Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Retro - régi idõk bicaja

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
2520 hozzászólás a témában

#1341
Söndör

Söndör

    vendég

  • fórumtag
  • 77 hozzászólás
Van rá lehetõség!!!
Én most végeztem egy ilyen mûtétet,minden gond nélkûl!De!A tengelyt is cserélned kell,mert a hetesé rövidebb mint a 8/9-é...Ezt tapasztalatból mondom,mert nekem is ki kellett cserélnem.Hálistennek volt itthon ugyan olyan LX agyba való hosszabb tengelyem.A racsni leszedéséhez egy 12-es imbuszkulcsra lesz szükséged.
Elújságolom,hogy végre elkészûlt a '94-es GT karakoramom!!!Ma elmentem vele próba útra és hát annyira szép állapotban van,hogy mindenki azt hitte,vadi új...Ha tudok teszek fel képet róla!

#1342
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás
Arra van lehetõség hogy a kazettatest cseréjével egyúttal 8/9 kompatibilissá tegyem az eredetileg 7 fokozatú agyat?
Tudtommal lehet kapni kazettatestet külön is!



#1343
Söndör

Söndör

    vendég

  • fórumtag
  • 77 hozzászólás
retizotyó
Köszi,hogy meg nézted!Annyira nem vagyok aprólékos,csak nem akarok bakot lõni egy teljesen más matricával,(Tangen belûl)mert kiröhöghetnek...:)
Sok sikert a szereléshez!!!

#1344
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás

A porvédõ nem menetes, bele kell nyúlni, majd szépen fölfelé, óvatosan ki kell húzni. Kell hozzá némi erõ.
Nem érdemes esõsen feszegetni, mert deformálódhat. Én anno egy olyan szerszámot használtam, ami csavarhúzó volt valamikor, de a fejét megkalapáltam (hogy szélesebb legyen), oldalra 90 fokba hajlítottam, ez be a porvédõ pereme alá, majd óvatosan körben fölfelé húzogatni. Kijön az. Pattog, ahogy a meneteken átugrik, nem kell tõle megijedni.


X.


köszi, DU rápróbálok!



#1345
Röfike

Röfike

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.950 hozzászólás

Röfike !
Haverom bringájában Manitou 4 teló van. Csak sajna az a nagyon vastag nyakméretes. Azt hiszem max oversize nevû. De csavarral cserélhetõ a nyak !
Szerintem eladná, mert már évek óta nem bringázik.

Kép lenne rólla?


#1346
Röfike

Röfike

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.950 hozzászólás

Ilyet néha lehet ebay-en elcsípni, sõt láttam már ebbõl az idõbõl való Manitou össztelós vázat, aminek a két támvilla helyén volt a rugozás, valami hasonló, mint ennek a telónak a két lába.Tavaly nyáron láttam élõben is ilyet, nagyon szép kis darab.

Itt Debrecenben is van egy olyan...


#1347
Xabi

Xabi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 751 hozzászólás
A porvédõ nem menetes, bele kell nyúlni, majd szépen fölfelé, óvatosan ki kell húzni. Kell hozzá némi erõ.
Nem érdemes esõsen feszegetni, mert deformálódhat. Én anno egy olyan szerszámot használtam, ami csavarhúzó volt valamikor, de a fejét megkalapáltam (hogy szélesebb legyen), oldalra 90 fokba hajlítottam, ez be a porvédõ pereme alá, majd óvatosan körben fölfelé húzogatni. Kijön az. Pattog, ahogy a meneteken átugrik, nem kell tõle megijedni.


X.

Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!



#1348
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás

Mondtad neki, hogy balmenet? :chin:

(A porvédõt érdemes gumiszerelõvel piszkálni, könnyen deformálódik.)


Az se balra, se jobbra nem tekeredik, csak forog, forog...



#1349
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 hozzászólás
Nemrég Yobo
http://forum.bikemag...&postcount=1161
kételkedett abban, hogy a francia (legalábbis Maillard,
Regina) szabadonfutóknak más menete lenne, mint a ,,szokásos''.

Idézek egy tekintélyt, néhai Sheldon Brown-t:

http://www.sheldonbr....html#threading

Freewheel Threading / szabadonfutó menetfajták

Type Thread Specification Equivalent
/ típus / menet elõírás / egyenértékû
I.S.O. 1.375" x 24 tpi 34.92 x 1.048 mm
/ szabvány
British 1.370" x 24 tpi 34.80 x 1.058 mm
/ brit
French 34.7 x 1 mm 1.366" x 25.4 tpi
/ francia
Italian 35 mm x 24 tpi 1.378" x 1.058 mm
Metric BMX 30 mm x 1 mm 1.181" x 25.4 tpi
/metrikus BMX

French and Metric BMX freewheels thread don't work with anything else.


A francia és a metrikus BMX szabadonfutók nem mûködnek semmi mással.

,,ISO, English and Italian are all semi-interchangeable, but it you
shouldn't go back and forth between different types of freewheels on
the same hub repeatedly.''



Az ISO szabvány szerintiek, az angolok és az olaszok egymás közt
,,félig'' csereberélhetõk, de ugyanannál az agynál nem szabad
ismételten oda-vissza menni.


----
Másutt részletesen tárgyalja a francia biciklik sajátosságait:
http://sheldonbrown.com/velos.html

,,... French thread freewheels used a smaller diameter attachment to the
hub. Neither the freewheels nor the hubs are interchangeable with
anything else. Fortunately, they are quite rare, virtually all French
bicycles sold in the U.S. had standard British/I.S.O. freewheel
threads. ...''

azaz

... A francia menetû szabadonfutók kisebb átmérõvel csatlakoznak az
agyra. Sem a szabadonfutók sem az agyak nem kompatibiliesek semmi
mással.
Szerencsére gyakorlatilag az összes, az AEÁ-ban eladott
biciklinek szabványos brit/ISO szabadonfutó menete volt. ...

---

Eddig a tekintély. Azaz a francia szabadonfutók bizony eltérnek. Vagy
csak eltérHETnek?

Mi az Igazság? Elõvettem hat szabadonfutós fogsort.
A régi Peugeot-mon Atom (francia) típusú 6-os sor van (14-24), szépen
megmondja magáról, hogy 34,7 x 1. Eddig Sheldon nyert (meg én, aki
tõle olvastam), ez bizony nem szabványos és francia.
A Gitane-on 5-ös Maillard (francia; 14-24), sajnos nincs ráírva; a
tolómérõ kb. 33,5 mm-t mutat, nincs menetmérõ kéznél. Az agy
Pelissier, a kerék Wolber Super Champion Gentleman GTA.
Csakhogy egy 6-os Atom (14-24, nem a fenti, a Peugeot-n lévõ, hanem
egy másik) nem megy rá erre az agyra, pontosabban egy darabig igen, de
érezhetõen nõ az ellenállás; nem erõltetem. Ez is rendes, rá van írva,
hogy 1.375 x 24 TPI. ISO tehát! A tolómérõ kb. 33,9 mm-t mutat.
Ugyanígy (?) a 6-os Sachs-Maillard (13-23), azaz az sem jó.
Az 5-ös Atom (14-22) ismét simán rácsavarható.
Az 5-ös Cyclo (13-19) is.
Itt megállok.

Tanulság: Yobo-nak köszönhetõen megtanultam, hogy a francia
szabadonfutókat illetve agyakat alaposan ellenõrizzem összerakás
elõtt, és _nem_ szabad erõltetni, mert ha akad, akkor valami nem fér
össze. Eddig azt hittem, ami Maillard az francia, s ami francia az
eleve nem fér össze mással. A helyzet bonyolultabb, elõttem van pár
ISO szabványos és pár nem szabványos, mind régebbi (~1970-80 körüli)
szabadonfutó, mind francia, ua. cégen belül sincs azonosság (nyilván,
ahogy a piacok változtak és a szabványosítás haladt).

Yobo viszont láthatja, hogy amit õ hitt, az sem volt a teljes igazság.

Bonne nuit, Tamás

#1350
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.032 hozzászólás
  • LocationKelenföld

A második képen azt a gyûrûszerû izét ki kell szedni (óvatosan csavargatva, húzva), az a porvédõ gyûrû. Alatta találod a csapágycsészét, amit ki tudsz csavarni.

X.


Mondtad neki, hogy balmenet? :chin:

(A porvédõt érdemes gumiszerelõvel piszkálni, könnyen deformálódik.)

#1351
Xabi

Xabi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 751 hozzászólás
A második képen azt a gyûrûszerû izét ki kell szedni (óvatosan csavargatva, húzva), az a porvédõ gyûrû. Alatta találod a csapágycsészét, amit ki tudsz csavarni.

X.

Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!



#1352
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás
Tolok 2 képet
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

Hol is van az, amit ki lehet szedni?
A 2. képen megfogtam fogóval azt a belsõ gyûrû szerû izét, de csak forog, nem jött kifelé...



#1353
Xabi

Xabi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 751 hozzászólás

Adott egy 1991es LX hátsóagy...
A leszedett kazetta mechanikát szét lehet bontani, hogy a kilincsekhez hozzáférjek?
Tisztítás és kenés céljából persze. Egyenlõre mûszerolajjal mostam át, és újra olyan szépen recseg, akár egy új agy. Már nem sok hangja volt... most nagy felújításon esik át az agypár.


Ha a porvédõ kupakot kipattintod, akkor a csapágycsésze oldalán van 2 bemetszés, amibe szerszámot illesztve (én anno egy méretre vágott acéllemezt satuba fogva használtam) a csapágycsésze kicsavarható, onnantól már egyértelmû. A rotort ne szereld le a kerékrõl, úgy könnyebb a mûvelet. Leemelés elõtt tegyél alá egy rongyot, mert a csapágygolyókból rengeteg van, és nagyon aprók, hajlamosak összevissza szétgurulni!

X.

Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!



#1354
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás
Söndör, Te elég aprólékos lehetsz! :spoko:
A saját GT katalógusaimban sem találtam Neked infót, sorry...

========
Adott egy 1991es LX hátsóagy...
A leszedett kazetta mechanikát szét lehet bontani, hogy a kilincsekhez hozzáférjek?
Tisztítás és kenés céljából persze. Egyenlõre mûszerolajjal mostam át, és újra olyan szépen recseg, akár egy új agy. Már nem sok hangja volt... most nagy felújításon esik át az agypár.



#1355
Söndör

Söndör

    vendég

  • fórumtag
  • 77 hozzászólás
Üdv!
Lassan elkészûl a 94-es GT karakoramom,de hiányzik róla a vázmatrica.Valaki nem tudja esetleg,hogy milyen matrica volt eredetileg ezen a gépen?Annyit tudok,hogy Tange double butted cromo,de mást nem.Az ebay-en van többfajta Tange vázmatrica,de hogy melyik (vagy hasonló) kellene nem tudom. (Csõszett száma,neve,matrica szine,stb.)

#1356
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.692 hozzászólás
Röfike !
Haverom bringájában Manitou 4 teló van. Csak sajna az a nagyon vastag nyakméretes. Azt hiszem max oversize nevû. De csavarral cserélhetõ a nyak !
Szerintem eladná, mert már évek óta nem bringázik.
Marci

#1357
P.rider

P.rider

    vendég

  • fórumtag
  • 191 hozzászólás

Szerintem ez erdetileg ilyennek készült: http://www.cyclespeu...es/1974_AE8.jpg
itt van info a márkárol: http://www.cyclespeu....com/index.html
Szerintem nagy fa-fejsze esete áll fenn,mert ahogy nézem elég viseltes a gép,ami nem jelenti azt hogy lehetetlen,csak nagyon sok melod lesz vele mire szép állapotba tudod hozni.Elsö lépésben egy alapos tisztogatást javasolnék:)

én is nézegettem már régi pözsós honlapokat, és én is kb '74-re lõttem be a bringa évjáratát. az alapos tisztogatást meg még nem volt idõm elkezdeni..most fogom majd fölhurcolnia szobámba és ízekre szétszedni...elõször majd a vázat fogom átvizsgálni hogy menniyre van ramaty álapotba a festés és le kell e esteleg színtereztetni...elsõsorban csak a vázat, villát, kormányt, kormánycsapágyat, nyerget és stucni akarom megtartani és majd erre fogok építkezni, ha majd lesz rá pénzem... addigis a szobám díszeként szolgál majd:)



#1358
elbandi2

elbandi2

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 442 hozzászólás
Basszus szerintem meglesz a pénzem helye az elkövetkezö fél,egy évben: Most kaptam képeket egy német sráctol,aki az általam birtokolt öreg olasz Mondial bringák gyüjtöje,2-öt mutatott,...:scared:
itt van pár foto, :nyálcsorgatosmájli :clap:
Feltöltött kép
Feltöltött kép
Feltöltött kép
Feltöltött kép
Feltöltött kép

Ha fele ilyen szintüre meg tudom csinálni,elégedett leszek:D

#1359
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc
csekk Single speed topik, hogy mit szereztem :D

Öröm és bodottáááááá

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#1360
elbandi2

elbandi2

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 442 hozzászólás

Hello!
nah itt van az újjab áldozatom, egy peugeot:
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
a bringa még régebben került hozzánk aszthiszem valahonnan lomtalanításkor lett összeszedve, tehát semmi információm nincs róla hogy mikori meg ilyenek... de én azt tippelem hogy a '70-es évekbõl való kb...
azt tudom a rajta lévõ feliratokból hogya váltórenszere Simplex, a stucnia Atax és a hátsó agya Mailard. tehát arra lennék kíváncsi hogy ki tud róla valmait(évjárat, kategória stb..), estleg kinek volt/van ilyen/hasonló bringája. jah és hogy egyáltalán érdemes e foglalkozni vele...;)
egyébként terveim szerint leszíntereztetem majd vmilyen szép színre és egy egysebességest(vagy váltós) "városi szaladgálós" és "edzõbringát" csinálok majd belõle... de monnyjuk most amikor nézegettema róla készített képeket valahoggy beleszerettem a "rozsdás öregségébe"...:(


Szerintem ez erdetileg ilyennek készült: http://www.cyclespeu...es/1974_AE8.jpg
itt van info a márkárol: http://www.cyclespeu....com/index.html
Szerintem nagy fa-fejsze esete áll fenn,mert ahogy nézem elég viseltes a gép,ami nem jelenti azt hogy lehetetlen,csak nagyon sok melod lesz vele mire szép állapotba tudod hozni.Elsö lépésben egy alapos tisztogatást javasolnék:)