Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
13414 hozzászólás a témában

#2701
sao

sao

    vendég

  • fórumtag
  • 189 hozzászólás

Megest mondom, nem azért gyorsabb a nehezebb bicajos a lejtõn, mert nagyobb a gyorsulása, hanem azért, mert tovább gyorsul.


Dehát én azzal a mondatoddal szálltam vitába, miszerint "nem mindenkit segít ugyanolyan nagyvonalúan a gravitáció".
És a gravitációtól a gyorsúlásunk mértéke függ, semmiképpen a gyorsulás idõtartama.
Az a testekre ható légellenállásoktól függ, a nagyobb légellenállású test gyorsulása hamarabb végetér miatta, és állandó sebességgé válik, elõbb, mint a kisebb légellenállásúé.

Annak örülök, hogy meggyõztelek, hogy a gravitáció bizony mindenkit ugyanolyan nagyvonalúan segít, a gravitációs gyorsulása -szinte mérhetetlen különbségekkel (ami különbségek külsõ, egyéb hatásoktól származnak)- mindenkinek ugyanaz, de most akkor mit mérünk? Megmérjük a kannával avagy kannátlan bicikli légellenállási különbségeibõl adódó "tovább" gyorsulást? Én azt sem bánom ám, sõt!
Ez a kérdésesebb pont számomra úgyis, mert bár állítom, hogy a kanna szabályos testének az én szabálytalan testemmel szembeni kedvezõbb aerodinamikai tulajdonsága nem fog mérhetõen kisebb légellenállást, azaz nagyobb végsebességet eredményezni, mert nagyobb szerintem a mérési hiba lehetõsége, de hátha...

Igazad van, ha nem mérjük meg, amit pedig meg tudunk, az csak szócséplés, billentyûütögetés.
Már nagyon várom a holnapi napot! Kitûnõ dolog, hogy végre nem csak elméletben vitatjuk meg a megvitatnivalót, hanem találkozunk, mérünk, örülünk! Jöjjön, aki tud, az ilyesmibõl csak jó sülhet ki!

Ha van egy könnyen kezelhetõ stoppered, elhoznád, ha megkérlek? Meg azt a kicsi, de ügyes kamerád? Van ugyan birtokomban egy fényképezõgép, amivel gyengébb videókat is lehet készíteni, csak nem tudom úgy rögzítni, hogy folyamatosan látszon a km-óra...

Oldalkocsisra is hárulna kis feladat, az általam bitorolt fotómasinával filmezné, ahogy sikítva a félelemtõl száguldok gyenge bicikligumikon 70-el :)

#2702
Beard

Beard

    vendég

  • fórumtag
  • 16 hozzászólás

Autóbontó, Suzuki ajtó kéder. Esetleg.


Kösz!
Közben találtam egy oldalt.. OldiProfil[webshop_category][item]=35
Steve

#2703
dybiii

dybiii

    vendég

  • fórumtag
  • 53 hozzászólás

Sziasztok!
Ilyen kédert, vagy élvédõt, mint a képen látható, hol lehet beszerezni?


Autóbontó, Suzuki ajtó kéder. Esetleg.

#2704
Beard

Beard

    vendég

  • fórumtag
  • 16 hozzászólás
Sziasztok!
Ilyen kédert, vagy élvédõt, mint a képen látható, hol lehet beszerezni?

Feltöltött kép


Steve

#2705
[levi]

[levi]

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 434 hozzászólás

Fiúk!
Van-e valakinek tapasztalata a Revosift 8-as marokváltóval kapcsolatban, olyan téren, hogy hogyan lehet beállítani azt, hogy az ablakon azt a számot mutassa amelyik sebességben vagyok. Minden OK. csak a nyolcas nem jelenik meg. A bowdent cserélnem kellet mivel rojtosodott és tartottam a szakadástól. Az ne zavarjon senkit, hogy a képen egy 7-es van.


Nekem sajnos van ilyen jellegû tapasztalatom, igaz csak a 3-assal. Párszor erõltettem, hogy föltegye nagytányérra a láncot, így a markolatban levõ bolygómû fogaskerekei ugrottak párat, aztán már nem tudtam kihasználni a teljes tartományát. A számsornál alulról-belülrõl van 3 vagy 4 pöcök, amiket kifeszítve szét lehet szedni a bolygómvet. Ha ezzel megvagy, akkor valamelyik végállást be kell állítani, és összepattintani.
"Iszok ha gyõzök, iszok ha vesztek, a testem delíriumtól reszket"

#2706
Tibor-s-trike

Tibor-s-trike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 354 hozzászólás

A bogáncs zár nem tudom micsoda?!


Helyi tájszólásban a tépõzárról van szó.

Rövidáru boltból öntapadós tépõzárat javasoltak korábban az Urak a rekusit - ventisit rögzítésére.
Egy trike némi fémbõl, kompozit anyagból, gumiból, mûanyagból és rengeteg kompromisszumból áll

#2707
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás

Németországba asszonnyal lenyomjuk a konigsee - bodensee útvonalat


Schaffhausenben a vízesést ki ne hagyjátok! Megéri a kerülõ.

És minden bicajos turista figyelmébe ajánlom ezt a kis zsebkamerát:
http://www.digitall....oview&id=226565

Vízálló, fixfókuszos, SD-re full HD. Ez is ezzel készült: (Hangot levenni! :D )

Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#2708
hasszan

hasszan

    vendég

  • fórumtag
  • 71 hozzászólás

Sziasztok,
jelentem elkészült az ACS10-SIT!
Ráment az egész estém, de minden percét élveztem a legózásnak. A holland fórumon leírt módszert követtem; kivágtam egy az ülés formáját követõ belsõ réteget majd ezt becsomagoltam a maradék anyagba, így lett összesen 3 rétegû. Hátul kábelkötegelõkkel varrtam össze. Legtöbb fejtörést egyébként az okozta, hogy hátul milyen formára vágjam az összeillesztendõ 2 szélet, hogy a kívánt alakot kapjam.
Õszintén megmondom, meg vagyok elégedve az eredménnyel :)

Hasszan, köszi még egyszer mindent!

Üdv, Balux


Gratula Balux!
Szívesen máskor is.
Elárulod ha netközelben vagy még, mi volt a trükk a hátuljánál?
Én valami köríves alakra tippelek.

Hasszan

#2709
Balux

Balux

    vendég

  • fórumtag
  • 48 hozzászólás
Igen, 2 réteg is bõvel elég lenne szerintem. Mondjuk a mega konfort talán egy kicsit túlzás, mert az anyag valamivel durvább felületû mint a rekusit ezért félmeztelenül kellemesebb is lehetne. Persze egyáltalán nem zavaró. Most elmegyek 10 napra Németországba asszonnyal lenyomjuk a konigsee - bodensee útvonalat, ha visszajöttem beszámolok hogy szolgált!
Mármint a ágybetét-sit, nem az asszony :D

A bogáncs zár nem tudom micsoda?! Most az anyagon át van fûzve egy régi fejlámpa gumipántjai, azt akasztom alulról, felülrõl be az ülés alá a csavarokig, ez ígéretesnek tûnik. A képen is látszik az ülés alatt a 2 kis szürke pánt.

#2710
Isuka001

Isuka001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 507 hozzászólás

Sziasztok,
jelentem elkészült az ACS10-SIT!
Ráment az egész estém, de minden percét élveztem a legózásnak. A holland fórumon leírt módszert követtem; kivágtam egy az ülés formáját követõ belsõ réteget majd ezt becsomagoltam a maradék anyagba, így lett összesen 3 rétegû. Hátul kábelkötegelõkkel varrtam össze. Legtöbb fejtörést egyébként az okozta, hogy hátul milyen formára vágjam az összeillesztendõ 2 szélet, hogy a kívánt alakot kapjam.
Feltöltött kép
Õszintén megmondom, meg vagyok elégedve az eredménnyel :)

Hasszan, köszi még egyszer mindent!

Üdv, Balux


Gratula, meg is lehetsz elégedve az eredménnyel a gyári sem jobb, viszont drágább. Nem beszélve a saját munka adta örömökrõl. A felerõsítését az ülésre bogáncs zárral kellene megoldanod, hogy levehetõ legyen.
...rekut mindenkinek alanyi jogon...
képtár

#2711
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás

Sziasztok,
jelentem elkészült az ACS10-SIT!


Profinak néz ki! 3 réteg, az már a mega-comfort kategória?
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#2712
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás

A kételkedõk arra gondolnak, hogy a nagyobb tömeg jobban gyorsítja a testet.


Megest mondom, nem azért gyorsabb a nehezebb bicajos a lejtõn, mert nagyobb a gyorsulása, hanem azért, mert tovább gyorsul.
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#2713
Balux

Balux

    vendég

  • fórumtag
  • 48 hozzászólás
Sziasztok,
jelentem elkészült az ACS10-SIT!
Ráment az egész estém, de minden percét élveztem a legózásnak. A holland fórumon leírt módszert követtem; kivágtam egy az ülés formáját követõ belsõ réteget majd ezt becsomagoltam a maradék anyagba, így lett összesen 3 rétegû. Hátul kábelkötegelõkkel varrtam össze. Legtöbb fejtörést egyébként az okozta, hogy hátul milyen formára vágjam az összeillesztendõ 2 szélet, hogy a kívánt alakot kapjam.
Feltöltött kép
Õszintén megmondom, meg vagyok elégedve az eredménnyel :)

Hasszan, köszi még egyszer mindent!

Üdv, Balux

#2714
sao

sao

    vendég

  • fórumtag
  • 189 hozzászólás

Sziasztok !

Jelentkezem erre a rövid túrára!

Üdv Ok


Örömmel várunk!

#2715
sao

sao

    vendég

  • fórumtag
  • 189 hozzászólás

Valóban, csinálhatnánk egy pár futást különbözõ guminyomásokkal is, de én pl. nem vállalnám, hogy 20 kilóval a csomagtartón, lapos gumival, 70-nel zúgjak le a lejtõn.
:)


Én teli gumival is rettenet kapaszkodok 70-nél, bicikligumin... :) Még jó, hogy nincs rá sûrûn példa.

#2716
sao

sao

    vendég

  • fórumtag
  • 189 hozzászólás

Reku Papa;1115253]A súrlódást nem kell elhanyagolni: nagyobb súlynál a gumi nagyobb felületen érintkezik az aszfalttal, ebbõl adódik a nagyobb ellenállás.
de a teszt mindent meg fog mutatni.


A súrlódás sem lényegtelen, de olyan minimális a különbség ugyanannyira felfújt gumikkal, hogy most az egyszer számításon kívül hagyhatjuk.
Nézetem szerint annyit fog rontani a gyorsulásomon és a lejtõsebességemen, amennyit a kanna szabályos alakja javít a testem formátlanságából eredõ légellenálláson. (no, nem úgy vagyok én formátlan, sõt, nagyon is formás az alakom, de a levegõ ezt másként gondolja :) õszerinte a szép férfitest formátlan valami, õ csak a vizet szereti formás kis vízcseppecskékké alakítgatni, mert fantáziátlan kócsag)

A lényeget az fogja adni, amit a szabadesésrõl tanultunk.
Ugye, ha van egy kis vasgolyód, 10 mm átmérõjû, meg van egy másik, 100 mm átmérõjû, fogod õket, leteszed az asztalra: nem csinálnak semmit, állnak tanácstalanul, mert hát alájuk van téve (az asztal, többek közt).
Aztán jön egy ember, elmarja õket, és (jobb dolga nem lévén) felmászik velük a Pisai toronyba, oszt jól leejti midkettõt egyszerre. Hát a lent állók rögtön látják, hogy ez nem normális, jobb arrébb futni, de azt csak észreveszik, hogy a golyók egyszerre értek földet, hiába volt az egyik tömege sokszorosa a másikénak. (Jó, jó, a méretük különbözött, de az a légellenálláskülönbség annyira minimális volt, hogy észre sem vették, hogy a NAGYOBB ért késõbb földet -talán tizedmásodperccel...)
Valami ismert dobálódzó volt ez, jól megérdemelné a parazsat, ha tudnám, ki az! :)

Ha igaz, hogy a teljesen alátámasztott test nem mozdul, a teljesen szabadon esõ pedig a tömegétõl függetlenül azonosan gyorsul, akkor a lejtõn leguruló (akár különbözõ tömegû, de egyebekben azonos) két tárgy mért is gyorsulna különbözõképpen?

A közegellenállás (a hasonló formájú, de azért kicsit különbözõ testekre, /kannával-kannátlan/) változtathatna a helyzeten, DE: a bicikli ugyanaz lesz, én (remélhetõleg) ugyanaz leszek, a lejtõ is, a szél ha nem támad fel közben, akkor a mérési hiba nagyobb lesz, mint a kanna ottlevésébõl vagy hiányából adódó aerodinamikai brutyó.

A kételkedõk arra gondolnak, hogy a nagyobb tömeg jobban gyorsítja a testet.
Abban az esetben -mondjuk-, van ennek alapja, ha a biziklimhez nagyon hosszú madzaggal hozzákötné valaki azt a 20 literes marmonkannát, és azt egy görgõn át lelógatná a szakadékba. Akkor a biciklim gravitáció által elõidézett lejtõn gyorsulásához valóban hozzáadódna a marmonkanna függõleges esése által elõidézett gyorsulás is.
Ha csak a hátam mögé van kötve, akkor egy testként gyorsulunk, akkor a lejtõ ugyanannyira akadályozza a kanna szabadesését, mint az enyémet és a Suhanómét, tehát továbbra sem tudjuk megelõzni magunkat.
Szombaton, ha nem lesz viharos idó, ha van szabadidõ: TESSÉK MEGNÉZNI.
Én meg jól megnézem mindenki biciklijét, mert ötletlophatnám van állandóan. Meg aki megengedi, azét ki is próbálnám, mer' az meg jó.

Aki nem lép egyszerre, nem eszik lángost délbe'

#2717
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 hozzászólás
Hasszán kitartó munkájának köszönhetõen ACS10 vs Rekusit
Feltöltött kép
Feltöltött kép

#2718
Tibor-s-trike

Tibor-s-trike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 354 hozzászólás
Egy lendületes reklámfilm:

Egy trike némi fémbõl, kompozit anyagból, gumiból, mûanyagból és rengeteg kompromisszumból áll

#2719
Isuka001

Isuka001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 507 hozzászólás
Fiúk!
Van-e valakinek tapasztalata a Revosift 8-asFeltöltött kép marokváltóval kapcsolatban, olyan téren, hogy hogyan lehet beállítani azt, hogy az ablakon azt a számot mutassa amelyik sebességben vagyok. Minden OK. csak a nyolcas nem jelenik meg. A bowdent cserélnem kellet mivel rojtosodott és tartottam a szakadástól. Az ne zavarjon senkit, hogy a képen egy 7-es van.
...rekut mindenkinek alanyi jogon...
képtár

#2720
Isuka001

Isuka001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 507 hozzászólás

Sziasztok!

Feldaraboltam az ACS10-et.
Az anyag rugalmas kicsit, a hely kicsi volt, az eredmény nem
tökéletes, de úgy érzem senkit nem rövidítettem meg.
A legkisebb méret, amit mértem a vágások során 93 cm, a legnagyobb
286, de a 95 cm-esek között 96.
A szikés megoldás nem jött be, ollót használtam végül.
Úgy kezdtem, hogy lemértem a teljes anyaghosszt, 1046 cm-t mértem.
Ezt követõen megpróbáltam szappannal jelölni a 95 cm-eket, de nem
fogta rendesen, illetve tört a szappan, áttértem krétára.
Sajnos nem tudtam az egész anyagot elõre kiméregetni, egyszerûen nem
volt annyi hely.
Így Tom2 nagy darabjával kezdtem......
Hasszan


Halló Hasszán! Jól fel dobtam neked a lasztit, remélem, hogy a végeredményt személyesen is láthatom majd, sõt esetleg ki is próbálhatom. Bár, ha olyan lesz mint az enyém akkor nincs mit kipróbálni. Ha hamarabb bukkanok az ACS10-re akkor nekem is csak a harmadába került volna az ülés betétem. Így is jó, bár, ha a különbözetet sörre költöttem volna...
Gratulálok a kitartásodhoz és a segítõ készségedhez, továbbra is számítok Rád.
...rekut mindenkinek alanyi jogon...
képtár