Jelentkezz be Regisztrálj
Retro - régi idõk bicaja
#841
Posted 2009. June 26. - 08:37
A nyeregcsõ+bilincs nem tart olyan fixen, mivel a bilincs többnyire egy lemezbõl hajtott izé, aminek a pálcát tartó része elkezd szép lassan kitágulni.
Egy ilyet tennék bele, 2-3e ft körül lehet kapni bárhol (természetesen feketében ):
A menetes villa+hagyományos stucni nehezebb megoldás, mint az ahead-es, de ha mindezt egy ahead átalakítóval oldod meg, akkor nehezebb rendszert kapsz (fejcsapágy, átalakító, stucni) mintha maradt volna minden a régiben, ráadásul megint nem kell feltétlenül drágának lennie. És az ahead nem illik a géped formavilágába szerintem...
Itt vagy itt érdeklõdj fekete pipa stucni felõl, szívesen segítenek.
#842
Posted 2009. June 25. - 22:26
A fehér bandázson is gondolkodtam, nem merek belevágni...
ha használatban van napok, hetek kérdése és szép lassan átmegy koszos szürkébe, majd feketébe.
havernak van a cyclocross gépén (gyári) és amilyen jól nézett ki a boltból kitolva annyira ocsmány most elkoszolódva.
#843
Posted 2009. June 25. - 22:23
Nem rossz
Ha szabad megjegyeznem:
nyeregcsõ csere (valamire, ami nem külön csõ+bilincs)
kormányszár csere: hagyományos pipa stucnira (gondolom most átalakító van benne)
Ha szabad kérdeznem, mi a baj a csõ+bilincs megoldással?
A hagyományos pipa stucni miért jobb, mint ez? (Egyébként ez most került fel rá. Könnyebb és modernebb megoldás, mint ami elõtte volt. Bár az mindenképpen gagyi volt, valami fura egyedi megoldás...)
Viszont pipa stucnit nem találtam matt fekete színben, csak fém színû volt. Így lett ez a könnyû Pazzoz. Tényleg! Mi a baj vele?
#844
Posted 2009. June 25. - 22:16
Nem tudom honnan vettem, hogy fehér. ? Biztos máshol járt az agyam. Még azt a dinamótartót kellene róla valahogy leapplikálni. Ehhez a vázhoz tényleg megy az újabb kerékszett is. Szerintem passzolnának rá a krómozott kiegészítõk, úgy mint kormány stucni, nyeregcsõ meg fehér bandázs és egy fehér nyereg.
http://piacter.bikem...=229382&cat=all kár hogy el van kopva ennek a nyeregnek az oldala.
A dinamótartó amputálásán gondolkodtam, de aztán (segítséggel) arra jutottam, hogy az a korhû váz korhû része. Olyan ez, mintha a bogár wv kerek lámpáját szögletesítenénk, hogy modernebbnek tûnjön... Egyébként flexel 5 perces mûvelet lenne...
A krómozásról annyit, hogy ezen a gépen eredetileg minden fémszínû volt, én mattfeketésítettem így ki. fekete-piros alapszínt gondoltam ki, amit megbolondít némi fehér. A fehér bandázson is gondolkodtam, nem merek belevágni...
#845
Posted 2009. June 25. - 13:31
http://piacter.bikem...=229382&cat=all kár hogy el van kopva ennek a nyeregnek az oldala.
#846
Posted 2009. June 25. - 13:20
Ha szabad megjegyeznem:
nyeregcsõ csere (valamire, ami nem külön csõ+bilincs)
kormányszár csere: hagyományos pipa stucnira (gondolom most átalakító van benne)
#847
Posted 2009. June 25. - 13:08
Legjobban Gren_Tamas érvelésének, tanácsainak és bíztatásának tudok örülni (érthetõ okból, hisz szerinte is illik a modern kerék a régi vázhoz) .
A kerékszettet megrendeltem. Szerintem menni fog a dolog. Campáról lemondtam, marad a shimano. A hajtómûvem Dura Ace 1991-bõl. Nagy baj nem lehet, ha a lánckeréksor és a lánc is Shimano.
Abban reménykedek, hogy nem lesz szükség váltót cserélni, azért, mert új lánckeréksor jön és megmondom õszintén fékváltókarra sem szívesen váltanék most, fõleg, hogy ahogy elnézem egy shimano fékváltókar nincs 400 gramm alatt, ami majdnem fél kiló, szemben a mostani vázra bilincselt kb. 2x 5 grammos eredeti simplex váltókarokról... (Én ugyanis gondos odafigyeléssel és válogatással eddig kb. 4 kg-ot csökkentettem a gép súlyát, ami nem mindegy. Ha tovább nem is nagyon csökkenhet (max az új kerékszettel és lánckeréksorral jó fél kilót), de legalább növelni nem szeretném...
Kispage! Itt egy kép a bringa mai állapotáról. (Szerintem igenis menne hozzá a Novatec kerékszett, ahogy a mostani Trinity is megy hozzá).
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Mint láthatod, a piros bicikli az piros színû...
#848
Posted 2009. June 25. - 09:37
Engem nem foglalkoztat a versenyzés, nem szeretem, ha egy biciklibõl "vadászrepülõt" csinálnak, és abszolút nem tud felizgatni egy karbon váz...
Egyet értek a fékes érveléssel. amikor lett országútim (haver kukázta össze a klubban, azóta teljesen fel lett újítva, fixiként teljesít) legyintettem az 1forgáspontos Exage fékre, hogy majd úgyis cserélni kell - 1988-as. Egyenes kormánnyal, kanti fékkarral simán emelgettem vele a hátsó kereket.
Mentem pár évvel ezelõtti Recorddal szerelt géppel, nem éreztem azt a technikai fölényt, amit feltételeztem egy 15 évvel újabb alkatrészrõl.
A súly nem minden, a gramm-mánia szvsz értelmetlen úrihóbort, pont azoknak nincs rá semmi szükségük, akik a legelvakultabban csinálják. Megértem abban a vonatkozásban, hogy hobby és nem kell értelmesnek lennie.
Szvsz a súly számít legkevésbé azt illetõen, hogy mennyire érzed jól magad a nyeregben. (nem kampányolok a tankok mellett, de egy jó minõségû bringa is lehet relatíve nehéz).
#849
Posted 2009. June 25. - 07:14
#850
Posted 2009. June 25. - 01:31
suly peldaul? az enyem 8.5 kilo ugy hogy egyaltalan nem volt szempont az alkatreszvalogatasnal hogy mi hany gramm. tied mennyi?
mi a pozicionalt valtas elonye?
mi a jobb fekek elonye?
spd?
persze tudom a regiek tovabb birjak, de ezzel kb ki is fujt az elonyok szama.
Súly: igen, igazad van, az enyém vagy 14 kg, pirulok és verejtékezek. Viszont mindennapi gépként, azaz hogy gyakran ezen hordom a ruhám, törülközõm stb. (télen-nyáron a munkanapokon), meg NÉHA a csomagtartón a 6 palackos ásványvizet (6 v. 9 liter), nem zavar annyira. Van Super Vitus csöves régi gépem is, az 9 kg. Hinault mondta, hogy a versenygépe (régi acélötvözet) könnyebb volt kb 1 (?) kg-val, mint a mostani karbon gépe, amivel amatõr versenyeken megy.
> mi a pozicionalt valtas elonye?
Bocs, az enyémen is az van, mármint amirõl beszéltem, hisz épp ez a téma, a régi modernizálása. Igen, ez nagy elõny, bár országúti gépen az alsócsöves váltás számomra elfogadható (amennyiben van olyan gépem is, használom is). Egyetértek, hogy SOKKAL kényelmesebb (s így biztonságosabb is) a fekváltókar. Épp azt mondtam, hogy egy _modernizált_ régi gép az igazi :-).
> Mi a jobb fekek elonye?
Ebben lehet, hogy nem vagyok megfelelõen felvilágosítva, de a régi MAFAC fékjeimhez modern fékpofát vettem (A különféle MAVIC kerekeimnek megfelelõt), s jól lefékezek az Alpokból jövet. Nem vallási kérdés, ha annyival jobb az új (mitõl? egyszerû emelõ-elv mindkettõ), elfogadom a tapasztaltabbak tanácsát s elõbb-utóbb kicserélem újfajtára. Komolyan, érdemes? Mi lesz a különbség?
> spd?
A modernizált régire simán rámegy egy ilyen pedál (nekem amúgy Look van). Ám most kapaszkodj meg, klipsszel járok (a mindennapi gépen), mert így egy alkalmasan választott cipõ (ill. több) jó biciklizésre meg járásra is.
Az acélváz számomra azért jobb a mindennapokra, mert tartós, robusztus, kiszámítható. Ez nem tanács, mert mégis elég sokan járnak aluminium meg karbon vázzal, biztos van rá okuk. Valószínûleg föl kell nõnöm egy karbon vázhoz; ha odajutok, jelentem.
#851
Posted 2009. June 25. - 00:58
néha nem is értem, mi egy modern bicikli elõnye
suly peldaul? az enyem 8.5 kilo ugy hogy egyaltalan nem volt szempont az alkatreszvalogatasnal hogy mi hany gramm. tied mennyi?
mi a pozicionalt valtas elonye?
mi a jobb fekek elonye?
spd?
persze tudom a regiek tovabb birjak, de ezzel kb ki is fujt az elonyok szama.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#852
Posted 2009. June 25. - 00:51
... Semmihez sem ragaszkodom belõle csak a vázhoz.
1. Egy 80-as évekbõl származó alpina acél vázra rá tudok rakni egy modern kerékszettet?
Mondjuk egy ilyet: Novatec JetFly?
http://images.google...eOcvq_AazzpmqCQ
2. Ez Shimano kompatibilis 10-es és 9 -es lánckeréksor megy rá és tudom, ehhez le kell cserélnem a láncot is vékonyabbra (most 6-os lánckeréksorhoz való lánc van rajta), de a régi (nem poziziós) Simplex váltóm maradhat? Kompatibilis lesz? Vagy a váltót is le kell cserélni?
3. Ha váltót is cserélnem kell, akkor kompatibilis lehet egy campa fékváltókar ehhez a Shimano lánckeréksorhoz? (A hajtómû is shimano)
...
Aki tud, segítsen nekem tanácsokkal! Köszönöm
Pirosbicikli
1-re: simán igen, pontosabban göröngyösen. Azaz lehet, de dolgozni kell érte. A régi 5-ös lánckeréksorok villatávolsága 120mm, a 6-7-eseké 126mm, azon felül (8, 9 10, 11 :-) ) 130mm. Nem szabad beleerõltetni, tágítani kell. Acélvázat lehet házilag alakítani: néhai Sheldon Brown tanácsairól e fórumon hallottam elõször, sokat olvastam ezeket, s fényesen beváltak. Saját vázaimat eszerint is többször is alakítottam, a mindennapos Peugeot-t elõször 120-ról 126-ra, majd 130-ra; sikerrel.
1.1. Villaköz tágítás emelõelven (pl. elég nagy furkó segítségével)
1.2. Középpontosság zsineges ellenõrzése és 1.1 ismétlése, amíg nem lesz jó;
1.3. Villasaruk párhuzamosságának beállítása. Ezt házilag kissé nehezebb, lehet $80 körül Park Tools szerszámot kapni hozzá, vagy egy jobb mûhelyben az egészet elvégeztetni. Ez fontos! Amíg nem csináltam, nyikorgott az új, 105-ös agyú, MAVIC felnis kerék. Részletesebben, ábrákkal is ld. pl.
http://www.sheldonbr...me-spacing.html
1.4 Azért mondom ilyen magabiztosan, mert már csináltam (többször is) és jól mûködik, pl. a 70-es évekbeli Peugeot vázon modern kerekek s hajtás (hmm, Shimano 8-as 105-ös csak valaha volt modern, de mégis ugye fékváltókaros, a kerekek meg újak).
2-re: A Simplex váltó nem rossz, de nem egy nagy váltó; ha Huret lenne, akkor tanakodhatnál a megtartásán, de egyszerûbb cserélni. Esetleg kopott is, azaz lötyög, bár nekem több biciklimen is mûködik még Simplex váltó (jól). Pl. Egy Shimano Tiagra nekem vagy két éve jól szolgál a fenti Peugeot-n, s nem is túl drága. Cserélném. Meg is tarthatod, ha jól vált. A Shimano rugók tapasztalatomban kissé gyengék (pl. Campagnolo-hoz képest, olyannal ellátott biciklim is van), viszont finoman, pontosan váltanak.
3-ra: Az okos és takarékos angolok (is) rájöttek, hogy a Campa fékváltókarok feleannyiba kerülnek, ráadásul sokkal jobbak, mint a hasonló Shimano-k, míg egyebekben gyakran a Shimano vezet. Emellett a Campagnolo-kat javítani is lehet és pótalkatrészekkel újítani, amirõl a Shimano nem hallott. Így minden vészmadárkodás ellenére próbálgatták az öszvérgyártást, és persze nem minden mindennel, de pár dolog mûködött. Tapasztalataikról ld.:
Hátsó váltás: http://www.ctc.org.u...aspx?TabID=3946
Elsõ váltás:http://www.ctc.org.u...aspx?TabID=4068
Emellett nekem a ,,tiszta Shimano'' átalakítás is elég volt, s elégedett is vagyok vele. A 105-õst jónak tartják; a Tiagra készlet sem rossz. A Dura Ace tanácsok is jók, de az drága és ritka.
Az eredmény megéri: néha nem is értem, mi egy modern bicikli elõnye (azaz ha túlestünk a régi modernizálásán), az enyém (a fenti mindennapi Peugeot) ugyanis kb. 40 éves és 60-al is mentem vele. Naponta 35-40-el pörgetem síkon, 50-el gurulok a lejtõn, a csomagtartón 6 kg-s hátizsák, az esõben véd a sárhányó (eleve volt, és van is helye), az õszi-téli estéken meg a svájci Lightspin generátor (sajnos már nem gyártják) 60 km/h sebességig szabályzott feszültséget ad a lámpáknak. http://www.pdeleuw.d...ightspin-e.html
#853
Posted 2009. June 24. - 23:49
RAUH-Welt
B E G R I F F
#854
Posted 2009. June 24. - 15:57
#855
Posted 2009. June 24. - 15:33
en full shimano szettet vennek, abbol meg lehet kapni 8-9sebesseges rendszerhez barmit, ugyanez camparol nem mondhato el. 8as hasznalt sora fvkar pl tok olcso de sokkal hasznalhatobb mint egy DA alsocsoves valtokar. persze nem KULT, de mukodik
regi 105SC, ultegra, 600 cuccok talan nem is olyan ritkak mint a dura ace
RAUH-Welt
B E G R I F F
#856
Posted 2009. June 24. - 14:27
Viszont inkább vennék rá egy 96-7-8 körüli Dura Ace szettet mint egy mai 105öst. Piros- Linkelj be egy képet a vázról, kíváncsi lennék rá. Szép gyöngyházfehéres sárgásnak képzelem.
#857
Posted 2009. June 24. - 14:25
Amúgy ha a használati érték a fontos, akkor nyugodtan lehet keverni a dolgokat. Persze ízlésesebb a korabeli motyó, de ha a a cél az hogy, legyen egy jó acélvázas bringa viszonylag olcsón, akkor nem szabad elgyengülnöd
Én is keverem a régi és az új alkatrészeket, ott ahol ez célszerû, vagy amikor nem lehet szép állapotú korabeli darabot kifogni az apróból.
#858
Posted 2009. June 24. - 11:21
Itt azonban komolyan át kell gondolni minden alkatrészt, meg kell tervezni, hogy mit/mivel/hogyan, nem csak megvenni ami szembe jön, mert sokkal csúnyábban mutatnak a rendszertelenül összepakolt alkatrészek egy szép acélvázon, mint egy modern bringán.
Céltudatosan kell építkezni és légy felkészülve, hogy sok egyedi megoldást kell majd menet közben kitalálni.
Ha ennyire nem akarsz belemélyedni, de magas színvonalú alkatrészeket szeretnél viszontlátni a bringádon, szerintem vegyél egy jó állapotú 600/ultegra/dura ace szettes gépet, tedd rendbe és építsd rá az alkatrészeket bringára.
Ez a legolcsóbb módja egy "új kerékpárnak", ha ragaszkodsz a vázhoz.
Én semmiképp nem keverném a campát a sh-val, még ha elvileg kompatibilis alkatrészekrõl van is szó, szerintem nem illik .
#859
Posted 2009. June 24. - 11:11
#860
Posted 2009. June 24. - 10:45
Vagy ha igazi csemegét szeretnél ezt válaszd: