Jelentkezz be Regisztrálj
Retro - régi idõk bicaja
#1321
Posted 2008. March 04. - 20:26
#1322
Posted 2008. March 04. - 20:22
uszkve, nem megy bele a vázba, vagy szorul?
#1323
Posted 2008. March 04. - 19:32
Váltókar az egyszerû!Tegyél fel az apróba egy hírdetést.Ha jól emlékszem,már láttam is külön LX hátsó váltókart.Vagy nézz szét a vaterán!Ott is láttam már.
#1324
Posted 2008. March 04. - 19:26
Az én LX agyam szétbontásához 10es imbusz kellett, azon már túl vagyok, a kérdés arra vonatkozott, hogy az agy és a kazi találkozásánál lévõ csillagszerû felfekvésben van-e valami különbség az egyes típusok között. Mondjuk az átalakítás magával vonja a következõ kérdést:
honnan szedek hozzá 8as LX vagy XT váltókart?
#1325
Posted 2008. March 04. - 19:17
Én most végeztem egy ilyen mûtétet,minden gond nélkûl!De!A tengelyt is cserélned kell,mert a hetesé rövidebb mint a 8/9-é...Ezt tapasztalatból mondom,mert nekem is ki kellett cserélnem.Hálistennek volt itthon ugyan olyan LX agyba való hosszabb tengelyem.A racsni leszedéséhez egy 12-es imbuszkulcsra lesz szükséged.
Elújságolom,hogy végre elkészûlt a '94-es GT karakoramom!!!Ma elmentem vele próba útra és hát annyira szép állapotban van,hogy mindenki azt hitte,vadi új...Ha tudok teszek fel képet róla!
#1326
Posted 2008. March 04. - 10:03
Tudtommal lehet kapni kazettatestet külön is!
#1327
Posted 2008. March 03. - 19:16
Köszi,hogy meg nézted!Annyira nem vagyok aprólékos,csak nem akarok bakot lõni egy teljesen más matricával,(Tangen belûl)mert kiröhöghetnek...
Sok sikert a szereléshez!!!
#1328
Posted 2008. March 03. - 15:58
A porvédõ nem menetes, bele kell nyúlni, majd szépen fölfelé, óvatosan ki kell húzni. Kell hozzá némi erõ.
Nem érdemes esõsen feszegetni, mert deformálódhat. Én anno egy olyan szerszámot használtam, ami csavarhúzó volt valamikor, de a fejét megkalapáltam (hogy szélesebb legyen), oldalra 90 fokba hajlítottam, ez be a porvédõ pereme alá, majd óvatosan körben fölfelé húzogatni. Kijön az. Pattog, ahogy a meneteken átugrik, nem kell tõle megijedni.
X.
köszi, DU rápróbálok!
#1329
Posted 2008. March 03. - 13:06
Kép lenne rólla?Röfike !
Haverom bringájában Manitou 4 teló van. Csak sajna az a nagyon vastag nyakméretes. Azt hiszem max oversize nevû. De csavarral cserélhetõ a nyak !
Szerintem eladná, mert már évek óta nem bringázik.
#1330
Posted 2008. March 03. - 13:02
Itt Debrecenben is van egy olyan...Ilyet néha lehet ebay-en elcsípni, sõt láttam már ebbõl az idõbõl való Manitou össztelós vázat, aminek a két támvilla helyén volt a rugozás, valami hasonló, mint ennek a telónak a két lába.Tavaly nyáron láttam élõben is ilyet, nagyon szép kis darab.
#1331
Posted 2008. March 03. - 12:53
Nem érdemes esõsen feszegetni, mert deformálódhat. Én anno egy olyan szerszámot használtam, ami csavarhúzó volt valamikor, de a fejét megkalapáltam (hogy szélesebb legyen), oldalra 90 fokba hajlítottam, ez be a porvédõ pereme alá, majd óvatosan körben fölfelé húzogatni. Kijön az. Pattog, ahogy a meneteken átugrik, nem kell tõle megijedni.
X.
Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!
#1332
Posted 2008. March 03. - 09:23
Mondtad neki, hogy balmenet? :chin:
(A porvédõt érdemes gumiszerelõvel piszkálni, könnyen deformálódik.)
Az se balra, se jobbra nem tekeredik, csak forog, forog...
#1333
Posted 2008. March 03. - 02:11
http://forum.bikemag...&postcount=1161
kételkedett abban, hogy a francia (legalábbis Maillard,
Regina) szabadonfutóknak más menete lenne, mint a ,,szokásos''.
Idézek egy tekintélyt, néhai Sheldon Brown-t:
http://www.sheldonbr....html#threading
Freewheel Threading / szabadonfutó menetfajták
Type Thread Specification Equivalent
/ típus / menet elõírás / egyenértékû
I.S.O. 1.375" x 24 tpi 34.92 x 1.048 mm
/ szabvány
British 1.370" x 24 tpi 34.80 x 1.058 mm
/ brit
French 34.7 x 1 mm 1.366" x 25.4 tpi
/ francia
Italian 35 mm x 24 tpi 1.378" x 1.058 mm
Metric BMX 30 mm x 1 mm 1.181" x 25.4 tpi
/metrikus BMX
French and Metric BMX freewheels thread don't work with anything else.
A francia és a metrikus BMX szabadonfutók nem mûködnek semmi mással.
,,ISO, English and Italian are all semi-interchangeable, but it you
shouldn't go back and forth between different types of freewheels on
the same hub repeatedly.''
Az ISO szabvány szerintiek, az angolok és az olaszok egymás közt
,,félig'' csereberélhetõk, de ugyanannál az agynál nem szabad
ismételten oda-vissza menni.
----
Másutt részletesen tárgyalja a francia biciklik sajátosságait:
http://sheldonbrown.com/velos.html
azaz,,... French thread freewheels used a smaller diameter attachment to the
hub. Neither the freewheels nor the hubs are interchangeable with
anything else. Fortunately, they are quite rare, virtually all French
bicycles sold in the U.S. had standard British/I.S.O. freewheel
threads. ...''
... A francia menetû szabadonfutók kisebb átmérõvel csatlakoznak az
agyra. Sem a szabadonfutók sem az agyak nem kompatibiliesek semmi
mással. Szerencsére gyakorlatilag az összes, az AEÁ-ban eladott
biciklinek szabványos brit/ISO szabadonfutó menete volt. ...
---
Eddig a tekintély. Azaz a francia szabadonfutók bizony eltérnek. Vagy
csak eltérHETnek?
Mi az Igazság? Elõvettem hat szabadonfutós fogsort.
A régi Peugeot-mon Atom (francia) típusú 6-os sor van (14-24), szépen
megmondja magáról, hogy 34,7 x 1. Eddig Sheldon nyert (meg én, aki
tõle olvastam), ez bizony nem szabványos és francia.
A Gitane-on 5-ös Maillard (francia; 14-24), sajnos nincs ráírva; a
tolómérõ kb. 33,5 mm-t mutat, nincs menetmérõ kéznél. Az agy
Pelissier, a kerék Wolber Super Champion Gentleman GTA.
Csakhogy egy 6-os Atom (14-24, nem a fenti, a Peugeot-n lévõ, hanem
egy másik) nem megy rá erre az agyra, pontosabban egy darabig igen, de
érezhetõen nõ az ellenállás; nem erõltetem. Ez is rendes, rá van írva,
hogy 1.375 x 24 TPI. ISO tehát! A tolómérõ kb. 33,9 mm-t mutat.
Ugyanígy (?) a 6-os Sachs-Maillard (13-23), azaz az sem jó.
Az 5-ös Atom (14-22) ismét simán rácsavarható.
Az 5-ös Cyclo (13-19) is.
Itt megállok.
Tanulság: Yobo-nak köszönhetõen megtanultam, hogy a francia
szabadonfutókat illetve agyakat alaposan ellenõrizzem összerakás
elõtt, és _nem_ szabad erõltetni, mert ha akad, akkor valami nem fér
össze. Eddig azt hittem, ami Maillard az francia, s ami francia az
eleve nem fér össze mással. A helyzet bonyolultabb, elõttem van pár
ISO szabványos és pár nem szabványos, mind régebbi (~1970-80 körüli)
szabadonfutó, mind francia, ua. cégen belül sincs azonosság (nyilván,
ahogy a piacok változtak és a szabványosítás haladt).
Yobo viszont láthatja, hogy amit õ hitt, az sem volt a teljes igazság.
Bonne nuit, Tamás
#1334
Posted 2008. March 02. - 23:13
A második képen azt a gyûrûszerû izét ki kell szedni (óvatosan csavargatva, húzva), az a porvédõ gyûrû. Alatta találod a csapágycsészét, amit ki tudsz csavarni.
X.
Mondtad neki, hogy balmenet? :chin:
(A porvédõt érdemes gumiszerelõvel piszkálni, könnyen deformálódik.)
#1335
Posted 2008. March 02. - 21:39
X.
Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!
#1336
Posted 2008. March 02. - 17:46
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
Hol is van az, amit ki lehet szedni?
A 2. képen megfogtam fogóval azt a belsõ gyûrû szerû izét, de csak forog, nem jött kifelé...
#1337
Posted 2008. March 02. - 13:12
Adott egy 1991es LX hátsóagy...
A leszedett kazetta mechanikát szét lehet bontani, hogy a kilincsekhez hozzáférjek?
Tisztítás és kenés céljából persze. Egyenlõre mûszerolajjal mostam át, és újra olyan szépen recseg, akár egy új agy. Már nem sok hangja volt... most nagy felújításon esik át az agypár.
Ha a porvédõ kupakot kipattintod, akkor a csapágycsésze oldalán van 2 bemetszés, amibe szerszámot illesztve (én anno egy méretre vágott acéllemezt satuba fogva használtam) a csapágycsésze kicsavarható, onnantól már egyértelmû. A rotort ne szereld le a kerékrõl, úgy könnyebb a mûvelet. Leemelés elõtt tegyél alá egy rongyot, mert a csapágygolyókból rengeteg van, és nagyon aprók, hajlamosak összevissza szétgurulni!
X.
Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!
#1338
Posted 2008. March 02. - 12:46
A saját GT katalógusaimban sem találtam Neked infót, sorry...
========
Adott egy 1991es LX hátsóagy...
A leszedett kazetta mechanikát szét lehet bontani, hogy a kilincsekhez hozzáférjek?
Tisztítás és kenés céljából persze. Egyenlõre mûszerolajjal mostam át, és újra olyan szépen recseg, akár egy új agy. Már nem sok hangja volt... most nagy felújításon esik át az agypár.
#1339
Posted 2008. March 01. - 12:54
Lassan elkészûl a 94-es GT karakoramom,de hiányzik róla a vázmatrica.Valaki nem tudja esetleg,hogy milyen matrica volt eredetileg ezen a gépen?Annyit tudok,hogy Tange double butted cromo,de mást nem.Az ebay-en van többfajta Tange vázmatrica,de hogy melyik (vagy hasonló) kellene nem tudom. (Csõszett száma,neve,matrica szine,stb.)
#1340
Posted 2008. February 27. - 18:11
Haverom bringájában Manitou 4 teló van. Csak sajna az a nagyon vastag nyakméretes. Azt hiszem max oversize nevû. De csavarral cserélhetõ a nyak !
Szerintem eladná, mert már évek óta nem bringázik.