Az összecsukhatóság tényleg hasznos dolog, nekemis fejtörést okoz majd a trike helye, de végül úgy döntöttm hogy valahol fel lesz lógatva:D Függõlegesen nem annyira gáz a helyigénye.
Számomra az összecsukhatóság fontossága a tárolás mellett a szállítás. Egy trike-ot még a liftbe is nehéz betuszkolni, nem beszélve egy autóról vagy vonatról...
... és még mindig Tibor Trike-jánál maradva. Nem vagyok a téma szakértõje, tapasztalatom a három kerékkel minimális. Statikai ismereteim és tapasztalataim viszont azt mondatják velem, hogy itt ez valahogy nem. Nagyon nem!
Állandóan egy szó jut az eszembe: KONCEPCIÓ! Tucatnyi hasznos és jó ötlet egy modelben, ami nyílvánvalóan ebben a formájában nem kiforrott.
Ha a váz a te ötleted, akkor minden elismerésem! (ha nem akkor is) Teljesen világos a szándék. A nyitott lábtér, a csillapítás, a folding, stb...
Meggyõzõdésem, hogy megvalósítható! Hightech anyagokból... Stoki azt írta, túlméretezett az elsõ futómû és kormány. Szerintem nem. Pont abban látom a problémát, hogy "közönséges" vastelepi cuccokból ezt így nem lehet. A nyomatéknak megfelelõ keresztmetszet (pl.: elipszoid) és méretezés
mellett ebbõl egy rendkívül különleges gépet lehetne készíteni. Szénszálból, esetleg hidroforming alu...
Ha maradsz a CrMo-nál akkor meg a súly növekszik.
A festéssel célszerû várni pár ezer kilométert. Olyan kritikus pontok vannak a képen látható gépen, ami a terhelésbõl adódó anyagfáradást, már most magukban hordozzák. Biztos, hogy szükség lesz merevítésekre. Az festés után nem praktikus hegeszteni.
Azt gondolom, hogy amennyiben maradsz ennél a tervnél, akkor pár alkatrészt - a bummot biztosan- erõsebbre kell cserélni. A bumm esetében lehetõleg kör (elipszoid?) keresztmetszetûre, az egyenletesen (az elipszoid a hosszabbik átló felé merevebb, ez lenne a vertikális átló) veszi és osztja el a terhelést. Ha ragaszkodsz a négyszögszelvényhez, akkor fordíts rajta 45'-ot, mivel az a sarkai felé a legmerevebb, legerõsebb. (de attól tartok a jelenlegi anyagnál még ez sem elegendõ)
És továbbra is azt gondolom, (minden bántó szándék nélkül) hogy járhatod a magad útját. Lehet, hogy az a helyes.