Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Retro - régi idõk bicaja

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
2577 hozzászólás a témában

#901
Zoomstag

Zoomstag

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.046 hozzászólás
az egyik képen elég érdekes az országúti kormány, az mtb és a terep így együtt...:)

Izomtéridõninja-geológus!


#902
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
a Yeti C-26rol bovebben

http://www.yeti-c26.net/bikes.html

ha valakit erdekel. kult
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#903
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
létzik átalakító igen...

#904
Adammer

Adammer

    vendég

  • fórumtag
  • 16 hozzászólás
Hali!
Nekem egy elég régi schwinn predator phantom ex BMX-em van. Ennek az elsõvilla-kormánystucni része még iylen "diós" megoldással készült, tehát nem a villanyakra megy rá a stucni, hanem a vázban találkoznak. Az lenne a kérdésem, hogy ezt át lehet e alakítani, úgy hogy hosszú nyakú villa és arra a manapság szokásos stucni?

#905
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.954 hozzászólás
Szerintem ez nem egy Hooger Booger? Nem láttam még ilyen mtb-t csak a márkát ismerem, más HB nem jut eszembe., Nem hinném, hogy a versenyzõ a monogrammját oda teszi a homlokcsõre.

#906
mof

mof

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.297 hozzászólás
sziasztok!
nagyjából 10éve fater vett egy használt montit gyõr környékérõl, állítólag valaha egy versenyzõ alatt szolgált. manapság meg öcsém használja boltbajárósnak.. én viszont meg szeretném menteni, rendberakni, és a segítségetek kérni egyrészt a kor, másrészt pedig a típus/gyártmány meghatározásában.

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

elnézést a képek minõségéért..
a gépen deore dx váltószett, slr fékek, lx agyak és talán szintén dx hajtómû van ami 48-38-xx fogszámú biospace lánckereket tart. a kiegészítõk(markolat, kormány, stucni, nyeregcsõ, pedál) a tioga termékei.
a váz pedig a kis matrica szerint 7000-es(?) aluból készült, és ha jól sikerült olvasnom akkor a yamakuni szót írták még oda. gugli nemsokat mond róla.
a homlokcsövön a hb talán a versenyzõ illetõ monogramja lehet.

nos, várom a tippeket:)

#907
juby

juby

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 540 hozzászólás
köszi sala végül is ha minden kötél szakad ilyen lessz de retro bicora inkáb müanyag passzol
:D ...Nem,nem tündérke a kívánság,az kívánság. Térdelj csak le szépen!:D

#908
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc
szövetbõl nem jó?

http://ligfietsshop....&category_id=18

bár 2 hete megrendeltem méd semmi hir....

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#909
juby

juby

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 540 hozzászólás

ha használatban van napok, hetek kérdése és szép lassan átmegy koszos szürkébe, majd feketébe.
havernak van a cyclocross gépén (gyári) és amilyen jól nézett ki a boltból kitolva annyira ocsmány most elkoszolódva.


a bandázst bevizezed majd ultradermmel jól át kell dörzsölni lemosni és máris oly szép mint uj korában nna jo a fehéret gyakjrabban kell tisztitani de nagyon mutatos.Más van valakinek tippje hol szerezhetnék telikeréákhez müanyag tárcsát egyáltalán igy nevezik:D
:D ...Nem,nem tündérke a kívánság,az kívánság. Térdelj csak le szépen!:D

#910
pirosbicikli

pirosbicikli

    vendég

  • fórumtag
  • 13 hozzászólás

Szerintem a mostani stucni nem azért nem néz jól ki, mert ahead-es, hanem azért, mert rövid. Egyébként, szerintem kár volna visszatérni a régi, pipás stucnihoz. Lehet, hogy ez a felállás nehezebb, de legalább nem hajladozik.


Nem nehezebb. Könnyebb. 210 gramm össz-vissz.

#911
pirosbicikli

pirosbicikli

    vendég

  • fórumtag
  • 13 hozzászólás

A menetes villa+hagyományos stucni nehezebb megoldás, mint az ahead-es, de ha mindezt egy ahead átalakítóval oldod meg, akkor nehezebb rendszert kapsz (fejcsapágy, átalakító, stucni) mintha maradt volna minden a régiben, ráadásul megint nem kell feltétlenül drágának lennie. És az ahead nem illik a géped formavilágába szerintem...

Itt vagy itt érdeklõdj fekete pipa stucni felõl, szívesen segítenek.



Na, várjunk csak! A gépemen nincs A-heades megoldás. Egy normál kormányszár van beszorítva a villanyakba és arra van rászorítva egy mattfekete pazzaz kormánytartó "stucnibilincs". Az egésznek a súlya 210 gramm!!!!!!! Egy régi hagyományos pipastucni van ilyen könnyû? Szerintem nemigen.
Egyébként voltam matuznál az ügyben, de nem találtam olyan stucnit, ami megfelelt volna. Vagy nagyon nehezek voltak és kopott fémszínûek, vagy nagyon csúnyán kopott fényes fekete színûek.

#912
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.040 hozzászólás
  • LocationKelenföld

Szerintem a mostani stucni nem azért nem néz jól ki, mert ahead-es, hanem azért, mert rövid. Egyébként, szerintem kár volna visszatérni a régi, pipás stucnihoz. Lehet, hogy ez a felállás nehezebb, de legalább nem hajladozik.


Nem kötözködésbõl, de egy majdnem koppanásig leengedett (csak hogy lehesen még a kormánycsapágyat állítani) hagyományos, diós stucni nem hinném, hogy érzezhetõen rugalmasabb, mint az átalakítós megoldás. Ha jóféle.
Sokáig használtam én is ilyen átalakítót- 1" menetesrõl 1,1/8" aheadre, mindig recsegett, pláne ha megázott kissé.
A sima egycsavarosak is recseghetnek, persze, de ott egy mozdulat kihúzni és "elhárítani a bajt", nem úgy, mint az átalakítósnál.

#913
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
Szerintem a mostani stucni nem azért nem néz jól ki, mert ahead-es, hanem azért, mert rövid. Egyébként, szerintem kár volna visszatérni a régi, pipás stucnihoz. Lehet, hogy ez a felállás nehezebb, de legalább nem hajladozik.

#914
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás
Nem vitatom hogy mûködik.
A nyeregcsõ+bilincs nem tart olyan fixen, mivel a bilincs többnyire egy lemezbõl hajtott izé, aminek a pálcát tartó része elkezd szép lassan kitágulni.

Egy ilyet tennék bele, 2-3e ft körül lehet kapni bárhol (természetesen feketében :)):
Feltöltött kép

A menetes villa+hagyományos stucni nehezebb megoldás, mint az ahead-es, de ha mindezt egy ahead átalakítóval oldod meg, akkor nehezebb rendszert kapsz (fejcsapágy, átalakító, stucni) mintha maradt volna minden a régiben, ráadásul megint nem kell feltétlenül drágának lennie. És az ahead nem illik a géped formavilágába szerintem...

Itt vagy itt érdeklõdj fekete pipa stucni felõl, szívesen segítenek.



#915
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás

A fehér bandázson is gondolkodtam, nem merek belevágni... :)


ha használatban van napok, hetek kérdése és szép lassan átmegy koszos szürkébe, majd feketébe.
havernak van a cyclocross gépén (gyári) és amilyen jól nézett ki a boltból kitolva annyira ocsmány most elkoszolódva.

#916
pirosbicikli

pirosbicikli

    vendég

  • fórumtag
  • 13 hozzászólás

Nem rossz :)
Ha szabad megjegyeznem:
nyeregcsõ csere (valamire, ami nem külön csõ+bilincs)
kormányszár csere: hagyományos pipa stucnira (gondolom most átalakító van benne)


Ha szabad kérdeznem, mi a baj a csõ+bilincs megoldással?
A hagyományos pipa stucni miért jobb, mint ez? (Egyébként ez most került fel rá. Könnyebb és modernebb megoldás, mint ami elõtte volt. Bár az mindenképpen gagyi volt, valami fura egyedi megoldás...)
Viszont pipa stucnit nem találtam matt fekete színben, csak fém színû volt. Így lett ez a könnyû Pazzoz. Tényleg! Mi a baj vele?

#917
pirosbicikli

pirosbicikli

    vendég

  • fórumtag
  • 13 hozzászólás

Nem tudom honnan vettem, hogy fehér. ? Biztos máshol járt az agyam. Még azt a dinamótartót kellene róla valahogy leapplikálni. Ehhez a vázhoz tényleg megy az újabb kerékszett is. Szerintem passzolnának rá a krómozott kiegészítõk, úgy mint kormány stucni, nyeregcsõ meg fehér bandázs és egy fehér nyereg.

http://piacter.bikem...=229382&cat=all kár hogy el van kopva ennek a nyeregnek az oldala.


A dinamótartó amputálásán gondolkodtam, de aztán (segítséggel) arra jutottam, hogy az a korhû váz korhû része. Olyan ez, mintha a bogár wv kerek lámpáját szögletesítenénk, hogy modernebbnek tûnjön... Egyébként flexel 5 perces mûvelet lenne...

A krómozásról annyit, hogy ezen a gépen eredetileg minden fémszínû volt, én mattfeketésítettem így ki. fekete-piros alapszínt gondoltam ki, amit megbolondít némi fehér. A fehér bandázson is gondolkodtam, nem merek belevágni... :)

#918
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.954 hozzászólás
Nem tudom honnan vettem, hogy fehér. ? Biztos máshol járt az agyam. Még azt a dinamótartót kellene róla valahogy leapplikálni. Ehhez a vázhoz tényleg megy az újabb kerékszett is. Szerintem passzolnának rá a krómozott kiegészítõk, úgy mint kormány stucni, nyeregcsõ meg fehér bandázs és egy fehér nyereg.

http://piacter.bikem...=229382&cat=all kár hogy el van kopva ennek a nyeregnek az oldala.

#919
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás
Nem rossz :)
Ha szabad megjegyeznem:
nyeregcsõ csere (valamire, ami nem külön csõ+bilincs)
kormányszár csere: hagyományos pipa stucnira (gondolom most átalakító van benne)



#920
pirosbicikli

pirosbicikli

    vendég

  • fórumtag
  • 13 hozzászólás
Köszönöm a téma gondos körüljárását Tõletek!

Legjobban Gren_Tamas érvelésének, tanácsainak és bíztatásának tudok örülni (érthetõ okból, hisz szerinte is illik a modern kerék a régi vázhoz) :D.

A kerékszettet megrendeltem. Szerintem menni fog a dolog. Campáról lemondtam, marad a shimano. A hajtómûvem Dura Ace 1991-bõl. Nagy baj nem lehet, ha a lánckeréksor és a lánc is Shimano.


Abban reménykedek, hogy nem lesz szükség váltót cserélni, azért, mert új lánckeréksor jön és megmondom õszintén fékváltókarra sem szívesen váltanék most, fõleg, hogy ahogy elnézem egy shimano fékváltókar nincs 400 gramm alatt, ami majdnem fél kiló, szemben a mostani vázra bilincselt kb. 2x 5 grammos eredeti simplex váltókarokról... (Én ugyanis gondos odafigyeléssel és válogatással eddig kb. 4 kg-ot csökkentettem a gép súlyát, ami nem mindegy. Ha tovább nem is nagyon csökkenhet (max az új kerékszettel és lánckeréksorral jó fél kilót), de legalább növelni nem szeretném...

Kispage! Itt egy kép a bringa mai állapotáról. (Szerintem igenis menne hozzá a Novatec kerékszett, ahogy a mostani Trinity is megy hozzá).
Feltöltött kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Mint láthatod, a piros bicikli az piros színû... ;)