Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Retro - régi idõk bicaja

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
2504 hozzászólás a témában

#841
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás
Nem vitatom hogy mûködik.
A nyeregcsõ+bilincs nem tart olyan fixen, mivel a bilincs többnyire egy lemezbõl hajtott izé, aminek a pálcát tartó része elkezd szép lassan kitágulni.

Egy ilyet tennék bele, 2-3e ft körül lehet kapni bárhol (természetesen feketében :)):
Feltöltött kép

A menetes villa+hagyományos stucni nehezebb megoldás, mint az ahead-es, de ha mindezt egy ahead átalakítóval oldod meg, akkor nehezebb rendszert kapsz (fejcsapágy, átalakító, stucni) mintha maradt volna minden a régiben, ráadásul megint nem kell feltétlenül drágának lennie. És az ahead nem illik a géped formavilágába szerintem...

Itt vagy itt érdeklõdj fekete pipa stucni felõl, szívesen segítenek.



#842
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás

A fehér bandázson is gondolkodtam, nem merek belevágni... :)


ha használatban van napok, hetek kérdése és szép lassan átmegy koszos szürkébe, majd feketébe.
havernak van a cyclocross gépén (gyári) és amilyen jól nézett ki a boltból kitolva annyira ocsmány most elkoszolódva.

#843
pirosbicikli

pirosbicikli

    vendég

  • fórumtag
  • 13 hozzászólás

Nem rossz :)
Ha szabad megjegyeznem:
nyeregcsõ csere (valamire, ami nem külön csõ+bilincs)
kormányszár csere: hagyományos pipa stucnira (gondolom most átalakító van benne)


Ha szabad kérdeznem, mi a baj a csõ+bilincs megoldással?
A hagyományos pipa stucni miért jobb, mint ez? (Egyébként ez most került fel rá. Könnyebb és modernebb megoldás, mint ami elõtte volt. Bár az mindenképpen gagyi volt, valami fura egyedi megoldás...)
Viszont pipa stucnit nem találtam matt fekete színben, csak fém színû volt. Így lett ez a könnyû Pazzoz. Tényleg! Mi a baj vele?

#844
pirosbicikli

pirosbicikli

    vendég

  • fórumtag
  • 13 hozzászólás

Nem tudom honnan vettem, hogy fehér. ? Biztos máshol járt az agyam. Még azt a dinamótartót kellene róla valahogy leapplikálni. Ehhez a vázhoz tényleg megy az újabb kerékszett is. Szerintem passzolnának rá a krómozott kiegészítõk, úgy mint kormány stucni, nyeregcsõ meg fehér bandázs és egy fehér nyereg.

http://piacter.bikem...=229382&cat=all kár hogy el van kopva ennek a nyeregnek az oldala.


A dinamótartó amputálásán gondolkodtam, de aztán (segítséggel) arra jutottam, hogy az a korhû váz korhû része. Olyan ez, mintha a bogár wv kerek lámpáját szögletesítenénk, hogy modernebbnek tûnjön... Egyébként flexel 5 perces mûvelet lenne...

A krómozásról annyit, hogy ezen a gépen eredetileg minden fémszínû volt, én mattfeketésítettem így ki. fekete-piros alapszínt gondoltam ki, amit megbolondít némi fehér. A fehér bandázson is gondolkodtam, nem merek belevágni... :)

#845
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.954 hozzászólás
Nem tudom honnan vettem, hogy fehér. ? Biztos máshol járt az agyam. Még azt a dinamótartót kellene róla valahogy leapplikálni. Ehhez a vázhoz tényleg megy az újabb kerékszett is. Szerintem passzolnának rá a krómozott kiegészítõk, úgy mint kormány stucni, nyeregcsõ meg fehér bandázs és egy fehér nyereg.

http://piacter.bikem...=229382&cat=all kár hogy el van kopva ennek a nyeregnek az oldala.

#846
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás
Nem rossz :)
Ha szabad megjegyeznem:
nyeregcsõ csere (valamire, ami nem külön csõ+bilincs)
kormányszár csere: hagyományos pipa stucnira (gondolom most átalakító van benne)



#847
pirosbicikli

pirosbicikli

    vendég

  • fórumtag
  • 13 hozzászólás
Köszönöm a téma gondos körüljárását Tõletek!

Legjobban Gren_Tamas érvelésének, tanácsainak és bíztatásának tudok örülni (érthetõ okból, hisz szerinte is illik a modern kerék a régi vázhoz) :D.

A kerékszettet megrendeltem. Szerintem menni fog a dolog. Campáról lemondtam, marad a shimano. A hajtómûvem Dura Ace 1991-bõl. Nagy baj nem lehet, ha a lánckeréksor és a lánc is Shimano.


Abban reménykedek, hogy nem lesz szükség váltót cserélni, azért, mert új lánckeréksor jön és megmondom õszintén fékváltókarra sem szívesen váltanék most, fõleg, hogy ahogy elnézem egy shimano fékváltókar nincs 400 gramm alatt, ami majdnem fél kiló, szemben a mostani vázra bilincselt kb. 2x 5 grammos eredeti simplex váltókarokról... (Én ugyanis gondos odafigyeléssel és válogatással eddig kb. 4 kg-ot csökkentettem a gép súlyát, ami nem mindegy. Ha tovább nem is nagyon csökkenhet (max az új kerékszettel és lánckeréksorral jó fél kilót), de legalább növelni nem szeretném...

Kispage! Itt egy kép a bringa mai állapotáról. (Szerintem igenis menne hozzá a Novatec kerékszett, ahogy a mostani Trinity is megy hozzá).
Feltöltött kép
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Mint láthatod, a piros bicikli az piros színû... ;)

#848
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás
Az, hogy ki melyik vázanyaggal tud könnyebben azonosulni, szvsz csak habitus kérdése.
Engem nem foglalkoztat a versenyzés, nem szeretem, ha egy biciklibõl "vadászrepülõt" csinálnak, és abszolút nem tud felizgatni egy karbon váz...

Egyet értek a fékes érveléssel. amikor lett országútim (haver kukázta össze a klubban, azóta teljesen fel lett újítva, fixiként teljesít) legyintettem az 1forgáspontos Exage fékre, hogy majd úgyis cserélni kell - 1988-as. Egyenes kormánnyal, kanti fékkarral simán emelgettem vele a hátsó kereket.
Mentem pár évvel ezelõtti Recorddal szerelt géppel, nem éreztem azt a technikai fölényt, amit feltételeztem egy 15 évvel újabb alkatrészrõl.

A súly nem minden, a gramm-mánia szvsz értelmetlen úrihóbort, pont azoknak nincs rá semmi szükségük, akik a legelvakultabban csinálják. Megértem abban a vonatkozásban, hogy hobby és nem kell értelmesnek lennie.
Szvsz a súly számít legkevésbé azt illetõen, hogy mennyire érzed jól magad a nyeregben. (nem kampányolok a tankok mellett, de egy jó minõségû bringa is lehet relatíve nehéz).



#849
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.954 hozzászólás
Ha az ember mindenes öszvérként használja a bringát, pl ahogy te is írod edzés, túra, ásványvízcipelés, városba akkor tényleg jobb lehet egy acélváz. De azért egy szép karbonvázra esztétikusan megépített bringánál nincs jobb. Amikor minden a teljesítményre van kihegyezve, semmi fölösleges dolog nincs rajta még az edzések is könnyebben mennek. vagy csak úgy érzem. :D

#850
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 hozzászólás

suly peldaul? az enyem 8.5 kilo ugy hogy egyaltalan nem volt szempont az alkatreszvalogatasnal hogy mi hany gramm. tied mennyi?

mi a pozicionalt valtas elonye?
mi a jobb fekek elonye?
spd?

persze tudom a regiek tovabb birjak, de ezzel kb ki is fujt az elonyok szama.


Súly: igen, igazad van, az enyém vagy 14 kg, pirulok és verejtékezek. Viszont mindennapi gépként, azaz hogy gyakran ezen hordom a ruhám, törülközõm stb. (télen-nyáron a munkanapokon), meg NÉHA a csomagtartón a 6 palackos ásványvizet (6 v. 9 liter), nem zavar annyira. Van Super Vitus csöves régi gépem is, az 9 kg. Hinault mondta, hogy a versenygépe (régi acélötvözet) könnyebb volt kb 1 (?) kg-val, mint a mostani karbon gépe, amivel amatõr versenyeken megy.

> mi a pozicionalt valtas elonye?

Bocs, az enyémen is az van, mármint amirõl beszéltem, hisz épp ez a téma, a régi modernizálása. Igen, ez nagy elõny, bár országúti gépen az alsócsöves váltás számomra elfogadható (amennyiben van olyan gépem is, használom is). Egyetértek, hogy SOKKAL kényelmesebb (s így biztonságosabb is) a fekváltókar. Épp azt mondtam, hogy egy _modernizált_ régi gép az igazi :-).

> Mi a jobb fekek elonye?

Ebben lehet, hogy nem vagyok megfelelõen felvilágosítva, de a régi MAFAC fékjeimhez modern fékpofát vettem (A különféle MAVIC kerekeimnek megfelelõt), s jól lefékezek az Alpokból jövet. Nem vallási kérdés, ha annyival jobb az új (mitõl? egyszerû emelõ-elv mindkettõ), elfogadom a tapasztaltabbak tanácsát s elõbb-utóbb kicserélem újfajtára. Komolyan, érdemes? Mi lesz a különbség?

> spd?

A modernizált régire simán rámegy egy ilyen pedál (nekem amúgy Look van). Ám most kapaszkodj meg, klipsszel járok (a mindennapi gépen), mert így egy alkalmasan választott cipõ (ill. több) jó biciklizésre meg járásra is.

Az acélváz számomra azért jobb a mindennapokra, mert tartós, robusztus, kiszámítható. Ez nem tanács, mert mégis elég sokan járnak aluminium meg karbon vázzal, biztos van rá okuk. Valószínûleg föl kell nõnöm egy karbon vázhoz; ha odajutok, jelentem.

#851
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás

néha nem is értem, mi egy modern bicikli elõnye


suly peldaul? az enyem 8.5 kilo ugy hogy egyaltalan nem volt szempont az alkatreszvalogatasnal hogy mi hany gramm. tied mennyi?

mi a pozicionalt valtas elonye?
mi a jobb fekek elonye?
spd?

persze tudom a regiek tovabb birjak, de ezzel kb ki is fujt az elonyok szama.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#852
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 hozzászólás

... Semmihez sem ragaszkodom belõle csak a vázhoz.

1. Egy 80-as évekbõl származó alpina acél vázra rá tudok rakni egy modern kerékszettet?
Mondjuk egy ilyet: Novatec JetFly?

http://images.google...eOcvq_AazzpmqCQ

2. Ez Shimano kompatibilis 10-es és 9 -es lánckeréksor megy rá és tudom, ehhez le kell cserélnem a láncot is vékonyabbra (most 6-os lánckeréksorhoz való lánc van rajta), de a régi (nem poziziós) Simplex váltóm maradhat? Kompatibilis lesz? Vagy a váltót is le kell cserélni?

3. Ha váltót is cserélnem kell, akkor kompatibilis lehet egy campa fékváltókar ehhez a Shimano lánckeréksorhoz? (A hajtómû is shimano)
...
Aki tud, segítsen nekem tanácsokkal! Köszönöm
Pirosbicikli


1-re: simán igen, pontosabban göröngyösen. Azaz lehet, de dolgozni kell érte. A régi 5-ös lánckeréksorok villatávolsága 120mm, a 6-7-eseké 126mm, azon felül (8, 9 10, 11 :-) ) 130mm. Nem szabad beleerõltetni, tágítani kell. Acélvázat lehet házilag alakítani: néhai Sheldon Brown tanácsairól e fórumon hallottam elõször, sokat olvastam ezeket, s fényesen beváltak. Saját vázaimat eszerint is többször is alakítottam, a mindennapos Peugeot-t elõször 120-ról 126-ra, majd 130-ra; sikerrel.
1.1. Villaköz tágítás emelõelven (pl. elég nagy furkó segítségével)
1.2. Középpontosság zsineges ellenõrzése és 1.1 ismétlése, amíg nem lesz jó;
1.3. Villasaruk párhuzamosságának beállítása. Ezt házilag kissé nehezebb, lehet $80 körül Park Tools szerszámot kapni hozzá, vagy egy jobb mûhelyben az egészet elvégeztetni. Ez fontos! Amíg nem csináltam, nyikorgott az új, 105-ös agyú, MAVIC felnis kerék. Részletesebben, ábrákkal is ld. pl.
http://www.sheldonbr...me-spacing.html
1.4 Azért mondom ilyen magabiztosan, mert már csináltam (többször is) és jól mûködik, pl. a 70-es évekbeli Peugeot vázon modern kerekek s hajtás (hmm, Shimano 8-as 105-ös csak valaha volt modern, de mégis ugye fékváltókaros, a kerekek meg újak).

2-re: A Simplex váltó nem rossz, de nem egy nagy váltó; ha Huret lenne, akkor tanakodhatnál a megtartásán, de egyszerûbb cserélni. Esetleg kopott is, azaz lötyög, bár nekem több biciklimen is mûködik még Simplex váltó (jól). Pl. Egy Shimano Tiagra nekem vagy két éve jól szolgál a fenti Peugeot-n, s nem is túl drága. Cserélném. Meg is tarthatod, ha jól vált. A Shimano rugók tapasztalatomban kissé gyengék (pl. Campagnolo-hoz képest, olyannal ellátott biciklim is van), viszont finoman, pontosan váltanak.

3-ra: Az okos és takarékos angolok (is) rájöttek, hogy a Campa fékváltókarok feleannyiba kerülnek, ráadásul sokkal jobbak, mint a hasonló Shimano-k, míg egyebekben gyakran a Shimano vezet. Emellett a Campagnolo-kat javítani is lehet és pótalkatrészekkel újítani, amirõl a Shimano nem hallott. Így minden vészmadárkodás ellenére próbálgatták az öszvérgyártást, és persze nem minden mindennel, de pár dolog mûködött. Tapasztalataikról ld.:
Hátsó váltás: http://www.ctc.org.u...aspx?TabID=3946
Elsõ váltás:http://www.ctc.org.u...aspx?TabID=4068
Emellett nekem a ,,tiszta Shimano'' átalakítás is elég volt, s elégedett is vagyok vele. A 105-õst jónak tartják; a Tiagra készlet sem rossz. A Dura Ace tanácsok is jók, de az drága és ritka.

Az eredmény megéri: néha nem is értem, mi egy modern bicikli elõnye (azaz ha túlestünk a régi modernizálásán), az enyém (a fenti mindennapi Peugeot) ugyanis kb. 40 éves és 60-al is mentem vele. Naponta 35-40-el pörgetem síkon, 50-el gurulok a lejtõn, a csomagtartón 6 kg-s hátizsák, az esõben véd a sárhányó (eleve volt, és van is helye), az õszi-téli estéken meg a svájci Lightspin generátor (sajnos már nem gyártják) 60 km/h sebességig szabályzott feszültséget ad a lámpáknak. http://www.pdeleuw.d...ightspin-e.html

#853
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
imadom azt a 600-as szettet. azota sem csinaltak annal szebbet. meg a zart valtokanalas 98koruli 105sc-t is. :love:
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#854
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.954 hozzászólás
nyilván nem a matuznál kell ilyesmit venni. ja a 600as is szép, meg a pezsgõ 105ös is. bikemag apróban, vagy vaterán össze lehet lomolni egy szettet jó áron. Az én szettem 35bõl hoztam ki, igaz nem fékváltókaros és a hajtómû trikolor 600as.

#855
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
egy 96koruli DA szett ha hasznalhato allapotban van akkor kb annyira horror aron van mint egy uj. [matuz es tarsai - ami retro az ertekes ergo adjuk jo dragan] ha meg nincs hasznalhato allapotban akkor nincs ertelme megvenni

en full shimano szettet vennek, abbol meg lehet kapni 8-9sebesseges rendszerhez barmit, ugyanez camparol nem mondhato el. 8as hasznalt sora fvkar pl tok olcso de sokkal hasznalhatobb mint egy DA alsocsoves valtokar. persze nem KULT, de mukodik

regi 105SC, ultegra, 600 cuccok talan nem is olyan ritkak mint a dura ace
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#856
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.954 hozzászólás
Visszaolvasva a hozzászólásom, tényleg úgy tûnhet, hogy a retro mellett kampányoltam. Természetesen én sem akartam emellett kikötni, olyasmit akartam írni mint retizotyo, hogy lehet modernebb alkatrészeket is szépen összeválogatni egy régi vázra. Az elõzõ hozzászólásból kimaradt, hogy egy 2×8as Dura Ace szettet javasoltam a vázra. Ez tartalmaz nagyon szép megoldásokat és a fékváltókaros érzést is, elérhetõ áron.

Viszont inkább vennék rá egy 96-7-8 körüli Dura Ace szettet mint egy mai 105öst. Piros- Linkelj be egy képet a vázról, kíváncsi lennék rá. Szép gyöngyházfehéres sárgásnak képzelem.

#857
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
nekem volt dura ace és campa record egyazon kerékpáron :)

Amúgy ha a használati érték a fontos, akkor nyugodtan lehet keverni a dolgokat. Persze ízlésesebb a korabeli motyó, de ha a a cél az hogy, legyen egy jó acélvázas bringa viszonylag olcsón, akkor nem szabad elgyengülnöd :)

Én is keverem a régi és az új alkatrészeket, ott ahol ez célszerû, vagy amikor nem lehet szép állapotú korabeli darabot kifogni az apróból.

#858
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás
Vannak szép ún. rebuilt gépek: oldschool váz+villa kap modern szettet.
Itt azonban komolyan át kell gondolni minden alkatrészt, meg kell tervezni, hogy mit/mivel/hogyan, nem csak megvenni ami szembe jön, mert sokkal csúnyábban mutatnak a rendszertelenül összepakolt alkatrészek egy szép acélvázon, mint egy modern bringán.
Céltudatosan kell építkezni és légy felkészülve, hogy sok egyedi megoldást kell majd menet közben kitalálni.

Ha ennyire nem akarsz belemélyedni, de magas színvonalú alkatrészeket szeretnél viszontlátni a bringádon, szerintem vegyél egy jó állapotú 600/ultegra/dura ace szettes gépet, tedd rendbe és építsd rá az alkatrészeket bringára.

Ez a legolcsóbb módja egy "új kerékpárnak", ha ragaszkodsz a vázhoz.
Én semmiképp nem keverném a campát a sh-val, még ha elvileg kompatibilis alkatrészekrõl van is szó, szerintem nem illik :).



#859
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
Félreértés ne essék, én is nagyon szeretem a régi dolgokat, van nekem is elég sok minden, de azért nézzük meg a másik oldalt is. Ha nem olyan fontos, hogy komplett retro bringa legyen, miért ne lehetne egy új kereket betenni egy régi vázba. És oké, hogy Dura Ace, de egy mai, akár a legalacsonyabb kategóriájú Shimano alkatrész jobb, mint az özönvíz elõtti Dura Ace.

#860
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.954 hozzászólás
Döntsd el, hogy milyen stílusú kerékpárt szeretnél. Rengeteg buktatót rejt magában az építés, a modern alkatrészek egyrészt nem fognak rápasszolni a vázra( elsõváltó konzolos vagy bilincses, középcsapágy szabvány stb stb) mûszakilag, sem esztétikailag sem (pl ezt a novatec kereket el nem tudnám képzelni egy régi acélvázon) Ha ragaszkodsz az acélvázhoz és olyan régi, én a helyedben egy 2×es régi Dura Ace szettet próbálnék ráépíteni. Ehhez lehet találni megfelelõ agyszettet is kis szerencsével, egy szép felnibe befûzve, akár még fékváltókarosra is megépítheted, nagyont nem hibázhatsz vele. A régi Dura Ace amellett, hogy nem olyan horror árú mint a Campa, azért értéktartó és egyre értékesebb lesz.

Vagy ha igazi csemegét szeretnél ezt válaszd:

Feltöltött kép