Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Retro - régi idõk bicaja

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
2504 hozzászólás a témában

#1321
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás
sztem annyival nem szélesebb az, bal oldalra el kell egy kicsit tolni az agytestet szvsz és ennyi.



#1322
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.707 hozzászólás
a teljes szélességgel nem lehet gond, ha 7es agyra passzintasz 8/9es szabadonfutót?
uszkve, nem megy bele a vázba, vagy szorul?

#1323
Söndör

Söndör

    vendég

  • fórumtag
  • 77 hozzászólás
Több Shimano aggyal végeztem ilyen dolgot,de gondom eddig nem volt a belûl lévõ biszbaszok miatt.
Váltókar az egyszerû!Tegyél fel az apróba egy hírdetést.Ha jól emlékszem,már láttam is külön LX hátsó váltókart.Vagy nézz szét a vaterán!Ott is láttam már.

#1324
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás
Csak van valakinek egy fényképezõje!! ;) Várjuk-várjuk!

Az én LX agyam szétbontásához 10es imbusz kellett, azon már túl vagyok, a kérdés arra vonatkozott, hogy az agy és a kazi találkozásánál lévõ csillagszerû felfekvésben van-e valami különbség az egyes típusok között. Mondjuk az átalakítás magával vonja a következõ kérdést:
honnan szedek hozzá 8as LX vagy XT váltókart?



#1325
Söndör

Söndör

    vendég

  • fórumtag
  • 77 hozzászólás
Van rá lehetõség!!!
Én most végeztem egy ilyen mûtétet,minden gond nélkûl!De!A tengelyt is cserélned kell,mert a hetesé rövidebb mint a 8/9-é...Ezt tapasztalatból mondom,mert nekem is ki kellett cserélnem.Hálistennek volt itthon ugyan olyan LX agyba való hosszabb tengelyem.A racsni leszedéséhez egy 12-es imbuszkulcsra lesz szükséged.
Elújságolom,hogy végre elkészûlt a '94-es GT karakoramom!!!Ma elmentem vele próba útra és hát annyira szép állapotban van,hogy mindenki azt hitte,vadi új...Ha tudok teszek fel képet róla!

#1326
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás
Arra van lehetõség hogy a kazettatest cseréjével egyúttal 8/9 kompatibilissá tegyem az eredetileg 7 fokozatú agyat?
Tudtommal lehet kapni kazettatestet külön is!



#1327
Söndör

Söndör

    vendég

  • fórumtag
  • 77 hozzászólás
retizotyó
Köszi,hogy meg nézted!Annyira nem vagyok aprólékos,csak nem akarok bakot lõni egy teljesen más matricával,(Tangen belûl)mert kiröhöghetnek...:)
Sok sikert a szereléshez!!!

#1328
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás

A porvédõ nem menetes, bele kell nyúlni, majd szépen fölfelé, óvatosan ki kell húzni. Kell hozzá némi erõ.
Nem érdemes esõsen feszegetni, mert deformálódhat. Én anno egy olyan szerszámot használtam, ami csavarhúzó volt valamikor, de a fejét megkalapáltam (hogy szélesebb legyen), oldalra 90 fokba hajlítottam, ez be a porvédõ pereme alá, majd óvatosan körben fölfelé húzogatni. Kijön az. Pattog, ahogy a meneteken átugrik, nem kell tõle megijedni.


X.


köszi, DU rápróbálok!



#1329
Röfike

Röfike

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.950 hozzászólás

Röfike !
Haverom bringájában Manitou 4 teló van. Csak sajna az a nagyon vastag nyakméretes. Azt hiszem max oversize nevû. De csavarral cserélhetõ a nyak !
Szerintem eladná, mert már évek óta nem bringázik.

Kép lenne rólla?


#1330
Röfike

Röfike

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.950 hozzászólás

Ilyet néha lehet ebay-en elcsípni, sõt láttam már ebbõl az idõbõl való Manitou össztelós vázat, aminek a két támvilla helyén volt a rugozás, valami hasonló, mint ennek a telónak a két lába.Tavaly nyáron láttam élõben is ilyet, nagyon szép kis darab.

Itt Debrecenben is van egy olyan...


#1331
Xabi

Xabi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 751 hozzászólás
A porvédõ nem menetes, bele kell nyúlni, majd szépen fölfelé, óvatosan ki kell húzni. Kell hozzá némi erõ.
Nem érdemes esõsen feszegetni, mert deformálódhat. Én anno egy olyan szerszámot használtam, ami csavarhúzó volt valamikor, de a fejét megkalapáltam (hogy szélesebb legyen), oldalra 90 fokba hajlítottam, ez be a porvédõ pereme alá, majd óvatosan körben fölfelé húzogatni. Kijön az. Pattog, ahogy a meneteken átugrik, nem kell tõle megijedni.


X.

Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!



#1332
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás

Mondtad neki, hogy balmenet? :chin:

(A porvédõt érdemes gumiszerelõvel piszkálni, könnyen deformálódik.)


Az se balra, se jobbra nem tekeredik, csak forog, forog...



#1333
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 hozzászólás
Nemrég Yobo
http://forum.bikemag...&postcount=1161
kételkedett abban, hogy a francia (legalábbis Maillard,
Regina) szabadonfutóknak más menete lenne, mint a ,,szokásos''.

Idézek egy tekintélyt, néhai Sheldon Brown-t:

http://www.sheldonbr....html#threading

Freewheel Threading / szabadonfutó menetfajták

Type Thread Specification Equivalent
/ típus / menet elõírás / egyenértékû
I.S.O. 1.375" x 24 tpi 34.92 x 1.048 mm
/ szabvány
British 1.370" x 24 tpi 34.80 x 1.058 mm
/ brit
French 34.7 x 1 mm 1.366" x 25.4 tpi
/ francia
Italian 35 mm x 24 tpi 1.378" x 1.058 mm
Metric BMX 30 mm x 1 mm 1.181" x 25.4 tpi
/metrikus BMX

French and Metric BMX freewheels thread don't work with anything else.


A francia és a metrikus BMX szabadonfutók nem mûködnek semmi mással.

,,ISO, English and Italian are all semi-interchangeable, but it you
shouldn't go back and forth between different types of freewheels on
the same hub repeatedly.''



Az ISO szabvány szerintiek, az angolok és az olaszok egymás közt
,,félig'' csereberélhetõk, de ugyanannál az agynál nem szabad
ismételten oda-vissza menni.


----
Másutt részletesen tárgyalja a francia biciklik sajátosságait:
http://sheldonbrown.com/velos.html

,,... French thread freewheels used a smaller diameter attachment to the
hub. Neither the freewheels nor the hubs are interchangeable with
anything else. Fortunately, they are quite rare, virtually all French
bicycles sold in the U.S. had standard British/I.S.O. freewheel
threads. ...''

azaz

... A francia menetû szabadonfutók kisebb átmérõvel csatlakoznak az
agyra. Sem a szabadonfutók sem az agyak nem kompatibiliesek semmi
mással.
Szerencsére gyakorlatilag az összes, az AEÁ-ban eladott
biciklinek szabványos brit/ISO szabadonfutó menete volt. ...

---

Eddig a tekintély. Azaz a francia szabadonfutók bizony eltérnek. Vagy
csak eltérHETnek?

Mi az Igazság? Elõvettem hat szabadonfutós fogsort.
A régi Peugeot-mon Atom (francia) típusú 6-os sor van (14-24), szépen
megmondja magáról, hogy 34,7 x 1. Eddig Sheldon nyert (meg én, aki
tõle olvastam), ez bizony nem szabványos és francia.
A Gitane-on 5-ös Maillard (francia; 14-24), sajnos nincs ráírva; a
tolómérõ kb. 33,5 mm-t mutat, nincs menetmérõ kéznél. Az agy
Pelissier, a kerék Wolber Super Champion Gentleman GTA.
Csakhogy egy 6-os Atom (14-24, nem a fenti, a Peugeot-n lévõ, hanem
egy másik) nem megy rá erre az agyra, pontosabban egy darabig igen, de
érezhetõen nõ az ellenállás; nem erõltetem. Ez is rendes, rá van írva,
hogy 1.375 x 24 TPI. ISO tehát! A tolómérõ kb. 33,9 mm-t mutat.
Ugyanígy (?) a 6-os Sachs-Maillard (13-23), azaz az sem jó.
Az 5-ös Atom (14-22) ismét simán rácsavarható.
Az 5-ös Cyclo (13-19) is.
Itt megállok.

Tanulság: Yobo-nak köszönhetõen megtanultam, hogy a francia
szabadonfutókat illetve agyakat alaposan ellenõrizzem összerakás
elõtt, és _nem_ szabad erõltetni, mert ha akad, akkor valami nem fér
össze. Eddig azt hittem, ami Maillard az francia, s ami francia az
eleve nem fér össze mással. A helyzet bonyolultabb, elõttem van pár
ISO szabványos és pár nem szabványos, mind régebbi (~1970-80 körüli)
szabadonfutó, mind francia, ua. cégen belül sincs azonosság (nyilván,
ahogy a piacok változtak és a szabványosítás haladt).

Yobo viszont láthatja, hogy amit õ hitt, az sem volt a teljes igazság.

Bonne nuit, Tamás

#1334
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.013 hozzászólás
  • LocationKelenföld

A második képen azt a gyûrûszerû izét ki kell szedni (óvatosan csavargatva, húzva), az a porvédõ gyûrû. Alatta találod a csapágycsészét, amit ki tudsz csavarni.

X.


Mondtad neki, hogy balmenet? :chin:

(A porvédõt érdemes gumiszerelõvel piszkálni, könnyen deformálódik.)

#1335
Xabi

Xabi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 751 hozzászólás
A második képen azt a gyûrûszerû izét ki kell szedni (óvatosan csavargatva, húzva), az a porvédõ gyûrû. Alatta találod a csapágycsészét, amit ki tudsz csavarni.

X.

Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!



#1336
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás
Tolok 2 képet
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

Hol is van az, amit ki lehet szedni?
A 2. képen megfogtam fogóval azt a belsõ gyûrû szerû izét, de csak forog, nem jött kifelé...



#1337
Xabi

Xabi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 751 hozzászólás

Adott egy 1991es LX hátsóagy...
A leszedett kazetta mechanikát szét lehet bontani, hogy a kilincsekhez hozzáférjek?
Tisztítás és kenés céljából persze. Egyenlõre mûszerolajjal mostam át, és újra olyan szépen recseg, akár egy új agy. Már nem sok hangja volt... most nagy felújításon esik át az agypár.


Ha a porvédõ kupakot kipattintod, akkor a csapágycsésze oldalán van 2 bemetszés, amibe szerszámot illesztve (én anno egy méretre vágott acéllemezt satuba fogva használtam) a csapágycsésze kicsavarható, onnantól már egyértelmû. A rotort ne szereld le a kerékrõl, úgy könnyebb a mûvelet. Leemelés elõtt tegyél alá egy rongyot, mert a csapágygolyókból rengeteg van, és nagyon aprók, hajlamosak összevissza szétgurulni!

X.

Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!



#1338
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás
Söndör, Te elég aprólékos lehetsz! :spoko:
A saját GT katalógusaimban sem találtam Neked infót, sorry...

========
Adott egy 1991es LX hátsóagy...
A leszedett kazetta mechanikát szét lehet bontani, hogy a kilincsekhez hozzáférjek?
Tisztítás és kenés céljából persze. Egyenlõre mûszerolajjal mostam át, és újra olyan szépen recseg, akár egy új agy. Már nem sok hangja volt... most nagy felújításon esik át az agypár.



#1339
Söndör

Söndör

    vendég

  • fórumtag
  • 77 hozzászólás
Üdv!
Lassan elkészûl a 94-es GT karakoramom,de hiányzik róla a vázmatrica.Valaki nem tudja esetleg,hogy milyen matrica volt eredetileg ezen a gépen?Annyit tudok,hogy Tange double butted cromo,de mást nem.Az ebay-en van többfajta Tange vázmatrica,de hogy melyik (vagy hasonló) kellene nem tudom. (Csõszett száma,neve,matrica szine,stb.)

#1340
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.662 hozzászólás
Röfike !
Haverom bringájában Manitou 4 teló van. Csak sajna az a nagyon vastag nyakméretes. Azt hiszem max oversize nevû. De csavarral cserélhetõ a nyak !
Szerintem eladná, mert már évek óta nem bringázik.
Marci