Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)

- - - - -

  • Please log in to reply
13414 replies to this topic

#6261
szelvesz

szelvesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 329 posts

Lompival beszéltél már a lehetõségekrõl privátice? Jönnek a hosszú, unalmas, téli esték...


Még nem, nekem az unalmas téli esték még sokáig váratnak magukra...:)
de amint beköszöntenek... egész héten alig volt idõm még ránézni is a fórumra :(

#6262
Isuka001

Isuka001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 507 posts

Nem is mondtad hogy Amerikába költöztél (a kép ugyanis úgy szerepel ott hogy: ISUBIKE by SCHIEBER-ISTVAN from USA) :D


Én kiszúrtam tegnap este a tiédet is ott. Bár azt odaírhattad volna, hogy magyarországról, mert ha rámutatok a képre, from USA látszik... De a névbõl (ISUBIKE) nekem lejött, hogy a tiéd lehet csakis. Örültem is, hogy megnézhettem.
Kár, hogy kevesen tettük oda még fel, a tiéden, Motyóén és az enyémen kívül egy magyar "gyártmányt" láttam eddig.


úgy gondoltam, hogy betudják azonosítani, hogy honnan ment a mail hozzájuk, alapértelmezettként amerikainak vették a küldeményt mivel nem volt megjelölve más ország, megpróbálom módosíttatni, köszi a figyelmet
...rekut mindenkinek alanyi jogon...
képtár

#6263
szelvesz

szelvesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 329 posts

... ki szólított?... :)


mindig csak magadra gondolsz !:D
.... és Lompi?

#6264
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts

egy jól megtermett férfiember egy lengõorrút lovagol.

... ki szólított?... :)

#6265
szelvesz

szelvesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 329 posts

Szerintem(!) azokon a helyeken van legjobban kitéve a váz csavarodásnak, ahol a dupla csövek összefutnak szimplává ( a fotókon pirossal jelöltem).
Talán valamelyest javítana a helyzeten ezeknek a sérülékeny pontoknak az áthidalása (lila), ezzel a megoldással azonban még ha javít is a helyzeten, mindenképpen a váz szépségének a rovására megy . Igazából a probléma az alulméretezett alsó egyenesebb gerincrészben lehet. Ha a 38-as csövet ezen a részen kicserélnétek egy 58- 68mm vastagra, a csavarásnak lényegesen jobban ellenállna, és a bringa vonalvezetése sem sérülne(alsó kép, fehérrel). Ja, és én megtámasztanám a hátsó villát is, mert két személy alatt mindenképp gyenge pontnak tartom. Nem számoltam utána, ahhoz Te jobban értesz, csak józan paraszti ésszel próbálok gondolkodni . Igazat adok Papának, a flexet látom a valós megoldásnak.
Posted Image
Posted Image

Én inkább Lompihoz csatlakoznék. Flex elõtt inkább az íves merevítést próbálnám. A fenti lila ív az ülésen megy át, ahhoz h elférjen legalább 20cm-rel meg kellene emelni az ülést.
A hátsó piros résznél nem csavarodik.
Ha új váz akkor a Lompi féle dupla csõ lehet a bombabiztos megoldás. Ennek a tömege 2x1800mm csõhosszal számolva (5/4"x1,5mm) a jelenlegi 1x1800mm 38x1,5mm helyett csak 1,58kg-mal több. (persze még a + keresztmerevítõk+a varratok) Az 58-68mm vastagsághoz képest +pláne nem is lenne olyan nagy plusz tömeg. Viszont nagyon sok plusz munka.
A hátsó villán lévõ terhelés inkább kisebb mint nagyobb, mint ha egy jól megtermett férfiember egy lengõorrút lovagol.

#6266
peter1001

peter1001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 615 posts

Jön a havazás, azt hiszem most egy kicsit pihentetjük a dolgot. Véleményem szerint (próbáltam a sok videót elemezgetni - rengeteg készült), +álló helyzetben leterhelve oldalra elcsavarni a hátsó kereket és nagyon úgy látom h függõleges ívek együtt fordulnak a hátsó kerékkel, üléssel. Tehát a csavarodás az elsõ ülés alatt összpontosul. Sajnos se tudásom, se lehetõségem nincs h "összedobjak" egy másik vázat. A többletsúly valóban nem lenne olyan jelentõs, akár csak 2-3kg lenne.

Nem szeretnék erõszakoskodni, de szerintem gondold át az alsó egyenes rész cseréjét vastagabbra. Szerintem nem olyan nagy munka, mint amilyennek látszik. A lelki trauma jóval nagyobb, amit egy festett váz megvágása jelent. A merevítgetés ebben az esetben csak toldás-foldás. És ez járna az egyik legkisebb önsúlynövekedéssel. Aludj rá egyet !

#6267
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,423 posts

Sajnos se tudásom, se lehetõségem nincs h "összedobjak" egy másik vázat.


Lompival beszéltél már a lehetõségekrõl privátice? Jönnek a hosszú, unalmas, téli esték...
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#6268
szelvesz

szelvesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 329 posts

Én biztosan szétvágnám Szélvész vázát. Az, hogy a gerinc egy részét kikötjük oldalra, csak a csavarodó hosszat csökkenti. A dupla gerinc nagyságrendekkel jobban bírná a csavarást. Akár vékonyabb csövekbõl is lehetne csinálni, ami nem olyan nagy túlsúly.
A csavarodást nem csak azért tartom gondnak. mert lepattog a festék vagy félõ hogy valahol elszakad, hanem mert elképzeltem, hogy a csavarodó vázzal rámegyünk egy gyors kanyarban egy döccenõre, és kiszámíthatatlan dolgokat mûvelhet. Az én vázam csavarodása sokkal kisebb gond, de még én is gondolkodom egy upgrade-en.

Jön a havazás, azt hiszem most egy kicsit pihentetjük a dolgot. Véleményem szerint (próbáltam a sok videót elemezgetni - rengeteg készült), +álló helyzetben leterhelve oldalra elcsavarni a hátsó kereket és nagyon úgy látom h függõleges ívek együtt fordulnak a hátsó kerékkel, üléssel. Tehát a csavarodás az elsõ ülés alatt összpontosul. Sajnos se tudásom, se lehetõségem nincs h "összedobjak" egy másik vázat. A többletsúly valóban nem lenne olyan jelentõs, akár csak 2-3kg lenne.

#6269
sao

sao

    vendég

  • fórumtag
  • 189 posts

Feltettem ide a mind ezidáig egyetlen rekumat (Isureku) elsõ kép a narancs sárga üléses, annak aki még nem látta


Én kiszúrtam tegnap este a tiédet is ott. Bár azt odaírhattad volna, hogy magyarországról, mert ha rámutatok a képre, from USA látszik... De a névbõl (ISUBIKE) nekem lejött, hogy a tiéd lehet csakis. Örültem is, hogy megnézhettem.
Kár, hogy kevesen tettük oda még fel, a tiéden, Motyóén és az enyémen kívül egy magyar "gyártmányt" láttam eddig.

#6270
benjami

benjami

    vendég

  • fórumtag
  • 133 posts

Feltettem ide a mind ezidáig egyetlen rekumat (Isureku) elsõ kép a narancs sárga üléses, annak aki még nem látta

Nem is mondtad hogy Amerikába költöztél (a kép ugyanis úgy szerepel ott hogy: ISUBIKE by SCHIEBER-ISTVAN from USA) :D

#6271
peter1001

peter1001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 615 posts

1. Ez már gyakorlatilag egy új váz, a jelenlegibõl alig lehet vmit felhasználni. Sok új anyag, sok súly, sok munka, sok idõ, sok pénz :(, de lehet h ez a tökéletes - vagy a legkisebb kompromisszumot igénylõ megoldás?:confused:

2. A fõgerinc 38x1,5mm (1,5"x1,5mm)

3. Ez talán még nem akkora többletsúly és akkor nem kell új vázat készíteni (legfeljebb néhány helyen jobban meghegeszteni ;))


Szerintem(!) azokon a helyeken van legjobban kitéve a váz csavarodásnak, ahol a dupla csövek összefutnak szimplává ( a fotókon pirossal jelöltem).
Talán valamelyest javítana a helyzeten ezeknek a sérülékeny pontoknak az áthidalása (lila), ezzel a megoldással azonban még ha javít is a helyzeten, mindenképpen a váz szépségének a rovására megy . Igazából a probléma az alulméretezett alsó egyenesebb gerincrészben lehet. Ha a 38-as csövet ezen a részen kicserélnétek egy 58- 68mm vastagra, a csavarásnak lényegesen jobban ellenállna, és a bringa vonalvezetése sem sérülne(alsó kép, fehérrel). Ja, és én megtámasztanám a hátsó villát is, mert két személy alatt mindenképp gyenge pontnak tartom. Nem számoltam utána, ahhoz Te jobban értesz, csak józan paraszti ésszel próbálok gondolkodni . Igazat adok Papának, a flexet látom a valós megoldásnak.
Posted Image
Posted Image

#6272
Isuka001

Isuka001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 507 posts

Gratula! Látom, Motyoo is felrakta az Alfát...
Akkor most akciót hirdetek! :) javítsuk a nemzeti arányainkat, lássa a világ mi sem tétlenkedünk!
Send us your photos!


inkább ide küldjétek a képeiteket: gallery@atomiczombie.com
...rekut mindenkinek alanyi jogon...
képtár

#6273
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,423 posts
Python, Lompi! Email ment.
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#6274
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
Gratula! Látom, Motyoo is felrakta az Alfát...
Akkor most akciót hirdetek! :) javítsuk a nemzeti arányainkat, lássa a világ mi sem tétlenkedünk!
Send us your photos!

#6275
Isuka001

Isuka001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 507 posts
Feltettem ide a mind ezidáig egyetlen rekumat (Isureku) elsõ kép a narancs sárga üléses, annak aki még nem látta
...rekut mindenkinek alanyi jogon...
képtár

#6276
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,412 posts
Papa! Én tegnap (mint tudod :)) mentem egy 700-as kerekeken gördülõ lengõorrúval és felváltva a Chilivel. A homlokcsõszög és tengelytáv azonos, a váz viszont eltérõ. A gerinc ovál keresztmetszetû és dupla támvilla tartja a hátsó kereket.

A lejtõkön egyértelmûen gyorsabb volt (a kisebb össztömeg ellenére is), Szépen és stabilan húzta fel magát az emelkedõkön és összességében stabilabnak tûnt minden helyzetben. (na mondjuk a fékek szarok voltak... :()

Mielõtt fûrészt ragdnál, összehozhatnánk egy találkozót, biztosan hasznos lenne egy ilyen tapasztalat.

#6277
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,423 posts
Én biztosan szétvágnám Szélvész vázát. Az, hogy a gerinc egy részét kikötjük oldalra, csak a csavarodó hosszat csökkenti. A dupla gerinc nagyságrendekkel jobban bírná a csavarást. Akár vékonyabb csövekbõl is lehetne csinálni, ami nem olyan nagy túlsúly.
A csavarodást nem csak azért tartom gondnak. mert lepattog a festék vagy félõ hogy valahol elszakad, hanem mert elképzeltem, hogy a csavarodó vázzal rámegyünk egy gyors kanyarban egy döccenõre, és kiszámíthatatlan dolgokat mûvelhet. Az én vázam csavarodása sokkal kisebb gond, de még én is gondolkodom egy upgrade-en.
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#6278
sao

sao

    vendég

  • fórumtag
  • 189 posts
Nem csal a te szemed, Zsuzsit idehívtam, megkérdeztem, mit lát a Viking hátsó keréken, azt mondta, billen. Pedig nem olvasta, miért is kell néznie.

Most azon gondolkodám, az ennyire hosszú tringát nem-e célszerûbb lenne T helyett V alakú alapra helyezni. A felsõ merevítést el is lehetne talán hagyni, megfelelõen elõfeszített, domborodó váz esetén, és a V talán nem hagyná annyira csavarodni, arra a kis billenésre rájátszani.
Mert ilyen hosszú tringán hiába a mellsõ tengelyen ül a kormányos, a hátul ülõ mégiscsak egy szál csõt terhel, csavargat.

A tiéteken már kár lenne ekkorát változtatni, ha Lompi 3. javaslatát megcsinálod/megcsináltatod, az sokat segítene szerintem is, aztán meg, ha a billegés-csavarodás egyformává, egyenlõvé vált mindkét oldalra, ne foglalkozz ezzel többet. Ne nézd (akkor már) hátulról a géped, ne szomorkodj rajta, nézd a jó oldalát: akaratlanul bár, de egyfajta torziós rugózást hoztatok létre, a váz csavarodása felvesz olyan dolgokat, amiket a fenekeden éreznél egyébként.

...szerintem...

#6279
szelvesz

szelvesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 329 posts

Csavarodik az jobbra is, amikor balra fordultok, csak kisebb mértékben, én úgy látom. 1,51-nél és 2,33-nál pl.
Szerintem sem a villa, a váz lesz a hunyó

Kár, mert (veled együtt) én is azt hittem, a váz kész...

A Viking mienkhez képest brutálisnak látszó váza sokkal erõsebbnek tûnik
http://www.szelvesz.hu/reku/large1.jpg
Ennek ellenére a videókon mintha ennek is csavarodna egy kicsit a váza
(dõl a hátsõ kerék) vagy csak már beképzelem
Picasa Web Albums - szelvesz - Tandem Trike
Picasa Web Albums - szelvesz - Tandem Trike

Ráadásul nekik hátul csak 20-as kerék van, nekünk pedig 26-os. Ugyanakkora oldalirányú erõ hatására (ugyanolyan tömegeloszlás, sebesség, kanyarodási sugár esetén) a csavarónyomaték így nálunk 1,3-szor nagyobb.

Egyébként: egy kicsi ellendõlés szerintem természetes lehet, mert a "kormány-nyakak" hátradöntve vannak, és kanyarodáskor ez billenéssé válik... Ha pl. jobbra kanyarsz, a bal kerék, miközben a tengelycsonk végén megkerüli a függõcsapszeget "emelkedik", mert a tengelycsonk döntött forgástengelyen nem bír vízszintes, a talajjal párhuzamos kört írni, kénytelen "emelkedni", tehát a váz ott picit süllyed. A jobb kerék a másik irányban kerüli a forgástengelyt, ezért kicsit emel.

...mindammellett Saonak ebben is igaza van!

#6280
szelvesz

szelvesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 329 posts

1. tanár ur lekel vágni a vázgerincet a elsöhidnál és két csöböl megoldani ujra ugy hogy azlegyen a hátso villa is . és párhejen öszekötni ugy hogy a hátsohajtomüvez viszalehesen épiteni ugyahogy mostisvan . akkor mán az életbe nemtud csavarodni.

2. azért érdekes hogy enyire csavarodik a váz az éngépemen még soha nem csavarodott a hátsokerék talán a váz anyag is lehet a ludas igaz én 5/4" x1.5 alatt nem csinálok vázat

3. jobban megnézve a képet az elsö ulés alatt a leg gyengéb a váz ott tud tekeredni kikéne mereviteni a két toronyhoz a láncterelömögül két ives csövel ugy mint a hajtomüvet csak viszintesen akár az üléstarto szerepét is betölthetné.


1. Ez már gyakorlatilag egy új váz, a jelenlegibõl alig lehet vmit felhasználni. Sok új anyag, sok súly, sok munka, sok idõ, sok pénz :(, de lehet h ez a tökéletes - vagy a legkisebb kompromisszumot igénylõ megoldás?:confused:

2. A fõgerinc 38x1,5mm (1,5"x1,5mm)

3. Ez talán még nem akkora többletsúly és akkor nem kell új vázat készíteni (legfeljebb néhány helyen jobban meghegeszteni ;))