Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
13414 hozzászólás a témában

#9101
Zéta

Zéta

    vendég

  • fórumtag
  • 140 hozzászólás

jut eszembe a festék árnyalatot nekérjétek mert az nincsen rajta csak lakk:D


Ezt ismerem, néhány terméket ilyennel "festek" a cégnél. Transparent powder coating.
Az elõnye a hátránya is egyben. Ha szép a fémfelület akkor azt kiemeli, de ebbõl adódóan nem is takar el semmit az apró hibákból, egyenetlenségekbõl.
Igazán adhatnál verziószámot a gyártmányaidnak, mint a szoftvereknek szokás. pl.: 3.0.5 :)

#9102
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás
jut eszembe a festék árnyalatot nekérjétek mert az nincsen rajta csak lakk:D
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#9103
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás
Akkor csámcsog jatok ezen is kicsit leg ujabb rekum
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#9104
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
Király! Még jobban összezavartuk! :)

#9105
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 hozzászólás

Megmondtam? Megmondtam! Igazam van vagy igazam van? Mondtam, hogy ez még téma lesz!
Volt 20x26-osom, 20x20-asom, 26x26-osom. Merev villával a 20-as kerék kiválóan megfelelt. Most a hátsó telós 26x26-osnál is már az elsõ telót készítem. Szóval ez valahogy így mûködik. Mindegy mit választasz jó lesz és kis idõ múlva már buzerálja az agyad egy másik...
A legjobb megoldás a több keró tulajdonlása, ha megteheted. Legyen egy könnyû, gyors, merev. Egy komfortos túra. Egy kevésbé döntött, magas városi. (szép álom...) Próbáld meg összeszedni, hogy mire használod döntõen és a terveket az igényeidhez igazítani. Az viszont biztos, a hátsó teló az elsõdleges, az elsõ a másodlagos. Itt fordított a helyzet a normál keróhoz képest.


Szerintem ez csak visszatérõ téma, amivel párhuzamosan a ekus is formálódik, mert telik az idõ. Van akit a kiváncsiság hajt, van akit a tapasztalat és vagy megállapodik, vagy nem...:) Így essen be a fórumba egy tapasztalatlan sporitárs...:)
Ha valójában tényleg versenyre kell vagy föld körüli utazásra akkor nem kell teló (versenynél a súly és hatékonyság miatt, föld körülire meg a hibalehetõség miatt). Ha a budapesti utakra, akkor a hátsó rugóstag nem árt. Ha meg terepre, vagy kimondottan amerikai stílusú pöffeszkedésre, akkor mindenhová rugót. jó vastag ülésszivaccsal...

Ugye Sipi milyen jó, hogy feltetted a kérdést, amin eddig dillemáztál, most még jobban fogsz...:)

#9106
lazac

lazac

    vendég

  • fórumtag
  • 145 hozzászólás

Megmondtam? Megmondtam! Igazam van vagy igazam van? Mondtam, hogy ez még téma lesz!
Volt 20x26-osom, 20x20-asom, 26x26-osom. Merev villával a 20-as kerék kiválóan megfelelt. Most a hátsó telós 26x26-osnál is már az elsõ telót készítem. Szóval ez valahogy így mûködik. Mindegy mit választasz jó lesz és kis idõ múlva már buzerálja az agyad egy másik...
A legjobb megoldás a több keró tulajdonlása, ha megteheted. Legyen egy könnyû, gyors, merev. Egy komfortos túra. Egy kevésbé döntött, magas városi. (szép álom...) Próbáld meg összeszedni, hogy mire használod döntõen és a terveket az igényeidhez igazítani. Az viszont biztos, a hátsó teló az elsõdleges, az elsõ a másodlagos. Itt fordított a helyzet a normál keróhoz képest.

Amit eddig nem láttam, hogy írtatok volna, az a tengelytáv kérdése. Egy LWB általánosságban véve szerintem mindig komfortosabb, mint egy SWB/CLWB (azonos rugózást feltételezve), mivel a tengelyek valamivel távolabb esnek a hajtó személy popójától.
Másrészt az ülés sem mindegy, a hálós ülés önmagában egy olyan csillapítást ad, amit egy párnázott merev kagyló nem képes. Illetve képes lenne, hiszen a karbon/üvegszálat lehet rugalmasra is készíteni, de hát nem az a cél, hogy hajlongjon :).
Aztán nem csak a kerék mérete, hanem annak típusa is rengeteget befolyásol, egy radiálisan fûzött (netán karbonküllõs és/vagy teli)kerék sokkal "keményebb", mint egy 3X-re fûzött. Stb. stb. stb.

#9107
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás

Szombati túra

Csinálok egy Gödöllõ-Kékes-Gödöllõ kört. Nem lassan, de gyakran videózgatva.
Valaki?


CM-re megyek Szélvészékkel. Gondolom még sokan részt vesznek rajta.

#9108
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás

Ha ezt a két dolgot kell összehasonlítani, akkor valahol egálban vannak szerintem.De a 20-as kerék teló nélkül is elviselhetõ (persze nem agyonperes 50 baros gumival), sokkal fontosabb az, hogy a hátsó kerék rugózzon. De ez is emberfüggõ a sporitársak mostanság egyre jobban hanyagolják a hátsó rugóstagot is, ilyen házibarkácsok épülgetnek. Jómagam elöl nem feltétlenül, hátul mindenképpen rugózós típusú vagyok, hagyományos kerékpárban meg a rugómentes. (acélparipát hajtok, szerencsémre nem aluminiumot...)


Megmondtam? Megmondtam! Igazam van vagy igazam van? Mondtam, hogy ez még téma lesz!
Volt 20x26-osom, 20x20-asom, 26x26-osom. Merev villával a 20-as kerék kiválóan megfelelt. Most a hátsó telós 26x26-osnál is már az elsõ telót készítem. Szóval ez valahogy így mûködik. Mindegy mit választasz jó lesz és kis idõ múlva már buzerálja az agyad egy másik...
A legjobb megoldás a több keró tulajdonlása, ha megteheted. Legyen egy könnyû, gyors, merev. Egy komfortos túra. Egy kevésbé döntött, magas városi. (szép álom...) Próbáld meg összeszedni, hogy mire használod döntõen és a terveket az igényeidhez igazítani. Az viszont biztos, a hátsó teló az elsõdleges, az elsõ a másodlagos. Itt fordított a helyzet a normál keróhoz képest.

#9109
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás
Szombati túra

Csinálok egy Gödöllõ-Kékes-Gödöllõ kört. Nem lassan, de gyakran videózgatva.
Valaki?
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#9110
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás
Nekem a rugózatlan rekuk váltak be leginkább. Számomra nem annyira fontos a rezzenetlen, fotelszerû kényelem, és az egyszerûbb konstrukció, a kisebb tömeg többet ér. Kb. 30.000 km-t mentem 20-as elsõ kerekû rekukkal. Ha "verseny" volt, akkor 1.25-ös gumival, ha hétköznapi zsírégetés, túrázgatás, akkor 1,9-es BMX aszfaltgumival. Utóbbival nyugodtan lehúztam a saras útpadkára is, ha szeme jött az IFA.
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#9111
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 hozzászólás

Köszönöm a meglátásokat!

Éppen azokon a szempontok miatt dilemmázom, amelyeket említettetek. Nekem legkényelmesebbnek egy 26x26-os rekumbens tûnt (most nem írok márkát), amelynek a hátsó kereke rugózott volt, de az elsõ nem. Tartok tõle, hogy nagyobb tempónál pattogna az eleje (igen, igen, ki kellene próbálni úgy is), ezért gondolkodom a teleszkópon, akkor viszont már meglehetõsen magasan lenne a pedáltengely. 20x26-os gépnél viszont nem - az ilyennél viszont jobban érezni az úthibákat, a teleszkóp ellenére is. Vagy nem? Ez itt a kérdés...


Ha ezt a két dolgot kell összehasonlítani, akkor valahol egálban vannak szerintem.De a 20-as kerék teló nélkül is elviselhetõ (persze nem agyonperes 50 baros gumival), sokkal fontosabb az, hogy a hátsó kerék rugózzon. De ez is emberfüggõ a sporitársak mostanság egyre jobban hanyagolják a hátsó rugóstagot is, ilyen házibarkácsok épülgetnek. Jómagam elöl nem feltétlenül, hátul mindenképpen rugózós típusú vagyok, hagyományos kerékpárban meg a rugómentes. (acélparipát hajtok, szerencsémre nem aluminiumot...)

#9112
jsipos007

jsipos007

    vendég

  • fórumtag
  • 55 hozzászólás
Köszönöm a meglátásokat!

Éppen azokon a szempontok miatt dilemmázom, amelyeket említettetek. Nekem legkényelmesebbnek egy 26x26-os rekumbens tûnt (most nem írok márkát), amelynek a hátsó kereke rugózott volt, de az elsõ nem. Tartok tõle, hogy nagyobb tempónál pattogna az eleje (igen, igen, ki kellene próbálni úgy is), ezért gondolkodom a teleszkópon, akkor viszont már meglehetõsen magasan lenne a pedáltengely. 20x26-os gépnél viszont nem - az ilyennél viszont jobban érezni az úthibákat, a teleszkóp ellenére is. Vagy nem? Ez itt a kérdés...

#9113
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 hozzászólás

Azért ne essünk túlzásokba :) Te sem vennél teljes áron egy használt tagot.

Lehet az a tag használt, úgysem vagyok hozzászokva a zsírúj alkatrészekhez... Egyelõre csak arra vagyok kiváncsi, hogy ér-e valamit egy ilyen méregdrága cucc vagy csak duma ez az egész propedal. Kicsit konszolidáltabban fogalmazva: ér-e annyit, amennyibe kerül? Tudom utóbbi hitbeli kérdés és ilyen téren nem beszélünk egy nyelvet, de azért talán érted, mire gondolok.

#9114
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 hozzászólás

Lám, még a cáfolással is elõbbre halad a világ, hiszen az ár tendenciája kiváló: 6 számjegyrõl indultunk, utána 80e, most már 35e... csak így tovább :)
Kipróbálható nálatok ez a tag? Szerszám úgyis mindig van nálam...

Tomi, linkeltem az alábbi hozzászólásodat a blogban! A célom nyilván nem rémhírkeltés, hanem információterjesztés és a tapasztalataim megosztása más érdeklõdõkkel (na meg dokumentáció saját magamnak késõbbre...)


...és van nálad esztergapad is (a csapoknak), vagy csak úgy belehajítanád a meglévõ konfigba két csavarral ;)

#9115
lowracer

lowracer

    vendég

  • fórumtag
  • 157 hozzászólás

Kipróbálható nálatok ez a tag? Szerszám úgyis mindig van nálam...


Azért ne essünk túlzásokba :) Te sem vennél teljes áron egy használt tagot.

#9116
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 hozzászólás

Ez már a hülyeség határát súrolja! De szeretek megcáfolni. 165-ös Fox Propedalos Float R van nálunk a boltban 35-ért...de tudom az is drága.


Lám, még a cáfolással is elõbbre halad a világ, hiszen az ár tendenciája kiváló: 6 számjegyrõl indultunk, utána 80e, most már 35e... csak így tovább :)
Kipróbálható nálatok ez a tag? Szerszám úgyis mindig van nálam...

Tomi, linkeltem az alábbi hozzászólásodat a blogban! A célom nyilván nem rémhírkeltés, hanem információterjesztés és a tapasztalataim megosztása más érdeklõdõkkel (na meg dokumentáció saját magamnak késõbbre...)

#9117
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 hozzászólás

Az 55-öt (sõt a rendes ára 80) ha kerekítjük, az száz. 100.000 az hat számjegy, nem? És akkor a közepén a pontot nem is számoltam ;) ;) Ahogy Python is mondja, a lényeg, h ilyen csak nagyon drágán van. De ha ezt megcáfolod, én leszek a legboldogabb!
Ahol én utánakérdeztem, ott azt az infót kaptam, hogy 165-ösbõl ez ritkaság, ami meg van, az bazi drága, pl ez FOX FLOAT RP23 PRO PEDAL [6.500 X 1.50] (165MM) 2010. A dologhoz hozzá tartozik, hogy nekem ilyen téren (nem csak kerekítve..) 0 a tapasztalatom, szóval örömmel elfogadom a segítséget.
Aztán ha találok/találsz/találunk rugóstagot, ha nem, a geometria/láncvezetés optimalizálása semmiképpen sem kidobott energia!


...én tavaly vettem egy Tomi féle fox-ot, szinte ugyanilyet (165-ös) újonnan 45 Eft-ért, 79 Eft-ról volt leárazva, úgyhogy a 6 számjegyû inkább elméleti, mint gyakorlati dolog.
Pogó ellen már egy Fox vanilla is egészen jól bevethetõ.

#9118
lowracer

lowracer

    vendég

  • fórumtag
  • 157 hozzászólás

Az 55-öt (sõt a rendes ára 80) ha kerekítjük, az száz. 100.000 az hat számjegy, nem? És akkor a közepén a pontot nem is számoltam ;) ;) Ahogy Python is mondja, a lényeg, h ilyen csak nagyon drágán van. De ha ezt megcáfolod, én leszek a legboldogabb!


Ez már a hülyeség határát súrolja! De szeretek megcáfolni. 165-ös Fox Propedalos Float R van nálunk a boltban 35-ért...de tudom az is drága.

#9119
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 hozzászólás

Motyoo élt a "költõi túlzás" eszközével.:) Én értettem...
Az általad ajánlott teló kiváló az ára reális, de sajnos még így is nagyobb érték, mint maga a keró, amibe helyezné. Szóval nem biztos, hogy ez a megoldás.


Az 55-öt (sõt a rendes ára 80) ha kerekítjük, az száz. 100.000 az hat számjegy, nem? És akkor a közepén a pontot nem is számoltam ;) ;) Ahogy Python is mondja, a lényeg, h ilyen csak nagyon drágán van. De ha ezt megcáfolod, én leszek a legboldogabb!
Ahol én utánakérdeztem, ott azt az infót kaptam, hogy 165-ösbõl ez ritkaság, ami meg van, az bazi drága, pl ez http://www.bike-shop...0___165mm__2010. A dologhoz hozzá tartozik, hogy nekem ilyen téren (nem csak kerekítve..) 0 a tapasztalatom, szóval örömmel elfogadom a segítséget.
Aztán ha találok/találsz/találunk rugóstagot, ha nem, a geometria/láncvezetés optimalizálása semmiképpen sem kidobott energia!

#9120
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás

Nem értem mi a 6 számjegyû?
Rug és ez 5mp keresés eredménye fejbõl. Nem kell nem igaz dolgokkal rémítgetni az embereket.


Motyoo élt a "költõi túlzás" eszközével.:) Én értettem...
Az általad ajánlott teló kiváló az ára reális, de sajnos még így is nagyobb érték, mint maga a keró, amibe helyezné. Szóval nem biztos, hogy ez a megoldás.