Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Retro - régi idõk bicaja

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
2504 hozzászólás a témában

#941
Andaluz

Andaluz

    vendég

  • fórumtag
  • 14 hozzászólás
Sziasztok!

Hogyan lehet puhitani az állásban kicsit megkeményedett gumikat? A gumik egyébként nem voltak használva, még a fólia is rajta van a gumik feliratán. Köszönöm

#942
h0o2a7j6

h0o2a7j6

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 279 hozzászólás
Mikor megvettem, azon gondolkoztam, kihez vigyem papucscserére.
Így visszagondolva szerencse, hogy nem bántottam õket, pedig nem sokon múlt. Kár lett volna értük.

#943
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.707 hozzászólás
....
2 éve abból akartam rendes mindennapi montit építeni...
a legszebbhátsó papucsai annak vannak, amire csak emléxem...

#944
h0o2a7j6

h0o2a7j6

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 279 hozzászólás

OFF
Az a 18as tegnapról az amit ma én árulok 20asként, mert lemérve 20", csak szarul matricázták. És igen, nem volt tisztában vele, mert reggelig félrerakta nekem. Mekkora is az a zsír állapotú ami várakozik nálad? Talán cserélhetnénk. :D


Az enyém 18" (valódi), és pont a méretem (178cm). :D

#945
kõcsirke

kõcsirke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 585 hozzászólás
a nitaniumban a szokásos ötvözõkön kívül titán és nióbium (Nb41) van, ezektõl a vizsgálatok szerint jobban tûri a hegesztés okozta hõstresszt.

#946
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás

Úgy tûnik mindenki adja el a 98as/99es Cruxokat.
Tegnap is volt egy 18as az apróban 3e ért, a srác nem volt teljesen tisztában vele mit is árul...
Ma is van egy, ez meg 20as.
De az is lehet, hogy a kettõ ugyanaz.
Meg nekem is van egy zsír állapotú korábbról, csak most várakozik.
:)


OFF
Az a 18as tegnapról az amit ma én árulok 20asként, mert lemérve 20", csak szarul matricázták. És igen, nem volt tisztában vele, mert reggelig félrerakta nekem. Mekkora is az a zsír állapotú ami várakozik nálad? Talán cserélhetnénk. :D

#947
h0o2a7j6

h0o2a7j6

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 279 hozzászólás
Úgy tûnik mindenki adja el a 98as/99es Cruxokat.
Tegnap is volt egy 18as az apróban 3e ért, a srác nem volt teljesen tisztában vele mit is árul...
Ma is van egy, ez meg 20as.
De az is lehet, hogy a kettõ ugyanaz.
Meg nekem is van egy zsír állapotú korábbról, csak most várakozik.
:)

#948
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás

98as crux? váááá kéne nekem is, az a ricsi csöves nem?
én nem nyúlnék hozzá... elõl csináld meg tárcsásra!
bocs, én nem heggeszteném!


98as, 20"-os, ráadásul ez a 2. :D

Amit 2éve szereztem le lett szinterezve és városiként használom, ennek még nemtom mi a sorsa.

Ez Fuji Double Butted Cromo, csak a papucs Ritchey, a régi Pyxisnek volt Ritchey Nitanium csõszettje.

Remélem jól írtam a nevet, tán nikkel és titán ötvözõelemet takart...

#949
kõcsirke

kõcsirke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 585 hozzászólás
csatlakozom, nem szabad átalakítani.

#950
langferi

langferi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 348 hozzászólás

Ma reggel hozzájutottam egy '98as cromo magellan crux vázhoz. Mennyi esélyem van rá, hogy megcsináltassam tárcsafékesre? Ötlet esetleg, hogy ki foglalkozik ilyesmivel és kb. milyen áron dolgozik?

(Tárcsafül kellene, meg gondolom valami átkötés a lánc és a támvilla közé hogy ne csak 1 csövet terheljen a fékezés.)


Adok helyette tárcsafékes vázat neked, de ezt ne heggesztesd, hanem cseréld el velem!:chin:
langferi alias SzomjasFeri
Lazán, faszán, igazán!
http://piacter.bikem...500&ppuser=2602

#951
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás
98as crux? váááá kéne nekem is, az a ricsi csöves nem?
én nem nyúlnék hozzá... elõl csináld meg tárcsásra!
bocs, én nem heggeszteném!



#952
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás
Ma reggel hozzájutottam egy '98as cromo magellan crux vázhoz. Mennyi esélyem van rá, hogy megcsináltassam tárcsafékesre? Ötlet esetleg, hogy ki foglalkozik ilyesmivel és kb. milyen áron dolgozik?

(Tárcsafül kellene, meg gondolom valami átkötés a lánc és a támvilla közé hogy ne csak 1 csövet terheljen a fékezés.)

#953
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás
Ha városban szeretnéd használni, lakatolni, akkor felejtsd el a RF-t, mert hamar elkötik.
Ha szinter+rendes alkatrészek, akkor ne városi szaladgálós legyen sztem (vagy max olyan, mint az enyém, amivel csak munkába járok de lelakatolva évek óta nem volt).
Csavar=csavarbolt

Én úgy kezdeném, hogy kromofágba beáztatnám, akkor kiderül, hogy milyen állapotban is van. Heggesztések környéke, nyeregvázcsõ alja szeret rozsdásodni. A nyeregvázcsõ teteje néha elreped a sliccelésnél, ha túl volt húzva.

Ha minden stimmel és az állapota így jó, akkor el lehet dönteni, hogy városi gép lesz belõle vagy vitrinbringa

Kocsmába meg minden rendes ember jár :D



#954
Kimura

Kimura

    vendég

  • fórumtag
  • 108 hozzászólás
azabaj, túlságosan lepusztult. elég nagy darabokban vannak lepattogva róla a festékdarabok, és nagyon rozsdás is, ami nem túl szép látvány. ha megy az indafoto végre felrakok róla pár képet. amikor elküldte a srác a képet róla azt hittem sáros, azt kiderült az rozsda :S szinterezést akarok rajta csinálni, készítettem is pár színmintát retizotyo szinterezõs képébõl. csak nem tudok dönteni milyen legyen. képek késõbb

kocsmába nem járok :D de majd egy jó erõs lakat segít a dolgon, amúgy nem szoktam sehol otthagyni a bringákat

#955
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.707 hozzászólás
nem
sokkal nagyobb barbárságot is elkövettem már városi közlekedõedény gyártásakor
lánckerék forgatások, stb...
az nem baj ha lepusztult, hagyd úgy, csak fujd le lakkal
ha már részfész cuccok, városba kicsit féltõs lesz, nem?otthagyni a kocsma elõtt...

#956
Kimura

Kimura

    vendég

  • fórumtag
  • 108 hozzászólás
nekem egy 98-as indy c-m van, szintén szét lesz szedve, de legalább egybõl meg is van hogyan kell :)

egy 98-as cona cinder cone (fekete verzió)
http://www.bikepedia... Cone&Type=bike

szerintetek nagy barbárság kicserélni rajta a nyeregrudat, a stucnit, és a kormányt modern fekete racefacere, és rádobni egy truvatív hussefelt hajtókart fekete platformpedállal, mint városi közlekedõedény, és azzal nyomatni? vagy tudtok mondani rá valami jófajta hajtóart, amit mostanában is be lehet szerezni, az a baj az eredeti cserélve lett, és most egy acera-x van rajta :S

a festés nagyon ramaty állapotban van, mert akitõl vettem kb tanyán sárban használta, és még a bowdenházból is ömlött por. a csavarokat meg kb megette a rozsda, azokat mivel takarítanáto le, vagy lehet hozzá külön csavarokat kapni valahol? (amik a vázba tartoznak)

#957
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
az az elso stadium az elasztomernel amikor megkemenyedik. aztan kesobb valt az ilyen szivacs allapotba. 10ev+
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#958
DonMatteo

DonMatteo

    vendég

  • fórumtag
  • 162 hozzászólás

Piskóta?! Az elasztomer, ha elöregszik is legfeljebb összeesik egy kicsit és keményebb lesz. Az nem lehet, hogy valami vegyszerrel, vagy a hõlégfúvóval megolvasztottad? Végülis mindegy. Akkor rugó kell. Azt a teljes szárra számold, a távtartót már ne tedd vissza bele.


Pontosabban piskóta és macskahányás közti átmenet :)
Vegyszert nem kapott és a hõlégfúvó sem tehetett be neki, annyit azért nem kapott, akkor a szimmering és a gumi-porvédõ is rég elfüstölt volna. Már a szétszedés elõtt is lehetett érezni hogy valami nem kóser odabennt, mert ha csak ebben a szárban volt kupak akkor 2-3 centit egybõl beesett, és ha kézzel összenyomtam akkor sem ellennyomást/visszarugást lehetett érezni, hanem szép komótosan ment be a becsúszó amig a szétmorzsolódott elasztomert összetömörítette. Keresek majd vmi rugót bele, vagy más telóból vagy légpuskából, mindegyikbõl van készlet a padláson :)

#959
Röfike

Röfike

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.950 hozzászólás
Piskóta?! Az elasztomer, ha elöregszik is legfeljebb összeesik egy kicsit és keményebb lesz. Az nem lehet, hogy valami vegyszerrel, vagy a hõlégfúvóval megolvasztottad? Végülis mindegy. Akkor rugó kell. Azt a teljes szárra számold, a távtartót már ne tedd vissza bele.


#960
DonMatteo

DonMatteo

    vendég

  • fórumtag
  • 162 hozzászólás

Szia! Igen, igen, az a rohadt 23-as! :( Fogalmam sincs hogy mitõl szorul, csak arra tudok gondolni hogy a tízen- egy-két év alatt kicsit eltorzult a mûanyag, hiszen az elõfeszítés miatt végülis folyamatosan terhelés alatt van. Azért is furcsa, mert a teló egyébként nem hiszem hogy sokat lett volna használva, a teflonozás 100%-os, az elasztomerek és a szimmeringek is gyári állapotúak. Passz.



Nakérem :)
Sikerült szétszedni, végülis hõlégfúvóval befújtam neki, majd fogóval kicibáltam, szerencsére egyben maradt minden, a szétszedés további részével már nem volt gond. Meglepõ módon a problémás szárban piskótaállagú volt az elasztomer, míg a másik szárban teljesen ép. Lehet hogy azt cserélték idõközben...