Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
13414 hozzászólás a témában

#5041
Tibor-s-trike

Tibor-s-trike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 354 hozzászólás

...Mindig elmondom, hogy nincs tapasztalatom a trike vezetésében, ráadásul nem is a háromkerekûek vannak többségben a fórumon. A véleményem az egynyomon haladó bringás szemszögébõl alkotom. A legutóbb belinkelt Nobuo Delta Pythonja bizonyítottan gurul 70-80 körül, gondoltam, ez mindegyikre igaz... :(


Én is "Mindig elmondom, hogy nincs tapasztalatom a trike vezetésében" - legalábbis ami van, az nem számottevõ. Ezért tettem fel kérdéseket - aztán volt amire jött válasz (köszönet érte), volt amire nem (mennyi a max bevállalt sebességük). Ezután a saját soványka tapasztalatom maradt.

Semmi baj nincs azzal, ha erõs, jó kondiban lévõ emberek biztonságos, jó felszereléssel kedvükre gyorsan mennek.Semmi negatív kicsengést nem szántam a rád való hivatkozásnak - olyan dologra hívtad fel a figyelmemet, amire nem gondoltam. Nekem pár éve a térdeim annyira lerobbantak, h az is kérdéses volt, gyalog tudok-e majd biztonságban közlekedni. Javult a nyavajás, most õsszel trájkkal felmentem a Szinva forrásig. A telet ki kell hagynom, mert a hideg nagyon kinyírja, de tavasszal folyt.köv. "...nos, a fenti megjegyzés sok mindent megmagyaráz. Többek között azt is, miért nem mozog az a hosszú bumm... " Tisztelt bíróság sokfélék vagyunk itt a fórumon kondícióban, életkorban, eü. állapotban is:).

A trájkon szerzett kevéske tapasztalatom szerint nagyobb sebesség csak akkor vállalható, ha az útbukolat olyan, mint az említett Nobuo alatt lehetett. Nálunk az sem biztos, hogy ha felmegyek a hegyre, jónak látom a túloldali burkolatot, és mire visszajövök, közben valami marha nem szórja meg az utat kõvel. Ha 40 feletti tempónál megbillenti valami a háromkerekût abból nem sok jó sülhet ki. Kétkerekûeknél ezek a zûrök ennyire nem jelentkeznek.
Egy trike némi fémbõl, kompozit anyagból, gumiból, mûanyagból és rengeteg kompromisszumból áll

#5042
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás

Még csak néhány órát vezettem trájkot, kevés a tapasztalatom.
Python megjegyzése, miszerint 50km/h-nál még gyorsítani szoktatok - elgondolkodtatott. Én ehhez képest egy gyáva nyúl vagyok, trájkkal Lillafüredrõl lefelé a hosszú egyenesben 35 körül tartottam a sebességet fékezéssel.


... nos, a fenti megjegyzés sok mindent megmagyaráz. :) Többek között azt is, miért nem mozog az a hosszú bumm...

Síkúton felküzdöm magam 40 fölé, de tartani nem tudom. Ettõl még az igény megvan bennem arra, hogy amikor lehetõség van rá pörögjön az a kerék!
Az hogy 50 fölött gyorsítani szoktunk túlzás, nem általános, de elõfordulhat. Nem keresem vissza, de a pontos megfogalmazás az lenne, hogy ÉN szeretem, ha nem ér véget az áttétel 50-nél. Lejtõzni jó! Itt egy videó amiben Reku Papa, Levi és jómagam tapossuk a pedált.

Tisztelt Bíróság! Szeretném megjegyezni, hogy e három hanyatbringás között, bizonyítottan én vagyok a leglassabb.

http://www.youtube.com/watch?v=_Ed8t0Ynaps

Mindig elmondom, hogy nincs tapasztalatom a trike vezetésében, ráadásul nem is a háromkerekûek vannak többségben a fórumon. A véleményem az egynyomon haladó bringás szemszögébõl alkotom. A legutóbb belinkelt Nobuo Delta Pythonja bizonyítottan gurul 70-80 körül, gondoltam, ez mindegyikre igaz... :(

#5043
Tibor-s-trike

Tibor-s-trike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 354 hozzászólás

Szerintem ez nem direkt/indirekt kérdése, hanem áttételé. Hosszabb kormánykarokkal kevésbé lenne érzékeny. Csak akkor hátrébb kerülnek a markolatok... Ilyen dolgok minden 1.0 szerkezetnél elõfordulnak. A jó rekus is holtáig tanul. Nézd meg, én milyen széles kormányt használok a lengõorrún!
Picasa Web Albums - reku papa - Main


Általános és érvényes igazságok amiket írsz Reku Papa, de nem ez a nyavajgásom oka.

Még csak néhány órát vezettem trájkot, kevés a tapasztalatom.

Az alapkérdés, ami miatt én is kérdést tettem fel, az a Sinbiciklis által épített trájk áttételezése volt. Python megjegyzése, miszerint 50km/h-nál még gyorsítani szoktatok - elgondolkodtatott. Én ehhez képest egy gyáva nyúl vagyok, trájkkal Lillafüredrõl lefelé a hosszú egyenesben 35 körül tartottam a sebességet fékezéssel.

A probléma amire kérdéseimmel utaltam az, hogy trájk esetén 3 nyomvonalam van (40-40 cm), minden úthibát nem tudok "megközölni", a forgalom miatt sem lehet szabadon szlalomozni. Ha az egyik elsõ kerék fut rá egy buckára, akkor olyan hatás éri a hajtót, ami le akarja dobni a járgányról. Ha ez váratlanul ér, akkor igen bizonytalan érzést okoz, és az ember reflexbõl azzal próbálja rögzíteni magát, ami a kezében van - igen ám, de az a kormány! Tudatosan el kell fojtani ezt a reflexet! A problémát okozó érzést ahhoz tudnám hasonlítani, mint amikor a teljesen kezdõ síelõ keresi az elvesztett egyensúlyát, és a síbotba kapaszkodik - persze hiába:).

A direkt trájk kormány a kerék kormányzási tengelyétõl (királycsapszeg - ha le szabad írni) jön, sehol nincs a vázhoz rögzítve. Az indirekt kormánynak van egy vázhoz rögzített forgáspontja. Ez utóbbi miatt gondoltam, hogy az indirekt kormány esetén belekormányzás nélkül is helyre húzhatja, stabilizálhatja magát az egyensúlyát vesztett hajtó.

Az AM-Bringások a trájkosoknak oldaltartást igérõ kompozit ülést is forgalmaznak. Amikor a széles háttámlára áttértem a kényelmes, de keskeny korábbi változatról, akkor jelentõsen megnõtt a biztonságérzetem, de ezzel csak kb 30 km-t mentem, aztán leállás, szétszedés, tavasz várás...

Nagyon hasznosak voltak a válaszok, köszönöm, néhány feltevésemet megerõsítették, néhányra még keresem a választ.

Az a sejtésem, hogy a többiek sem mennek trájkkal 50 fölé, ahhoz egy nyomvonalú jól beállított járgány való - de lehet hogy csak általánosító kishitû NyúlBéla vagyok...
Egy trike némi fémbõl, kompozit anyagból, gumiból, mûanyagból és rengeteg kompromisszumból áll

#5044
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
- python delta háromkerék-hajtással és három személlyel

- négykerékkel, kétszeméllyel és lábkormányzással

#5045
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás

a direktnél minden oldalstabilizálásra igyekvõ reflexmozdulat árokpartira szóló meghívót jelent.


Szerintem ez nem direkt/indirekt kérdése, hanem áttételé. Hosszabb kormánykarokkal kevésbé lenne érzékeny. Csak akkor hátrébb kerülnek a markolatok... Ilyen dolgok minden 1.0 szerkezetnél elõfordulnak. A jó rekus is holtáig tanul. Nézd meg, én milyen széles kormányt használok a lengõorrún!
http://picasaweb.goo...863869046194418
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#5046
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás
Ha nem jön be a sebesség akkor jön a kisFeltöltött kép
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#5047
Tom2

Tom2

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 652 hozzászólás

Kérdésem volna...

..


sebességet nem szoktam már nézni,( öregapós ;) )
kormányzás jelenleg direkt,
ülés üvegszálas kagyló, nincsen oldaltartás, néha jól jönne, de nem fér el :)
váz merev, 3x26-os.
:)

#5048
Tibor-s-trike

Tibor-s-trike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 354 hozzászólás

...könyékkel be szoktam segiteni a tartásba...:D


Köszönöm a választ! Mekkora az a sebesség, aminél még biztonságban érzed magad egy ismert burkolatú úton?

(Amióta áttértem a szélesebb ülésre, én is könyökkel, felkarral tartom magamat az ülésen, ha a járgány ki akar dobni. Megnõtt a biztonságérzetem ezáltal. A kormányt azért kérdeztem, mert a direktnél minden oldalstabilizálásra igyekvõ reflexmozdulat árokpartira szóló meghívót jelent. Indirekt kormánnyal nincs tapasztalatom, de úgy gondolom, hogy annál lehet oldalt húzni az elbizonytalanodott tartású testet belekormányzás nélkül.)
Egy trike némi fémbõl, kompozit anyagból, gumiból, mûanyagból és rengeteg kompromisszumból áll

#5049
lbordi

lbordi

    vendég

  • fórumtag
  • 45 hozzászólás

Kérdésem volna...

A tapasztalt trájkosok mekkora legnagyobb sebességgel tekernek rendszeresen?
Milyen kormányzás - indirekt, közvetlen - mellett?

Milyen ülésetek van, ad-e oldaltartást?


Az én tapasztalatom az, hogy a kormányzás tipusa nem befolyásolya a sebességet, de kényelmesebb az indirekt...
Én azért épitettem át a trájkomat össztelósra (+indirekt kormány) mert már fájtak a csuklóim a direkt kormány rázkodásától.
A merevvázas sokkal megbizhatobb volt a kanyarokban nagyobb sebességnél, a másik kissé dõl kifele
Az ülésem csõvázas, most hálos, az oldaltartással úgy van hogy könyékkel be szoktam segiteni a tartásba...:D
képek Wix.com - Website built by borditrikes based on Craft Com
videók YouTube - lbordi1 csatornája

#5050
Tibor-s-trike

Tibor-s-trike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 354 hozzászólás
Kérdésem volna...

A tapasztalt trájkosok mekkora legnagyobb sebességgel tekernek rendszeresen?
Milyen kormányzás - indirekt, közvetlen - mellett?

Milyen ülésetek van, ad-e oldaltartást?
Egy trike némi fémbõl, kompozit anyagból, gumiból, mûanyagból és rengeteg kompromisszumból áll

#5051
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás
A szállíto :) :D
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#5052
peter1001

peter1001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 615 hozzászólás

Én csak szállítok! :)

A többit majd intézem .;) Köszönöm!
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó !

#5053
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
Én csak szállítok! :)

#5054
peter1001

peter1001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 615 hozzászólás
Nem szeretnék a terhetekre lenni, ahogy nektek és Lompi bátyámnak jó.
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó !

#5055
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
Természetesen! :) Február elsõ két hetében várható a felbukkanásom, de Varagyuri barátom is sûrûn jön fel pestre. Pl. most pénteken is...

#5056
peter1001

peter1001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 615 hozzászólás

Nyugodtan nevezheted, Lompi kormánynak meg Lompi bike-nak. Azért jól eset a lelkemnek, hogy rám is vetült egy halvány sugár a dicsfénybõl. :)

A válaszom a kérdésedre, hogy tök mindegy. A méretezés a stucnihoz történjen. A Chilin 20 körüli a méret, sõt nem is stucniban van, még is tart és merev.

Anno felajánlottad hogy ha felénk jársz akkor elhozod Debrecenbe. Áll még az ajánlat ?
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó !

#5057
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
Nyugodtan nevezheted, Lompi kormánynak meg Lompi bike-nak. Azért jól eset a lelkemnek, hogy rám is vetült egy halvány sugár a dicsfénybõl. :)

A válaszom a kérdésedre, hogy tök mindegy. A méretezés a stucnihoz történjen. A Chilin 20 körüli a méret, sõt nem is stucniban van, még is tart és merev.
Feltöltött kép

#5058
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás
nem fordul el a 25.4 sem
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#5059
Sinbiciklis

Sinbiciklis

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 256 hozzászólás
Mindenkinek köszi az észrevételeket, segítséget. A láncvezetés már felvetõdött, lesz változtatva. A kerekek elöl 20, hátul 26". A montin a 22es elsõ, 34es hátsó áttételt is használtam.

#5060
peter1001

peter1001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 615 hozzászólás
Ha esetleg.... letalán ..... teljessen véletlenül , egyszer "LomPython" kormányra fájna a fogam;)
akkor mekkora stucnival javasolnátok ? A 25.4mm-es megfogná, nem fordulna el benne, vagy vegyek inkább 31.1-es stucnit?
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó !