Jelentkezz be Regisztrálj

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)
#2261
Írta 2011. szeptember 20. - 13:47

#2262
Írta 2011. szeptember 20. - 13:29

#2263
Írta 2011. szeptember 20. - 13:19

#2264
Írta 2011. szeptember 20. - 11:50

Csatamalac!
Én úgy oldottam meg a villa tágítást, hogy egy 10 menetesszára anyákat tekertem majd azzokkal belõrõl kifele feszítetem, de ez kevésnek bizonyúlt így még feszítés közben rákellet melegíteni hogy a kellõ távolságra hajoljon.
Egy érdekes kérdés, hogy ha jól sejttem a racsninál lévõ szárat jobban kellene hajlítani mivel ott a keréktõl meszebre esik, az enyémen ez nem biztos hogy a legjobban sikerült, inkább belefogás ellõt kérj profiktól tanácsot.
Sok sikert!
Szerintem, egy villa szimmetrikus, viszont a racsnis (normál bringán hátsó) kerék van aszimmetrikusra fûzve.
#2265
Írta 2011. szeptember 20. - 11:12

Én úgy oldottam meg a villa tágítást, hogy egy 10 menetesszára anyákat tekertem majd azzokkal belõrõl kifele feszítetem, de ez kevésnek bizonyúlt így még feszítés közben rákellet melegíteni hogy a kellõ távolságra hajoljon.
Egy érdekes kérdés, hogy ha jól sejttem a racsninál lévõ szárat jobban kellene hajlítani mivel ott a keréktõl meszebre esik, az enyémen ez nem biztos hogy a legjobban sikerült, inkább belefogás ellõt kérj profiktól tanácsot.
Sok sikert!
#2266
Írta 2011. szeptember 20. - 10:55

#2267
Írta 2011. szeptember 20. - 10:24

Köszönöm a szíves felajánlásokat. Mivel Seregélyes messze van, az elsõ szárnypróbálgatásokra meg nem a Hõsök terén kerítenék sort, - bár a sok Japán túrista ennek valószínûleg nagyon örülne - Szélvész Tanár-úrnál probálkoznék. Vele iskola idõben kb. kéthetenként össze futok hétvégente, mikor Kertitörpét (15 év, 194 cm, szórakozott) leadom a túráira.
Motyoo - ezt benéztem, a képek csalnak, csak 13 cm-el voltam magasabb fénykoromban - köszönöm szavaid. Magam is a no-weld recumbent vonalon indultam el, csak nem tudtam róla. A Pycikli projek képeinek tanulmányozása, a "no-weld recumbent" szóösszetétel és a google - aki a barátom - használatának ismeretében, egyre inkább úgy látszik, hogy a projekt akár sikeres is lehet. A donorhoz - 20" freestyle BMX, elöl-hátul tárcsafékkel - már kukáztam is egy 24"-os hátsó háromszöget, hajtással és váltókkal együtt.
A villa gondom is megoldódni látszik. Egy kõr keresztmetszetû, jól passzoló pájszõr, egy öreg asztalos satupad és - nyers erõ híján - tehetetlen tömeg bevetésével megkísérlem kiegyenesíteni, majd kimerevíteni. Amennyiben ez nem sikerül, van már "B" tervem is. Szemérmetlenül olcsón megveszek egy használt, de hibátlan darabot, valamelyik hirdetési oldalról. Hihetetlen, de a kínai mérnökök találékonysága és szabványokat nélkülözõ tervezése ellenére, fel lehet lelni egy-két darabot a neten. Újat persze nem. (1" menetes nyak + 20" villaszár + tárcsafékkonzol = mérhetetlen átmérõre táguló pupilla az eladói oldalon + elhaló sóhej a részemrõl)
Mivel valahogy beugrott - a gépipari technikumban tanáraim által 5 éven át sulykolt - az arany szabály, hogy "Inkább ötször mérj, mint egyszer sírj!" mértem még négyet. Szerencsére... Így ugyanis kiderült, hogy nem 10, hanem 15 mm-t kell tágítanom az elsõ villa sarutávolságán, hogy beférjen a hátsókerék. (Ezek a kínai szabványok...)
Mivel a tágításon sokan túlvagytok már, megoszthatnátok, hogy hogyan is kéne ezt véghez vinni. Marha masszivak a villaszárak, így én egy autóemelõvel kísérleteznék, amit addig tekergetnék, amíg a kívánt sarutávolt el nem érem. jó ötlet ez?
#2268
Írta 2011. szeptember 20. - 09:25

Jól látod, nem vagyok egy óriási termet (173 cm). Viszont a pycikli nem a termetem miatt készült akkorára amekkorára: a célom egy (RekuPapa által olyan jól megfogalmazott) "kiskerekû poénbicaj" elkészítése volt, de a 16"-os kerék tûnt a legkisebb olyan méretnek, aminek a teherbírása elfogadható, ezért választottam ilyet. De a kis termet nem akadály nagyobb kerekû bringa elkészítésére, használtam 20/26-os hagyományos rekut, és most már második éve egy 2x26-os lengõorrúval közlekedem.Belevágtam egy átépítésbe, annyira felvillanyozott Motyoo Pyciklije. Mivel a képek alapján úgy saccoltam, hogy Motyoo hozzám képest "aprócska" termetû - szellemileg azonban magasabb ;-) /ezt nem a képek alapján/ - egy BMX-et próbálok átalakítani, nem egy 16-ost.
Ezzel csak azt akarom mondani, hogy ha a feszültség levezetésén túl szeretnéd megadni a lehetõségét annak, hogy valami (közlekedésre, túrázásra) használható végtermék pottyanjon ki a kezeid közül, akkor 2x20 alá semmiképp sem szabad menni, de érdemes ennél nagyobb kerekeket is célozni, 20/26 vagy 2x26 attól függõen, hogy milyen stílusú bringát tervezel csinálni.
Egészen pontosan ilyen motivációkkal vágtam bele én is anno. Ha szeretnéd reverzibilissé tenni a folyamatot, akkor nézz valami "no-weld recumbent" tervet, van belõle csomó (lengõorrúra és hagyományosra egyaránt, elõször én is valami ehhez hasonlót barkácsoltam össze).jól látod, próba projekt, de az elsõdleges cél nem egy rekumbens elõállítása, hanem a munkahelyi stressz levezetése. A rendszergazdaként az agyamba beférkõzõ stresszt akarom kétkezi munkával redukálni.
Aztán ha megtetszik az "ipar" (mondanánk: megfertõzõdsz), akkor majd úgyis csinálsz irreverzibilisen fekvõ bringát, az tuti!
Szerintem bármelyikünkA próbaút sajna nem kivitelezhetõ, mert csak Szélvész Tanáurat ismerem személyesen - én õt, és nem õ engem - nekik pedig, ha jól tudom, most éppen nincsen 100+ kg-s teherbírású rekumbensük.
:-(
-házi építésû bringája bõven elbírja a 100+ kg-t (bizonyítva, hiszen Python szinte már mindet próbálta)
-szívesen felajánlja Neked egy próbaútra a fekvõjét
#2269
Írta 2011. szeptember 19. - 22:26

de ha tudtok az erdõn át egy rövidebb utat akkor szóljatok elõtte...


#2270
Írta 2011. szeptember 19. - 22:12

aztán nehogy lenyúlja tõled:D én helyedben elõtte hátulról belevertem volna egy százas szöget:)
ha jöttök erre egyeztessünk elétek megyek
mostmár jöhettek szántóföldön is:p:)
Megigérte hogy visszaadja, de nem bízom benne

ha megyünk akkor elõtte szólunk mindenképp! Nemrég voltam Gyula Városerdõn, elég jó környék:) A zöldedet lehet hajtani?
#2271
Írta 2011. szeptember 19. - 22:10


#2272
Írta 2011. szeptember 19. - 22:06

Isu! errõl lemaradtál.... Talán egy hónap múlva elkészül.
sajnálom:( ,részleteket majd személyesen...
#2273
Írta 2011. szeptember 19. - 21:15

Rosszul tudod. Van. Bõ 130kg élõ súlyt hord.A próbaút sajna nem kivitelezhetõ, mert csak Szélvész Tanáurat ismerem személyesen - én õt, és nem õ engem - nekik pedig, ha jól tudom, most éppen nincsen 100+ kg-s teherbírású rekumbensük.
:-(

...és nem is olyan rosszul. Python is megmondta szombaton. Ugyan a napi 100km-es táv áttörése még várat magára, de igyekszünk. (eddig 92,7km volt a max.)
#2274
Írta 2011. szeptember 19. - 20:40

aztán nehogy lenyúlja tõled:D én helyedben elõtte hátulról belevertem volna egy százas szöget:)egyenlõre az én faülésemet használja, nem is kell mondanom hogy irtózatosan tetszik neki
ha jöttök erre egyeztessünk elétek megyek
mostmár jöhettek szántóföldön is:p:)
#2275
Írta 2011. szeptember 19. - 20:13

Wariátor! Kérdésessé vált a hétvégi találkozó. (gondolom nem kell magyarázat)
Terveztünk átmenni Csabára 2-3 hét múlva gabor88-al, esetleg akkor?
kész lett a lengõorrúja és gondoltuk áttekerünk valamelyik hétvégén. Ma volt az elsõ köre az új géppel, egyenlõre az én faülésemet használja, nem is kell mondanom hogy irtózatosan tetszik neki

#2276
Írta 2011. szeptember 19. - 15:33


#2277
Írta 2011. szeptember 19. - 15:15

#2278
Írta 2011. szeptember 19. - 14:58

... több is, hiszen a Nagy ember mellett jómagam is mázsa fölötti vagyok. Másrészt, Szélvész Tanár Úr ismeri az elérhetõségemet és a hozzáállásomat. Tehát Dybi felajánlása mellé, fogadd az enyémet is.Szia!
Ha nem követek el ezzel indiszkréciót, akkor az én gépemen már ült száz kilónál nehezebb ember.
Ez a hetem zsúfolt, és csak szerdáig tart. A jövõ héten kipróbálhatod ha van kedved hozzá, mondjuk a Hõsök terén.
üdv dybi
Ez meg most off topic!
Isu! errõl lemaradtál.... Talán egy hónap múlva elkészül.
Wariátor! Kérdésessé vált a hétvégi találkozó. (gondolom nem kell magyarázat)
#2279
Írta 2011. szeptember 19. - 13:05

...
A próbaút sajna nem kivitelezhetõ, mert csak Szélvész Tanáurat ismerem személyesen - én õt, és nem õ engem - nekik pedig, ha jól tudom, most éppen nincsen 100+ kg-s teherbírású rekumbensük.
:-(
Szia!
Ha nem követek el ezzel indiszkréciót, akkor az én gépemen már ült száz kilónál nehezebb ember.
Ez a hetem zsúfolt, és csak szerdáig tart. A jövõ héten kipróbálhatod ha van kedved hozzá, mondjuk a Hõsök terén.
üdv dybi
#2280
Írta 2011. szeptember 19. - 12:35
