Bulvár - Bringa.hu
Jelentkezz be Regisztrálj
Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)
#2721
Posted 2011. July 21. - 17:10
#2722
Posted 2011. July 21. - 14:53
Reku Papa;1115253]A súrlódást nem kell elhanyagolni: nagyobb súlynál a gumi nagyobb felületen érintkezik az aszfalttal, ebbõl adódik a nagyobb ellenállás. de a teszt mindent meg fog mutatni.
Valóban, csinálhatnánk egy pár futást különbözõ guminyomásokkal is, de én pl. nem vállalnám, hogy 20 kilóval a csomagtartón, lapos gumival, 70-nel zúgjak le a lejtõn.
#2723
Posted 2011. July 21. - 14:07
de a teszt mindent meg fog mutatni.
#2724
Posted 2011. July 21. - 13:45
Reku Papa;
nem rossz ez a gurulós elmélet!! a nagyobb tömeg biztosan gyorsabb lenne, de ott van a súrlódás is, légellenállás is. kíváncsi leszek a teszt végeredményére!!!!!!!!
A súrlódást nagyjából elhanyagolhatjuk, két fõ erõ játszik: A súly és a légellenállás. A sebesség a lejtõn addig nõ, míg a légellenállás fékezõ ereje azonossá nem válik a súly lejtõmenti összetevõjével, a gyorsító erõvel. Nagyobb súlynak nagyobb a lejtõmenti összetevõje.
Dettó ugyanez a történet az ejtõernyõsökkel. Ugyanazzal az ernyõvel a nehezebb ember hamarabb leér. (Termikeket, szelet elhanyagolva.)
#2725
Posted 2011. July 21. - 12:42
Feldaraboltam az ACS10-et.
Az anyag rugalmas kicsit, a hely kicsi volt, az eredmény nem
tökéletes, de úgy érzem senkit nem rövidítettem meg.
A legkisebb méret, amit mértem a vágások során 93 cm, a legnagyobb
286, de a 95 cm-esek között 96.
A szikés megoldás nem jött be, ollót használtam végül.
Úgy kezdtem, hogy lemértem a teljes anyaghosszt, 1046 cm-t mértem.
Ezt követõen megpróbáltam szappannal jelölni a 95 cm-eket, de nem
fogta rendesen, illetve tört a szappan, áttértem krétára.
Sajnos nem tudtam az egész anyagot elõre kiméregetni, egyszerûen nem
volt annyi hely.
Így Tom2 nagy darabjával kezdtem, azt levágtam, és a többit 95 cm-es
darabokra vágtam.
Három helyen jelöltem, vízmértékkel összekötöttem, vágás elõtt újra
lemértem, majd vágás után ellenõriztem a méretet.
Az utolsó darab az enyém. Az tökéletes négyzet lett végül, úgyhogy a
módszernek vannak hiányosságai, azt hiszem a rugalmasság miatt, ha
újra összejön egy 11-es csapat, akkor a vágáskor 94 cm-t kell mérni,
úgy pont ki fogja adni.
Én az ülésemet megoldom ebbõl, ez a tanulópénz, többet nem szeretnék
errõl hallani, s akinek az kicsit hullámos vágás jut végül, ahol a 93
cm-t mértem, gondoljon erre, s õ is oldja meg.
Levi darabja itt van már Budaörsön, random választottam.
Képek itt:
Képfeltöltés.hu - korlátlan ingyen tárhely képeidnek, regisztráció nélkül
Képfeltöltés.hu - korlátlan ingyen tárhely képeidnek, regisztráció nélkül
Képfeltöltés.hu - korlátlan ingyen tárhely képeidnek, regisztráció nélkül
Képfeltöltés.hu - korlátlan ingyen tárhely képeidnek, regisztráció nélkül
Képfeltöltés.hu - korlátlan ingyen tárhely képeidnek, regisztráció nélkül
Képfeltöltés.hu - korlátlan ingyen tárhely képeidnek, regisztráció nélkül
Képfeltöltés.hu - korlátlan ingyen tárhely képeidnek, regisztráció nélkül
Képfeltöltés.hu - korlátlan ingyen tárhely képeidnek, regisztráció nélkül
Képfeltöltés.hu - korlátlan ingyen tárhely képeidnek, regisztráció nélkül
Képfeltöltés.hu - korlátlan ingyen tárhely képeidnek, regisztráció nélkül
S végül az anyagról: Hihetetlen jó anyagnak tûnik ez az ACS10,
lehetett sejteni a képek alapján is, de így még elképesztõbb, kézben.
Akinek nem pálcás, hanem teli ülése van, lehet, hogy egy réteg is elég
lesz, a pálcás ülésre én úgy fogom bûvészkedni, hogy feleméssze az
egész anyagot, meglátom szombaton.
Nos, ennyi voltam ma, a jelentkezésekre fogok válaszolni.
Hasszan
#2726
Posted 2011. July 21. - 12:30
nem rossz ez a gurulós elmélet!! a nagyobb tömeg biztosan gyorsabb lenne, de ott van a súrlódás is, légellenállás is. kíváncsi leszek a teszt végeredményére!!!!!!!!
#2727
Posted 2011. July 21. - 11:36
https://picasaweb.google.com/105128470968620255055/LegutobbFrissitve?authkey=Gv1sRgCJLf-Mf1koH2dg#5631731913191396386https://picasaweb.go...731913191396386
A kormányzás sokkal könnyebb nyújtott karokkal. És minél szélesebb kormánnyal. És minél merevebb kormánnyal.
#2728
Posted 2011. July 21. - 11:19
https://picasaweb.go...731913191396386elkészült tanuló bringa! kormányzása nehézkes, gondolom a villaszög túl nagy, de az is lehet a széles monti gumi az oka. holnap visszakapja eredeti kerekét és majd újra próba. és az ülését is kicsit lejjebb teszem, már amennyire engedi a távolság. mentem vele 2 km-t.
#2729
Posted 2011. July 21. - 08:20
#2730
Posted 2011. July 20. - 22:35
#2731
Posted 2011. July 20. - 20:21
Nekem is jó a szombat délelõtt.
Emberek, tudományos program ígérkezik szombat délelõttre, gyertek! Meg fogjuk vizsgálni, hogy a piaci lángos gyorsul jobban vagy a hideg sör!
Javasolt menetrend: 10 órakor találkozó a kastély elõtt, feltekerés a valkói dombra (kb. 4km táv, 100m szint) két legurulás, aztán piactér, egy lángos és sör erejéig. Közben a mérési eredmények kiértékelése, konstruktív vita formájában.
Igen, a 10 óra kitûnõ! Csak jó idõ is legyen addigra. (Most eléggé nem jó, délelõtt meg állítólag jég is volt erre, meg cserépreptetés.) No, csak javul addigra.
#2732
Posted 2011. July 20. - 20:11
#2733
Posted 2011. July 20. - 19:54
#2734
Posted 2011. July 20. - 19:47
#2735
Posted 2011. July 20. - 19:40
#2736
Posted 2011. July 20. - 19:13
Beard: Üzenetet megkaptam háromszor, privátban válaszoltam.
Dartsos és Peter1001: Ha Python vállalja, nekem jó, odaadhatom egy mozdonyvezetõnek is, de postázhatom is akár.
Dartsos privátban jelentkezett, neki a vasútat javasoltam, egyelõre még fel sincs vágva...
Hasszan
#2737
Posted 2011. July 20. - 18:27
Az enyém így van megpatkolva:
https://picasaweb.go...CPqUiPLNu6XkEg#
A fékhatásról annyit, hogy még nem álltam fejre tõle.
#2738
Posted 2011. July 20. - 18:21
Üdv !ACS10 hírek:
ACS10 nálam otthon, persze zuhogó esõben hoztam el, most meg már süt a nap. :-)
Motyoo, Levi, Balux jelentkezett.
Gödöllõ nekem nem fog szombaton beleférni, mert valószínûleg az ülésemmel fogok délelõtt bíbelõdni, de ha valaki megy Budáról, és esetleg Gödöllõn lesz olyan, aki átvenné, szívesen odaadom, még találkahelyre is ki tudom vinni.
Az anyag nagyon könnyû, a 10,5 m lazán felment a csomagtartóra, és úgy jött velem haza.
Mai napom káosz, de azért keressetek nyugodtan, nem ígérem, hogy válaszolok, de igyekszem.
Hasszan
Nem is tudom hogy lehetne lejuttatni ide. Vagy Dartsoséval egy postával jöhetne ( természetesen a postaköltséget elutalnám, -nánk), vagy esetleg ha Python jönne valamikor Debrecen felé. Ahogy Neked egyszerûbb !
#2739
Posted 2011. July 20. - 15:57
Nem tudom miért nem enged nekem privátot küldeni, ezért ide írom. Nekem a hétfõ délelõtt lenne jó, mivel akkor megyek Pestre, busszal.
Ha Te is ráérnél aznap délelõtt valamikor, akkor nyélbe üthetnénk az átvételt.
ACS10 hírek:
ACS10 nálam otthon, persze zuhogó esõben hoztam el, most meg már süt a nap. :-)
Motyoo, Levi, Balux jelentkezett.
Gödöllõ nekem nem fog szombaton beleférni, mert valószínûleg az ülésemmel fogok délelõtt bíbelõdni, de ha valaki megy Budáról, és esetleg Gödöllõn lesz olyan, aki átvenné, szívesen odaadom, még találkahelyre is ki tudom vinni.
Az anyag nagyon könnyû, a 10,5 m lazán felment a csomagtartóra, és úgy jött velem haza.
Mai napom káosz, de azért keressetek nyugodtan, nem ígérem, hogy válaszolok, de igyekszem.
Hasszan
#2740
Posted 2011. July 20. - 14:31
A kar jelentõs hosszabításán gondolkodtam, de az kitérítené a bowdent a vonalából. Jó ötlet hogy a fékkulcsot tuningoljam! Ez nem jutott eszembe, pedig a legegyszerûbb tán ez.
Nem tudom a bicikli-dobfékeket. Én sem mertem befûzetni, mert itt többen azt mondták, hogy -a kocsikéval, motorokéval ellentétben- a biciklikre szántak nem igazán jól sikerültek -még az elismert gyártóké sem.
Azért biztos érdemes egy próbát rászánni, a patkolása jó ötletnek tûnik, de ne a fékkulcsot, hanem a fépofa végét patkold.
Itt, ahol nyíllal jelöltem:
[IMG][img]http://kepfeltoltes.hu/110720/f_kpofa33_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/IMG] [IMG][img]http://kepfeltoltes.hu/110720/fekpofa-riga1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/IMG]
Ellenõrizd még a fékkulcs sarkait, nagyjából egyforma legyen mind a négy.
A fékkulcs sarkai ha nem olyanok, amilyennek kitalálták, ha gömbölyödnek, máris nyúlós a féked. (ezért is ne a fékkulcsot patkold, nehogy másképpen sarkos legyen, mint ahogy az ki van találva)
rossz példa:
[IMG][img]http://kepfeltoltes.hu/110720/rosszf_kkulcs_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/IMG]
Ha ilyen ívesre kopott a fékkulcs dolgozó sarka, annak íves javítás köll (nagy ívben messzire...
Elég kényesnek bizonyult a jó beállításra, ha a Kamazon jól beállítottuk, betonszaggató fékje volt, ha elhanyagoltam, nagyon kaki.
Bár ezt valószínû tudod, de azért hátha valaki nem: a dobféket úgy kell jól beállítani, hogy elõször annyira megfeszít a beállítócsavarral, hogy fogjon, majd CSAK annyira engedjük ki, hogy még hallhatóan-érezhetõen bele-bele kapjon. (ez az elsõ kilométereken kellemetlen lesz)
A smirglizés nem sikerült, azon nem csodálkozom, mindenkinek azt ajánlották régen is, csak olyannal nem találkoztam, aki azt mondta volna, hogy attól jobb lett.
Nem lehetetlen még, hogy egy elõzõ "karbantartás" közepette olaj, zsír került a fékpofára, akkor csak a csere segít.

Sign In
Create Account

Back to top






