Jelentkezz be Regisztrálj

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)
#12541
Posted 2008. December 26. - 17:29

Mivel jómagam száz kiló fölött, Attila meg 90 alatt van, ezért a teszt idejére a váz üreges részeit nehéz vízzel töltöttük fel. Igaz hogy ez kicsit sugárzott, de a hajhulláson kívül más szimptómák nem jelentkeztek. Talán még világít egy kicsit a sötétben. Sajnos ez a súlytöbblet sem hozta meg a kívánt eredményt, ezért kénytelenek voltunk még egy idomított törpevizilovat is felültetni a csomagtartóra. (ezt késõbb kiretusáltuk).[/quote]
Sejtettem, hogy vannak még problémák és ezeket csak a nehéz vizzel és vizilóval lehet korrigálni...Tényleg a szamár, de az izraeli és nem a horvátországi az nem lenne megfelelõbb viziló helyett, csak mert hogy más a bundája...??? De ha már pythonról van szó, akkor talán az én "rendkívüli technikai érzék"kemmel elemezve nem lenne érdemesebb inkább pitont alkalmazni a váz hátsó traktusánál...???...lassabban mozog és rá lehet tekerni a vázra...
#12542
Posted 2008. December 26. - 11:26

Mivel jómagam száz kiló fölött, Attila meg 90 alatt van, ezért a teszt idejére a váz üreges részeit nehéz vízzel töltöttük fel. Igaz hogy ez kicsit sugárzott, de a hajhulláson kívül más szimptómák nem jelentkeztek. Talán még világít egy kicsit a sötétben. Sajnos ez a súlytöbblet sem hozta meg a kívánt eredményt, ezért kénytelenek voltunk még egy idomított törpevizilovat is felültetni a csomagtartóra. (ezt késõbb kiretusáltuk).
#12543
Posted 2008. December 25. - 22:05

#12544
Posted 2008. December 25. - 02:10

A tapasztalatom az, hogy nem ez okozza majd számodra a legnagyobb gondot. Én több változat után jutottam ehhez a geometriához. Változtattam a kormányszög értékén, az elsõ hajtómû hosszán, a tengelytávolságon és még sok mindenen. A hajtási reakciók egyiknél sem voltak jelentõsek.
A probléma inkább a megfelelõ egyensúlyi állapot elérése. Nem hasznos ha túl stabil, hiszen nem fordul. Ha hegyesebbre csinálod akkor ideges lesz, stb. Mind ezt egy csomó paraméter befolyásolja.
Én azt javasolnám, hogy indulj ki egy mûködõ modelbõl és ha már tudsz vele menni, akkor kezdj el kísérletezni a paraméterek változtatásával.
Egy egyszerû "paraszt" biciklivel neki vághatsz az építésnek. Kell majd még biztonsági õv és rétegelt lemez az üléshez. A többi már idõ és munka.
http://surfin_dude.t...honSnapshot.JPG
Ennek a modelnek a teljes tervdokumentációja elérhetõ PDF formátumban.
LPL
...és mi van egy python szerû szerkezettel, ha kerül a csomitartójára egy 10-15 kilós csomag...??? Újra kell hegeszteni...???

#12545
Posted 2008. December 24. - 11:52

#12546
Posted 2008. December 23. - 20:48

A tervdoksi itt:
http://surfin_dude.t...ect_Python.html
és a lap alján balra a PDF piktogram.
Egyébként bár ezek rendelkezésemre álltak, mégis a járatlan utat választottam. Több idõ és több pénz. A megoldás mégis mások tapasztalatára épült.
#12548
Posted 2008. December 23. - 19:23

A probléma inkább a megfelelõ egyensúlyi állapot elérése. Nem hasznos ha túl stabil, hiszen nem fordul. Ha hegyesebbre csinálod akkor ideges lesz, stb. Mind ezt egy csomó paraméter befolyásolja.
Én azt javasolnám, hogy indulj ki egy mûködõ modelbõl és ha már tudsz vele menni, akkor kezdj el kísérletezni a paraméterek változtatásával.
Egy egyszerû "paraszt" biciklivel neki vághatsz az építésnek. Kell majd még biztonsági õv és rétegelt lemez az üléshez. A többi már idõ és munka.
http://surfin_dude.t...honSnapshot.JPG
Ennek a modelnek a teljes tervdokumentációja elérhetõ PDF formátumban.
LPL
#12549
Posted 2008. December 23. - 14:58

értem, köszönöm a magyarázatotHol is kezdjem? Ugyebár van egy ingahatás, ami vonalban tartja a két kereket. Másrészrõl, amennyiben a pedálra gyakorolt erõt felrajzolod, az maximum a vázközépig mozdítaná ki a kormánymûvet. Ez pár fok attól függõen, hogy milyen távolra került a hajtómû az elsõ kerék tengelytõl.
Egyébként hasonló megoldással már próbálkozott Jürgen Mages a PX.5-el.
http://www.python-lo...ifications.html
akkor azt mondod, h szinte elhanyagolható ez a lengés jó vázgeometriával?
itt beszélnek is a px.5-rõl, meg lesz dologztatva a webfordítás.hu rendesen

#12550
Posted 2008. December 23. - 14:27

Egyébként hasonló megoldással már próbálkozott Jürgen Mages a PX.5-el.
http://www.python-lo...ifications.html
#12551
Posted 2008. December 23. - 12:42

üdv!...
Egyébbkéntnem fordul el az eleje! Személyesen bõvebben, ha érdekel a fizikai magyarázat. Fingom sincs milyen az emelkedõn, ott még nem tartok! Szerintem Attila már jobban keni a témát mint én, de mivel a pedálra gyakorolt erõk a kormányzásban nem jelentkeznek, ezért (gondolom) olyan mint az összes elsõkerekes reku. Annak minden elõnyével és hátrányával. (jó próbálkozás volt!)
elgondolkodtató lett nagyon a géped, mint ahogy a többi vas is itt a fórumon, nem semmi dolgokat hoztatok össze
engem pont ez a "pedálra gyakorolt erõ mennyire téríti a kormányzást" téma tett bizonytalanná, ezért gondolkodtam eddig ilyen masinában:
kép1 kép2
lusta voltam kirajzolni mindent, meg eddig csak a hajtás, ülés alsó felének helyzete a hajtómûhöz képest és a csuklópont részeken agyaltam
képbõl az nem derül ki, h az elsõ kerék lenne a hajtott kerék, az már talán igen, h az ülés alatt középen lévõ forgástengely mentén lehetne kormányozni a gépet.
tehát az ülés, elsõ kerék és a hajtás egymáshoz képest fixen a gép elsõ felében lenne, a gép hátsóféléhez meg a kormány és a hátsókerék tartozna, így biztos nem zavarná be a kormányzást a hajtáskor fellépõ nyomatékok
szóval most jól elbizonytalanítottál

#12552
Posted 2008. December 23. - 01:06

MElyik?
és mennyire rossz ezeknek a kanyartartása? Nyílvan rosszabb, mint egy kétkerekûnek, de mégis mennyire? mi az a sebességhatár jóminõségû út esetén?
Már mitõl is lenne rosszabb a kanyartartása, mint egy kétkerekûnek? Érzéketlenebb a megcsúszásra, mivel a külsõ kerék megcsúszása esetén a belsõ kerék megvéd az eleséstõl. Ilyen biztosíték nincs egy kétkerekûnél...
Ha mindehhez még a bedõlést is hozzávesszük, akkor nincs az a profi bringás, aki tartani tudja ugyanazt a sebességet kanyarban, mint amit trike-kal meg lehet csinálni. Egy a lényeg, hogy be kell dõlni testtel a kanyarban, még a nem bedõlõs trike-nál is!
Egy kis video errõl:
#12553
Posted 2008. December 22. - 23:35

#12554
Posted 2008. December 22. - 22:25

Ha jól tudom a KMX gyárt dönthetõ masinát. (Bár biztos nem õk az egyetlenek..) az biztos, láttam már olyat.MElyik?
és mennyire rossz ezeknek a kanyartartása? Nyílvan rosszabb, mint egy kétkerekûnek, de mégis mennyire? mi az a sebességhatár jóminõségû út esetén?
#12555
Posted 2008. December 22. - 22:07

http://www.gizmag.co.../picture/53653/
http://www.gizmag.co.../picture/53650/
#12556
Posted 2008. December 22. - 20:47

jaja, sajna a legtöbb tadpole-al nem lehet dönteni a kanyarban.
/Bár van kivétel is.../
MElyik?

És õk felelék: - Te vagy létünk alapjának eszkatológiai manifesztációja, a kerigma, amiben interperszonális kapcsolataink legvégsõ értelme tárul fel elõttünk.
És Jézus ismét szóla: - Mi???
#12557
Posted 2008. December 21. - 20:03


Tetszik, de most már látom is, hogy miért kellett olyan sokat gyakorolni. :clap:
#12558
Posted 2008. December 21. - 15:56

Készült video elengedett kézzel történõ tekerésrõl is.
#12559
Posted 2008. December 20. - 21:27

#12560
Posted 2008. December 20. - 11:36
