Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
13414 hozzászólás a témában

#2261
Lendkerekes Csatamalac

Lendkerekes Csatamalac

    vendég

  • fórumtag
  • 13 hozzászólás
Hála istennek a kínai mérnökök erre a gépre elöl szabványos 100 mm-t, míg hátulra semmivel össze nem hasonlítható 115 mm-t álomdtak, így bár kisebb az erõkar 6"-al, de kevesebbet kell tágítani.
Nulla az IQ-m és nem félek használni!

#2262
[levi]

[levi]

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 434 hozzászólás
Én az elsõ villámat nyers erõvel tágítottam úgy, hogy egyik szárára ráléptem, a másikat meg húztam felfelé. Közben cserélgettem a "húzott" szárat, hogy lehetõleg szimmetrikus maradjon, végül a papucsokat franciakulccsal hajlítottam párhuzamosra. Könnyebb dolgom volt, mint neked lesz, mert 26"-os a villám, és 125mm (országúti) a hátsó agy papucstávolsága. Tárcsafékre azért figyelj, hogy a hajlítás után is párhuzamos legyen a tárcsával. Hajrá!
"Iszok ha gyõzök, iszok ha vesztek, a testem delíriumtól reszket"

#2263
Lendkerekes Csatamalac

Lendkerekes Csatamalac

    vendég

  • fórumtag
  • 13 hozzászólás
Nekem szimmetrikus, mert az egyik oldalon ott a hajtás, a másikon meg a féktárcsa!
Nulla az IQ-m és nem félek használni!

#2264
dybiii

dybiii

    vendég

  • fórumtag
  • 53 hozzászólás

Csatamalac!
Én úgy oldottam meg a villa tágítást, hogy egy 10 menetesszára anyákat tekertem majd azzokkal belõrõl kifele feszítetem, de ez kevésnek bizonyúlt így még feszítés közben rákellet melegíteni hogy a kellõ távolságra hajoljon.
Egy érdekes kérdés, hogy ha jól sejttem a racsninál lévõ szárat jobban kellene hajlítani mivel ott a keréktõl meszebre esik, az enyémen ez nem biztos hogy a legjobban sikerült, inkább belefogás ellõt kérj profiktól tanácsot.
Sok sikert!


Szerintem, egy villa szimmetrikus, viszont a racsnis (normál bringán hátsó) kerék van aszimmetrikusra fûzve.

#2265
Hebrák

Hebrák

    vendég

  • fórumtag
  • 35 hozzászólás
Csatamalac!
Én úgy oldottam meg a villa tágítást, hogy egy 10 menetesszára anyákat tekertem majd azzokkal belõrõl kifele feszítetem, de ez kevésnek bizonyúlt így még feszítés közben rákellet melegíteni hogy a kellõ távolságra hajoljon.
Egy érdekes kérdés, hogy ha jól sejttem a racsninál lévõ szárat jobban kellene hajlítani mivel ott a keréktõl meszebre esik, az enyémen ez nem biztos hogy a legjobban sikerült, inkább belefogás ellõt kérj profiktól tanácsot.
Sok sikert!

#2266
lompi

lompi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.496 hozzászólás
tetudod de pársört ha nem érmeg a sok vakvágány a te ügyed:)
Ha reku akkor lompi bike:)
képek

#2267
Lendkerekes Csatamalac

Lendkerekes Csatamalac

    vendég

  • fórumtag
  • 13 hozzászólás
Üdv mindenkinek!

Köszönöm a szíves felajánlásokat. Mivel Seregélyes messze van, az elsõ szárnypróbálgatásokra meg nem a Hõsök terén kerítenék sort, - bár a sok Japán túrista ennek valószínûleg nagyon örülne - Szélvész Tanár-úrnál probálkoznék. Vele iskola idõben kb. kéthetenként össze futok hétvégente, mikor Kertitörpét (15 év, 194 cm, szórakozott) leadom a túráira.

Motyoo - ezt benéztem, a képek csalnak, csak 13 cm-el voltam magasabb fénykoromban - köszönöm szavaid. Magam is a no-weld recumbent vonalon indultam el, csak nem tudtam róla. A Pycikli projek képeinek tanulmányozása, a "no-weld recumbent" szóösszetétel és a google - aki a barátom - használatának ismeretében, egyre inkább úgy látszik, hogy a projekt akár sikeres is lehet. A donorhoz - 20" freestyle BMX, elöl-hátul tárcsafékkel - már kukáztam is egy 24"-os hátsó háromszöget, hajtással és váltókkal együtt.

A villa gondom is megoldódni látszik. Egy kõr keresztmetszetû, jól passzoló pájszõr, egy öreg asztalos satupad és - nyers erõ híján - tehetetlen tömeg bevetésével megkísérlem kiegyenesíteni, majd kimerevíteni. Amennyiben ez nem sikerül, van már "B" tervem is. Szemérmetlenül olcsón megveszek egy használt, de hibátlan darabot, valamelyik hirdetési oldalról. Hihetetlen, de a kínai mérnökök találékonysága és szabványokat nélkülözõ tervezése ellenére, fel lehet lelni egy-két darabot a neten. Újat persze nem. (1" menetes nyak + 20" villaszár + tárcsafékkonzol = mérhetetlen átmérõre táguló pupilla az eladói oldalon + elhaló sóhej a részemrõl)

Mivel valahogy beugrott - a gépipari technikumban tanáraim által 5 éven át sulykolt - az arany szabály, hogy "Inkább ötször mérj, mint egyszer sírj!" mértem még négyet. Szerencsére... Így ugyanis kiderült, hogy nem 10, hanem 15 mm-t kell tágítanom az elsõ villa sarutávolságán, hogy beférjen a hátsókerék. (Ezek a kínai szabványok...)

Mivel a tágításon sokan túlvagytok már, megoszthatnátok, hogy hogyan is kéne ezt véghez vinni. Marha masszivak a villaszárak, így én egy autóemelõvel kísérleteznék, amit addig tekergetnék, amíg a kívánt sarutávolt el nem érem. jó ötlet ez?
Nulla az IQ-m és nem félek használni!

#2268
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 hozzászólás
Szia LkCS!

Belevágtam egy átépítésbe, annyira felvillanyozott Motyoo Pyciklije. Mivel a képek alapján úgy saccoltam, hogy Motyoo hozzám képest "aprócska" termetû - szellemileg azonban magasabb ;-) /ezt nem a képek alapján/ - egy BMX-et próbálok átalakítani, nem egy 16-ost.

Jól látod, nem vagyok egy óriási termet (173 cm). Viszont a pycikli nem a termetem miatt készült akkorára amekkorára: a célom egy (RekuPapa által olyan jól megfogalmazott) "kiskerekû poénbicaj" elkészítése volt, de a 16"-os kerék tûnt a legkisebb olyan méretnek, aminek a teherbírása elfogadható, ezért választottam ilyet. De a kis termet nem akadály nagyobb kerekû bringa elkészítésére, használtam 20/26-os hagyományos rekut, és most már második éve egy 2x26-os lengõorrúval közlekedem.
Ezzel csak azt akarom mondani, hogy ha a feszültség levezetésén túl szeretnéd megadni a lehetõségét annak, hogy valami (közlekedésre, túrázásra) használható végtermék pottyanjon ki a kezeid közül, akkor 2x20 alá semmiképp sem szabad menni, de érdemes ennél nagyobb kerekeket is célozni, 20/26 vagy 2x26 attól függõen, hogy milyen stílusú bringát tervezel csinálni.

jól látod, próba projekt, de az elsõdleges cél nem egy rekumbens elõállítása, hanem a munkahelyi stressz levezetése. A rendszergazdaként az agyamba beférkõzõ stresszt akarom kétkezi munkával redukálni.

Egészen pontosan ilyen motivációkkal vágtam bele én is anno. Ha szeretnéd reverzibilissé tenni a folyamatot, akkor nézz valami "no-weld recumbent" tervet, van belõle csomó (lengõorrúra és hagyományosra egyaránt, elõször én is valami ehhez hasonlót barkácsoltam össze).
Aztán ha megtetszik az "ipar" (mondanánk: megfertõzõdsz), akkor majd úgyis csinálsz irreverzibilisen fekvõ bringát, az tuti!

A próbaút sajna nem kivitelezhetõ, mert csak Szélvész Tanáurat ismerem személyesen - én õt, és nem õ engem - nekik pedig, ha jól tudom, most éppen nincsen 100+ kg-s teherbírású rekumbensük.
:-(

Szerintem bármelyikünk
-házi építésû bringája bõven elbírja a 100+ kg-t (bizonyítva, hiszen Python szinte már mindet próbálta)
-szívesen felajánlja Neked egy próbaútra a fekvõjét

#2269
wariator

wariator

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 284 hozzászólás
azzal fogok menni,
de ha tudtok az erdõn át egy rövidebb utat akkor szóljatok elõtte...;):)
toljad neki!!!

#2270
pcsongor

pcsongor

    vendég

  • fórumtag
  • 224 hozzászólás

aztán nehogy lenyúlja tõled:D én helyedben elõtte hátulról belevertem volna egy százas szöget:)
ha jöttök erre egyeztessünk elétek megyek
mostmár jöhettek szántóföldön is:p:)


Megigérte hogy visszaadja, de nem bízom benne :)
ha megyünk akkor elõtte szólunk mindenképp! Nemrég voltam Gyula Városerdõn, elég jó környék:) A zöldedet lehet hajtani?

#2271
gabor88

gabor88

    vendég

  • fórumtag
  • 61 hozzászólás
Ma megvolt az elsõ rekus bringázásom! Nagyon-nagyon tetszik, nem hiszem hogy túrázásra van ennél ideálisabb kerékpár. Eddig sima bringával gyötrelmes volt egy-egy hosszabb túrán 120-150km-t tekerni, de ezentúl ez megváltozott. (nem beszélve a 230km-es Balatonkörrõl egy nap alatt...) Elsõ benyomás: iszonyatosan kényelmes, gyorsabb mint a sima bringa, és nem is vészes megszokni. Reku Papa azt mondta hogy kb. 1000km alatt megszokható. Szerintem 100km alatt is teljesen magabiztosan vezethetõ a gép.(lengõorrú, anno Reku Papa elephun-ja volt, mostmár az enyém) :) Pcsongornak hála kölcsönkaptam egy faülést hozzá, szerintem ilyet fogok rá csináltatni én is.

#2272
Isuka001

Isuka001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 507 hozzászólás

Isu! errõl lemaradtál.... Talán egy hónap múlva elkészül.


sajnálom:( ,részleteket majd személyesen...
...rekut mindenkinek alanyi jogon...
képtár

#2273
szelvesz

szelvesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 329 hozzászólás

A próbaút sajna nem kivitelezhetõ, mert csak Szélvész Tanáurat ismerem személyesen - én õt, és nem õ engem - nekik pedig, ha jól tudom, most éppen nincsen 100+ kg-s teherbírású rekumbensük.
:-(

Rosszul tudod. Van. Bõ 130kg élõ súlyt hord.
:D

...és nem is olyan rosszul. Python is megmondta szombaton. Ugyan a napi 100km-es táv áttörése még várat magára, de igyekszünk. (eddig 92,7km volt a max.)

#2274
wariator

wariator

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 284 hozzászólás

egyenlõre az én faülésemet használja, nem is kell mondanom hogy irtózatosan tetszik neki :)

aztán nehogy lenyúlja tõled:D én helyedben elõtte hátulról belevertem volna egy százas szöget:)
ha jöttök erre egyeztessünk elétek megyek
mostmár jöhettek szántóföldön is:p:)
toljad neki!!!

#2275
pcsongor

pcsongor

    vendég

  • fórumtag
  • 224 hozzászólás

Wariátor! Kérdésessé vált a hétvégi találkozó. (gondolom nem kell magyarázat)


Terveztünk átmenni Csabára 2-3 hét múlva gabor88-al, esetleg akkor?
kész lett a lengõorrúja és gondoltuk áttekerünk valamelyik hétvégén. Ma volt az elsõ köre az új géppel, egyenlõre az én faülésemet használja, nem is kell mondanom hogy irtózatosan tetszik neki :)

#2276
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
Közsönöm, jól esik, szerettem... a további kondoleálásoktól eltekintek, maradjunk a fekvésnél! :)

#2277
dybiii

dybiii

    vendég

  • fórumtag
  • 53 hozzászólás

....Ez meg most off topic!
....

Részvétem, bár azt mondják a gyaloglás nagyon egészséges. :)

#2278
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás

Szia!

Ha nem követek el ezzel indiszkréciót, akkor az én gépemen már ült száz kilónál nehezebb ember.
Ez a hetem zsúfolt, és csak szerdáig tart. A jövõ héten kipróbálhatod ha van kedved hozzá, mondjuk a Hõsök terén.

üdv dybi

... több is, hiszen a Nagy ember mellett jómagam is mázsa fölötti vagyok. Másrészt, Szélvész Tanár Úr ismeri az elérhetõségemet és a hozzáállásomat. Tehát Dybi felajánlása mellé, fogadd az enyémet is.


Ez meg most off topic!
Isu! errõl lemaradtál.... Talán egy hónap múlva elkészül.
Wariátor! Kérdésessé vált a hétvégi találkozó. (gondolom nem kell magyarázat)

#2279
dybiii

dybiii

    vendég

  • fórumtag
  • 53 hozzászólás

...

A próbaút sajna nem kivitelezhetõ, mert csak Szélvész Tanáurat ismerem személyesen - én õt, és nem õ engem - nekik pedig, ha jól tudom, most éppen nincsen 100+ kg-s teherbírású rekumbensük.
:-(


Szia!

Ha nem követek el ezzel indiszkréciót, akkor az én gépemen már ült száz kilónál nehezebb ember.
Ez a hetem zsúfolt, és csak szerdáig tart. A jövõ héten kipróbálhatod ha van kedved hozzá, mondjuk a Hõsök terén.

üdv dybi

#2280
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás
Értelek. Biciklit tervezni, építeni valóban jó kikapcsolódás.
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám