Akkor nekem még nem fejlõdtek ki a rekus izmaim, vagy csak simán nyápic vagyok:DA hosszútávú kényelmes túratempó síkúton 28-32
Jelentkezz be Regisztrálj

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)
#8361
Írta 2010. június 30. - 10:56

#8362
Írta 2010. június 30. - 10:35

A passzív láncágra tökéletes, az aktívra gyenge. Szétrottyan ha komolyan odalépsz neki. Danamidból esztergáltass jó nagy átmérõjû, kéthornyú görgõt, tegyél bele két kis zárt golyóscsapágyat, minimum 6mm-es tengelyt (kemény imbuszcsavar) és azzal nem lesz gondod. Van nekem egy elfekvõ ilyen. Új. 3000-ért eladó.
Isuka001! Én is a danamid görgõre szavazok! Én ilyeneket eszteráltattam: Görgõk danamidból
Itt vannak a tervek: Tervek a görgõhöz
És a példa, amiért nem lesz jó a feszített oldalra a gyenge görgõ - pl. görgkori kerék sem, amivel én elõször próbálkoztam: Critical Failure
#8363
Írta 2010. június 30. - 08:59

#8364
Írta 2010. június 30. - 08:47

Elvileg ráérek merre gondoltad? Peter1001 te nem érsz rá, lengõorrú próbára?
Aztán jövõhéten mostmár tényleg elmegyek szervizeshez,
Írjátok itt a tempót h gyorsabb a reku vagy nem, hát nem tudom, tecsós sebességmérõ szerint olyan 22km/h a kényelmes tempó nekem, mondjuk outival se száguldozok szal ez ugylátszik egyénfüggõ is, meg az óra is mutathat rosszat, de nem volt kedvem költeni.
...némi tapasztalat cserére, tekerésre, sörözésre esetleg beállítok pár apróságot a jószágon. Segítek elsajátítani a mûfogásokat. A merre kérdésre nem tudok válaszolni, mert annyira nem ismerem a környéket. Talán egy laza nagyerdei kör? Péntek délelõtt és szombat délután közötti idõpontban. Írjatok, hogy érdekel-e a dolog, mert ettõl függõen viszek kerót.
A hosszútávú kényelmes túratempó síkúton 28-32. Kinek több, kinek kevesebb... Ez a kerótól, annak súlyától és erõnléttõl is függ. Levivel, Papával és Lompival mentünk már nagyobb köröket és ez a tempó tartható. Papa már a szezon elején is többet tudd, Lompi emelkedõn még rágyújt, Levi meg egyszerûen csak fiatal...
A fenti tempóval én vagyok a leggyengébb láncszem!

#8365
Írta 2010. június 30. - 08:36

Ez már eszembe jutott: kinek van tapasztalata, hogy azonos erõvel mennyivel gyorsabb a fekvõ, vagy azonos tempójú tekerés mennyivel könnyebb? Úgy általában?
Az eddigiekhez még egy kis adalék:
Ha a Stoki által linkelt tudományos és rendkívül szofisztikáltan emplicit deffiníciók és grafikonok túl sok információt hordoznának...

Általánosan +20%-ot szoktak emlegetni. Az átlagsebesség növekedésével a megtett távolság is növekszik. Az elsõdleges elõny a testartásból adódó kisebb légellenállás. A szélteher exponenciálisan növekszik, de tapasztalatom szerint ez 28 Km/h fölött érezteti jótékony hatását. A legnagyobb hátrány is a testtartásból adódik, hiszen nem tudsz beleállni a pedálba. (ezt majd sokan cáfolják). A speciális rekus izmok kialakulása után már ez sem okoz gondot.
A legnagyobb elõnyt ezen belül nyílván a low-mid-high racerek élvezik. Egy komfort reku aerodinamikai együtthatója akár egy normál keróval is azonos lehet, tehát széles a paletta. Az viszont nem lehet vita tárgya, hogy egy két tenyérnyi felület helyett, ennek töbszörösén oszlik el a testsúly, így a fajlagos felületi nyomás sokkal kisebb, ergo kényelmesebb. Általánosan a tüdõkapacitás is (ezzel a teljesítmény is) nagyobb. Egyik esetben elõre hajolva, kezeiddel a mellkas elõtt görnyedsz, míg a másik esetben egy hátradõlt testtartás (kormány elhelyezéstõl függõen) laza nyitott karok. (Próbáld ki)

#8366
Írta 2010. június 30. - 08:01

valami jobbra gondoltam mint a tesós
Tom2-nek van erre valami csúszósarus megoldása... Sajnos személyes tapasztalatom nincs ezzel kapcsolatban, de a hírek szerint egészen kiforrott már az 5let. Vedd fel vele a kapcsolatot, talán még a gyártásban is segít.
#8367
Írta 2010. június 30. - 07:55

Ha pénteken lenne, mennék én is, bár csak mezei MTB-m van. Tegnap ki járt a Mûvészetek Palotája mög5t?
Nekem nem lesz jó a csüt, jövõ héten viszont jobban rá fogok érni - és ha minden jól megy, addigra az Alfi is meglesz!
Én ráérek ma is!

#8368
Írta 2010. június 30. - 07:27

Úgy gondoltam, hogy két legyet ütnék egycsapásra, vagyis egyszerre mindkét oldalra és ha a két görgõt függõleges helyzetben szerelném akkor a mindkét oldali lánc középen futna. A terhelt alulról érintené a felsõ görgõt a terheletlen pedig felülrõl.
A passzív láncágra tökéletes, az aktívra gyenge. Szétrottyan ha komolyan odalépsz neki. Danamidból esztergáltass jó nagy átmérõjû, kéthornyú görgõt, tegyél bele két kis zárt golyóscsapágyat, minimum 6mm-es tengelyt (kemény imbuszcsavar) és azzal nem lesz gondod. Van nekem egy elfekvõ ilyen. Új. 3000-ért eladó.
#8369
Írta 2010. június 30. - 00:14

Elvileg ráérek merre gondoltad? Peter1001 te nem érsz rá, lengõorrú próbára?Komoly esély van arra, hogy pénteken és szombaton Debrecenben leszek. Esetleg tekerhetnénk eggyet!
Aztán jövõhéten mostmár tényleg elmegyek szervizeshez, ma szerencsétlenül elkaptam egy kátyút a Kassain, már elég sötét volt és nem figyeltem, iszonyat nagy lyukak vannak arrafelé, azóta nyikorog valami elõl, megfogdostam a küllõket kicsit lazának érzem õket, ha szerencsém van csak meghúzatom õket és annyi. Meg a váltót se rakattam még rendbe, lusta vagyok na:)
Voltam szivacsosnál, de csak valami vízszûrõ szivacsot találtam ami esetleg jó lenne, de mikor mondta az eladó h egy ív 15ezer akkor akkor hirtelen el is felejtettem megkérdezni h egy kb 25*80as darab mennyi lenne belõle (az egész volt vagy 2x1,5m bár nem biztos mert fel volt tekerve, meg nem is tetszett a szine:D, szal egyenlõre marad az izzadás.
Írjátok itt a tempót h gyorsabb a reku vagy nem, hát nem tudom, tecsós sebességmérõ szerint olyan 22km/h a kényelmes tempó nekem, mondjuk outival se száguldozok szal ez ugylátszik egyénfüggõ is, meg az óra is mutathat rosszat, de nem volt kedvem költeni.
#8370
Írta 2010. június 29. - 23:02

valami jobbra gondoltam mint a tesósmeg azsem melékes mijen válto görgö gagyi teszkos az semmire nem szokodt jólenni sajna.
#8371
Írta 2010. június 29. - 23:01

#8372
Írta 2010. június 29. - 23:00

Az attól függ, hogy hová...A terheléses láncoldalra (mint a biciklin a lánc felsõ vezetésénél), vagy a nem terheléses oldalra...??? A terheléses oldalra semmiképpen a terheletlen oldalra elmegy.
Úgy gondoltam, hogy két legyet ütnék egycsapásra, vagyis egyszerre mindkét oldalra és ha a két görgõt függõleges helyzetben szerelném akkor a mindkét oldali lánc középen futna. A terhelt alulról érintené a felsõ görgõt a terheletlen pedig felülrõl.
#8373
Írta 2010. június 29. - 22:48

Mi a meglátásotok arról a dologról, hogy ha láncvezetõ görgõnek egy hátsó váltót használnék épülõ rekumhoz ? Illetve a váltóból csak a két láncgörgõt és a vezetõ oldalakat alkalmaznám? Jó? Nem jó?
Az attól függ, hogy hová...A terheléses láncoldalra (mint a biciklin a lánc felsõ vezetésénél), vagy a nem terheléses oldalra...??? A terheléses oldalra semmiképpen a terheletlen oldalra elmegy.
#8374
Írta 2010. június 29. - 22:24

#8375
Írta 2010. június 29. - 21:24


#8376
Írta 2010. június 29. - 21:09

Ez már eszembe jutott: kinek van tapasztalata, hogy azonos erõvel mennyivel gyorsabb a fekvõ, vagy azonos tempójú tekerés mennyivel könnyebb? Úgy általában?
M5 Recumbents
...egyébként ez nagyon rekumbens függõ dolog is....
#8377
Írta 2010. június 29. - 20:31

szerintem akkor gatyeszt jol kösd föl a tempohoz
![]()
Ez már eszembe jutott: kinek van tapasztalata, hogy azonos erõvel mennyivel gyorsabb a fekvõ, vagy azonos tempójú tekerés mennyivel könnyebb? Úgy általában?
#8378
Írta 2010. június 29. - 19:51

Ha pénteken lenne, mennék én is, bár csak mezei MTB-m van. Tegnap ki járt a Mûvészetek Palotája mög5t?
szerintem akkor gatyeszt jol kösd föl a tempohoz


#8379
Írta 2010. június 29. - 19:22

#8380
Írta 2010. június 29. - 14:45

Ez lett széria érett?Hát nem antireklám, de tényleg csak a bringaexpón hirdettük a dolgot. Sajnos nem lesz filléres a vázszett, mert csak komoly munkát adunk ki a kezeink közül. Ha végre egyszer elkészül az új honlapunk, akkor ott minden fent lesz. NAgyjából 300 körül lesz a vázszett, ami összerakható rövid, és hosszú tengelytávúnak, alsó, és felsõkormányosnak 20/26, 20/24, 26/26-os verzióban is.
Rekumbens - Annyira M
... bár gyanítom a lelkesedés inkább a AM-ventisitre vonatkozott...