Mondtad neki, hogy balmenet? :chin:
(A porvédõt érdemes gumiszerelõvel piszkálni, könnyen deformálódik.)
Az se balra, se jobbra nem tekeredik, csak forog, forog...
Mondtad neki, hogy balmenet? :chin:
(A porvédõt érdemes gumiszerelõvel piszkálni, könnyen deformálódik.)
Freewheel Threading / szabadonfutó menetfajták
Type Thread Specification Equivalent
/ típus / menet elõírás / egyenértékû
I.S.O. 1.375" x 24 tpi 34.92 x 1.048 mm
/ szabvány
British 1.370" x 24 tpi 34.80 x 1.058 mm
/ brit
French 34.7 x 1 mm 1.366" x 25.4 tpi
/ francia
Italian 35 mm x 24 tpi 1.378" x 1.058 mm
Metric BMX 30 mm x 1 mm 1.181" x 25.4 tpi
/metrikus BMX
French and Metric BMX freewheels thread don't work with anything else.
,,ISO, English and Italian are all semi-interchangeable, but it you
shouldn't go back and forth between different types of freewheels on
the same hub repeatedly.''
azaz,,... French thread freewheels used a smaller diameter attachment to the
hub. Neither the freewheels nor the hubs are interchangeable with
anything else. Fortunately, they are quite rare, virtually all French
bicycles sold in the U.S. had standard British/I.S.O. freewheel
threads. ...''
A második képen azt a gyûrûszerû izét ki kell szedni (óvatosan csavargatva, húzva), az a porvédõ gyûrû. Alatta találod a csapágycsészét, amit ki tudsz csavarni.
X.
Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!
Adott egy 1991es LX hátsóagy...
A leszedett kazetta mechanikát szét lehet bontani, hogy a kilincsekhez hozzáférjek?
Tisztítás és kenés céljából persze. Egyenlõre mûszerolajjal mostam át, és újra olyan szépen recseg, akár egy új agy. Már nem sok hangja volt... most nagy felújításon esik át az agypár.
Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!
én is nézegettem már régi pözsós honlapokat, és én is kb '74-re lõttem be a bringa évjáratát. az alapos tisztogatást meg még nem volt idõm elkezdeni..most fogom majd fölhurcolnia szobámba és ízekre szétszedni...elõször majd a vázat fogom átvizsgálni hogy menniyre van ramaty álapotba a festés és le kell e esteleg színtereztetni...elsõsorban csak a vázat, villát, kormányt, kormánycsapágyat, nyerget és stucni akarom megtartani és majd erre fogok építkezni, ha majd lesz rá pénzem... addigis a szobám díszeként szolgál majd:)Szerintem ez erdetileg ilyennek készült: http://www.cyclespeu...es/1974_AE8.jpg
itt van info a márkárol: http://www.cyclespeu....com/index.html
Szerintem nagy fa-fejsze esete áll fenn,mert ahogy nézem elég viseltes a gép,ami nem jelenti azt hogy lehetetlen,csak nagyon sok melod lesz vele mire szép állapotba tudod hozni.Elsö lépésben egy alapos tisztogatást javasolnék:)
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
Hello!
nah itt van az újjab áldozatom, egy peugeot:
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
a bringa még régebben került hozzánk aszthiszem valahonnan lomtalanításkor lett összeszedve, tehát semmi információm nincs róla hogy mikori meg ilyenek... de én azt tippelem hogy a '70-es évekbõl való kb...
azt tudom a rajta lévõ feliratokból hogya váltórenszere Simplex, a stucnia Atax és a hátsó agya Mailard. tehát arra lennék kíváncsi hogy ki tud róla valmait(évjárat, kategória stb..), estleg kinek volt/van ilyen/hasonló bringája. jah és hogy egyáltalán érdemes e foglalkozni vele...
egyébként terveim szerint leszíntereztetem majd vmilyen szép színre és egy egysebességest(vagy váltós) "városi szaladgálós" és "edzõbringát" csinálok majd belõle... de monnyjuk most amikor nézegettema róla készített képeket valahoggy beleszerettem a "rozsdás öregségébe"...
Eléggé hasonló Peugeot-val járok (igaz, lila) pár hónapja dolgozni, de az eleve jó állapotban volt.
- az egész ékes, elavult középagyat kicseréltem, pontosabban a tengelyt négyszögesre (ez kevésbé elavult, van alkatrész és választék is); itt méregetni kell és a lánckerék-együttestõl is függ;
- az ötös fogaskerék helyett hatost (14-24) tettem (s két alátéttel többet is). VIGYÁZAT! A francia szabadonfutó kerék (? freewheel, roue libre) más menetû, mint az újabb Shimano stb félék, nem lehet tehát ilyen újabbat rátekerni (!), elõbb az agyat is cserélni kell. Akkor meg már érdemes az egész hátsó kereket is - s egy még jobb biciklit kapsz. Ilyet - agycserét - egy másik bicikli hátsó kerekén csináltam, azóta is jól mûködik a Simano rendszerrel.
- Az alsócsõ-váltó nem biztos, hogy viszi a 6 fogaskereket, akkor azt ki kell cserélni; én egy újabb Shimano-t tettem (ez volt épp);
Üdvözlettel Tamás
Boldog ember, aki elvitte...
http://piacter.bikem...=119108&cat=all
Én be se szereném szerintem.
Én a vevõre lennék kíváncsi. Nekem is magas, mi ér annyit egy több évtizedes fémdarabon- a felirat?