hogy viszi a 6 fogaskereket, akkor azt ki kell cserélni; én egy újabb Shimano-t tettem (ez volt épp);
Üdvözlettel Tamás
hali
negragadott ez a dolog
a Regina,Maillard fogsorok franciák.
és yok a Campára is Shimanora
is.
4-5-6-7 is van belõlük.
bontva islehet találni
ha SS lesz akkor meg tuti yo.
#1411
Írta 2008. február 24. - 11:47


tehát mégegyszer köszi mindent!!!
#1412
Írta 2008. február 24. - 02:04

A kormánycsapágyat nemrég szedtem szét és zsíroztam; sajnos nem tudom, hogy a kelyhek hogy vannak rögzítve. Mintha beleütnék (s ki is), vígyázat, réz rúddal, hogy ne sérüljön, de ilyet sosem csináltam. Addig viszont könnyen megy a lebontás. A felsõ csavart (ellenanyát) kulccsal (32-es), levesszük a ,,belsõorros alátétet'', az alatta levõ csavart kézzel, illetve, ha nem megy, óvatosan vízvez. fogóval lehet megindítani.
Amúgy _nagyon_ jó bicikli, _öröm_ vele járni. A váz Cr-Mo ötvözet, könnyû, pontos. Kicsit modernizáltam:
- a Simplex váltó helyett Shimano Altus-t tettem, meg
- új, hármas lánckereket (52-42-32, nagy hegyek közt lakom), ezelõtt viszont
- az egész ékes, elavult középagyat kicseréltem, pontosabban a tengelyt négyszögesre (ez kevésbé elavult, van alkatrész és választék is); itt méregetni kell és a lánckerék-együttestõl is függ;
- az ötös fogaskerék helyett hatost (14-24) tettem (s két alátéttel többet is). VIGYÁZAT! A francia szabadonfutó kerék (? freewheel, roue libre) más menetû, mint az újabb Shimano stb félék, nem lehet tehát ilyen újabbat rátekerni (!), elõbb az agyat is cserélni kell. Akkor meg már érdemes az egész hátsó kereket is - s egy még jobb biciklit kapsz. Ilyet - agycserét - egy másik bicikli hátsó kerekén csináltam, azóta is jól mûködik a Simano rendszerrel.
- Az alsócsõ-váltó nem biztos, hogy viszi a 6 fogaskereket, akkor azt ki kell cserélni; én egy újabb Shimano-t tettem (ez volt épp);
- persze szétszedtem minden csapágyat, kitisztítottam és zsíroztam (két kerék, középcsapágyak, kormánycsapágyak).
- Látom a tied is acélráfos; ha megtartod a kerekeket, esõben vigyázz, mert akkor szinte alig fog a fék, ezért
- Valami jó fékpofát tettem elõre (amúgy hátra is), így jobb (az én fékem szimmetrikus Mafac Racer, a tied jobb, arra könnyû modern fékpofát találni).
Épp ma küllõztem a hátsó kerék negyedét, a húzott jobboldali küllõk nagyrészét megsebezte egy szétesõen elromló hátsó váltó (röstellem, hogy [új] Shimano Tourney-t raktam oda, siettem; soha többé Tourney), és az egyik 1-2 hónappal késõbb el is tört. Az újak remélem jók újabb negyven évre. A kerék 1/2 mm-es tûrésen belül üt (még finomíthatnám) - erre jó az acél ráf; Rigida Chrolux, krómozva; ha a króm lejön, állítólag már nem jó (az enyémen sértetlen).
Az elsõ váltód mintha õsrégi Simplex lenne, az enyémen szintén régi Huret volt, viszi a három lánckereket is (kettõ volt eredetileg).
Néhai Sheldon Brown-nál sok-sok hasznos információt találtam a francia biciklik modernizálásáról.
http://www.sheldonbrown.com/velos.html
Az enyémen sárhányók és hátsó meg elsõ csomagtartók is vannak, így meghaladja az autó funkcionalitását, rossz idõben is járok vele és a rendszeres délutáni dugókban gyorsabb (8 km-es távon).
Üdvözlettel Tamás
#1413
Írta 2008. február 23. - 23:50

nah itt van az újjab áldozatom, egy peugeot:
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
a bringa még régebben került hozzánk aszthiszem valahonnan lomtalanításkor lett összeszedve, tehát semmi információm nincs róla hogy mikori meg ilyenek... de én azt tippelem hogy a '70-es évekbõl való kb...
azt tudom a rajta lévõ feliratokból hogya váltórenszere Simplex, a stucnia Atax és a hátsó agya Mailard. tehát arra lennék kíváncsi hogy ki tud róla valmait(évjárat, kategória stb..), estleg kinek volt/van ilyen/hasonló bringája. jah és hogy egyáltalán érdemes e foglalkozni vele...

egyébként terveim szerint leszíntereztetem majd vmilyen szép színre és egy egysebességest(vagy váltós) "városi szaladgálós" és "edzõbringát" csinálok majd belõle... de monnyjuk most amikor nézegettema róla készített képeket valahoggy beleszerettem a "rozsdás öregségébe"...

#1414
Írta 2008. február 23. - 22:56

Boldog ember, aki elvitte...
http://piacter.bikem...=119108&cat=all
Én be se szereném szerintem.
Ilyet néha lehet ebay-en elcsípni, sõt láttam már ebbõl az idõbõl való Manitou össztelós vázat, aminek a két támvilla helyén volt a rugozás, valami hasonló, mint ennek a telónak a két lába.Tavaly nyáron láttam élõben is ilyet, nagyon szép kis darab.
#1415
Írta 2008. február 23. - 20:09

#1416
Írta 2008. február 22. - 23:28

Én a vevõre lennék kíváncsi. Nekem is magas, mi ér annyit egy több évtizedes fémdarabon- a felirat?
Sziasztok.
Ezek a döntések már nem logikai alapokon nyugszanak, hanem érzelmi alapokon.
Lehet, amikor fiatal volt, elsõ komolyabb pénzen vett kerékpárja ilyen szettel volt szerelve, vagy csak álmodozott egy ilyen szettrõl.
Én teljesen megértem.
Nekem ilyen volt a mag 21 sl titanium teló, csak csorgattam rá a nyálam 94-ben vagy az ablakos xt fékváltókar 92-ben ami akkor 22.000 forint volt a nellában.
Az ember elér egy életkort, amikor elkezdheti megvalósítani az álmait.
Nekem 15 év kellett hozzá, de még ma is beleborzongok ha vehetnék egy tioga disc-es kereket amivel tomac dh-zott, vagy egy specialized fsx titanium telót gyönyörûséges karbon lábakkal és folytathatnám még.
Elég ennyi ezek a döntések szerintem érzelmi alapokon nyugszanak.
#1417
Írta 2008. február 22. - 17:30

Ezt valaki emagyarázhatná hogy ez ennyire különleges,vagy csak valaki keresett egy "kis" lét:confused:
Én a vevõre lennék kíváncsi. Nekem is magas, mi ér annyit egy több évtizedes fémdarabon- a felirat?
Race, no Rest!
#1418
Írta 2008. február 22. - 14:02

Altus A20-as szettel, Alesa felnikkel, Miche nyeregcsõbilinccsel, szép állapotban. Kár, hogy nem eladó...

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#1419
Írta 2008. február 22. - 10:16

http://cgi.ebay.com/...:MEWA:IT&ih=003
#1420
Írta 2008. február 20. - 16:36


Üdv:Thy