Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
13414 hozzászólás a témában

#6961
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás

A trájkot nem nekem találták ki.

Miért, mi bajod vele? Amikor elõször láttam rekut, bele szédültem, úgy kacsázott el5tem a Bem rakparton. Nem volt gyorsabb, még sem tudtam +elõzni, a térdér+ folyton bele verte a kormányba. Aztán láttam Bécsben 1 triket, és rögtön tudtam, hogy ilyen kell nekem is. A Hösök terén kipróbáltam, most már csak a Mesteren a sor.


akkor igen szép rekus lehetett . Látad python uj videoját a hösök terén? volt trikém és meszerem volt ojan gyors mint a kétkerekü rekum igaz azzal nem kelett egyen sujozni habár a kétkereküvel sem kell :)
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#6962
Sinbiciklis

Sinbiciklis

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 256 hozzászólás
A trájkot nem nekem találták ki.

Miért, mi bajod vele? Amikor elõször láttam rekut, bele szédültem, úgy kacsázott el5tem a Bem rakparton. Nem volt gyorsabb, még sem tudtam +elõzni, a térdér+ folyton bele verte a kormányba. Aztán láttam Bécsben 1 triket, és rögtön tudtam, hogy ilyen kell nekem is. A Hösök terén kipróbáltam, most már csak a Mesteren a sor.

#6963
Isuka001

Isuka001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 507 hozzászólás

Gyõrtõl Vámosszabadiig kerékpárút van! :)


A bejegyzés tényleg szívhez szóló volt. Tetszett. Amúgy meg Vámosszabadinál átmégy a szlovákiai Medvébe, mikor lejössz a hídról balra ráfordulsz a gátra és a gát tetején kiváló bringás út van. Onnan már irány akár Rajka, Bécs, Passau stb.
...rekut mindenkinek alanyi jogon...
képtár

#6964
Tom2

Tom2

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 652 hozzászólás

... Féloldalasan rögzített hátsó ( hajtott) kerékagyról, felfüggesztésrõl, fékmegoldásról ha lennének képeitek, azt megköszönném. Egyet kettõt már találtam, de nem az igaziak.....


Az elsõk között vannak akik ilyesmit csinálnak szériában :
http://www.windcheet...HIGHREZ/bob.jpg
:)

#6965
peter1001

peter1001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 615 hozzászólás
Belebotlottam egy gyári trájkba! A tulaj ( meg is lepõdtem) fél perc beszélgetés után ideadta, hogy csapjak vele egy kört az utcán, aztán bement a mûhelybe, intézni a dolgát.(beszabehu!). Ott maradtam kinn tök egyedül egy többszázezres masinával. Se köpni, se nyelni nem tudtam. Nem is igazán tudtam a párszáz méteren feloldódni , de néhány tapasztalat:
1, A trájkot nem nekem találták ki.
2, Az ülõsebb testhelyzet pillanatnyilag talán kényelmes, de úgy fogtam a szelet, mint egy vitorla
3, A hátsó rugózás egy szimpla gumibak, ami nem nyiszog, és meglepõen kényelmes (egy TOXI kétkerekûn már láttam ezt a megoldást)
4, A hálós ülésnek több figyelmet lehetne fordítani, kib....tt kényelmes
Más ... Féloldalasan rögzített hátsó ( hajtott) kerékagyról, felfüggesztésrõl, fékmegoldásról ha lennének képeitek, azt megköszönném. Egyet kettõt már találtam, de nem az igaziak. Ötletem van, de már kezdek félni saját magamtól.

#6966
Zéta

Zéta

    vendég

  • fórumtag
  • 140 hozzászólás

Vetettem. Hááát igen szomorú, de egyben nagyon emberi bejegyzés.


Köszönöm. A bejegyzés szomorkásra sikerült, de a Szigetköz ettõl még gyönyörû, ha tehetitek ne hagyjátok ki. Gyõrtõl Vámosszabadiig kerékpárút van! :)

#6967
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 hozzászólás
Pedig én dolgoztam azon, hogy elriasszalak titeket az úttól. ;), mert tényleg õrültség volt pár nap után elindulni a világ végére. Még szerencse, hogy Nápoly az út végefelé volt és nem az elején.;) Ha még reszelsz a bringán tud az gyorsabb is lenni nem beszélve az izmok fejlesztésérõl. Most már legalább van valami alap.;)
A rekus tapasztalatokkal kezd a többit már ismerjük...;)
...

#6968
Zéta

Zéta

    vendég

  • fórumtag
  • 140 hozzászólás

Sziasztok,

Elõször is köszönet a tanácsokért, és köszönet azért, hogy nem riasztottatok el az úttól, holott bizonyára mindannyian tudjátok, és tudtátok, hogy 100km rekus tapasztalattal teljes õrültség elindulni a balkánon át egy 1400km-es málhás-sátras kerékpártúra. :) Az volt, õrültség, teljes õrültség, de a végére megtanultunk valamelyest rekuzni.

Háccel,
Árpesz


Nagyon aggódtam értetek, hogy elsõre sok lesz a lábatoknak, és nem megszeretitek, hanem megutáljátok egy életre a rekut. Szerencsére ez nem így történt. Most, hogy már ráéreztetek az ízére, biztos vagyok abban, hogy soha többé nem akartok hagyományos bringával indulni hosszútávra. A teljesítményhez pedig csak gratulálni tudok, tudunk mindkettõtöknek. Várjuk a további leírásokat.

#6969
Kisharesz

Kisharesz

    vendég

  • fórumtag
  • 16 hozzászólás
Sziasztok,

Elõször is köszönet a tanácsokért, és köszönet azért, hogy nem riasztottatok el az úttól, holott bizonyára mindannyian tudjátok, és tudtátok, hogy 100km rekus tapasztalattal teljes õrültség elindulni a balkánon át egy 1400km-es málhás-sátras kerékpártúra. :) Az volt, õrültség, teljes õrültség, de a végére megtanultunk valamelyest rekuzni. Nápoly volt a vízválasztó, utána éreztem, hogy tudok rekuzni. (és hogy rekuzni nagyon-nagyon jóóó!!! :) ) Nem volt többé gond a 25-30kg-val megrakott Nazca-val megállni és elindulni. Róma 7 dombját már diadalittas magabiztossággal másztuk meg (mert persze a GPS megint átvezetett minket minden dombon, mire a szállásra értünk), az igazi gyõzelemérzés az volt, amikor megálltunk, emelkedõn fölfelé egy piroslámpánál, magabiztosan, simán, nyugodtan. Majd mellénk állt egy robogós, nézett ránk, mintha más bolygóról érkeztünk volna, én meg az eufóriától elrikkantottam magam, hogy "Szevasztok Rómaiak! Jó büdös a dobogótok..." Erre méginkább értetlenül néztek... Aztán magabiztosan elindultunk a zöldbe. És végre egyáltalán nem paráztam azon, hogy hányan fognak kiröhögni/áthajtani rajtam, ha sikerül elborulni indulás helyett.

Képek, vidóek, útinapló:
http://rekuvalromaba.evobike.hu
Majd lesz egy külön bejegyzés a rekus tapasztalatokról is, ha eljutok odáig.

Háccel,
Árpesz

#6970
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
Oly sikeres volt a hétvégi bemutatóm --Hõsök tere, tripla leszúrt-- hogy feliratoztam! :)

#6971
stoki

stoki

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 737 hozzászólás
Vetettem. Hááát igen szomorú, de egyben nagyon emberi bejegyzés.
...

#6972
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
Véletlenek márpedig nincsennek! :)
Hátha valaki nem téved arra... Frissítsd be a blogodat, beszúrom azt is! :) (Motyoo árulja az Alfát!)
Zéta meg a Szigetközben járt (jövõre érdemes lenne arra is eltévedni) vessetek az Õ írására is egy pillantást!
Mozgalmas hétvége volt (szeretem az ilyet!)

#6973
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 hozzászólás

Évadzáró AM túra

Micsoda véletlen egybeesés, épp ezeket a képeket láttam 2 perce az AMhírlevében :):)

#6974
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
Évadzáró AM túra
Feltöltött kép
Feltöltött kép
Feltöltött kép
Feltöltött kép

#6975
szelvesz

szelvesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 329 hozzászólás

Piros lesz, Csilla piros! Ez csak a rozsda elleni fehér :)


Valóban ez egy alapozó, a korall piros jobb ha nem barna alapozóra kerül. Késõ tavaszig nem szándékozunk festeni, de addig tesztelni kell. A párás, esõs idõ pedig eszi a vasat. Folyamatosan jönnek az ötletek h mit kellene másképp csinálni.
Addig is...

ui.
A gyári SRAM 18-as fogaskerék helyett találtam a garázsban egy 21 fogút amire valamennyi láncunk szépen felfekszik.

Ja, és még valami: a Hõsök terén elõadott "dupla leszúrt Rittberger"-ért fogadd õsztinte gratulációnkat.
:D

#6976
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
Hasonlóak a tapasztalataim, nekem is nehezebb az elengedettkezes a Chilivel. Én ezt annak tudtam be, hogy a kis tömeget könnyebben mozdítja ki a hajtó láb. Az nem lehet kérdés, hogy melyiknek könnyebb az eleje! :) De ez ebben az esetben nem negatívum!
A Chili estében egy FSA kerék és Sram X9, 1mm.-es Tange csövek, Conti kevlar köpeny áll szemben az Alfine agyváltó, 36 lyukas felni és túraköpenyek stb. súlyával. Figyelembe kell venni azt is, hogy a vezetõ súlya hogy oszlik el. Kis túlzással, de te a homlokcsövön ülsz. Ez lehet jó és lehet rosz. Én nem tudom melyik az ideális...
Szerintem a nagyobb súlynak van egy kiegyensúlyozó szerepe. Igaz, ha elindul nehezebb megtartani vagy visszafordítani.
A recúgbens esetében az összehasonlítás komplikáltabb a lapos homlokcsõszög miatt. Elméletileg ez jobb egyenesfutást kölcsönöz, ennek ellenére kis sebességnél/indulásnál mégis "ideges" (pozitív az utánfutás, tehát sebességre van szüksége). Más magyarázat nem lévén, ezt az ülés alatti forgáspontnak tudom be.

Az Elephant vs. Chili összehasonlítása már egyszerûbb. Mindkettõ 60'-os és 1200-as tengelytávval rendelkezik. A Chili súlypontja alacsonyabb...
A kezdõk egybehangzó véleménye, hogy a Chilivel könnyebb menni.
Én a nehéz Elephantot érzem (sokkal) stabilabnak?!

Lehet, hogy már megszoktuk! Te a Recúgbenst én az Elephantot. Lehet ez a válasz arra is, miért könnyebb menni a Chilivel mások szerint és miért nem érzem én is így. A beidegzõdés erõs befolyásoló tényezõ! A gyakorlat eltompítja azokat az apró rezdüléseket, amit egy kezdõ még megérez.

Ezért lehet tanulságos egy újabb találkozó, sok próbával, eszmecserével, teszteléssel.

#6977
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 hozzászólás

Érdekes, hogy Motyoo gépének orra is (relatív) nehéz, mégis idegesnek éreztem. Aztán a gyakorlattal és a sebességgel kisimult. Nála viszont nagyon lapos a homlokcsõ szöge (talán 51') és a forgáspont az ülés alatt van.


Az enyémmel nagyon lassú tempónál valóban nehéz egyenesben maradni, pl. 2 kocsisor között indulni elég necces. De megoldható, mint minden más, ez is csak gyakorlat kérdése. Viszont ha már elindult az ember, kezesbáránnyá válik. Én pl. sokkal könnyebben tudtam "kéz nélkül" irányítani, mint a Chilit - de ez nyilván megint kizárólag megszokás kérdése.

De miért lehet a különbség? A fene tudja. Nála a homlokcsõ 50 fokos, az utánfutás pedig 15 centi.
Feltöltött kép
A forgáspont valóban az ülés alatt van. Viszont szerintem nem nehezebb lényegesen az eleje a Chilinél: az elsõ vázrész 2280g (a hátulja pedig 2300g). Ehhez persze hozzá jön az agyváltó a maga 1,5 kilójával... de annak már alacsonyabban van a tömegközéppontja. A fõ különbség a homlokcsõ és az utánfutás lehet! Én nagyon kiváncsi lennék a többi masina utánfutására!

Ezt gondolom már kitaláltátok, én meg mentem a Chilivel. Egyetlen szóval jellemezném: gyors! És még talán azzal, hogy :):):) vele menni :)

Nem maradnek el a Szélvészéknél készült képek sem

#6978
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás

a kisebb tömegû orr, és az alacsonyabban levõ hajtómû az amitõl sokkal kezesebbnek tûnt a másikhoz képest.

lehet...
Én azt vettem észre, hogy a nagyobb tömegû orr segíti az elengedett kezes tekerést. Nagyobb erõ kell a kimozdításához.
A kezdõk elõször a lábuk ellen kormányoznak. Ebben az esetben a kisebb orrtömeg a hasznos. (Talán...)

Az a három idegen aki egy perc után már tudta hajtani, ezt igazolja! Nem volt tudatos vagy tervezett, csak beletrafáltunk!

Érdekes, hogy Motyoo gépének orra is (relatív) nehéz, mégis idegesnek éreztem. Aztán a gyakorlattal és a sebességgel kisimult. Nála viszont nagyon lapos a homlokcsõ szöge (talán 51') és a forgáspont az ülés alatt van.

#6979
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
juteszembe...
Mentem a Recúgbenssel. Nosztalgikus érzés. Nekem az volt az elsõ benyomásom mintha a Pythont ötvözték volna az Elephanttal.

Jó lenne összehozni egy újabb városligeti találkozót, ami csak a próbákról szólna. A nagy tér biztonságérzetet ad (ugye Saó?) és megvitathatnánk és megtapasztalhatnánk a vázak, homlokcsõszögek, utánfutások, hajtások stb. különbözõségét. Biztosan hasznos lenne.

#6980
benjami

benjami

    vendég

  • fórumtag
  • 133 hozzászólás
Örülök hogy Sao épségben és gond nélkül hazaért. Remek volt a hangulat tegnap, a Chili letesztelésével pedig léptem még egyet a lengõorrúak irányába. Nekem valahogy sokkal könnyebben irányíthatónak tûnt mint az össztelós, bár már azzal is kezdek egészen megbarátkozni. Nekem úgy tûnt hogy a kisebb tömegû orr, és az alacsonyabban levõ hajtómû az amitõl sokkal kezesebbnek tûnt a másikhoz képest.