Jelentkezz be Regisztrálj

Retro - régi idõk bicaja
#841
Írta 2009. augusztus 27. - 09:08

#842
Írta 2009. augusztus 26. - 22:14

nagyjából 10éve fater vett egy használt montit gyõr környékérõl, állítólag valaha egy versenyzõ alatt szolgált. manapság meg öcsém használja boltbajárósnak.. én viszont meg szeretném menteni, rendberakni, és a segítségetek kérni egyrészt a kor, másrészt pedig a típus/gyártmány meghatározásában.
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
elnézést a képek minõségéért..
a gépen deore dx váltószett, slr fékek, lx agyak és talán szintén dx hajtómû van ami 48-38-xx fogszámú biospace lánckereket tart. a kiegészítõk(markolat, kormány, stucni, nyeregcsõ, pedál) a tioga termékei.
a váz pedig a kis matrica szerint 7000-es(?) aluból készült, és ha jól sikerült olvasnom akkor a yamakuni szót írták még oda. gugli nemsokat mond róla.
a homlokcsövön a hb talán a versenyzõ illetõ monogramja lehet.
nos, várom a tippeket:)
#843
Írta 2009. július 15. - 23:49



#844
Írta 2009. július 15. - 23:09

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#845
Írta 2009. július 15. - 23:06

ha használatban van napok, hetek kérdése és szép lassan átmegy koszos szürkébe, majd feketébe.
havernak van a cyclocross gépén (gyári) és amilyen jól nézett ki a boltból kitolva annyira ocsmány most elkoszolódva.
a bandázst bevizezed majd ultradermmel jól át kell dörzsölni lemosni és máris oly szép mint uj korában nna jo a fehéret gyakjrabban kell tisztitani de nagyon mutatos.Más van valakinek tippje hol szerezhetnék telikeréákhez müanyag tárcsát egyáltalán igy nevezik:D


#846
Írta 2009. június 26. - 12:05

Szerintem a mostani stucni nem azért nem néz jól ki, mert ahead-es, hanem azért, mert rövid. Egyébként, szerintem kár volna visszatérni a régi, pipás stucnihoz. Lehet, hogy ez a felállás nehezebb, de legalább nem hajladozik.
Nem nehezebb. Könnyebb. 210 gramm össz-vissz.
#847
Írta 2009. június 26. - 12:05

A menetes villa+hagyományos stucni nehezebb megoldás, mint az ahead-es, de ha mindezt egy ahead átalakítóval oldod meg, akkor nehezebb rendszert kapsz (fejcsapágy, átalakító, stucni) mintha maradt volna minden a régiben, ráadásul megint nem kell feltétlenül drágának lennie. És az ahead nem illik a géped formavilágába szerintem...
Itt vagy itt érdeklõdj fekete pipa stucni felõl, szívesen segítenek.
Na, várjunk csak! A gépemen nincs A-heades megoldás. Egy normál kormányszár van beszorítva a villanyakba és arra van rászorítva egy mattfekete pazzaz kormánytartó "stucnibilincs". Az egésznek a súlya 210 gramm!!!!!!! Egy régi hagyományos pipastucni van ilyen könnyû? Szerintem nemigen.
Egyébként voltam matuznál az ügyben, de nem találtam olyan stucnit, ami megfelelt volna. Vagy nagyon nehezek voltak és kopott fémszínûek, vagy nagyon csúnyán kopott fényes fekete színûek.
#848
Írta 2009. június 26. - 09:39

Szerintem a mostani stucni nem azért nem néz jól ki, mert ahead-es, hanem azért, mert rövid. Egyébként, szerintem kár volna visszatérni a régi, pipás stucnihoz. Lehet, hogy ez a felállás nehezebb, de legalább nem hajladozik.
Nem kötözködésbõl, de egy majdnem koppanásig leengedett (csak hogy lehesen még a kormánycsapágyat állítani) hagyományos, diós stucni nem hinném, hogy érzezhetõen rugalmasabb, mint az átalakítós megoldás. Ha jóféle.
Sokáig használtam én is ilyen átalakítót- 1" menetesrõl 1,1/8" aheadre, mindig recsegett, pláne ha megázott kissé.
A sima egycsavarosak is recseghetnek, persze, de ott egy mozdulat kihúzni és "elhárítani a bajt", nem úgy, mint az átalakítósnál.
#849
Írta 2009. június 26. - 08:46

#850
Írta 2009. június 26. - 08:37

A nyeregcsõ+bilincs nem tart olyan fixen, mivel a bilincs többnyire egy lemezbõl hajtott izé, aminek a pálcát tartó része elkezd szép lassan kitágulni.
Egy ilyet tennék bele, 2-3e ft körül lehet kapni bárhol (természetesen feketében


A menetes villa+hagyományos stucni nehezebb megoldás, mint az ahead-es, de ha mindezt egy ahead átalakítóval oldod meg, akkor nehezebb rendszert kapsz (fejcsapágy, átalakító, stucni) mintha maradt volna minden a régiben, ráadásul megint nem kell feltétlenül drágának lennie. És az ahead nem illik a géped formavilágába szerintem...
Itt vagy itt érdeklõdj fekete pipa stucni felõl, szívesen segítenek.
#851
Írta 2009. június 25. - 22:26

A fehér bandázson is gondolkodtam, nem merek belevágni...
ha használatban van napok, hetek kérdése és szép lassan átmegy koszos szürkébe, majd feketébe.
havernak van a cyclocross gépén (gyári) és amilyen jól nézett ki a boltból kitolva annyira ocsmány most elkoszolódva.
#852
Írta 2009. június 25. - 22:23

Nem rossz
Ha szabad megjegyeznem:
nyeregcsõ csere (valamire, ami nem külön csõ+bilincs)
kormányszár csere: hagyományos pipa stucnira (gondolom most átalakító van benne)
Ha szabad kérdeznem, mi a baj a csõ+bilincs megoldással?
A hagyományos pipa stucni miért jobb, mint ez? (Egyébként ez most került fel rá. Könnyebb és modernebb megoldás, mint ami elõtte volt. Bár az mindenképpen gagyi volt, valami fura egyedi megoldás...)
Viszont pipa stucnit nem találtam matt fekete színben, csak fém színû volt. Így lett ez a könnyû Pazzoz. Tényleg! Mi a baj vele?
#853
Írta 2009. június 25. - 22:16

Nem tudom honnan vettem, hogy fehér. ? Biztos máshol járt az agyam. Még azt a dinamótartót kellene róla valahogy leapplikálni. Ehhez a vázhoz tényleg megy az újabb kerékszett is. Szerintem passzolnának rá a krómozott kiegészítõk, úgy mint kormány stucni, nyeregcsõ meg fehér bandázs és egy fehér nyereg.
http://piacter.bikem...=229382&cat=all kár hogy el van kopva ennek a nyeregnek az oldala.
A dinamótartó amputálásán gondolkodtam, de aztán (segítséggel) arra jutottam, hogy az a korhû váz korhû része. Olyan ez, mintha a bogár wv kerek lámpáját szögletesítenénk, hogy modernebbnek tûnjön... Egyébként flexel 5 perces mûvelet lenne...
A krómozásról annyit, hogy ezen a gépen eredetileg minden fémszínû volt, én mattfeketésítettem így ki. fekete-piros alapszínt gondoltam ki, amit megbolondít némi fehér. A fehér bandázson is gondolkodtam, nem merek belevágni...

#854
Írta 2009. június 25. - 13:31

http://piacter.bikem...=229382&cat=all kár hogy el van kopva ennek a nyeregnek az oldala.
#855
Írta 2009. június 25. - 13:20


Ha szabad megjegyeznem:
nyeregcsõ csere (valamire, ami nem külön csõ+bilincs)
kormányszár csere: hagyományos pipa stucnira (gondolom most átalakító van benne)
#856
Írta 2009. június 25. - 13:08

Legjobban Gren_Tamas érvelésének, tanácsainak és bíztatásának tudok örülni (érthetõ okból, hisz szerinte is illik a modern kerék a régi vázhoz)

A kerékszettet megrendeltem. Szerintem menni fog a dolog. Campáról lemondtam, marad a shimano. A hajtómûvem Dura Ace 1991-bõl. Nagy baj nem lehet, ha a lánckeréksor és a lánc is Shimano.
Abban reménykedek, hogy nem lesz szükség váltót cserélni, azért, mert új lánckeréksor jön és megmondom õszintén fékváltókarra sem szívesen váltanék most, fõleg, hogy ahogy elnézem egy shimano fékváltókar nincs 400 gramm alatt, ami majdnem fél kiló, szemben a mostani vázra bilincselt kb. 2x 5 grammos eredeti simplex váltókarokról... (Én ugyanis gondos odafigyeléssel és válogatással eddig kb. 4 kg-ot csökkentettem a gép súlyát, ami nem mindegy. Ha tovább nem is nagyon csökkenhet (max az új kerékszettel és lánckeréksorral jó fél kilót), de legalább növelni nem szeretném...
Kispage! Itt egy kép a bringa mai állapotáról. (Szerintem igenis menne hozzá a Novatec kerékszett, ahogy a mostani Trinity is megy hozzá).

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Mint láthatod, a piros bicikli az piros színû...

#857
Írta 2009. június 25. - 09:37

Engem nem foglalkoztat a versenyzés, nem szeretem, ha egy biciklibõl "vadászrepülõt" csinálnak, és abszolút nem tud felizgatni egy karbon váz...
Egyet értek a fékes érveléssel. amikor lett országútim (haver kukázta össze a klubban, azóta teljesen fel lett újítva, fixiként teljesít) legyintettem az 1forgáspontos Exage fékre, hogy majd úgyis cserélni kell - 1988-as. Egyenes kormánnyal, kanti fékkarral simán emelgettem vele a hátsó kereket.
Mentem pár évvel ezelõtti Recorddal szerelt géppel, nem éreztem azt a technikai fölényt, amit feltételeztem egy 15 évvel újabb alkatrészrõl.
A súly nem minden, a gramm-mánia szvsz értelmetlen úrihóbort, pont azoknak nincs rá semmi szükségük, akik a legelvakultabban csinálják. Megértem abban a vonatkozásban, hogy hobby és nem kell értelmesnek lennie.
Szvsz a súly számít legkevésbé azt illetõen, hogy mennyire érzed jól magad a nyeregben. (nem kampányolok a tankok mellett, de egy jó minõségû bringa is lehet relatíve nehéz).
#858
Írta 2009. június 25. - 07:14


#859
Írta 2009. június 25. - 01:31

suly peldaul? az enyem 8.5 kilo ugy hogy egyaltalan nem volt szempont az alkatreszvalogatasnal hogy mi hany gramm. tied mennyi?
mi a pozicionalt valtas elonye?
mi a jobb fekek elonye?
spd?
persze tudom a regiek tovabb birjak, de ezzel kb ki is fujt az elonyok szama.
Súly: igen, igazad van, az enyém vagy 14 kg, pirulok és verejtékezek. Viszont mindennapi gépként, azaz hogy gyakran ezen hordom a ruhám, törülközõm stb. (télen-nyáron a munkanapokon), meg NÉHA a csomagtartón a 6 palackos ásványvizet (6 v. 9 liter), nem zavar annyira. Van Super Vitus csöves régi gépem is, az 9 kg. Hinault mondta, hogy a versenygépe (régi acélötvözet) könnyebb volt kb 1 (?) kg-val, mint a mostani karbon gépe, amivel amatõr versenyeken megy.
> mi a pozicionalt valtas elonye?
Bocs, az enyémen is az van, mármint amirõl beszéltem, hisz épp ez a téma, a régi modernizálása. Igen, ez nagy elõny, bár országúti gépen az alsócsöves váltás számomra elfogadható (amennyiben van olyan gépem is, használom is). Egyetértek, hogy SOKKAL kényelmesebb (s így biztonságosabb is) a fekváltókar. Épp azt mondtam, hogy egy _modernizált_ régi gép az igazi :-).
> Mi a jobb fekek elonye?
Ebben lehet, hogy nem vagyok megfelelõen felvilágosítva, de a régi MAFAC fékjeimhez modern fékpofát vettem (A különféle MAVIC kerekeimnek megfelelõt), s jól lefékezek az Alpokból jövet. Nem vallási kérdés, ha annyival jobb az új (mitõl? egyszerû emelõ-elv mindkettõ), elfogadom a tapasztaltabbak tanácsát s elõbb-utóbb kicserélem újfajtára. Komolyan, érdemes? Mi lesz a különbség?
> spd?
A modernizált régire simán rámegy egy ilyen pedál (nekem amúgy Look van). Ám most kapaszkodj meg, klipsszel járok (a mindennapi gépen), mert így egy alkalmasan választott cipõ (ill. több) jó biciklizésre meg járásra is.
Az acélváz számomra azért jobb a mindennapokra, mert tartós, robusztus, kiszámítható. Ez nem tanács, mert mégis elég sokan járnak aluminium meg karbon vázzal, biztos van rá okuk. Valószínûleg föl kell nõnöm egy karbon vázhoz; ha odajutok, jelentem.
#860
Írta 2009. június 25. - 00:58

néha nem is értem, mi egy modern bicikli elõnye
suly peldaul? az enyem 8.5 kilo ugy hogy egyaltalan nem volt szempont az alkatreszvalogatasnal hogy mi hany gramm. tied mennyi?
mi a pozicionalt valtas elonye?
mi a jobb fekek elonye?
spd?
persze tudom a regiek tovabb birjak, de ezzel kb ki is fujt az elonyok szama.
RAUH-Welt
B E G R I F F