Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)
Indította
Bikemag
, 2001. június 02. 03:26
#12601
Írta 2008. december 04. - 16:58

Stoki,
Gyárit szeretnék, építéshez se szerszámaim, se tapasztalatom, de leginkább idõm nincs.
Az Azub-okat is nézegettem a neten, de azt hiszem hozzám egy alacsonyabb gép állna közelebb (pl. Challenge Hurricane). Viszont mivel még semmilyen rekut nem próbáltam, egyelõre úgyis csak a levegõbe beszélek. Nem dolgozom túl messze az AMBringától (talán 10km), egyszer ha szép idõ lesz meg rá is érek, akkor kiugrom hozzájuk, aztán remélhetõleg okosabb leszek.
Gyárit szeretnék, építéshez se szerszámaim, se tapasztalatom, de leginkább idõm nincs.
Az Azub-okat is nézegettem a neten, de azt hiszem hozzám egy alacsonyabb gép állna közelebb (pl. Challenge Hurricane). Viszont mivel még semmilyen rekut nem próbáltam, egyelõre úgyis csak a levegõbe beszélek. Nem dolgozom túl messze az AMBringától (talán 10km), egyszer ha szép idõ lesz meg rá is érek, akkor kiugrom hozzájuk, aztán remélhetõleg okosabb leszek.
#12602
Írta 2008. december 04. - 15:13

#12603
Írta 2008. december 04. - 15:04

Kis reklámot csinálnék, Gyõrben a Peppe kerékpárnál is lehet kapni fekvõket, valami tajwani cucc, de minõségi kinézettel (hegezstések) és shimano felszereléssel. Próbáltam az egyiket nagyon bejön, de egyenlõre marad a házi készítésû gépsárkányom.
#12604
Írta 2008. december 04. - 15:02

#12605
Írta 2008. december 04. - 14:55

...na tessék valamikor napokig nincs levélváltás most meg...
...de legalább közel egyrõl beszélünk...csak Python professzor gyorsabb volt...

...de legalább közel egyrõl beszélünk...csak Python professzor gyorsabb volt...

#12606
Írta 2008. december 04. - 14:51

Nincs kedves ezt kicsit részletezni?
...ez azért van, mert a mellkas szétfeszül és nagyobb levegõt tudsz venni...
...próbáld ki...ülj egy székbe és tedd le kezed és vegyél levegõt, vagy ülj egy székbe emeld a mellkasod elé a kezed és vegyél levegõt...Több levegõ fog a tüdõbe férni az elsõ próbánál. Illetve valószínûleg tele tudod pumpálni ugyanannyi levegõvel, csak sokkal természetellenesebben megy ez a második próbánál, így az ember nem is vesz annyi levegõt.
...megjegyzendõ az is, hogy az alsókormányosnak nagyobb a légellenállása egy csöppet, ami nagyobb sebességnél számít, de túránál már nem sokat oszt...
...és télen is jól jön, mert a kézbe folyik a vér és nem ki belõle, amitõl az ember keze hamarabb kezd el fázni...
Lipi
...és gyári kétkerekût szeretnél így hirtelen...???
...mert ahogy körülírtad talán az azub-okat is érdemes megnézni, mert gyönyörûen vannak elkészítve...
...rám az azub mini alsó kormánnyal elég jó hatással volt, azt eléggé magára tudja az ember állítani, mert 3 helyen is van állítási lehetõség...Könnyen megszokható, elég jó rugóutakkal rendelkezik és szép modell és még strapásnak is mondható...Az agyváltó és a tárcsafék nekem a próbált modellen nem volt haverom, de lenne ötletem, hogy hogyan csinálnám másképp jobban, ha ebben gondolkodsz a - jõvõben esetleg - elmondom...

...az azub max. és hardcore strapa gép, de az colosoknak való, mert túl magasan van a hajtómûve...
...utánfutásban a hosszú tengelytávú rekuk verhetlenek álom velük,leszorított helyzetben országúton tekerni...

#12607
Írta 2008. december 04. - 14:48

Python,
Köszönöm a kimerítõ leírást, sokat segített! Érik az elhatározás...
Az úttörõ ahol tud, ott tud! Nevezz be Murlához (AM bringa) egy túrára, hogy belekostólj a dologba. Tudom hogy nem olcsó vétel egy reku, ezért próbálj meg piacképest venni vagy esetleg olyat amit beszámít a következõbe. (csinál ilyet?)
Ahhoz hogy tudd mi lesz az irány, le kell tekerned pár ezret. A következõ gépnél már könnyebb a döntés. (Nekem speciel a low racer...)
Szóval egy kellemes pénztárcakímélõ, kezdõ gép. Kezdõk mindig lesznek!
Sajnos nálunk még csekély számú a használtpiaci.
Jutt eszembe keresd meg a Zétát, õ benne szerintem már érik egy komolyabb túra-verzió gondolata (csak hát az anyegin) hátha megválna sporttársi áron a régitõl...
#12608
Írta 2008. december 04. - 14:29

Hátmánhogynevóna! Ülsz? Dõlj hátra! Kezek a törzs mellett, mély levegõ! Most a melkas elõtt a kéz és beszív! Van külömbség? Van külömbség! Alapvetõen az érezhetõen nagy eltérés a hagyományos és a fekvõ között van. Itt már csak hajszálnyi.
#12609
Írta 2008. december 04. - 14:20

Nincs kedves ezt kicsit részletezni?Egyébbként az alsónál jobb a tüdõkapacitás.
#12610
Írta 2008. december 04. - 14:15

#12611
Írta 2008. december 04. - 13:27

Regisztrált exhibicionista vagyok! Lehetõségek: Lipi vagy Lipi No.1Üdv a fedélzeten!
ps.: Lipi 157 még lehettél volna..
Azért kösssssszi!
#12612
Írta 2008. december 04. - 13:24

Tetszik neki!
Bõvebben: Nagyon tetszik neki!
Még bõvebben:
A dolog úgy kezdõdött (kb. 5-6 éve), hogy az egyik barátom aki (triatlonos múlttal rendelkezett) igyekezett rávenni a közútira. Én motocrossban és enduróban nyomultam, ezért a közös nevezõ a monti lett.
Egyszer egy kb. 100 kilis hegyi menet után lezsibbadtam (szószerint) akkor derült ki, hogy porckorong-sérvem (népiesen: gerinc-sérv) van. Erre alapvetõen ajánlják a kerót, csak az általánostól eltérõen nekem akkor csípi össze a csigolya a gyulladt porc területett mikor elõre dõlök, így a hagyományos bringa kizárva. Az elsõ rekumat talán 2006 öszén vettem. Rejtett némi kockázatott a dolog, de bevált!
Montival max 60 km-t vállalok és abban is akkor pihen a gerincem, ha ki kell állni a nyeregbõl. Megjegyezném, hogy már pár kilométeres sétákat sem merek vállalni. A probléma, hogy bármilyen statikus vagy dinamikus terhelés esetén a porckorongnak kellene csillapítani, az meg tropa!
A reku üléshelyzetébõl adódóan a hasi oldalon is nyitottá vált a csigolya, így tehermentesült a gyulladt terület. A nagyobb felfekvési területt elosztja a terhelést, aminek a vektori eredõje is kedvezõbb, mintha hagyományosan a medence csont irányába mutatna. További elõnyt jelentett számomra, hogy a rekunál sokkal nagyobb terhelésnek van kitéve a hasizom és a mélyhasizom, ami a gerinctámasztáshoz szükséges.(elnézést a hosszúra nyúlt értekezésért)
Összességében a rekunál csak az erõnlét szab határt a leküzdhetõ távolság nagyságának. (egy egészséges ember ugyan ezt mondhatja bármilyen keró esetén)
Amennyiben hasonló gondokkal küzdesz, úgy csak ajánlani tudom!
Kezdésnek valamilyen swb-t, aztán majd látod, milyen irányba indulsz tovább. Van aki túrázik, van aki a sebességet hajszolja és természetesen a kettõ között is sok minden található.
Ha a hagyományos bringádat a használat során sûrûn kell tolnod, akkor felsõ kormányosban gondolkozz. Egyébbként az alsónál jobb a tüdõkapacitás. forgolódáshoz rövidebb tengelytáv, sok csomaghoz hosszabb (vagy utánfutó) Alacsonyabb építésû gépek általában gyorsabbak, a magasabbnál jobban látodd a forgalmat. Tapasztalatom szerint az alacsony építés csak városban okoz gondott. Országúton bármelyik feltûnõ jelenség.
Oldalakon át tudnám fojtatni, de gondolom, ezt már párszor átbeszéltétek.
Remélem, tudtam segíteni! LPL
Bõvebben: Nagyon tetszik neki!
Még bõvebben:
A dolog úgy kezdõdött (kb. 5-6 éve), hogy az egyik barátom aki (triatlonos múlttal rendelkezett) igyekezett rávenni a közútira. Én motocrossban és enduróban nyomultam, ezért a közös nevezõ a monti lett.
Egyszer egy kb. 100 kilis hegyi menet után lezsibbadtam (szószerint) akkor derült ki, hogy porckorong-sérvem (népiesen: gerinc-sérv) van. Erre alapvetõen ajánlják a kerót, csak az általánostól eltérõen nekem akkor csípi össze a csigolya a gyulladt porc területett mikor elõre dõlök, így a hagyományos bringa kizárva. Az elsõ rekumat talán 2006 öszén vettem. Rejtett némi kockázatott a dolog, de bevált!
Montival max 60 km-t vállalok és abban is akkor pihen a gerincem, ha ki kell állni a nyeregbõl. Megjegyezném, hogy már pár kilométeres sétákat sem merek vállalni. A probléma, hogy bármilyen statikus vagy dinamikus terhelés esetén a porckorongnak kellene csillapítani, az meg tropa!
A reku üléshelyzetébõl adódóan a hasi oldalon is nyitottá vált a csigolya, így tehermentesült a gyulladt terület. A nagyobb felfekvési területt elosztja a terhelést, aminek a vektori eredõje is kedvezõbb, mintha hagyományosan a medence csont irányába mutatna. További elõnyt jelentett számomra, hogy a rekunál sokkal nagyobb terhelésnek van kitéve a hasizom és a mélyhasizom, ami a gerinctámasztáshoz szükséges.(elnézést a hosszúra nyúlt értekezésért)
Összességében a rekunál csak az erõnlét szab határt a leküzdhetõ távolság nagyságának. (egy egészséges ember ugyan ezt mondhatja bármilyen keró esetén)
Amennyiben hasonló gondokkal küzdesz, úgy csak ajánlani tudom!
Kezdésnek valamilyen swb-t, aztán majd látod, milyen irányba indulsz tovább. Van aki túrázik, van aki a sebességet hajszolja és természetesen a kettõ között is sok minden található.
Ha a hagyományos bringádat a használat során sûrûn kell tolnod, akkor felsõ kormányosban gondolkozz. Egyébbként az alsónál jobb a tüdõkapacitás. forgolódáshoz rövidebb tengelytáv, sok csomaghoz hosszabb (vagy utánfutó) Alacsonyabb építésû gépek általában gyorsabbak, a magasabbnál jobban látodd a forgalmat. Tapasztalatom szerint az alacsony építés csak városban okoz gondott. Országúton bármelyik feltûnõ jelenség.
Oldalakon át tudnám fojtatni, de gondolom, ezt már párszor átbeszéltétek.
Remélem, tudtam segíteni! LPL
#12613
Írta 2008. december 04. - 09:13

Szia Python,
Sajnos a Lipi már valóban foglalt volt.
Mit szólt a sérved a rekuhoz? Azon egyátalán nem fáj?
Nekem is ez a problémám, pont ezért szemezgetek a rekukkal, csak nem tudom hogy valóban megoldást jelentenének-e.
Sajnos a Lipi már valóban foglalt volt.

Mit szólt a sérved a rekuhoz? Azon egyátalán nem fáj?
Nekem is ez a problémám, pont ezért szemezgetek a rekukkal, csak nem tudom hogy valóban megoldást jelentenének-e.
#12614
Írta 2008. december 04. - 09:08

Stoki,
Lehet hogy tényleg nem tudok tavaszig várni, sajnos a montin egyre jobban fáj a derekam. Most vagy még az idén veszek valamit, vagy átülök autóba - de a derekam abban is fáj, a bringa ára meg elmenne benzinre. Viszont az idén trike-ra biztosan nincs keret, marad valami kétkerekû.
Lehet hogy tényleg nem tudok tavaszig várni, sajnos a montin egyre jobban fáj a derekam. Most vagy még az idén veszek valamit, vagy átülök autóba - de a derekam abban is fáj, a bringa ára meg elmenne benzinre. Viszont az idén trike-ra biztosan nincs keret, marad valami kétkerekû.
#12615
Írta 2008. december 03. - 21:55

#12616
Írta 2008. december 03. - 13:11

Semmi különös, csak örülök, hogy rátaláltam erre a fórumra. Szerettem volna Lipi néven futni, de az már foglalt. Szóba jöhet a Pikó is, de az is foglalt.
Lettem Python. Talán késõbb lehetek majd Cobra is, de ahhoz még gyûjtenem kell.
Késõn, egy porckorongsérv kapcsán kerültem kapcsolatba a rekuval. Szerelem lett. Pár ezret lenyomtam egy Action Bents-el. Most Zéta hajtja. (http://zetabicikle.blogspot.com/)
Tehát üdv mindenkinek!
Lettem Python. Talán késõbb lehetek majd Cobra is, de ahhoz még gyûjtenem kell.
Késõn, egy porckorongsérv kapcsán kerültem kapcsolatba a rekuval. Szerelem lett. Pár ezret lenyomtam egy Action Bents-el. Most Zéta hajtja. (http://zetabicikle.blogspot.com/)
Tehát üdv mindenkinek!
#12617
Írta 2008. december 02. - 18:08

A szélességgel szerintem nem lesz gond, mindenhol elfér a munkábajárós útvonalon. Ha meg nagyritkán másfelé kell mennem, mondjuk a belvárosba, akkor aznap egyszerûen a montival megyek.
Az AMBringásokat egyelõre nem boldogítom, tavszig még gyûjtögetek, aztán majd akkor kiköltözöm hozzájuk egy napra. Mindent kipróbálok ami van, megõrjítem õket a kérdéseimmel, ha szerveznek még túrát lehet hogy arra is elmgyek, és aztán választok valamit.
Te tudod, de én nem várnék addig...


Esztétika szempontból szebb gépet nem fogsz találni, mint a challenge és telósban sincs nagy választék. Az optima-nak lesz egy full telósa majd...Mindent összevetve szerintem a challenge lesz szerintem a befutó, ha össze tudod rá tolni azt a nem kevés pénzt...
Alternatívaként még a nagy kmx-ek jöhetnek szóba, de az egy egyszerûbb világ és külsõkkel is lesz némi gond...:
http://www.kmxkarts....k/models/venom/
Az ambringások meg terhelhetõek...

#12618
Írta 2008. december 02. - 15:02

#12619
Írta 2008. december 02. - 12:14

#12620
Írta 2008. december 02. - 09:08

A szélességgel szerintem nem lesz gond, mindenhol elfér a munkábajárós útvonalon. Ha meg nagyritkán másfelé kell mennem, mondjuk a belvárosba, akkor aznap egyszerûen a montival megyek.
Az AMBringásokat egyelõre nem boldogítom, tavszig még gyûjtögetek, aztán majd akkor kiköltözöm hozzájuk egy napra. Mindent kipróbálok ami van, megõrjítem õket a kérdéseimmel, ha szerveznek még túrát lehet hogy arra is elmgyek, és aztán választok valamit.
Az AMBringásokat egyelõre nem boldogítom, tavszig még gyûjtögetek, aztán majd akkor kiköltözöm hozzájuk egy napra. Mindent kipróbálok ami van, megõrjítem õket a kérdéseimmel, ha szerveznek még túrát lehet hogy arra is elmgyek, és aztán választok valamit.