Jelentkezz be Regisztrálj

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)
#5241
Írta 2011. január 16. - 18:37

Miután, sajnos még, nem rekuzom, így csak szégyenletesen keveset tévedtem: 6388.84perc alatt 1856.27 Km-t. 2008-ban 2200valahányat, 2009ben, a Passsau-Bécs-csel 2800at. Ezt az idén is tartani muszáj, mert +int be van tervezve a Passau-Bécs, Tájkkal!
#5242
Írta 2011. január 16. - 18:28

Egyébként ha valamit esetleg láttok hogy egyértelûen rosszul csináltam, öszönném z észrevételeket, hogy okuljak és kijavithassam:)
Tedd közzé légy szíves a zártszelvény keresztmetszetét. Vagy már megvolt és nem figyeltem eléggé? Tippelnék 50x25-ös, kettes fallal.
#5243
Írta 2011. január 16. - 18:24

#5244
Írta 2011. január 16. - 18:14

Benjami

Reku Papa

Zéta

Isuka001

Mirr-Murr

A többiek nem mérik vagy nem szolgáltattak adatot.
#5245
Írta 2011. január 16. - 18:11

ez kísértetiesen emlékeztet az én elsõ vázamra. Visszatekintve már jót mosolygok a brutál túlméretezéseken. Amikor kérdezik hogy meg van-e még a váz, azt szoktam mondani, hogy nincs, odaadtam egy farmernak, aki traktort csinált belõle.

#5246
Írta 2011. január 16. - 17:49

Egyébként ha valamit esetleg láttok hogy egyértelûen rosszul csináltam, öszönném z észrevételeket, hogy okuljak és kijavithassam:)
[IMG][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/110116/DSC00983_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/IMG]
[IMG][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/110116/DSC00984_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/IMG]
[IMG][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/110116/DSC00985_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/IMG]
#5247
Írta 2011. január 16. - 09:50

.... Ha a képeket megnéztétek, akkor lehet látni hogy a hátsó villa is megvan merevítve csavarás és nyírás ellen, egy 4-es kazánlemezbõl hajlított idommal, és a fõ gerinc is alá van támasztva, hogy az se szakadjon szét, ha esetleg tényleg nem lenne elég jó minõségû a hegesztés, és még lesznek merevítések a gépen rendesen, amik kívülrõl nemfognak látszani, mert belül van elhelyezve. ... a KMX Viper is 19.5kg gyárilag, nekem kb. 3kg-val lesz több, 20kg-n belül tényleg nem tudok maradni.
már az elsõ képeket nézve látszottak a brutál belsõ merevítések, amibõl egyértelmû volt hogy aki hegeszti tudja mirõl van szó, milyen erõk érhetik azokat a pontokat. ezért nem aggódtam a biztonság miatt

A 20 kilóval meg ráérsz foglalkozni a második-harmadik... váz készítésekor

#5248
Írta 2011. január 16. - 09:25

1-2 fokot
Nincs ott semmi gond, tekintve hogy a papucsok még nincsenek fenn a villán. Régebben, amikor még nem a befogott kerekekre építettem a vázat, úgy csináltam, hogy összehegesztettük a biliacél vázat, spájszerrel kitekergettük belõle a csavarodásokat annyira amennyire tudtuk, aztán amikor a papucsokat felhegesztettük, a tengely hornyait szépen kireszeltem, hogy a kerék mind vízszintesen, mind függõlegesen jól álljon. A 10 mm-es tengely hornyai tehát felhegesztés elõtt nem voltak kireszelve, csak egy 6-os furat volt a horony közepén.
#5249
Írta 2011. január 16. - 08:47

Igaz hogy végül az Atomiczombin is megtaláltam a Trike-om tervét, de én elõször csak képet láttam róla, utána kerestem rá és találtam meg ottis, másrészt az Ambringán talált Challenge trike vonalait másoltam inkább le, szóval nem atomiczombiról származik az ötlet, pechemre ottis fentvan.
Gondolom mint látszik a képeimen, nem a legszebbek ugyan a varratok, de édesapám védelmében mondom, amit õ meghegesztett, annak nemigazán volt még kedve eltörni. Már az egyik biciklim nyakcsövét õ hegesztette 3 éve, azmég leis van köszörülve sikba, és köszöni szépen jólvan. A hegesztések tényleg nem szépek, de tartósak, és eddig mindenhol mélyen átolvadt az anyag ahol hegesztett. Egyébként ivhegesztõ van itthon, és 2-es pákát használunk. Ja és mégegy apró különbség az eredeti Warrior Tadpole-on nemigazán vannak merevitések. Ha a képeket megnéztétek, akkor lehet látni hogy a hátsó villa is megvan merevitve csavarás és nyirás ellen, egy 4-es kazánlemezbõl hajlitott idommal, és a fõ gerinc is alá van támasztva, hogy azse szakadjon szét, ha esetleg tényleg nemlenne elég jó minõségû a hegesztés, és még lesznek merevitések a gépen rendesen, amik kivülrõl nemfognak látszani, mert belül van elhelyezve. Szóval nem bizom a véletlenre a dolgokat
Ésmég ajánlom végül figyelmetekbe egy gyári Trike, a KMX Viper egy olvasói tesztjét, ami ugye 450.000Ft mai árfolyammal, és ez elvileg egy gyári, profik által készitett gép.
KMX Viper rekumbens teszt, kerékpár, bicikli, ár
Szóval lehet hogy édesapám nem profi hegesztõ, és nincs se awi, se co hegesztõnk, lehet hogy ez az elsõ trike amit épitek, de nem bizom egyáltalán a véletlenre az épitést.
Ésmég annyit tennék hozzá, hogy a KMX Viper is 19.5kg gyárilag, nekem kb. 3kg-val lesz több, 20kg-n belül tényleg nemtudok maradni.
#5250
Írta 2011. január 16. - 08:28

Majsztró! 1-2 fokot ki tudsz mérni? Gyanús! Az 1 méteren 2-3 mm eltérés, amit a hegesztés miatti elhúzódás is okozhat. Ha stabil a hegesztés, és nem túl brutál az anyag,... Stabil pank, nagysatu, hevítés (no ez megint elviheti), emberes pajszer, samu - de nem én mondtam... Egy gyakorlott lakatos helyre teheti neked. (Mint a sebészeten: ne nézd amikor csinálja...)
Legyen szerencséd!
1-2 fokot is ki lehet mérni, csak egy A3-as rajzlap kellett hozzá.
Egymás mellé téve a 1 nyakcsövet a tetejénél volt 1.5-2mm eltérés 12 centi hosszon. 2 fok eltérés 12 centin 3.5mm, 40 centin már 9-10mm, szóval egy méteren nem 2-3mm lesz, az tuti, hanem legalább 30mm...nem mindegy...szóval igy lehet mérni.
Szerintem nemis bántom, max fogom a kormányt mindig legalább egykézzel.

#5251
Írta 2011. január 16. - 00:44


A hegesztõ pajzsokhoz én sem értek de úgy gondolom,hogy a napelem nem egy akku feltöltéséhez kell, hanem a sötétítés vezérléséhez. Az ív meglétekor olyan iszonyatos fényenergia (én úgy tudom, hogy a Nappal közel, vagy teljesen megegyezõ fényenergia) szabadul fel, amit ha egy hatékony napelem felfog direktbe tud elektromos energiát termelni, ami a speciális üveg áttetszését tudja vezérelni. Így nem kell elem vagy akksi bele, hanem maga a pajzs akkor dolgozik, amikor kap fényenergiát. Mikor kap ? Hát hegesztéskor.


Nekem is van egy egyszerûbb optrel-em kb. fél éve áll, de holnap valószínûleg használni fogom. Szerintem mûködni fog...

Görgõ
Szerintem sem gázos egy több részbõl álló görgõ elkészítése, csak mindent jól és pontosan kell legyártani.

Atomic Zombi
GYanítom, hogy valahol az oldalon azért fent van, hogy mindenki a saját felelõsségére...
A hegesztési minõség a gyakorlat mellett attól is függ, hogy milyen módszerrel és milyen eszközzel hegeszt valaki. Nyugaton más szelek járnak némely házi mûhelyben már az sem ritka, ha valakinek van otthon CNC gépe. Esztergagép és minõségi trafo szinte alap.
Már egy elektródás hegesztésû kapu készítésnél sem mindegy, hogy mivel dolgozik az ember. Mert van kókányolt trafo és van a stabil inverter. Mindkettõvel lehet hegeszteni, csak addig amíg az elsõvel sok gyakorlattal kiegészíthetõ az trafo hiányosságai, addig a másodikkal viszonylag kevés gyakorlattal viszonylag szép munkákat lehet készíteni. Persze egy jármûnél fokozottabban oda kell figyelni,de úgy gondolom nem lehetetlen dolog.
#5252
Írta 2011. január 16. - 00:14

Az atomic zombi cégre nagyon haragszom, mert pofátlanul elhiteti a rekura vágyókkal, hogy bátran fogjanak csak hozzá, szakértelem nélkül, az õ útmutatásuk szerint minden sikerülni fog. Majd megtanulnak hegeszteni is. Hááát "Lóf@szt mama!".
Akármennyire takarékoskodni akar valaki, tudomásul kéne venni, hogy a hegesztés a kerítés-kókányolás szint fölött, egy nem általánosan birtokolt képességeket és sok gyakorlatot igénylõ szakma. A reku pedig egy jármû, amivel a forgalomban nem csak magunkat veszélyeztetjük.
Buta, ésszerûtlen és nem is feltétlenül gazdaságos dolog, ha egy megbízható mesterember egy-két tízezer forintján akar valaki spórolni egy olyan gép elõállítása során ami takarékos megközelítés esetén is átlépi a százezres költségkeretet.
#5253
Írta 2011. január 16. - 00:10

Nem is az elem a gond, hanem a funkciója. Arra lennék kiváncsi, hogy minek, ha van benne hatékony napelem.
Én sem érthetek mindenhez... Alighanem az amtõröknek szánt pajzs minden elemében nincs olyan jó minõségû, mint a profik felszerelése, cserében az ára kedvezõbb. A használata is sok idõbeli megszakítással történik, hónapokig is pihenhet félretéve. Nem merték rábízni az elsötétítés idõzítését csak a napelemre. Valószínû, hogy a profi eszközben is van valami akssi v. egyéb tároló elem, csak az rendszeres töltést kap, amit nem veszít el, mert napi rendszeres használatban van. Nem olyan nagy bûn a biztonság megtartásával egy olcsóbb kivitelezés.
A kezdõ hegesztõ egy hagyományos pajzzsal örül, ha ívet fog és meg tudja tartani - de azt, hogy honnan hová megy a varrata néha nem is sejti. A gyakorláshoz, tanuláshoz is nagy segítség egy automata pajzs.
STOKI
Köszi a görgõhöz tett megjegyzést, szerencsére a bicajboltos is vigyáz rám egy kicsit, nehogy lukra fussak. Ha lesz kis lánckerék a kezemben, csak akkor tervezem meg a görgõt készre - nem olyan bonyolult az, csak szóban elmesélve.
#5254
Írta 2011. január 16. - 00:08

Én felhoztam épp az elõbb...

#5255
Írta 2011. január 15. - 23:52

szemüveg:
A legjobb a cserélhetõ lencsés, az igényeidnek megfelelõ lencsével használhatod. Nékem Adi Dasler bácsi gyártmánya gyütt be.
A legkényelmesebb a photochromatikus. Sötétedik-világosodik. Sajnos nem eléggé, de elfogadható mértékben.
Tandem rekuról (trike-ról) párszor már ötleteltünk. Csodálom, hogy még senki nem hozta fel az összkerék hajtást! Az elsõ, az elsõkereket - a hátsó, a hátsó kereket hajtja. Mivel egymástól fügettlen a hajtás, mindenki a saját tempója szerint választhatja meg a fokozatot. Megspórolhatsz féltucat görgõt, meg 20 méter láncot.
Ennél a megoldásnál elég alacsonyra szerelheted az elsõ hajtómûvet és ülést ahhoz, hogy a hátsó is kilásson.
Egyszerre két lánc ritkán szakad, az ép hajtással (félgõzzel) eljuttok szervizig. Közvetlen a láncvonal. Nem kell megtörni a láncot. Ha elég hosszú a váz, akkor a hátsó ülés-hajtás pozíciót is kedvedre alakíthatod stb. Természetesen van hátránya is...
#5256
Írta 2011. január 15. - 23:10

Fekvõtandem építésén agyalok. Skiccet felraktam, ha van észrevételetek, azt megköszönném.
Nekem ez a felépítés több okból jobban bejön, de a jõvõre nézve nagyon nem agyalok tandem rekun

http://www.m5-ligfie...pups/1336.2.jpg
...ehhez persze az kell, hogy a társ kibírja hányás nélkül a hátsó pozíciót.

#5257
Írta 2011. január 15. - 22:51

Tibi
Ha a legkisebb lánckereket , ami zárja a sort be szeretnéd építeni (és nem menetes agyra való), akkor arra vigyázz, hogy az szembõl belenézve nem szimmetrikus, mert az egy speciális lánckeréken. Szerintem jobb választás a következõ, vagy az az utáni bármelyik. (nyilván a 28-as már egy picit nagy lenne

#5258
Írta 2011. január 15. - 22:50

Szerintem az elsõ ülés van baromi magasan, 65 cm! Két szempontból is kellemetlen:Fekvõtandem építésén agyalok. Skiccet felraktam, ha van észrevételetek, azt megköszönném.
-hacsak nem nagyon langaléta a kapitány, nagyon pipiskedni kell a lábletételhez
-a személyzet csak a kapitány hátát látja, elõre garantáltan semmit. Biztosan vannak szépen kidolgozott férfihátak és karcsú nõi idomok, de egy túrán.. jóból is megárt a sok!
Nem gondolkoztál még hibrid tandemen?
#5259
Írta 2011. január 15. - 22:31

Na igen és azt mennyiért adják? A különbözetbõl, hány elempárt tud ötévente megvenni a kuncsaft?
Már megint a vérprofik...
A kezdõ kerítéshegesztõknek, heftelõknek meg follyon ki a nyomrult szeme?
Aki gyakran hegeszt annak automata pajzsot kell vennie. Én úgy gondolom az egészségnél nincs értékesebb dolog a szem meg egy különösen fontos szerv, fontosabb, mint pl. a fül. A pontos munkához pedig jó szerszámok kellenek a hagyományos pajzsot én nem tartom túl jó eszköznek.
Nem is az elem a gond, hanem a funkciója. Arra lennék kiváncsi, hogy minek, ha van benne hatékony napelem.

#5260
Írta 2011. január 15. - 22:14

Akkor veled különösen kell vigyázni, mert Te minden irányból fertõzött vagy. Ha még azt mondod, hogy a sört is szereted, a környékedre nem megyek !


Egyébként ma készítettem egy halfüstölõ berendezést, jövõhét végén lesz a próbaüzem!
