
Jelentkezz be Regisztrálj

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)
#5061
Írta 2011. január 24. - 19:39

#5062
Írta 2011. január 24. - 19:38


Komolyra fordítva (az elõzõ is komoly volt!) az én szemem is hiányolja onnan a merevítést, de tapasztalat hijján nehéz lenne véleményt alkotni.
#5063
Írta 2011. január 24. - 19:36

Akár, hogy próbálkozok, nem m1 ez nekem. A hajtómûvel az a gond, hogy 2 vagy 3 lánckerék legyen rajta? Néha belefutok olyan túrába, ahol muszály h1et mászni, ahol jól j5t a 22-34es áttétel.
<OFF>
Kedves Sinbiciklis.
Valószínûleg a probléma nem mindenkit zavar, de engem nagyon.
Van egy elképzelésem a fekvõbringásokról, mely szerint a társadalomnak ez a kicsiny csoportja,
az átlagnál értelmesebb emberekbõl áll. Ez a tulajdonság egy fórumon a magyar nyelv használatából szûrhetõ le elsõ körben.
Ezért tisztelettel szeretnélek megkérni, hogy a hozzászólásaidban ne használj "m1, h1et, j5t" rövidítéseket, ha nem muszáj.

A nem funkcionális analfabéták számára az m1 sosem lesz megy, csak egy tv csatorna.
További sok sikert a trájkhoz!
</OFF>
#5064
Írta 2011. január 24. - 19:32

A túlméretezésnél szerintem nem a hegesztésre gondolsz. A kezed munkájában én is megbíznék, láttam a munkáid, (király), nyolc év hosszú idõ de annak sem kellett volna bekövetkeznie, a többi trájkot még nem használták annyi ideig...A vázkeresztre garanciát vállalok. Úgy ahogy most van. Én csináltam, és tudom, hogy mit adok ki a kezembõl. Így is túl van méretezve. Nem az elsõ darab ami legyártottam, és az eddig elkészültek-mûködõk közül egyik sem rogyott, hajlott, vagy tört meg. (kivéve egyet 8 év napi használat után
hegesztés melletti repedés indulás
)
Tibor jól írja, a visszatérõ láncot én is a keresztcsõ felett vinném el a már említett okokból, de csuszkával oldanám meg, vagy egy rövidke csõvel.
A honi utakon kifáradnak a varratok, sajnos.
#5065
Írta 2011. január 24. - 19:30

- A hajtómûvet méretezd túl, legyenek benne nagy ugrások, abból nem lehet baj. A trike az az állatfajta amelyik nem dõl el, így nincs kritikusan alacsony sebesség. Gyakorlatilag bármilyen alacsony sebesség fokozat használható. A felsõ érték (tapasztalat híjján) csak tipp lesz. Az egy nyomon haladó rekuknál a monti áttétel kevés

Összességében én egy nagy átfogású (min 560%) áttételt használnék nagyobb ugrásokkal.
Minden attól függ, mire fogod, akarod használni.
#5066
Írta 2011. január 24. - 19:14

...
Hangsúlyozom, hogy még trájkot nem építettem, józan paraszti ész alapján gondolom.
A vázkeresztre garanciát vállalok. Úgy ahogy most van. Én csináltam, és tudom, hogy mit adok ki a kezembõl. Így is túl van méretezve. Nem az elsõ darab ami legyártottam, és az eddig elkészültek-mûködõk közül egyik sem rogyott, hajlott, vagy tört meg. (kivéve egyet 8 év napi használat után



Tibor jól írja, a visszatérõ láncot én is a keresztcsõ felett vinném el a már említett okokból, de csuszkával oldanám meg, vagy egy rövidke csõvel.

#5067
Írta 2011. január 24. - 18:49

A hajtómûvel az a gond, hogy 2 vagy 3 lánckerék legyen rajta? Néha belefutok olyan túrába, ahol muszály h1et mászni, ahol jól j5t a 22-34es áttétel.
"még nem teljesen végleges, most jöjjön ki minden" - OK, de sértõdni nem ér!
Elõször a láncvezetést kell a gépeden rendbe tenni szerintem. Tom2-vel teljesen egyetértve, - kiegészíteném a javaslatát - a visszatérõ lánc ágat célszerû megtámasztani, mert túl hosszú, beleng, túlterheli a láncfeszítõt. Kiegészítésem az, hogy a keresztcsõ és kormányösszekötõ közül el kellene vinni a láncot, mert kolotálni fog köztük, kicsi ott a hely. Célszerûnek tûnik a keresztcsõ mögött elhelyezett görgõvel fölé emelni a visszatérõ ágat. Ellenõrizni kell kis hajtómû keréknél is, hogy a feszített lánccal nem bántják-e egymást. Ha szükséges, akkor a hajtómûvet néhány cm-rel emelni kell (Ha már fixre van hegesztve, szurkolok neked, h ne kelljen).
Ha a lánc már rendben van azután elgondolkozhatsz Isuka001 javaslatán az erõsítésrõl, de odafigyelve, mert a hajtónak mindenféle nyúlványai vannak (lábaszára, sarka); a lácot meg most tetted rendbe, nehogy annak kavarjon be utólag valami.
A hajtómû áttétel dolgában gondold át azt, hogy adott hátsókerék méretû MTB-vel milyen áttételeket hasznánál - itt is olyan kell. Mekkora a hátsó kerék? A kép már régen jó, (tegnap a szolgáltató mûködött hibásan) a perspektíva csalóka, nehezen becsülöm a méretet. Egyéként látatlanban a 3 lánckereket javaslom, csak a fogszámok kérdésesek.
#5068
Írta 2011. január 24. - 18:08


Sinbiciklis
Még soha nem építettem trájkot de tuti, hogy beépítenék 3szög alakban 1-1 merevítõt oldalanként ami a keresztcsõ és a kerék csapágyháznál indulna és az ülés alatt érne be valahol a vázba. Nem feltétlenül fontos ugyanolyan átmérõjû csõbõl készíteni mint a váz, lehet vékonyabb is de stabilitás és szilárdságban sokat jelentene. Szerintem kevéske az a néhány cm hegesztési varrat ami jelenleg látható. Legalább is én nem bíznám az életem 1 ilyen kevéske hegesztési felületre.
Hangsúlyozom, hogy még trájkot nem építettem, józan paraszti ész alapján gondolom.
#5069
Írta 2011. január 24. - 17:57


#5070
Írta 2011. január 24. - 17:49

#5071
Írta 2011. január 24. - 17:41

#5072
Írta 2011. január 24. - 17:37

#5073
Írta 2011. január 24. - 11:05

Magyar kétéltû delta trike.
Waszlavik:Öko-kétéltû
Pihent

#5074
Írta 2011. január 24. - 07:08

Képfeltöltés.hu - korlátlan ingyen tárhely képeidnek, regisztráció nélkül
Készül a mû:
Tessék bátran ócsárolni, még nem teljesen végleges, most jöjjön ki minden. A kormánystucnik hosszabbak lesznek, de milyen legyen az elsõ hajtómû?
Egyelõre jó az ami rajta van, (legfeljebb tegyél a bal oldalra is hajtókart pedállal úgy könnyebb tekerni

#5075
Írta 2011. január 23. - 22:29

...
A két elsõ kerék külön fékezése pálya élménykedésél, vagy jégpályán érdekes lehet, de forgalomban veszélyes szvsz.
Kellõ gyakorlattal nem gáz sõt. Persze oda kell figyelni.
Pl: út széle murvás kavicsos, amin a kerék pillanatok alatt megcsúszik, le kell húzódnod mert egy autó 1000-el elõz -10 cm oldaltávolsággal, és még szembõl is jönnek. Ha egyszerre húzod be mind a két elsõ féket azonos erõvel, és az egyik kerék marad az aszfalton másik a murván, akkor befordulsz a kocsi elé, mert a murván nem tapad semmit a gumi. ha meg tudod adagolni külön külön a két elsõ féked akkor simán egyenesen lelassulsz. Tapasztaltam.
#5076
Írta 2011. január 23. - 21:43

Készül a mû:
Délután még láttam a képet, most már nem.
"...de milyen legyen az elsõ hajtómû?" - emlékeim szerint most is van ott valami. Mi a problémád vele?
Annak idején én azon agyaltam, milyen szögben álljon a váltót tartó csonk. A hagyományos bicajoknál egyértelmûbb a vázakon a szögek kérdése, itt meg a hajtómûvet tartó rúd emelkedik, a láncot vezetjük, tereljük - ezért a lánchoz képest mértem ki a csonk szögét egy MTB-n, hogy a váltó késõbb jól mûködjön.
Az elsõ váltó bowdenét a váltó alatt, elõtt eredetileg lada ablakemelõ görgõn vezettem át - ezt felszámolom most, egyszerûsítek: elegendõnek gondolom, ha egy V-fékeknél alkalmazott fékpipán átvezetem a drótot.
---
Az AM által kínált dupla bowdenes fékkar helyett egyszerû fékerõ elosztót alkalmaztam. Kép most sajnos nincs, mert minden szétszedve várja a tavaszt. Nem túl bonyolult, megpróbálom leírni. A kétoldali fékeket egy szál bowden köti össze, ami át van vezetve egy tárcsán (ez is lada ablakemelõ görgõ). A görgõt tartó lemezt húzom a fékkarból jövõ bowdennel. A vázon egymás mellett két kis bowdenház tartó szem a fékeket összekötõ bowden ház-szakaszainak, aztán a tárcsa, amin körbe van vezetve ez a bowden, aztán szembõl egy tartószem a fékkar bowdenházának.
Ha túl kusza így, és érdekel, akkor írjál, és néhány napon belül összerakom ezt a részletet és fényképen egyértelmû lesz.
A két elsõ kerék külön fékezése pálya élménykedésél, vagy jégpályán érdekes lehet, de forgalomban veszélyes szvsz.
#5077
Írta 2011. január 23. - 21:33

A(z) "PPP” állomás nem található. Ellenõrizze, hogy helyesen adta meg a kiszolgáló nevét. Fiók: 'PPP', Kiszolgáló: 'PPP', Protokoll: SMTP, Port: 25, Biztonságos (SSL): Nem, Hiba a szoftvercsatornában: 11001, Hibaszám: 0x800CCC0D
#5078
Írta 2011. január 23. - 21:22

liptak.piko.laszlo@gmail.com
Bizalmas, titkosan kezelendõ, másnak nem átadható e.mail cím!

#5079
Írta 2011. január 23. - 21:02

Valamiért nem akarja elküldeni a privit. Hibát ír ki de amerikajiul. Vajon mit ba...tam el ?
Ezt a képbeillesztõset még nem ismertem de eccerû.
#5080
Írta 2011. január 23. - 21:01

Üdv!
Ha a képfeltöltésnél a legalsó (direkt link) sort kijelölöd, és itt a fórumban a válasznál "kép beillesztése" piktogrammra kattintasz és oda bemásolod, akkor egybõl látjuk a járgányt.
Az én kedvenc megoldásom:
- képre jobb gombbal kattintva, sor alja "tulajdonságok" kiválasztása
- cím (URL) másolása, majd ennek beillesztése

- annyi gond van vele, hogy az eredeti méretben rakja be, tehát a dobfék fotója nagyobb lesz mint a kijelzõ, viszont bármilyen anyagból kiemeli a képet.