Jelentkezz be Regisztrálj

Retro - régi idõk bicaja
#1341
Posted 2008. March 04. - 19:17

Én most végeztem egy ilyen mûtétet,minden gond nélkûl!De!A tengelyt is cserélned kell,mert a hetesé rövidebb mint a 8/9-é...Ezt tapasztalatból mondom,mert nekem is ki kellett cserélnem.Hálistennek volt itthon ugyan olyan LX agyba való hosszabb tengelyem.A racsni leszedéséhez egy 12-es imbuszkulcsra lesz szükséged.
Elújságolom,hogy végre elkészûlt a '94-es GT karakoramom!!!Ma elmentem vele próba útra és hát annyira szép állapotban van,hogy mindenki azt hitte,vadi új...Ha tudok teszek fel képet róla!
#1342
Posted 2008. March 04. - 10:03

Tudtommal lehet kapni kazettatestet külön is!
#1343
Posted 2008. March 03. - 19:16

Köszi,hogy meg nézted!Annyira nem vagyok aprólékos,csak nem akarok bakot lõni egy teljesen más matricával,(Tangen belûl)mert kiröhöghetnek...

Sok sikert a szereléshez!!!
#1344
Posted 2008. March 03. - 15:58

A porvédõ nem menetes, bele kell nyúlni, majd szépen fölfelé, óvatosan ki kell húzni. Kell hozzá némi erõ.
Nem érdemes esõsen feszegetni, mert deformálódhat. Én anno egy olyan szerszámot használtam, ami csavarhúzó volt valamikor, de a fejét megkalapáltam (hogy szélesebb legyen), oldalra 90 fokba hajlítottam, ez be a porvédõ pereme alá, majd óvatosan körben fölfelé húzogatni. Kijön az. Pattog, ahogy a meneteken átugrik, nem kell tõle megijedni.
X.
köszi, DU rápróbálok!
#1345
Posted 2008. March 03. - 13:06

Kép lenne rólla?Röfike !
Haverom bringájában Manitou 4 teló van. Csak sajna az a nagyon vastag nyakméretes. Azt hiszem max oversize nevû. De csavarral cserélhetõ a nyak !
Szerintem eladná, mert már évek óta nem bringázik.
#1346
Posted 2008. March 03. - 13:02

Itt Debrecenben is van egy olyan...Ilyet néha lehet ebay-en elcsípni, sõt láttam már ebbõl az idõbõl való Manitou össztelós vázat, aminek a két támvilla helyén volt a rugozás, valami hasonló, mint ennek a telónak a két lába.Tavaly nyáron láttam élõben is ilyet, nagyon szép kis darab.
#1347
Posted 2008. March 03. - 12:53

Nem érdemes esõsen feszegetni, mert deformálódhat. Én anno egy olyan szerszámot használtam, ami csavarhúzó volt valamikor, de a fejét megkalapáltam (hogy szélesebb legyen), oldalra 90 fokba hajlítottam, ez be a porvédõ pereme alá, majd óvatosan körben fölfelé húzogatni. Kijön az. Pattog, ahogy a meneteken átugrik, nem kell tõle megijedni.
X.
Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!
#1348
Posted 2008. March 03. - 09:23

Mondtad neki, hogy balmenet? :chin:
(A porvédõt érdemes gumiszerelõvel piszkálni, könnyen deformálódik.)
Az se balra, se jobbra nem tekeredik, csak forog, forog...
#1349
Posted 2008. March 03. - 02:11

http://forum.bikemag...&postcount=1161
kételkedett abban, hogy a francia (legalábbis Maillard,
Regina) szabadonfutóknak más menete lenne, mint a ,,szokásos''.
Idézek egy tekintélyt, néhai Sheldon Brown-t:
http://www.sheldonbr....html#threading
Freewheel Threading / szabadonfutó menetfajták
Type Thread Specification Equivalent
/ típus / menet elõírás / egyenértékû
I.S.O. 1.375" x 24 tpi 34.92 x 1.048 mm
/ szabvány
British 1.370" x 24 tpi 34.80 x 1.058 mm
/ brit
French 34.7 x 1 mm 1.366" x 25.4 tpi
/ francia
Italian 35 mm x 24 tpi 1.378" x 1.058 mm
Metric BMX 30 mm x 1 mm 1.181" x 25.4 tpi
/metrikus BMX
French and Metric BMX freewheels thread don't work with anything else.
A francia és a metrikus BMX szabadonfutók nem mûködnek semmi mással.
,,ISO, English and Italian are all semi-interchangeable, but it you
shouldn't go back and forth between different types of freewheels on
the same hub repeatedly.''
Az ISO szabvány szerintiek, az angolok és az olaszok egymás közt
,,félig'' csereberélhetõk, de ugyanannál az agynál nem szabad
ismételten oda-vissza menni.
----
Másutt részletesen tárgyalja a francia biciklik sajátosságait:
http://sheldonbrown.com/velos.html
azaz,,... French thread freewheels used a smaller diameter attachment to the
hub. Neither the freewheels nor the hubs are interchangeable with
anything else. Fortunately, they are quite rare, virtually all French
bicycles sold in the U.S. had standard British/I.S.O. freewheel
threads. ...''
... A francia menetû szabadonfutók kisebb átmérõvel csatlakoznak az
agyra. Sem a szabadonfutók sem az agyak nem kompatibiliesek semmi
mással. Szerencsére gyakorlatilag az összes, az AEÁ-ban eladott
biciklinek szabványos brit/ISO szabadonfutó menete volt. ...
---
Eddig a tekintély. Azaz a francia szabadonfutók bizony eltérnek. Vagy
csak eltérHETnek?
Mi az Igazság? Elõvettem hat szabadonfutós fogsort.
A régi Peugeot-mon Atom (francia) típusú 6-os sor van (14-24), szépen
megmondja magáról, hogy 34,7 x 1. Eddig Sheldon nyert (meg én, aki
tõle olvastam), ez bizony nem szabványos és francia.
A Gitane-on 5-ös Maillard (francia; 14-24), sajnos nincs ráírva; a
tolómérõ kb. 33,5 mm-t mutat, nincs menetmérõ kéznél. Az agy
Pelissier, a kerék Wolber Super Champion Gentleman GTA.
Csakhogy egy 6-os Atom (14-24, nem a fenti, a Peugeot-n lévõ, hanem
egy másik) nem megy rá erre az agyra, pontosabban egy darabig igen, de
érezhetõen nõ az ellenállás; nem erõltetem. Ez is rendes, rá van írva,
hogy 1.375 x 24 TPI. ISO tehát! A tolómérõ kb. 33,9 mm-t mutat.
Ugyanígy (?) a 6-os Sachs-Maillard (13-23), azaz az sem jó.
Az 5-ös Atom (14-22) ismét simán rácsavarható.
Az 5-ös Cyclo (13-19) is.
Itt megállok.
Tanulság: Yobo-nak köszönhetõen megtanultam, hogy a francia
szabadonfutókat illetve agyakat alaposan ellenõrizzem összerakás
elõtt, és _nem_ szabad erõltetni, mert ha akad, akkor valami nem fér
össze. Eddig azt hittem, ami Maillard az francia, s ami francia az
eleve nem fér össze mással. A helyzet bonyolultabb, elõttem van pár
ISO szabványos és pár nem szabványos, mind régebbi (~1970-80 körüli)
szabadonfutó, mind francia, ua. cégen belül sincs azonosság (nyilván,
ahogy a piacok változtak és a szabványosítás haladt).
Yobo viszont láthatja, hogy amit õ hitt, az sem volt a teljes igazság.
Bonne nuit, Tamás
#1350
Posted 2008. March 02. - 23:13

A második képen azt a gyûrûszerû izét ki kell szedni (óvatosan csavargatva, húzva), az a porvédõ gyûrû. Alatta találod a csapágycsészét, amit ki tudsz csavarni.
X.
Mondtad neki, hogy balmenet? :chin:
(A porvédõt érdemes gumiszerelõvel piszkálni, könnyen deformálódik.)
#1351
Posted 2008. March 02. - 21:39

X.
Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!
#1352
Posted 2008. March 02. - 17:46

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
Hol is van az, amit ki lehet szedni?
A 2. képen megfogtam fogóval azt a belsõ gyûrû szerû izét, de csak forog, nem jött kifelé...
#1353
Posted 2008. March 02. - 13:12

Adott egy 1991es LX hátsóagy...
A leszedett kazetta mechanikát szét lehet bontani, hogy a kilincsekhez hozzáférjek?
Tisztítás és kenés céljából persze. Egyenlõre mûszerolajjal mostam át, és újra olyan szépen recseg, akár egy új agy. Már nem sok hangja volt... most nagy felújításon esik át az agypár.
Ha a porvédõ kupakot kipattintod, akkor a csapágycsésze oldalán van 2 bemetszés, amibe szerszámot illesztve (én anno egy méretre vágott acéllemezt satuba fogva használtam) a csapágycsésze kicsavarható, onnantól már egyértelmû. A rotort ne szereld le a kerékrõl, úgy könnyebb a mûvelet. Leemelés elõtt tegyél alá egy rongyot, mert a csapágygolyókból rengeteg van, és nagyon aprók, hajlamosak összevissza szétgurulni!
X.
Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!
#1354
Posted 2008. March 02. - 12:46

A saját GT katalógusaimban sem találtam Neked infót, sorry...
========
Adott egy 1991es LX hátsóagy...
A leszedett kazetta mechanikát szét lehet bontani, hogy a kilincsekhez hozzáférjek?
Tisztítás és kenés céljából persze. Egyenlõre mûszerolajjal mostam át, és újra olyan szépen recseg, akár egy új agy. Már nem sok hangja volt... most nagy felújításon esik át az agypár.
#1355
Posted 2008. March 01. - 12:54

Lassan elkészûl a 94-es GT karakoramom,de hiányzik róla a vázmatrica.Valaki nem tudja esetleg,hogy milyen matrica volt eredetileg ezen a gépen?Annyit tudok,hogy Tange double butted cromo,de mást nem.Az ebay-en van többfajta Tange vázmatrica,de hogy melyik (vagy hasonló) kellene nem tudom. (Csõszett száma,neve,matrica szine,stb.)
#1356
Posted 2008. February 27. - 18:11

Haverom bringájában Manitou 4 teló van. Csak sajna az a nagyon vastag nyakméretes. Azt hiszem max oversize nevû. De csavarral cserélhetõ a nyak !
Szerintem eladná, mert már évek óta nem bringázik.
#1357
Posted 2008. February 25. - 17:09

én is nézegettem már régi pözsós honlapokat, és én is kb '74-re lõttem be a bringa évjáratát. az alapos tisztogatást meg még nem volt idõm elkezdeni..most fogom majd fölhurcolnia szobámba és ízekre szétszedni...elõször majd a vázat fogom átvizsgálni hogy menniyre van ramaty álapotba a festés és le kell e esteleg színtereztetni...elsõsorban csak a vázat, villát, kormányt, kormánycsapágyat, nyerget és stucni akarom megtartani és majd erre fogok építkezni, ha majd lesz rá pénzem... addigis a szobám díszeként szolgál majd:)Szerintem ez erdetileg ilyennek készült: http://www.cyclespeu...es/1974_AE8.jpg
itt van info a márkárol: http://www.cyclespeu....com/index.html
Szerintem nagy fa-fejsze esete áll fenn,mert ahogy nézem elég viseltes a gép,ami nem jelenti azt hogy lehetetlen,csak nagyon sok melod lesz vele mire szép állapotba tudod hozni.Elsö lépésben egy alapos tisztogatást javasolnék:)
#1358
Posted 2008. February 25. - 15:13

itt van pár foto, :nyálcsorgatosmájli :clap:





Ha fele ilyen szintüre meg tudom csinálni,elégedett leszek:D
#1359
Posted 2008. February 25. - 14:05


Öröm és bodottáááááá
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#1360
Posted 2008. February 25. - 11:27

Hello!
nah itt van az újjab áldozatom, egy peugeot:
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
a bringa még régebben került hozzánk aszthiszem valahonnan lomtalanításkor lett összeszedve, tehát semmi információm nincs róla hogy mikori meg ilyenek... de én azt tippelem hogy a '70-es évekbõl való kb...
azt tudom a rajta lévõ feliratokból hogya váltórenszere Simplex, a stucnia Atax és a hátsó agya Mailard. tehát arra lennék kíváncsi hogy ki tud róla valmait(évjárat, kategória stb..), estleg kinek volt/van ilyen/hasonló bringája. jah és hogy egyáltalán érdemes e foglalkozni vele...
egyébként terveim szerint leszíntereztetem majd vmilyen szép színre és egy egysebességest(vagy váltós) "városi szaladgálós" és "edzõbringát" csinálok majd belõle... de monnyjuk most amikor nézegettema róla készített képeket valahoggy beleszerettem a "rozsdás öregségébe"...
Szerintem ez erdetileg ilyennek készült: http://www.cyclespeu...es/1974_AE8.jpg
itt van info a márkárol: http://www.cyclespeu....com/index.html
Szerintem nagy fa-fejsze esete áll fenn,mert ahogy nézem elég viseltes a gép,ami nem jelenti azt hogy lehetetlen,csak nagyon sok melod lesz vele mire szép állapotba tudod hozni.Elsö lépésben egy alapos tisztogatást javasolnék:)