Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Retro - régi idõk bicaja

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
2520 hozzászólás a témában

#841
rash.

rash.

    újonc

  • fórumtag
  • 5 hozzászólás
picit OFF, de nem tudja valaki hogy kb mikor gyártották a Csepel Apollókat?
alig találtam használható infót neten, és épp egy ilyet újítgatok fel

#842
pirosbicikli

pirosbicikli

    vendég

  • fórumtag
  • 13 hozzászólás
retro?

#843
Röfike

Röfike

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.950 hozzászólás
Talán innen indult minden görbekormányos monti.


#844
Zoomstag

Zoomstag

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.046 hozzászólás
az egyik képen elég érdekes az országúti kormány, az mtb és a terep így együtt...:)

Izomtéridõninja-geológus!


#845
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
a Yeti C-26rol bovebben

http://www.yeti-c26.net/bikes.html

ha valakit erdekel. kult
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#846
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
létzik átalakító igen...

#847
Adammer

Adammer

    vendég

  • fórumtag
  • 16 hozzászólás
Hali!
Nekem egy elég régi schwinn predator phantom ex BMX-em van. Ennek az elsõvilla-kormánystucni része még iylen "diós" megoldással készült, tehát nem a villanyakra megy rá a stucni, hanem a vázban találkoznak. Az lenne a kérdésem, hogy ezt át lehet e alakítani, úgy hogy hosszú nyakú villa és arra a manapság szokásos stucni?

#848
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.954 hozzászólás
Szerintem ez nem egy Hooger Booger? Nem láttam még ilyen mtb-t csak a márkát ismerem, más HB nem jut eszembe., Nem hinném, hogy a versenyzõ a monogrammját oda teszi a homlokcsõre.

#849
mof

mof

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.297 hozzászólás
sziasztok!
nagyjából 10éve fater vett egy használt montit gyõr környékérõl, állítólag valaha egy versenyzõ alatt szolgált. manapság meg öcsém használja boltbajárósnak.. én viszont meg szeretném menteni, rendberakni, és a segítségetek kérni egyrészt a kor, másrészt pedig a típus/gyártmány meghatározásában.

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

elnézést a képek minõségéért..
a gépen deore dx váltószett, slr fékek, lx agyak és talán szintén dx hajtómû van ami 48-38-xx fogszámú biospace lánckereket tart. a kiegészítõk(markolat, kormány, stucni, nyeregcsõ, pedál) a tioga termékei.
a váz pedig a kis matrica szerint 7000-es(?) aluból készült, és ha jól sikerült olvasnom akkor a yamakuni szót írták még oda. gugli nemsokat mond róla.
a homlokcsövön a hb talán a versenyzõ illetõ monogramja lehet.

nos, várom a tippeket:)

#850
juby

juby

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 540 hozzászólás
köszi sala végül is ha minden kötél szakad ilyen lessz de retro bicora inkáb müanyag passzol
:D ...Nem,nem tündérke a kívánság,az kívánság. Térdelj csak le szépen!:D

#851
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc
szövetbõl nem jó?

http://ligfietsshop....&category_id=18

bár 2 hete megrendeltem méd semmi hir....

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#852
juby

juby

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 540 hozzászólás

ha használatban van napok, hetek kérdése és szép lassan átmegy koszos szürkébe, majd feketébe.
havernak van a cyclocross gépén (gyári) és amilyen jól nézett ki a boltból kitolva annyira ocsmány most elkoszolódva.


a bandázst bevizezed majd ultradermmel jól át kell dörzsölni lemosni és máris oly szép mint uj korában nna jo a fehéret gyakjrabban kell tisztitani de nagyon mutatos.Más van valakinek tippje hol szerezhetnék telikeréákhez müanyag tárcsát egyáltalán igy nevezik:D
:D ...Nem,nem tündérke a kívánság,az kívánság. Térdelj csak le szépen!:D

#853
pirosbicikli

pirosbicikli

    vendég

  • fórumtag
  • 13 hozzászólás

Szerintem a mostani stucni nem azért nem néz jól ki, mert ahead-es, hanem azért, mert rövid. Egyébként, szerintem kár volna visszatérni a régi, pipás stucnihoz. Lehet, hogy ez a felállás nehezebb, de legalább nem hajladozik.


Nem nehezebb. Könnyebb. 210 gramm össz-vissz.

#854
pirosbicikli

pirosbicikli

    vendég

  • fórumtag
  • 13 hozzászólás

A menetes villa+hagyományos stucni nehezebb megoldás, mint az ahead-es, de ha mindezt egy ahead átalakítóval oldod meg, akkor nehezebb rendszert kapsz (fejcsapágy, átalakító, stucni) mintha maradt volna minden a régiben, ráadásul megint nem kell feltétlenül drágának lennie. És az ahead nem illik a géped formavilágába szerintem...

Itt vagy itt érdeklõdj fekete pipa stucni felõl, szívesen segítenek.



Na, várjunk csak! A gépemen nincs A-heades megoldás. Egy normál kormányszár van beszorítva a villanyakba és arra van rászorítva egy mattfekete pazzaz kormánytartó "stucnibilincs". Az egésznek a súlya 210 gramm!!!!!!! Egy régi hagyományos pipastucni van ilyen könnyû? Szerintem nemigen.
Egyébként voltam matuznál az ügyben, de nem találtam olyan stucnit, ami megfelelt volna. Vagy nagyon nehezek voltak és kopott fémszínûek, vagy nagyon csúnyán kopott fényes fekete színûek.

#855
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.032 hozzászólás
  • LocationKelenföld

Szerintem a mostani stucni nem azért nem néz jól ki, mert ahead-es, hanem azért, mert rövid. Egyébként, szerintem kár volna visszatérni a régi, pipás stucnihoz. Lehet, hogy ez a felállás nehezebb, de legalább nem hajladozik.


Nem kötözködésbõl, de egy majdnem koppanásig leengedett (csak hogy lehesen még a kormánycsapágyat állítani) hagyományos, diós stucni nem hinném, hogy érzezhetõen rugalmasabb, mint az átalakítós megoldás. Ha jóféle.
Sokáig használtam én is ilyen átalakítót- 1" menetesrõl 1,1/8" aheadre, mindig recsegett, pláne ha megázott kissé.
A sima egycsavarosak is recseghetnek, persze, de ott egy mozdulat kihúzni és "elhárítani a bajt", nem úgy, mint az átalakítósnál.

#856
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
Szerintem a mostani stucni nem azért nem néz jól ki, mert ahead-es, hanem azért, mert rövid. Egyébként, szerintem kár volna visszatérni a régi, pipás stucnihoz. Lehet, hogy ez a felállás nehezebb, de legalább nem hajladozik.

#857
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás
Nem vitatom hogy mûködik.
A nyeregcsõ+bilincs nem tart olyan fixen, mivel a bilincs többnyire egy lemezbõl hajtott izé, aminek a pálcát tartó része elkezd szép lassan kitágulni.

Egy ilyet tennék bele, 2-3e ft körül lehet kapni bárhol (természetesen feketében :)):
Feltöltött kép

A menetes villa+hagyományos stucni nehezebb megoldás, mint az ahead-es, de ha mindezt egy ahead átalakítóval oldod meg, akkor nehezebb rendszert kapsz (fejcsapágy, átalakító, stucni) mintha maradt volna minden a régiben, ráadásul megint nem kell feltétlenül drágának lennie. És az ahead nem illik a géped formavilágába szerintem...

Itt vagy itt érdeklõdj fekete pipa stucni felõl, szívesen segítenek.



#858
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás

A fehér bandázson is gondolkodtam, nem merek belevágni... :)


ha használatban van napok, hetek kérdése és szép lassan átmegy koszos szürkébe, majd feketébe.
havernak van a cyclocross gépén (gyári) és amilyen jól nézett ki a boltból kitolva annyira ocsmány most elkoszolódva.

#859
pirosbicikli

pirosbicikli

    vendég

  • fórumtag
  • 13 hozzászólás

Nem rossz :)
Ha szabad megjegyeznem:
nyeregcsõ csere (valamire, ami nem külön csõ+bilincs)
kormányszár csere: hagyományos pipa stucnira (gondolom most átalakító van benne)


Ha szabad kérdeznem, mi a baj a csõ+bilincs megoldással?
A hagyományos pipa stucni miért jobb, mint ez? (Egyébként ez most került fel rá. Könnyebb és modernebb megoldás, mint ami elõtte volt. Bár az mindenképpen gagyi volt, valami fura egyedi megoldás...)
Viszont pipa stucnit nem találtam matt fekete színben, csak fém színû volt. Így lett ez a könnyû Pazzoz. Tényleg! Mi a baj vele?

#860
pirosbicikli

pirosbicikli

    vendég

  • fórumtag
  • 13 hozzászólás

Nem tudom honnan vettem, hogy fehér. ? Biztos máshol járt az agyam. Még azt a dinamótartót kellene róla valahogy leapplikálni. Ehhez a vázhoz tényleg megy az újabb kerékszett is. Szerintem passzolnának rá a krómozott kiegészítõk, úgy mint kormány stucni, nyeregcsõ meg fehér bandázs és egy fehér nyereg.

http://piacter.bikem...=229382&cat=all kár hogy el van kopva ennek a nyeregnek az oldala.


A dinamótartó amputálásán gondolkodtam, de aztán (segítséggel) arra jutottam, hogy az a korhû váz korhû része. Olyan ez, mintha a bogár wv kerek lámpáját szögletesítenénk, hogy modernebbnek tûnjön... Egyébként flexel 5 perces mûvelet lenne...

A krómozásról annyit, hogy ezen a gépen eredetileg minden fémszínû volt, én mattfeketésítettem így ki. fekete-piros alapszínt gondoltam ki, amit megbolondít némi fehér. A fehér bandázson is gondolkodtam, nem merek belevágni... :)