
De mint oly sokszor, most is félreértettél (Tomi nem...)!
Abból indultunk ki, hogy lengõorrú. Amennyiben lengõorrú, akkor vagy merev vázas vagy össztelós lenne a javaslatom. Ha merev vázas, akkor meg minnél nagyobb kerékméretben.
A "hagyományos" SWB-k, LWB-k stb esetén bátran ajánlanám csak a hátsókerék lengéscsillapítását. A lengõorrúak súlyelosztása ezektõl eltérõ, így az elsõkerekek is nagyobb terhelést kapnak. Tapasztalatom szerint egy 26"-os kerékméret esetén nem számottavõ a menetkomfort növekedése csak a hátsó teló alkalmazásával. Amennyiben mindkét kerék megkapja a lengéscsillapítást, akkor az érezhetõ lesz padkán le-fel, kanyarban vagy rosz minõségû utakon is. Nem véletlen, hogy lejtõn kevesen tudnak az Elephantnál gyorsabban menni! Cserében kevesen tudnak nálam lassabban haladni az emelkedõn. Ezt majd a többiek is megerõsítik.
A lengõorrúaknál az elsõteló alkalmazása nem, inkább a forgáspont kialakítása a kihívás. A hajtási reakciók kiküszöbölhetõek, ha a forgáspont a hajtómûvel azonos.
http://docs.google.c...j6_31ctf2scdw_b
Elsõ gépnek én mégis egy merev vázast javasolnék. Megfelelõ köpenyekkel, esetleg hálós üléssel tovább fokozható a komfort.
A te megjegyzésed megállja a helyét a legtöbb hátsókerekes reku esetén. A tapasztalataim a lengõorrúaknál - és ebben szenvedsz némi hiányt - mást mutattak. Összefoglalva: ha rugóstag, akkor kettõ. Merev váz csak nagy kerekekkel.
Ösztelóst sajnos csak hárman hajtunk. Én, Lompi és Viktor. Merev vázas gépe többeknek is van. Sebességre készült géppel Zéta és Papa és Gergõ barátom (ez parkol az erkélyemen) rendelkezik.

Csak hátsó telós nekem volt és már nincs. Jelenleg (ismereteim szerint) merev váz vagy öszteló a választék. Érdekességként említeném, hogy a Cruz Bike-nál sincs ez másképpen. Biztosan van ennek valami oka...
