én is nézegettem már régi pözsós honlapokat, és én is kb '74-re lõttem be a bringa évjáratát. az alapos tisztogatást meg még nem volt idõm elkezdeni..most fogom majd fölhurcolnia szobámba és ízekre szétszedni...elõször majd a vázat fogom átvizsgálni hogy menniyre van ramaty álapotba a festés és le kell e esteleg színtereztetni...elsõsorban csak a vázat, villát, kormányt, kormánycsapágyat, nyerget és stucni akarom megtartani és majd erre fogok építkezni, ha majd lesz rá pénzem... addigis a szobám díszeként szolgál majd:)Szerintem ez erdetileg ilyennek készült: http://www.cyclespeu...es/1974_AE8.jpg
itt van info a márkárol: http://www.cyclespeu....com/index.html
Szerintem nagy fa-fejsze esete áll fenn,mert ahogy nézem elég viseltes a gép,ami nem jelenti azt hogy lehetetlen,csak nagyon sok melod lesz vele mire szép állapotba tudod hozni.Elsö lépésben egy alapos tisztogatást javasolnék:)
Jelentkezz be Regisztrálj
Retro - régi idõk bicaja
#1341
Posted 2008. February 25. - 17:09
#1342
Posted 2008. February 25. - 15:13
itt van pár foto, :nyálcsorgatosmájli :clap:
Ha fele ilyen szintüre meg tudom csinálni,elégedett leszek:D
#1343
Posted 2008. February 25. - 14:05
Öröm és bodottáááááá
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#1344
Posted 2008. February 25. - 11:27
Hello!
nah itt van az újjab áldozatom, egy peugeot:
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
a bringa még régebben került hozzánk aszthiszem valahonnan lomtalanításkor lett összeszedve, tehát semmi információm nincs róla hogy mikori meg ilyenek... de én azt tippelem hogy a '70-es évekbõl való kb...
azt tudom a rajta lévõ feliratokból hogya váltórenszere Simplex, a stucnia Atax és a hátsó agya Mailard. tehát arra lennék kíváncsi hogy ki tud róla valmait(évjárat, kategória stb..), estleg kinek volt/van ilyen/hasonló bringája. jah és hogy egyáltalán érdemes e foglalkozni vele...
egyébként terveim szerint leszíntereztetem majd vmilyen szép színre és egy egysebességest(vagy váltós) "városi szaladgálós" és "edzõbringát" csinálok majd belõle... de monnyjuk most amikor nézegettema róla készített képeket valahoggy beleszerettem a "rozsdás öregségébe"...
Szerintem ez erdetileg ilyennek készült: http://www.cyclespeu...es/1974_AE8.jpg
itt van info a márkárol: http://www.cyclespeu....com/index.html
Szerintem nagy fa-fejsze esete áll fenn,mert ahogy nézem elég viseltes a gép,ami nem jelenti azt hogy lehetetlen,csak nagyon sok melod lesz vele mire szép állapotba tudod hozni.Elsö lépésben egy alapos tisztogatást javasolnék:)
#1345
Posted 2008. February 25. - 09:08
Eléggé hasonló Peugeot-val járok (igaz, lila) pár hónapja dolgozni, de az eleve jó állapotban volt.
- az egész ékes, elavult középagyat kicseréltem, pontosabban a tengelyt négyszögesre (ez kevésbé elavult, van alkatrész és választék is); itt méregetni kell és a lánckerék-együttestõl is függ;
- az ötös fogaskerék helyett hatost (14-24) tettem (s két alátéttel többet is). VIGYÁZAT! A francia szabadonfutó kerék (? freewheel, roue libre) más menetû, mint az újabb Shimano stb félék, nem lehet tehát ilyen újabbat rátekerni (!), elõbb az agyat is cserélni kell. Akkor meg már érdemes az egész hátsó kereket is - s egy még jobb biciklit kapsz. Ilyet - agycserét - egy másik bicikli hátsó kerekén csináltam, azóta is jól mûködik a Simano rendszerrel.
- Az alsócsõ-váltó nem biztos, hogy viszi a 6 fogaskereket, akkor azt ki kell cserélni; én egy újabb Shimano-t tettem (ez volt épp);
Üdvözlettel Tamás
hali
negragadott ez a dolog
a Regina,Maillard fogsorok franciák.
és yok a Campára is Shimanora
is.
4-5-6-7 is van belõlük.
bontva islehet találni
ha SS lesz akkor meg tuti yo.
#1346
Posted 2008. February 24. - 11:47
tehát mégegyszer köszi mindent!!!
#1347
Posted 2008. February 24. - 02:04
A kormánycsapágyat nemrég szedtem szét és zsíroztam; sajnos nem tudom, hogy a kelyhek hogy vannak rögzítve. Mintha beleütnék (s ki is), vígyázat, réz rúddal, hogy ne sérüljön, de ilyet sosem csináltam. Addig viszont könnyen megy a lebontás. A felsõ csavart (ellenanyát) kulccsal (32-es), levesszük a ,,belsõorros alátétet'', az alatta levõ csavart kézzel, illetve, ha nem megy, óvatosan vízvez. fogóval lehet megindítani.
Amúgy _nagyon_ jó bicikli, _öröm_ vele járni. A váz Cr-Mo ötvözet, könnyû, pontos. Kicsit modernizáltam:
- a Simplex váltó helyett Shimano Altus-t tettem, meg
- új, hármas lánckereket (52-42-32, nagy hegyek közt lakom), ezelõtt viszont
- az egész ékes, elavult középagyat kicseréltem, pontosabban a tengelyt négyszögesre (ez kevésbé elavult, van alkatrész és választék is); itt méregetni kell és a lánckerék-együttestõl is függ;
- az ötös fogaskerék helyett hatost (14-24) tettem (s két alátéttel többet is). VIGYÁZAT! A francia szabadonfutó kerék (? freewheel, roue libre) más menetû, mint az újabb Shimano stb félék, nem lehet tehát ilyen újabbat rátekerni (!), elõbb az agyat is cserélni kell. Akkor meg már érdemes az egész hátsó kereket is - s egy még jobb biciklit kapsz. Ilyet - agycserét - egy másik bicikli hátsó kerekén csináltam, azóta is jól mûködik a Simano rendszerrel.
- Az alsócsõ-váltó nem biztos, hogy viszi a 6 fogaskereket, akkor azt ki kell cserélni; én egy újabb Shimano-t tettem (ez volt épp);
- persze szétszedtem minden csapágyat, kitisztítottam és zsíroztam (két kerék, középcsapágyak, kormánycsapágyak).
- Látom a tied is acélráfos; ha megtartod a kerekeket, esõben vigyázz, mert akkor szinte alig fog a fék, ezért
- Valami jó fékpofát tettem elõre (amúgy hátra is), így jobb (az én fékem szimmetrikus Mafac Racer, a tied jobb, arra könnyû modern fékpofát találni).
Épp ma küllõztem a hátsó kerék negyedét, a húzott jobboldali küllõk nagyrészét megsebezte egy szétesõen elromló hátsó váltó (röstellem, hogy [új] Shimano Tourney-t raktam oda, siettem; soha többé Tourney), és az egyik 1-2 hónappal késõbb el is tört. Az újak remélem jók újabb negyven évre. A kerék 1/2 mm-es tûrésen belül üt (még finomíthatnám) - erre jó az acél ráf; Rigida Chrolux, krómozva; ha a króm lejön, állítólag már nem jó (az enyémen sértetlen).
Az elsõ váltód mintha õsrégi Simplex lenne, az enyémen szintén régi Huret volt, viszi a három lánckereket is (kettõ volt eredetileg).
Néhai Sheldon Brown-nál sok-sok hasznos információt találtam a francia biciklik modernizálásáról.
http://www.sheldonbrown.com/velos.html
Az enyémen sárhányók és hátsó meg elsõ csomagtartók is vannak, így meghaladja az autó funkcionalitását, rossz idõben is járok vele és a rendszeres délutáni dugókban gyorsabb (8 km-es távon).
Üdvözlettel Tamás
#1348
Posted 2008. February 23. - 23:50
nah itt van az újjab áldozatom, egy peugeot:
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
a bringa még régebben került hozzánk aszthiszem valahonnan lomtalanításkor lett összeszedve, tehát semmi információm nincs róla hogy mikori meg ilyenek... de én azt tippelem hogy a '70-es évekbõl való kb...
azt tudom a rajta lévõ feliratokból hogya váltórenszere Simplex, a stucnia Atax és a hátsó agya Mailard. tehát arra lennék kíváncsi hogy ki tud róla valmait(évjárat, kategória stb..), estleg kinek volt/van ilyen/hasonló bringája. jah és hogy egyáltalán érdemes e foglalkozni vele...
egyébként terveim szerint leszíntereztetem majd vmilyen szép színre és egy egysebességest(vagy váltós) "városi szaladgálós" és "edzõbringát" csinálok majd belõle... de monnyjuk most amikor nézegettema róla készített képeket valahoggy beleszerettem a "rozsdás öregségébe"...
#1349
Posted 2008. February 23. - 22:56
Boldog ember, aki elvitte...
http://piacter.bikem...=119108&cat=all
Én be se szereném szerintem.
Ilyet néha lehet ebay-en elcsípni, sõt láttam már ebbõl az idõbõl való Manitou össztelós vázat, aminek a két támvilla helyén volt a rugozás, valami hasonló, mint ennek a telónak a két lába.Tavaly nyáron láttam élõben is ilyet, nagyon szép kis darab.
#1350
Posted 2008. February 23. - 20:09
#1351
Posted 2008. February 22. - 23:28
Én a vevõre lennék kíváncsi. Nekem is magas, mi ér annyit egy több évtizedes fémdarabon- a felirat?
Sziasztok.
Ezek a döntések már nem logikai alapokon nyugszanak, hanem érzelmi alapokon.
Lehet, amikor fiatal volt, elsõ komolyabb pénzen vett kerékpárja ilyen szettel volt szerelve, vagy csak álmodozott egy ilyen szettrõl.
Én teljesen megértem.
Nekem ilyen volt a mag 21 sl titanium teló, csak csorgattam rá a nyálam 94-ben vagy az ablakos xt fékváltókar 92-ben ami akkor 22.000 forint volt a nellában.
Az ember elér egy életkort, amikor elkezdheti megvalósítani az álmait.
Nekem 15 év kellett hozzá, de még ma is beleborzongok ha vehetnék egy tioga disc-es kereket amivel tomac dh-zott, vagy egy specialized fsx titanium telót gyönyörûséges karbon lábakkal és folytathatnám még.
Elég ennyi ezek a döntések szerintem érzelmi alapokon nyugszanak.
#1352
Posted 2008. February 22. - 17:30
Ezt valaki emagyarázhatná hogy ez ennyire különleges,vagy csak valaki keresett egy "kis" lét:confused:
Én a vevõre lennék kíváncsi. Nekem is magas, mi ér annyit egy több évtizedes fémdarabon- a felirat?
Race, no Rest!
#1353
Posted 2008. February 22. - 14:02
Altus A20-as szettel, Alesa felnikkel, Miche nyeregcsõbilinccsel, szép állapotban. Kár, hogy nem eladó...
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#1354
Posted 2008. February 22. - 10:16
http://cgi.ebay.com/...:MEWA:IT&ih=003
#1355
Posted 2008. February 20. - 16:36
Üdv:Thy
#1356
Posted 2008. February 20. - 16:24
http://smg.photobuck...ightsg/Bertoni/
igy talán jobban értitek mire gondolok:)
#1357
Posted 2008. February 20. - 15:36
Részben sikerrel jártam, ugy tünik a gyárto meglett: olasz handmade Cicli Mondial néven dolgoztak-nak bár ma már csak tucatárut készitenek.
Nos a dilemmám az lenne hogy a napok alatt marha sok bringaképet megnéztem, és nagyon mertetszettek az olyan gépek amik régi cro-mo muffos vázak müvészi modon lefestve,dekorálva,és ezután egy mai modern szettel vannak ujraépitve.Ugy láttam ennek az usa-ban elég nagy kutusza van bizonyos körökben,és külsö szemlélö számára értéktelennek tünö vasakért képesek horror árakat megadni. Itt valaki csinált már ilyen projectet? Ha igen mik a tapasztalatok:körülményesség használhatoság, megelégedettség tekintetében?
Azt tervezem hogy egy ismerösömmel lefestetem,foglalkozik airbrush-al is,és szépen ki tudná dekorálni,márkafelfestés a lakk alatt,és árnyékolva diszkréten.
Majd vennék rá egy uj campa veloce vagy centaur szettet,és egy Scirocco v.vento kerékszettet.
Vélemény?van e létjogosultsága egy ilyen projectnek?
Inkább disznek épiteném,mert inkább motival tekerek,de idövel biztos belemenne párezer km.
#1358
Posted 2008. February 19. - 23:15
#1359
Posted 2008. February 14. - 21:33
Nekem van egy csodaszép 1996os Univega Alpina cro-mo vázas bringám. Magánvéleményem szerint szebb váz, mint egy Trek v. HeavyTools cro-mo váz. 2 irányban ovális alsó csõ, lefelé hajló láncvilla, gyönyörû kék szín,..
Meg szeretnék tõle válni, ha valaki építeni akar egy csodaszép retró bringát, szóljon.
Ja, ha valaki canti fékkel jár , van egy rakás Shimanó és CoolStop canti fékpofám. Jelképes összegért elvihetõ. (1 tábla csoki :-)))
Ó ha hamarabb szóltál volna, most vettem 2 pár piros ritchey-t.
A kool stop mindig is a kedvencem volt elõl feketét vagy szürkét, hátul pirosat használtam.
Nekem volt egy barracuda a2v-m crmo-ból, hát az is elég odabaszós volt.
Bocso hogy már megint csúnyán beszélek.
Sziasztok.
#1360
Posted 2008. February 14. - 18:01
hány tába csokiért eladó?
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->