Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)

- - - - -

  • Please log in to reply
13414 replies to this topic

#12541
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 posts
[quote name='Python'][quote name='Python']igen! Rendkívüli technikai érzékkel fülelted le a fennálló problémát! Bár errõl még nem beszéltünk, de most már nem titkolhatom tovább.
Mivel jómagam száz kiló fölött, Attila meg 90 alatt van, ezért a teszt idejére a váz üreges részeit nehéz vízzel töltöttük fel. Igaz hogy ez kicsit sugárzott, de a hajhulláson kívül más szimptómák nem jelentkeztek. Talán még világít egy kicsit a sötétben. Sajnos ez a súlytöbblet sem hozta meg a kívánt eredményt, ezért kénytelenek voltunk még egy idomított törpevizilovat is felültetni a csomagtartóra. (ezt késõbb kiretusáltuk).[/quote]

Sejtettem, hogy vannak még problémák és ezeket csak a nehéz vizzel és vizilóval lehet korrigálni...Tényleg a szamár, de az izraeli és nem a horvátországi az nem lenne megfelelõbb viziló helyett, csak mert hogy más a bundája...??? De ha már pythonról van szó, akkor talán az én "rendkívüli technikai érzék"kemmel elemezve nem lenne érdemesebb inkább pitont alkalmazni a váz hátsó traktusánál...???...lassabban mozog és rá lehet tekerni a vázra...

#12542
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
[quote name='Python']igen! Rendkívüli technikai érzékkel fülelted le a fennálló problémát! Bár errõl még nem beszéltünk, de most már nem titkolhatom tovább.
Mivel jómagam száz kiló fölött, Attila meg 90 alatt van, ezért a teszt idejére a váz üreges részeit nehéz vízzel töltöttük fel. Igaz hogy ez kicsit sugárzott, de a hajhulláson kívül más szimptómák nem jelentkeztek. Talán még világít egy kicsit a sötétben. Sajnos ez a súlytöbblet sem hozta meg a kívánt eredményt, ezért kénytelenek voltunk még egy idomított törpevizilovat is felültetni a csomagtartóra. (ezt késõbb kiretusáltuk).

#12543
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
igen

#12544
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 posts

A tapasztalatom az, hogy nem ez okozza majd számodra a legnagyobb gondot. Én több változat után jutottam ehhez a geometriához. Változtattam a kormányszög értékén, az elsõ hajtómû hosszán, a tengelytávolságon és még sok mindenen. A hajtási reakciók egyiknél sem voltak jelentõsek.
A probléma inkább a megfelelõ egyensúlyi állapot elérése. Nem hasznos ha túl stabil, hiszen nem fordul. Ha hegyesebbre csinálod akkor ideges lesz, stb. Mind ezt egy csomó paraméter befolyásolja.
Én azt javasolnám, hogy indulj ki egy mûködõ modelbõl és ha már tudsz vele menni, akkor kezdj el kísérletezni a paraméterek változtatásával.
Egy egyszerû "paraszt" biciklivel neki vághatsz az építésnek. Kell majd még biztonsági õv és rétegelt lemez az üléshez. A többi már idõ és munka.

http://surfin_dude.t...honSnapshot.JPG

Ennek a modelnek a teljes tervdokumentációja elérhetõ PDF formátumban.

LPL


...és mi van egy python szerû szerkezettel, ha kerül a csomitartójára egy 10-15 kilós csomag...??? Újra kell hegeszteni...??? ;)

#12545
vicsorka

vicsorka

    vendég

  • fórumtag
  • 92 posts
köszönöm szépen a tengernyi infót, sokat segítettél!

#12546
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
sokat nem tudok róla... A hajtás annyiban szokatlan, hogy a tengely egyvonalba esik a kerék tengelyével. Ezzel többen próbálkoztak, biztosan találsz anyagot a neten. A képen is jól látszik, hogy két láncvonal van. Az egyik a hajtómûtõl a váltóig a másik onnan vezet vissza.
A tervdoksi itt:
http://surfin_dude.t...ect_Python.html
és a lap alján balra a PDF piktogram.
Egyébként bár ezek rendelkezésemre álltak, mégis a járatlan utat választottam. Több idõ és több pénz. A megoldás mégis mások tapasztalatára épült.

#12547
vicsorka

vicsorka

    vendég

  • fórumtag
  • 92 posts
a doksi nagyon érdekelne!

igen, talán nem lenne hülyeség elõször vmi mûködõ modellben gondolkodni (az meg más kérdés, h a hülyeség gyõz-e :D )

mellesleg robert gépérõl lehet vhol találni több fotót? hajtása elég érdekesnek tûnik

#12548
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
A tapasztalatom az, hogy nem ez okozza majd számodra a legnagyobb gondot. Én több változat után jutottam ehhez a geometriához. Változtattam a kormányszög értékén, az elsõ hajtómû hosszán, a tengelytávolságon és még sok mindenen. A hajtási reakciók egyiknél sem voltak jelentõsek.
A probléma inkább a megfelelõ egyensúlyi állapot elérése. Nem hasznos ha túl stabil, hiszen nem fordul. Ha hegyesebbre csinálod akkor ideges lesz, stb. Mind ezt egy csomó paraméter befolyásolja.
Én azt javasolnám, hogy indulj ki egy mûködõ modelbõl és ha már tudsz vele menni, akkor kezdj el kísérletezni a paraméterek változtatásával.
Egy egyszerû "paraszt" biciklivel neki vághatsz az építésnek. Kell majd még biztonsági õv és rétegelt lemez az üléshez. A többi már idõ és munka.

http://surfin_dude.t...honSnapshot.JPG

Ennek a modelnek a teljes tervdokumentációja elérhetõ PDF formátumban.

LPL

#12549
vicsorka

vicsorka

    vendég

  • fórumtag
  • 92 posts

Hol is kezdjem? Ugyebár van egy ingahatás, ami vonalban tartja a két kereket. Másrészrõl, amennyiben a pedálra gyakorolt erõt felrajzolod, az maximum a vázközépig mozdítaná ki a kormánymûvet. Ez pár fok attól függõen, hogy milyen távolra került a hajtómû az elsõ kerék tengelytõl.
Egyébként hasonló megoldással már próbálkozott Jürgen Mages a PX.5-el.
http://www.python-lo...ifications.html

értem, köszönöm a magyarázatot

akkor azt mondod, h szinte elhanyagolható ez a lengés jó vázgeometriával?


itt beszélnek is a px.5-rõl, meg lesz dologztatva a webfordítás.hu rendesen :)

#12550
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
Hol is kezdjem? Ugyebár van egy ingahatás, ami vonalban tartja a két kereket. Másrészrõl, amennyiben a pedálra gyakorolt erõt felrajzolod, az maximum a vázközépig mozdítaná ki a kormánymûvet. Ez pár fok attól függõen, hogy milyen távolra került a hajtómû az elsõ kerék tengelytõl.
Egyébként hasonló megoldással már próbálkozott Jürgen Mages a PX.5-el.
http://www.python-lo...ifications.html

#12551
vicsorka

vicsorka

    vendég

  • fórumtag
  • 92 posts

...
Egyébbkéntnem fordul el az eleje! Személyesen bõvebben, ha érdekel a fizikai magyarázat. Fingom sincs milyen az emelkedõn, ott még nem tartok! Szerintem Attila már jobban keni a témát mint én, de mivel a pedálra gyakorolt erõk a kormányzásban nem jelentkeznek, ezért (gondolom) olyan mint az összes elsõkerekes reku. Annak minden elõnyével és hátrányával. (jó próbálkozás volt!)

üdv!


elgondolkodtató lett nagyon a géped, mint ahogy a többi vas is itt a fórumon, nem semmi dolgokat hoztatok össze

engem pont ez a "pedálra gyakorolt erõ mennyire téríti a kormányzást" téma tett bizonytalanná, ezért gondolkodtam eddig ilyen masinában:

kép1 kép2

lusta voltam kirajzolni mindent, meg eddig csak a hajtás, ülés alsó felének helyzete a hajtómûhöz képest és a csuklópont részeken agyaltam

képbõl az nem derül ki, h az elsõ kerék lenne a hajtott kerék, az már talán igen, h az ülés alatt középen lévõ forgástengely mentén lehetne kormányozni a gépet.

tehát az ülés, elsõ kerék és a hajtás egymáshoz képest fixen a gép elsõ felében lenne, a gép hátsóféléhez meg a kormány és a hátsókerék tartozna, így biztos nem zavarná be a kormányzást a hajtáskor fellépõ nyomatékok

szóval most jól elbizonytalanítottál :)

#12552
Murla

Murla

    vendég

  • fórumtag
  • 188 posts

MElyik?:) és mennyire rossz ezeknek a kanyartartása? Nyílvan rosszabb, mint egy kétkerekûnek, de mégis mennyire? mi az a sebességhatár jóminõségû út esetén?


Már mitõl is lenne rosszabb a kanyartartása, mint egy kétkerekûnek? Érzéketlenebb a megcsúszásra, mivel a külsõ kerék megcsúszása esetén a belsõ kerék megvéd az eleséstõl. Ilyen biztosíték nincs egy kétkerekûnél...
Ha mindehhez még a bedõlést is hozzávesszük, akkor nincs az a profi bringás, aki tartani tudja ugyanazt a sebességet kanyarban, mint amit trike-kal meg lehet csinálni. Egy a lényeg, hogy be kell dõlni testtel a kanyarban, még a nem bedõlõs trike-nál is!
Egy kis video errõl:

#12553
Tom2

Tom2

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 652 posts
döntött kerekû trike, talán a legelsõk közül egy:
http://www.tripendo.com/

#12554
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,939 posts

MElyik?:) és mennyire rossz ezeknek a kanyartartása? Nyílvan rosszabb, mint egy kétkerekûnek, de mégis mennyire? mi az a sebességhatár jóminõségû út esetén?

Ha jól tudom a KMX gyárt dönthetõ masinát. (Bár biztos nem õk az egyetlenek..) az biztos, láttam már olyat.

#12555
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
ha, lehet egy kerékkel több, akkor a CarvX...

http://www.gizmag.co.../picture/53653/

http://www.gizmag.co.../picture/53650/

#12556
_A

_A

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 554 posts

jaja, sajna a legtöbb tadpole-al nem lehet dönteni a kanyarban. :) /Bár van kivétel is.../


MElyik?:) és mennyire rossz ezeknek a kanyartartása? Nyílvan rosszabb, mint egy kétkerekûnek, de mégis mennyire? mi az a sebességhatár jóminõségû út esetén?
És Jézus szóla hozzájuk: - Mondjátok, ki vagyok én?
És õk felelék: - Te vagy létünk alapjának eszkatológiai manifesztációja, a kerigma, amiben interperszonális kapcsolataink legvégsõ értelme tárul fel elõttünk.
És Jézus ismét szóla: - Mi???

#12557
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,939 posts
Murla! Ez nagyon jóóóó....! :D
Tetszik, de most már látom is, hogy miért kellett olyan sokat gyakorolni. :clap:

#12558
Murla

Murla

    vendég

  • fórumtag
  • 188 posts
Akit esetleg érdekel, végre sikerült felvenni a "pythonozást": http://ambringa.blog...k-pythonon.html
Készült video elengedett kézzel történõ tekerésrõl is.

#12559
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,496 posts
de nagyot lehet dönteni;)
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#12560
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,939 posts
jaja, sajna a legtöbb tadpole-al nem lehet dönteni a kanyarban. :) /Bár van kivétel is.../