Jelentkezz be Regisztrálj

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)
#3541
Írta 2011. május 09. - 20:36

#3542
Írta 2011. május 09. - 20:26

Oszt hogy szalad az új gép? Kinek csináltad?
#3543
Írta 2011. május 09. - 20:20

#3544
Írta 2011. május 09. - 18:12

#3545
Írta 2011. május 09. - 16:44

:)kijavítanám:az elõzõ hibáiból okulva elkészíti a következõt:)Az elsõ hibáin okulva elkészíti a másodikat

#3546
Írta 2011. május 09. - 15:57

Most aztán jól megkönnyítettük a dolgát !

Ahány vélemény annyi féle. Úgy jár majd mint mi. Az elsõ hibáin okulva elkészíti a másodikat, aztán meg csak kellene még egy harmadik fajta is, mert az azért mégis más...
Szpihiátriai eset.: Rekumbeniolozicus Adjamentis
#3547
Írta 2011. május 09. - 09:52

Köszönöm, hogy ennyire foglalkoztok a jövõbeli bringámmal, most már tudom, hogy mit akarok, tehát mivel országúti cuccaim vannak, egy gyors bringa lesz , kompromisszumok nélkül, mert ha egy túra és kényelmes gépet kellene csinálnom nem lenne meg az összkép, tehát teljes mértékben kezdem érteni azt a mondást, hogy " egy reku nem reku",tehát akkor legyen egy szuper gyors jól kezelhetõ bringa amivel a hosszú távon is jó vagyok, kevésbé fáradok mint a prosztata bringán.Már csak egy kérdésem lenne, mivel adott a lehetõség a választásra, a nagy dilemma ---elsõ VS hátsó kerék hajtás, számításba vettem a hátsónál a lánc esetleges vesztgeségeit, de felsõ kormánnyal stabilabban vezethetõ e mint a lengõorrú?
Az én véleményem az, hogy ha fontos számodra hogy vizes, meredek (13% feletti) emelkedõn gond nélkül fel tudj menni, akkor hátsókerékhajtású high racer legyen! Ha ez másodlagos, akkor a lengõorrút javaslom, 60 fokos villaszöggel, ülésmagasságú hajtómûvel.
Alacsonyabb az ülése, fõleg azért. De más elõnyei is vannak.
Ja, és csakis merev vázast, minél több alu (karbon) cuccal! Tripla hajtómû elengedhetetlen.
#3548
Írta 2011. május 09. - 07:18

Príma túrát nyomtunk Isuval és Benivel Szlovákiában, és csak 100 km-t jöttünk esõben. A sör még mindig kitûnõ, az aszfalt még mindig sima, a forgalom még mindig alacsony, az autósok még mindig rendesek. Arról, hogy a lengõorrúakról nézve milyen volt az Alacsony-Tátra, majd az érintettek beszámolnak hamarosan. Én, a Bacchettán nagyon élveztem, remek túra volt, köszi fiúk! Video pár napon belül...
#3549
Írta 2011. május 08. - 20:32

A lánc terhelt szakaszának lehetõleg egyenesnek kellene lennie. Szerintem akkor kell veszteséggel számolni, ha beletörsz a húzó lánc vonalába, a visszatérõnél "túl sok" veszteség nincs ha nem egyenes sem. A hajtott keréknek a síkon k. nincs jelentõsége. Hegyre fel viszont a hátsókerekes van elõnyben. ( nem mindíg írom le, ha lemagad gondoljátok oda: SZERINTEM!)elsõ VS hátsó kerék[/COLOR][/U] hajtás, számításba vettem a hátsónál a lánc esetleges vesztgeségeit, de felsõ kormánnyal stabilabban vezethetõ e mint a lengõorrú?
#3550
Írta 2011. május 08. - 19:41

- a hátsókerekes vezetése jobban hasonlít a hagyományos gépéhez. A hosszú a láncvonal és görgõk miatt nagyobb a veszteség. Nagyobb meredekségû (10% feletti) emelkedõkkel is megbirkózik.
- a lengõorrút tanulni kell, könnyû megépíteni, egyszerû.
A kormányok közötti különbözõség egy másik téma...
Én is jobban kedvelem a lengõorrút, de ez az esetemben magától értetõdik. Én vagyok a "vírusgazda", tehát nagymértékben elfogult!
#3551
Írta 2011. május 08. - 19:36

én már egyszer voltam tesztalany:)elsõ VS hátsó kerék
én az egyszerûbb kivitelezés miatt gondolkodtam elsõkerék hajtáson,de nagy kételyekkel indultam neki,mivel 2 évig hátsókerekes rekum volt.
Nagyon hamar megszoktam és én több elõnyét látom ennek a megoldásnak.Hozzáteszem itt Békés megyében nincsenek szintkülönbségek.
#3552
Írta 2011. május 08. - 19:16

#3553
Írta 2011. május 08. - 18:52

Ennél a gépnél nincs nagy különbség a hátsókerék hajtáshoz képest, bár érezhetõ a nyomaték az elsõkeréken. A bumm fix, ezért a lánc csavarodik forduláskor. Ez a legnagyobb kihívás a konstrukcióban.Köszi Python !
Debrecen túl messze van nekem körberajzolni, köszi a képet akkor errõl méretezem. Még annyit árulj el léci, mennyivel másabb az elsõ-kerék hajtás mint a hátsóén az enyémen azt veszem észre, elég nagy súly van az elsõ keréken is a tapadáshoz.
Köszi Ok
#3554
Írta 2011. május 08. - 17:31


#3555
Írta 2011. május 08. - 16:25

Debrecen túl messze van nekem körberajzolni, köszi a képet akkor errõl méretezem. Még annyit árulj el léci, mennyivel másabb az elsõ-kerék hajtás mint a hátsóén az enyémen azt veszem észre, elég nagy súly van az elsõ keréken is a tapadáshoz.
Köszi Ok
#3556
Írta 2011. május 08. - 14:38

Az ihletet a ToxY ZR adta, a munka nagy része meg Tomié. Ezt követõen -Lompi segítségével- átalakításra került, jelenleg Debrecenben található. Nem hinném, hogy tõlem kellene engedélyt kérned, de ha ez kell a boldogságodhoz, csak rajta!Python a zöld 20" elsõ-kerekest lemásolhatnám? Meg van még neked?
Erre igyekeztem utalni. Számomra egyértelmû volt, hogy lengõorrúról beszélünk. Ahogyan idéztél, azt gondoltam számodra is az!- Lengõorrú témában nulla a tapasztalatom, így hiba volt belefolyni a vélemény formálásba,
Teljesen igazad van! Sajnos a honi utak nem túlzottan magas színvonalúak, de komfortos és könnyû össztelóst csak hightech anyagok és alkatrészek alkalmazásával lehetne összehozni, az meg annyi lé, mintha két gépet raknál össze!- A gyorsaságot a 8 barra felfújt nagyobb kerekek garantálják, kis önsúllyal, kellõ merevségû vázzal, de az agyon telózott rekumbens ennek a gyorsaságnak keresztbe tesz. Ha megindul a külsõkkel való variálás, akkor a gyorsaság ismételten csorbát szenved.
Ebben nincs igazad! A csillapítás folyamatosan biztosítja a trakciót az úttal. Az elephantommal ezért is tudok gyors lenni kanyarokban vagy lejtõkön. A Chilivel nem mertem 60 fölé menni. Hiába a nagyobb tömeg, ha nem tudod úton tartani. Az állandó sebesség megtartása nem gond! Felgyorsítani a tempóra már igen! Tehát amikor túrázunk, én ugyan olyan tempót nyomok a sík úton mint a többiek! Emelkedõn vagy gyorsításkor már a nagyobb tömeg komoly hátrány.- A lejtõn lefelé száguldást én nem venném alapnak az bátorság és összsúly kérdése. Számomra sokkal fontosabb a síkon való folyamatos haladás átlaga. Az mondja meg mit is tud egy gép.
No ezen meg lehet változtatni! Egyeztessünk és vidd el pár napra!- Chevy-nek üzenem hallgasson arra, akinek tapasztalata van a lengõorrúakkal !!!
#3557
Írta 2011. május 08. - 13:31

Valóban egy picit elcsúsztam tágabbra vettem, mint ahol most tartunk a Chevy ügyben.
Lengõorrú témában nulla a tapasztalatom, így hiba volt belefolyni a vélemény formálásba, csak valahogy lebegett elõttem (ha jól emlékszem) az alapcél :
Gyors, kényelmes fekvõ, országúti alkatrészekkel.
A gyorsaságot a 8 barra felfújt nagyobb kerekek garantálják, kis önsúllyal, kellõ merevségû vázzal, de az agyon telózott rekumbens ennek a gyorsaságnak keresztbe tesz. Ha megindul a külsõkkel való variálás, akkor a gyorsaság ismételten csorbát szenved.
A lejtõn lefelé száguldást én nem venném alapnak az bátorság és összsúly kérdése. Számomra sokkal fontosabb a síkon való folyamatos haladás átlaga. Az mondja meg mit is tud egy gép.
Proszti versenybiciklire nemigen kell telo, mert a sofõr a nyeregbõl való kiállással tudja tompítani a hátsó kerékre jutó ütéseket, rekumbensnél ez nem így van, vagy el kell viselni, vagy kell valamilyen rugózás. Volt lehetõségem optima baron-t próbálni , kõkemény versenygép, telo nulla, 8 baros gumik. Gyorsan megy, de minden úton lévõ apró követ a vesémen éreztem. Nem rossz gép, de én amikor fekvõ biciklit kerestem nem erre vágytam.
DE, tényleg visszavonulok a témában és Chevy-nek üzenem hallgasson arra, akinek tapasztalata van a lengõorrúakkal !!!
#3558
Írta 2011. május 08. - 12:45

Sebességre készült géppel Zéta és Papa és Gergõ barátom (ez parkol az erkélyemen) rendelkezik.
Igen, és ez itt a fõ probléma, amiért nem tudunk chevy777-nek igazán tuti tippet adni, mert ahhoz, hogy pontosan lássuk az elõnyöket és hátrányokat ugyanolyan mértékben kéne párhuzamosan használnunk, egy merevvázas, és egy össztelós, vagy bármilyen telós lengõorrút. Ez a lehetõség eddig csak Neked adatott meg, hiszen Te rendelkeztél, (egy nem túl hosszú ideig

Gyors gép, nálam azt jelenti, hogy én országútival 300 km en kb 30 átlagot mentem, mennyit gyorsít rajta egy chili klón,illetve mennyit lehet mennei egy össztelós,megoldás, mert akkor már gondolkodjak a végletekben.
Én csak a Chilrõl tudok mesélni, mert szép lassan én leszek (vagy már vagyok is), az aki a legtöbbet ment vele eddig. Biztosan lehet ennél gyorsabb gépet is építeni, és a Chilivel is mások biztosan gyorsabban is tudnának menni. Természetesen ez erõnlét, és testsúly függõ is erõsen. Az én adataimat mindig úgy értsd, hogy ez egy 90 kilós, 45 éves, közepesen leamortizált szervezetû bringás tapasztalatai.

Pénteken mentem egy kb. 74 km-es edzõkört.
Ezt az utat 29.4-es átlaggal tettem meg, ami kb. ott van az elvárásaidnál, és ha erõsebb vagy nálam, akkor ez még lehet jobb is.
Ennél nagyobb távon két hete (371 km) csak 25.4-et tudtam. Tehát a bringa képes rá csak én nem.

Ha megnézitek, látható, hogy nem túl sík volt ez a kör, van az úton több kicsi és egy 12%-os emelkedõ is ami úgy érzem Nekem és a Chilinek, a jelenlegi áttételével, már az az emelkedés aminél sokkal többet nem vagyunk képesek teljesíteni. (Ha ennél meredekebbet akarok mászni, akkor be kell még raknom egy harmadik lánckereket a hajtómûre.)
Mindenesetre borzasztóan kiváncsi vagyok a majdani "chili klónra".

#3559
Írta 2011. május 08. - 12:07

Reku Papának igaza van, aki egyet tud építeni már a következõn töri a fejét. Makacs egy vírus ez. Én is az eredeti súlylefaragásán és egy új gépen gondolkodom. Python a zöld 20" elsõ-kerekest lemásolhatnám? Meg van még neked?
Köszi Ok
#3560
Írta 2011. május 08. - 11:09

Gyors gép, nálam azt jelenti, hogy én országútival 300 km en kb 30 átlagot mentem, mennyit gyorsít rajta egy chili klón,illetve mennyit lehet mennei egy össztelós,megoldás, mert akkor már gondolkodjak a végletekben.Nagyon jó lenne komfortosan utazni, de már a reku használata is óriási kényelem lesz az országútihoz viszonyítva, ha ezt nézem tökéletesen megfelel rugózás nélkül, de annyi jó tanácsot kapok, hogy szeretném a legjobb megoldást, de nem tudok dönteni.
Ha most kezdenék építeni (igazából már el is kezdtem) akkor olyan vonalvezetésû bringát építenék, mint a Papa barchettája, csak rugózott kivitelben( lásd a képtárát). Azért , legyünk õszinték, a kátyúk és a városból kijutásig a gyalogosok közötti manõverezés egyszerûbb egy merevvázassal. Ebben a bringában az egyetlen hátrány a nagyobb ülésmagasság lenne, de igazából a közúton az elindulás kivételével az is inkább elõny, legalábbis a láthatóság szempontjából mindenképpen. Számomra az ellenérv vele szemben, viccesen hangzik pedig nem vicc, az a helyigénye. A liftbe nem férnék be vele a fordulótól, és a szobában sem tudnám hová tenni, a lengõorrúval viszont nincs ilyen problémám. Ha pedig nekikezdenél építeni, csak rugózottban gondolkodj. A keleti országrészen az utak ennél jobbak, sajnos más nem lesznek. Egy év rekuzás után ez a tapasztalatom, dióhéjban.