Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
13414 hozzászólás a témában

#10101
Zéta

Zéta

    vendég

  • fórumtag
  • 140 hozzászólás
[quote name='Murla']
2, Drágább lesz, mint gondoltuk.
A kezdetekben az ember nem számol minden apró, de összességében jelentõs dologgal, melyek végül akár többszörösére is növelhetik a kiadásokat. Persze aki már belevágott, az rendszerint nem szereti bevallani, hogy mennyire drágán jött ki. (Mutasson bárki olyat, aki annyiért építette fel a házát, amennyit eredetileg szánt rá...)

Talán ez a legjobb hasonlat. Valóban úgy mûködik ez, mint a házépítés. Tervezel egy költséget, majd amikor elkezded az építõ anyagokat vásárolgatni, mindig a jobb minõség irányába döntesz, és ettõl a költségek szépen növekednek. Én is Lompi mester kuncsaftjai közé tartozom, és amiért én az építés mellett döntöttem, azok a következõk:
1. Ár. Egy Action Plus 200.000 a sajátot ennek felére saccoltam, de persze több lett. :)
2. Egy belépõ szintû rekunál, a legtöbb alkatrész belépõszintû. Azaz megveszem a bicajt, mondjuk egy TW Action Plus-t, ez egy fix konfiguráció, ami tartalmaz olyan elemeket, amelyek nem biztos, hogy nekem tetszeni fognak. Ilyenek pl. Tektro fékek, Kenda gumik stb.. Ha ezeket lecserélem az általam kívánatosra, akkor rögtön emelkedik a bicajvásárlás költsége 10-20.000 forintokkal akár. Nem beszélve az elkerülhetetlen plusz kellékekrõl, kulacs, csengõ, komputer, és egyéb shimano puncimacerátor. :)
3. A Lompi által gyártott váz biztosan jó, hiszen olyan emberek, mint pl. Python, Zsizsi, akiknek komoly tapasztalatuk van fekvõ bicajokkal, és adott esetben egy 600.000 Ft-os kategóriáról ültek át Lompi bike-ra, elismerõen nyilatkoznak róla. Nekem ez elég volt referenciának. Mellesleg azóta már én is mentem vele néhány kilométert, és tényleg élmény.
4. Igen, egy kicsit nehezebb lesz. De én Rómáig szeretnék menni, vagy annál is messzebb. Nálam a tömeg nem szempont, a strapabíróság annál inkább.

Tény, hogyha úgy kezdesz bele, hogy semmid nincs az építéshez, nem sokkal lesz olcsóbb. Mindenkinek másmilyen lehetõségei vannak, és ami az egyik embernek pénzbe kerül, az a másiknak csak néhány sörbe. Én például a szinterezést tudom ingyen megoldani, lévén, hogy egy ilyen üzemben gályázom naponta. Az én elefántom, kb. 130.000-nál fog megállni. DE. Minden alkatrészét én választottam, és beleszólásaim voltak a váz kialakításába is. A 130.000 még mindig nem 200.000. Attilának pedig biztosan sikere lesz ha sikerül a 100.000-es vázszettet árusítania, mert akik ma építik a bicajukat, azoknak a többsége meg fog próbálkozni a gyári vázakkal, hiszen az alkatrészek kritikus tömegûvé vállnak nálunk a sufnikban .
Papának igaza van. Fel az AM Bringa honlapra minden termékkel és lehetõséggel! Hiszen információk hiányában nem tudunk helyesen dönteni.

#10102
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás

;941768']A saját idõmet, amit az építéssel töltöttem, nem számolom bele a költségekbe, mert nem havat lapátoltam, hanem a hobbimnak hódoltam.

Ez a lényeg. Az út, nem a cél - hogy filozófálgassak megint :)
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#10103
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás

;941768'] Na most akkor a garanciaidõ lejárta után érdemes a látszólag tökéletes aluvázat újra cserélni, nehogy széttörjön alattunk 60nál?


Amikor a versenyzõk még aluvázakkal rohangáltak, általános gyakorlat volt, hogy a 3 éves vázakat eladták. Nem csak a nagymenõk. Én is használtam ilyen "levetett" vázat vagy öt évig, akkor eladtam a szomszéd srácnak, aki azóta is nyûvi. De a garancia az valóban csak pár év, míg a karbon és CrMo vázakra gyakran élettartam garancia van.
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#10104
[levi]

[levi]

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 434 hozzászólás
Az én vázszettem kb. 25...30 ropiból jött ki, ebbõl 6000 volt az ülés, ~10000 a 3 stucni, és 1800 az elsõ villa. Volt még egy országútim, ami csak porosodott, úgyhogy alkatrészekkel el voltam látva. A saját idõmet, amit az építéssel töltöttem, nem számolom bele a költségekbe, mert nem havat lapátoltam, hanem a hobbimnak hódoltam. Ami pedig a végeredményt illeti: eladom a gyári gépem!

Amúgy ez a fáradásos törés érdekes dolog. Az aluvázakra azt mondják, hogy könnyen fárad, gondolom ezért adnak rá csak 3 év körüli garit. Na most akkor a garanciaidõ lejárta után érdemes a látszólag tökéletes aluvázat újra cserélni, nehogy széttörjön alattunk 60nál?

#10105
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás
Összeállt az elefántom, már azzal jöttem melózni. Most még tudom a költségeket, ráfordításokat, gyorsan felsorolom.

1: Kb. 50 óra olvasgatás a neten.
2: Kb. 8 óra Lompi és Python gépeinek kipróbálására. autózás 60km
3: Autózás Csepelre csõért 3 óra, 6000 ft
4: Szétvágandó montiváz 4000 ft, 1 óra
4: Autózás Csepelre a csõhajlítóhoz 3 óra
5: Autózás Csepelre a nem sikerült csõért 3 óra
6: Itthon fúrás-faragás 3 óra
7: Fejcsõ után rohangálás 2 óra
8: fejcsõ anyag + esztergályos 1000 ft 1óra
9: hegesztés haveroknál 4 óra, némi sörök
10: összerakás, berogyás, szétszedés, feszegetés, megerõsítés 3 óra
11: porfestõhöz autó, 2x1 óra, 10.000 ft
12: meghomokolt hajtómûmenet javíttatása 1 óra, 1000 ft.
13: villanyakra ráfolyt olvadt mûanyag lekaparása 1 óra

Summa summárom 81 óra, 30.000 ft.

Ha azt számolom, hogy a rezsi óradíjam 5.000 ft+ÁFA, akkor kb. 500.000-ben van a susztákolt acél/alu vázam. Ha nem ezzel foglalkozok, hanem pénzt keresek helyette, az adózott nettóban kb. 200.000. Azért már kapnék valami olcsóbb gyári vázat, villát. Ez viszont egyedi. Kicsit sárga, kicsit savanyú, de a miénk!

Ja, még bele kell számolni egy szétvágott Kona P2 villát is. 10.000 ft.
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#10106
TheTriker

TheTriker

    vendég

  • fórumtag
  • 16 hozzászólás
Egyébként valahol olvastam, hogy van elméleti max sebesség negatív trailre.
kb mekkora ez? (ha az utánfutásom -260 mm)
az ülés legalsó pontja és a középcsapágy közepe között 200mm szintkülönbség van.nem túl nagy?

#10107
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
Ok! Megèrtettem!
Ha van gyakorlatod a kígyóbûvölèsben, akkor Tedd hàtra. Ha most tanulod, akkor elöl nagyobb hasznàt veszed!
Sok sikert!

#10108
TheTriker

TheTriker

    vendég

  • fórumtag
  • 16 hozzászólás
http://freemail.hu/f...mediaID=5070985

#10109
TheTriker

TheTriker

    vendég

  • fórumtag
  • 16 hozzászólás
nem tudom mit nem lehet érteni ezen. az elsõ kereket hajtom és azt kormányzom a lábaimmal. akkor miért tenném a kormányt a lengõ részre?
az nekem csk azért kell, hogy legyen hova tenni a fék meg a váltó karokat.
Feltöltött kép
erre hova tegyem??

elõre is köszi a segítéget.

#10110
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás

Sziasztok! Ma végre elkészültem második rekumbensem tervrajzaival.
Azt szeretném kérdezni, hogya Pythonon a kormány melyik részhez csatltkozzon; konkrétan az elsõ, lengõ, vagy a hátsó "fix" részhez.
fõszög:64fok
tengelytáv: 1260mm
kerekek 26/26


Szerintem te össze keversz valamit!? :)
Mindenestre az egyik részén ülsz a másikat kormányzod.

#10111
TheTriker

TheTriker

    vendég

  • fórumtag
  • 16 hozzászólás
Sziasztok! Ma végre elkészültem második rekumbensem tervrajzaival.
Azt szeretném kérdezni, hogya Pythonon a kormány melyik részhez csatltkozzon; konkrétan az elsõ, lengõ, vagy a hátsó "fix" részhez.
fõszög:64fok
tengelytáv: 1260mm
kerekek 26/26

#10112
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
A Python váza kb. 80'000-be volt, mire a harmadik-negyedik verzió mûködõképes lett. Ebben nincs benne az utazás, az ezzel töltött hétvégék, a munka (amiért inkább fizettem volna, csak hogy csinálhassam :)) Az ugye alu és meglehetõsen speciális...
Az elsõ lengõorrúmnál már rutinosabb voltam, hagytam, hogy Lompi kitapossa elõttem az utat, én meg kibiceltem és igyekeztem az õ kárán spórolni. Tehát annak elkészültét megelõzõen készült már vagy három és így alakult a koncepció. Ennek az összege? Utazás, idõ, sörök :) ... Egy idõ után az ember nem számolja, hogy ki kinek tartozik szivességgel, alkatrésszel, pénzzel, család nélkül töltött hétvégékkel.
Az is megérne egy misét, hogy Lompi vagy Tom2 hány száz órát töltött a mûhelyben kerékpárok készítésével, mire elkészült az elsõ olyan, amire már azt mondták az ismerõsök, hogy ez már reku!
Az, hogy Szélvésznek mennyibe van a váz azt tudom és azt is, hogy ennyibõl nem lehetett volna eddig eljutni. Azt is hozzá kell tennem, hogy még ez is egy "próba" verzió. Az ezt követõ gép már kapott hátsó telót, alu villát stb. (Már azt is másképpen csinálnám) Na most ennek a bekerülési költségében is szerepel a fejlesztés elõzõ gépei.
Én magamon azt vettem észre, hogy hajlandó vagyok a gyári vázat elfogadni olyannak, amilyen. A saját építésû soha nem lesz olyan, amivel elégedett leszek. Ez így mûködik!
Így mûködik jól! Errõl szól az egész.

A véleményem szerint
- a 100 pénz egy SWB vázszettért reális összeg (Áfa-Béfa.szavatosság-garancia stb...)
- Ha magáért az építésért kezdesz a gépbe, akkor csináld. Ha spórolni akarsz akkor ne.
- kellõ tapasztalat birtokában összehozhatsz ötven körül (költség munkadíj nélkül) egy vázat, de a kellõ tapasztalat már belekerült pár százba.
- Ha az ember fia magának csinálja, akkor meg úgy sem számolja.
- Az megfizethetettlen, amikor a sok kudarc után összeáll egy gép, amire már hümmögnek az ismerõsök, de ez az alkotásról szól és nem a spórolásról.

Végszó: 20'000-bõl becsületes rekuváz, tapasztalat híján, kezdõként? Biztos nem!

Hogy írta Tomi? Nincs igazság, csak kompromisszum!

#10113
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 hozzászólás
"""Oké elõször a barátainak odaadja, hogy használják egy évig. De azért egy egyszerûbb konstrukciónál nem sok buktató van. Már minden részlet ki van találva, csak át kell venni ami bevált."""

...na ebbõl jönnek ki a vadabbnál vadabb klónok, mert idõvel kiderül, hogy ami gyáriban 15 kiló az otthon gyártással 22. A kerékpár egy összetett konstrukció mégha egyszerû gépezet is és ezt elfogadható minõségben legyártani otthon erõsen hozzáértõnek kell lenni.
Lehet kapni ócsóért is olyan bringát ahol a kínai kollégák bevetették tudásukat és kopírozó tehetségüket és ami a szörnyû, hogy el is jutott honunkban. (http://bikemag.hu/ke...e-in-gagyisztan). Minden olyan mint a nagyoknál...:)

(...nem vagyok sznob, de azért van egy minõségi határ, ami alá nem megyek és ez pénzbe kerül. Ha nincs rá pénzem gyûjtök rá, ha nem jön össze rá a pénz nem kell...félreértések elkerülése végett valószínûleg én is építésbe fogok, de az említett összeg sokszorosáért, mert egyszerûen nem jön ki olcsóbban...)

#10114
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 hozzászólás
Szabolcs! Ha nem feltétlenül az építés érdekel, de kísérletezni azért van kedved, nekem csak porosodik a pincében a másodszorra épített fekvõm. Sok alkatrészre szükségem van még belõle, de a váz + sok reku specifikus cucc fölösleges. Ebbe 26-os hátsó kerék megy, és lehet használni 20-as vagy 26-os elsõvel is (a fejcsõ dõlésszögének a változását lehet korrigálni a hátsó rugóstag átállításával). Full telós a bringa. Bár ha olvastad a blogot, akkor úgyis ennél többet tudsz róla, itt vannak a hozzá kapcsolódó bejegyzések. Ezt lehet használni a jelenlegi állapotában, de akár lehet még rajta alakítgatni is - ennek csak a fantáziád szab határt!
Ha mégis az építés mellett döntesz, akkor a fórumon akár tõlem, akár a többiektõl sok segítséget (és akár alkatrészeket, nálam van még fölösben láncvezetõ görgõ is például) fogsz tudni kapni, ráadásul sokfélét, mert sokan sokféleképpen látjuk a fekvõket, az építést, a világot, stb.

Egyébként érdekelne kinek mennyibõl jött ki a bringája. Fõleg a váz érdekel.

Itt megtalálod a költségeimet, mindhárom eddigi fekvõmhöz. Ezek minden apró csetresz-betreszt és a munkaköltségeket (már nem az én óradíjamat, hanem amit kénytelen voltam csináltatni: esztergálás és hegesztés) is tartalmazza. Röviden: az elsõ (ez ugye nagyon-nagyon próba jellegû) 13e, a második (amit fent ajánlottam Neked) az 108e, amibõl a váz 30e (17e a váz + zsírúj elsõ teló 13e), a tavaly épített bringa összköltsége pedig 90e, amibõl a váz kb. 17e-bõl jött ki.
Amúgy én is kiváncsi vagyok, ki mennyibõl tudta kihozni a bringáit, ezeket az adatokat nem szívesen publikáljátok! Elõre!

#10115
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás
Nameg az a tény hogy gyári vs home made de a lényeg hogy egyretöben reklámozák azt a tényt hogy lehet kényelmesen is kerozni .Ez viszont azt jelenti egyre töben megismerik ezeket a gépeket és igy vagy ugy de megprobálnak sokan a rekus táborhoz csatlakozni.mind a gyári és homemade gépeket szaporitva az utakon.
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#10116
Tom2

Tom2

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 652 hozzászólás
nincs igazság.
csak kompromisszumok.
gyári vs saját készítés örök feszültségpontok saját táborokkal.
de szerintem a lényeg maga a fekvõbringa és annak használata.
és itt egy tág értelmezésre gondolok az ötlet megszületésétõl a sok hosszú év használat utáni megfáradt vázrepedésig.
:)

#10117
Jozef

Jozef

    vendég

  • fórumtag
  • 16 hozzászólás
Sziasztok!

Régóta háttér olvasója vagyok a fórumnak. Az utolsó egypár bejegyzés arra ösztökélt, hogy hozzászóljak hangomat adjam a véleményeitekhez.

Minden elismerésem az építõké, mert mernek egy újba egy ismeretlenbe belevágni. Én is mikor eldöntöttem hogy kell egy reku, minden utat és lehetõséget tervbe vettem hogy kiderítsem melyik az az út ami végén az a siker és élmény fogad, amire vágyok és elvárok.

Láttam azt, hogy az építésben un. barkács módon történõ gyártás mellet is elkerülhetetlenül szükséges, a pontosság és ne adj Isten a reprodukció végett az a forgácsolási munka,a sablonok,és a célszerszámok. Ezek azok mik a technológia pontosságához szükségesek, ezek összességében is többe vannak mint egy gyári gép vagy egy vázszett megvásárlása.
Éppen ezért döntöttem egy AZUB APUS vázszett vásárlása mellet, mi Murláék közremûködésével jött létre.
Valójában ezt nem is bántam meg, mivel a precizitás, kiforrottság, mérnöki átgondoltság és pontosság az ami egy gyári tesztelt, forgalmazott rekuban tükrözõdik.Úgy gondolom egy otthon gyártott elsõ generációs gépben soha nem köszön vissza..
Én ezért döntöttem egy gyári vázszett vásárlása mellett.

Konklúzió: Ki megengedheti magának az inkább egy gyári gép vagy váz mellet döntsön, mert abban ha elõtte kipróbálja, /van reá lehetõség/akkor nem éri csalódás. De kinek vénája az építés, az barkácsoljon, de ne mérnöki szemekkel vizsgálja górcsõ alatt a kapott eredményt..Éljen az építésnek, és teljesedjen ki benne..

Jó napot kívánok!

Jozef.

#10118
fejerszabolcs

fejerszabolcs

    újonc

  • fórumtag
  • 8 hozzászólás
Én csak eleinte gondoltam, hogy 20ezer, miután beszéltem egy-két emberrel, aki csinál biciklit, rájöttem, hogy több.
Egyébként jó irányba haladunk. Mert a SZAKEMBEREK nekem egy ilyen egyszerû vázra azt mondták kb. 50ezerbõl megcsinálják anyaggal. De rögtön hozzátették, ha mégegy ugyanolyat szeretnék, az már 30 alatt kijönne. Szóval csak kell valaki, célszerûen aki amúgy is bringabolttal foglalkozik, aki csináltat pár vázat. Összerakja biciklinek (ugye boltos, tehát az alkatrészek neki nem annyiba vannak mint nekünk), és kiteszi a boltba a többi hasonló bringa közé, mondjuk féláron.
Oké elõször a barátainak odaadja, hogy használják egy évig. De azért egy egyszerûbb konstrukciónál nem sok buktató van. Már minden részlet ki van találva, csak át kell venni ami bevált.
Persze nekem 100ezrem sincs, de aki bemegy a boltba, hogy fekvõbringát szeretne 2-3-400ezerért, az biztos megörül hogy 100ér is van.

#10119
Murla

Murla

    vendég

  • fórumtag
  • 188 hozzászólás

Azért érdekelne, hogy mennyi pontosan egy gyári csupasz váz.
Én eleinte úgy gondoltam, hogy mivel egy maszek vázon kívül nem sok minden kell 20ezerbõl jó lenne kijönni. Ezt már magamban egy kicsit feljebb alkudtam, miután beszéltem egy-két bringaépítõvel, de azért nem egy nagyságrenddel.
Egyébként érdekelne kinek mennyibõl jött ki a bringája. Fõleg a váz érdekel.
Üdv, Szabolcs


Ha találsz olyan SZAKEMBERT (és ezt nagy betûvel kellett írnom), aki megfelelõ minõségben elkészít egy rekut 20eFt-ért, akkor én nagyon amatõr vagyok, mert 3 éve nem sikerül ilyet találnom... Az bizony engem is nagyon érdekelne, hiszen a saját gyártmányunk elsõ 10 darabjára már kértem pár ajánlatot és nem ennyi jött ki! Tudom, sokan bátran belefognak hegesztgetni, mondván "kicsit túlméretezzük a gépet, úgy majd mindent kibír, nem olyan nagy dolog ez..."
Hát, láttam én már pár összerogyott darabot. Nekem nem hiányzik, hogy 50-60km/órás sebesség mellett egy kisebb úthibán áthaladva elszálljon alattam a bringa! A gyári gépek legalább ellenõrzött keretek között, sok ezer km-es teszteléssel alakultak olyanra 5-10 éves fejlesztés eredményeképpen, amilyenek jelenleg. Sablonban készülnek, mindig ugyanolyanok, az esetleges problémás pontok már napvilágra kerültek és ki is javították õket az évek során. Számomra a minõség elsõdleges, én abból nem tudok, nem akarok alábbadni. Így viszont nem jön ki 20ezerbõl egy egyedi darab, az biztos!
Ne felejtsük el a következõket (akár 3-as törvénynek is nevezhetnénk a tapasztalatok alapján):
1, Elsõre sose sikerül tökéletesre! (Ezután jön a második, majd a harmadik...)
2, Drágább lesz, mint gondoltuk.
A kezdetekben az ember nem számol minden apró, de összességében jelentõs dologgal, melyek végül akár többszörösére is növelhetik a kiadásokat. Persze aki már belevágott, az rendszerint nem szereti bevallani, hogy mennyire drágán jött ki. (Mutasson bárki olyat, aki annyiért építette fel a házát, amennyit eredetileg szánt rá...)
3, Nem olyan egyszerû,mint ahogy tûnik.
Mint minden gyártáshoz, ehhez is kell megfelelõ szerszámozottság, mûhely és szakértelem. Enélkül nem érdemes belevágni, (ha valaki kicsit is igényes) akkor inkább bízza olyanra, aki csinált már hasonlót. Ha ilyen nincs, vegyen inkább gyárit... :)
+1 ráadás
Csak használatban jön ki az igazi különbség.
Egészen apró eltérések is jelentõs használati érték különbséget eredményeznek. Még két gyártó hasonló modellje között is óriási eltérések vannak gyakran. Ezért kell elõbb a próba, na meg a gyártási sablon.
Végül válasz a váz kérdésedre:
Több éve dolgozunk azon, hogy kb 100eFt-os áron hozzáférhetõvé tegyünk rekumbenst az érdeklõdõknek. Úgy tûnik, hogy február végén már fogunk tudni adni ennyiért gyári vázat kompletten villával, kompozit üléssel, állítható kormánnyal, sõt garanciával, kipróbálhatóan. Aki ezt is sokallja egy reku vázért, az szerintem nem érti, mit kap ezért cserébe, illetve mit jelent a minõség.

#10120
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás
A lényeg gyerekek ha van 100.000 ft os gyári váz akkor ne akarjunk 100.000 erét csinálni egyet mert az tuti nem 100.000 lesz ezt bekel látni. akkor elkelbalagni és megkel venni a gyárit .
Ha reku akkor lompi bike:)
képek