Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Rekumbensek (alias fekvés, tekerés)

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
13414 hozzászólás a témában

#1981
wariator

wariator

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 284 hozzászólás

A többiek majd nyilatkoznak, nekem kiválóan bevált!

nekem is...:D
az tény,hogy lomhább,mint a merev:(,de szorgalmasan keresem a megoldást:)
toljad neki!!!

#1982
pcsongor

pcsongor

    vendég

  • fórumtag
  • 224 hozzászólás
Mi a vélemény arról, hogy csak hátulra kerüljön rugózás?
Egyébként felleltem egy AMP villát az egyik bringa szervizes cimborámnál, azt mondta hogy nem fogja beépíteni egyik biciklibe se, mert nehéz is meg régi is. Rákérdezek ha kell valakinek :)

#1983
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
A nótát én sem tudtam végig hallgatni.... Az asszociáció a cukrosbácsi körül forgott (vagy forget?) de egy jó sörözés reményében bárkit hajlandó vagyok megsérteni! :)

#1984
hasszan

hasszan

    vendég

  • fórumtag
  • 71 hozzászólás
Hmm.
A dalba belehallgattam de nem bírtam végig, a cím alapján azonban NEM õ a cukros bácsi, tehát Tibor nem pedofilozott le, sõt, ellenkezõleg.
Te viszont Python, azt hiszem, ha találkozunk egyszer végre, akkor ezt egy sör mellett kell elmagyarázd.
:)

Hasszan

#1985
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás
No kérem! Reagálva, de nem belinkelve a hozzászólásokat:

Értem az összefüggést a bácsi vs. cukrosbácsi között. Most, hogy ilyen burkoltan minõsítetted Hasszant pedofílnak, talán tovább is léphetünk a témán. :)

A megfelelõ ülõlap magasság egyén illetve magasság (pontosabban lábhossz) függõ. Volt több megvalósításra váró elsõkerék csillapításra vonatkozó tervem, de gyakorlatilag az összes valamilyen early villa clone volt. Az AMP is ilyen, de sajnos ritka madár! Mind három össztelós lengõorrúban ilyen van. Elõnye, hogy keskenyre építhetõ, így alacsony ülõlap magasság esetén sem lesz útban a combodnak. A többiek majd nyilatkoznak, nekem kiválóan bevált! Mivel Te is inkább faragcsálsz, így csak jelzésértékû a megjegyzésem: megfelelõ ajánlat esetén alku képes az Elephant váza...

... és ha már értékesítés...
Tönkre tettem az egyik köpenyemet. Valószínûleg elfékeztem... Nos ez 35 Km/h felett érezhetõ is. Engem zavar, mást talán nem. Egy szezont gurult, féláron elvihetõ (egyet fizet, kettõt kap!).

#1986
peter1001

peter1001

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 615 hozzászólás

1.
Elõnyök: komfort növekedés, nagy sebességnél stabilitás növekedés. (A merevvázas elpattog) Amennyiben sokat fogsz lejtõzni, vagy a városi forgalomban találkozol gyakran kátyúval, nem szeretnél minden döcinél vagy padkánál megállni, akkor vágj bele! Ha a gyorsulás, a dinamizmus, a súly a lényeg, akkor meg felejtsd el.


;1133002']Meg a merevorrú hátulját is okosan kell megcsinálni, hogy ne pogózzon. Ragaszkodsz az össztelóhoz?

Igen, az össztelóhoz ragaszkodok ! (egyelõre) Python mester fejtette ki az elõnyeit, én sem tudnám szebben megfogalmazni (a lejtõzés kivételével).
A kivitelezés pedig Lompi bátyám konkrét utasítását követve : desok bajodvan péter nevariáld tul és megy az majd.
A készítéssel, tervezéssel nem kell kapkodnom, szerencsére van egy túrakész állapotú rekum, amit bármikor tudok használni. Igy nincs meg (annyira) az az elb...szásra késztetõ tényezõ, hogy de jó lenne már fekve közlekedni, mert azt így is bármikor megtehetem.
Az össztelós a környékbeli sz...r utak miatt kell. A bicikliutak normál géppel járhatatlanok, padkák és ötcentis gyûrõdések tördelik.
A Panoráma út ( a helyiek) tudják, egy aránylag kisforgalmú, de évrõl évre egyre rosszabb minõségû erdei út ,vasúti átjárókkal, kátyúkkal, erre szoktam leginkább karikázni, mikor csak kisebb tekerésre, agyszellõztetésre van idõm.
Ha a faterhoz szaladnék át, oda-vissza kb 70km , szintén "bringaútra" vagyok kényszerítve. Vannak szakaszok, ahol a rugózatlannal 10 km/h-ra ke kell lassítanom, 200m jó út utánna megint satufék. Ha mélózni megyek, oda-vissza 18, megint állandóan le akar dobni magáról, spd nélkül egyenesen lehetetlen, az spd a forgalomban pedig lepett már meg.
Jelenleg a 26/26 mellett ameddig lehet kitartanék, de ha muszály (bocs Motyo még mindíg nem tudom milyen jé csak tippeltem, mindjárt utánnanézek) leengedem 20/ 26- ra, de csakis legvégsõ esetben.

Mennyi az az ülésmagasság amin belül kellene tartanom a gépet, hogy ne okozzon gondot az indulás ?
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó !

#1987
Tibor-s-trike

Tibor-s-trike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 354 hozzászólás

1.Továbbra is érdekel, milyen apropóból került a pedofil nóta a fekvõ bringák közé? Amennyiben publikus….


Hasszánt lebácsizta a fotóslány a címadással - nem, nem bácsi
Ennyi, ne zaklasd fel magad miatta



2. Minél kisebb a rugózatlan tömeg a rugózotthoz képest, annál kényelmesebb jármûvet kapunk.


Igen, az arányok is nagyon fontosak. A reku egy alacsony tömegû jármû (valamelyik rekus gyûjtõ oldalon fel is tettek egy angol tanulmányt ilyen címmel).
Másként viselkedik ugyanaz a gép is egy 60kg-os hajtóval, vagy egy mázsással, felmálházva. Az elõbbivel még elpattoghat, az utóbbi esetben teljes menetkomfortot nyújhat.
Egy trike némi fémbõl, kompozit anyagból, gumiból, mûanyagból és rengeteg kompromisszumból áll

#1988
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás

Erre gondoltál?
https://picasaweb.go...964161901924066

Egy általános összefüggésre felhívnám a figyelmedet. A járûvek tervezésénél az úttal közvetlenül érintkezõ, és az azzal a rugó elõtti szakaszban egybeépített gépelemeket rugózatlan tömegként emlegetik. Ezek tömegét minimalizálni kell, mert jelentõsen rontják a gépkocsi szekrény - vagy a kerékpár hajtó és ülése rugózásának, lengéscsillapításának hatékonyságát. Nem biztos, hogy megéri elsõ rugózást megépíteni egy ilyen összetett, sokmindent tartalmazó - ezért növelt tömegû - szerkezettel, mert az ára nagyon sok, a hatékonysága pedig erõsen kérdédes.

Javaslom, hogy készítsd el elõbb a járgányt csak hátsó rugózással úgy, hogy késõbb kialakítható legyen egy ilyen elsõ telós megoldás is. Aztán, ha a költségvetés engedi a kisérletezést, akkor megépíted, meglátod...

1. Továbbra is érdekel, milyen apropóból került a pedofil nóta a fekvõ bringák közé? Amennyiben publikus…

2. Hlács Zoltán után szabadon: Minél kisebb a rugózatlan tömeg a rugózotthoz képest, annál kényelmesebb autót kapunk. Tehát elméletileg egy hungarocell futómûvön gördülõ Kamaz lenne az ideális komfortautó.
A kerékpárok esetén is így van ez, csak mivel kisebb sebességekrõl és tömegekrõl van szó, az arányok mások.
Jómagam már letekertem pár ezret az össztelósommal, és bátran ajánlom bárkinek a hasonló megoldást. Ráadásul az enyémnek még egy Alfine agyváltó súlyával is meg kell birkóznia. A hagyományos telót elsõsorban a váll-szélessége miatt nem ajánlom. E fölé kell tenni az ülõlapot és egy 26”-os esetén ez már magas. Az AMP a kis tömeg és a csekély vállszélesség miatt került a látómezõbe.
A tapasztalataim:
Hátrányok: nagyobb tömeg, bonyolultabb rendszer (forgáspontok, csillapítás, rugóstag ez újabb tömeg) Emelkedõn, ezt mind fel kell cipelni!
Elõnyök: komfort növekedés, nagy sebességnél stabilitás növekedés. (A merevvázas elpattog) Amennyiben sokat fogsz lejtõzni, vagy a városi forgalomban találkozol gyakran kátyúval, nem szeretnél minden döcinél vagy padkánál megállni, akkor vágj bele! Ha a gyorsulás, a dinamizmus, a súly a lényeg, akkor meg felejtsd el.

#1989
hasszan

hasszan

    vendég

  • fórumtag
  • 71 hozzászólás
Köszi a képeket, jót mosolyogtam.
Egész sokszor fényképeznek, egész kevés kerül így vissza hozzám.
A bohócruha a meló miatt volt. :)
Hasszan

#1990
Tibor-s-trike

Tibor-s-trike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 354 hozzászólás

motyoo linkjén, az egyel elöbbi kép.


Erre gondoltál?
https://picasaweb.go...964161901924066

Egy általános összefüggésre felhívnám a figyelmedet. A járûvek tervezésénél az úttal közvetlenül érintkezõ, és az azzal a rugó elõtti szakaszban egybeépített gépelemeket rugózatlan tömegként emlegetik. Ezek tömegét minimalizálni kell, mert jelentõsen rontják a gépkocsi szekrény - vagy a kerékpár hajtó és ülése rugózásának, lengéscsillapításának hatékonyságát. Nem biztos, hogy megéri elsõ rugózást megépíteni egy ilyen összetett, sokmindent tartalmazó - ezért növelt tömegû - szerkezettel, mert az ára nagyon sok, a hatékonysága pedig erõsen kérdédes.

Javaslom, hogy készítsd el elõbb a járgányt csak hátsó rugózással úgy, hogy késõbb kialakítható legyen egy ilyen elsõ telós megoldás is. Aztán, ha a költségvetés engedi a kisérletezést, akkor megépíted, meglátod...
Egy trike némi fémbõl, kompozit anyagból, gumiból, mûanyagból és rengeteg kompromisszumból áll

#1991
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás

motyoo linkjén, az egyel elöbbi kép.

Az 26"-os kerékkel nem fog menni, de várjuk meg a hiteles választ a debreceni betyártól!

#1992
Sinbiciklis

Sinbiciklis

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 256 hozzászólás

Hogyan szeretnéd az elsõ rugggódzást megoldani?


motyoo linkjén, az egyel elöbbi kép.

#1993
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás

Szolgálati jármû - anna schwelung képe az Indafotón

Bácsi a biciklin - anna schwelung képe az Indafotón

Nem én vagyok a cukros bácsi - YouTube


Ez Lompival az elsõ közös gépünk. Késõbb Szélvész Tanár Úrhoz került, majd Hasszanhoz. Õ van az elsõ két képen.
(A harmadik "cukros bácsi" link meg mi a tököm?)

#1994
Tibor-s-trike

Tibor-s-trike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 354 hozzászólás
Szolgálati jármû - anna schwelung képe az Indafotón

Bácsi a biciklin - anna schwelung képe az Indafotón

Nem én vagyok a cukros bácsi - YouTube
Egy trike némi fémbõl, kompozit anyagból, gumiból, mûanyagból és rengeteg kompromisszumból áll

#1995
Reku Papa

Reku Papa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.423 hozzászólás
Egy lépéssel elõrébb

Feltöltött kép
Én annyi mindent nem szerettem még!
Picasa képtáram __ YouTube csatornám

#1996
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás

Lassan belekezdek a következõbe. 26/26-ost szeretnék, szigorúan össztelósat(!), rövidebb városszéli kirándulásokhoz. Még nem döntöttem el, hogy lengõorrú legyen-e , vagy merevvázas , de lehet hogy a merev mellett maradok. Egyelõre a donor(ok) beszerzésén vagyok rajta. A merevorrú ellen szól viszont, hogy az össztelós kivitelnek az ülésmagassága igencsak magasra kerülne.


Hogyan szeretnéd az elsõ rugggódzást megoldani?

#1997
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás

Pörög. De inkább idézek tôle:

Mondjuk az MBB-sek körében gondolom ez nem kuriózum. :)


... és még csapágy sem kell...

#1998
Python

Python

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.412 hozzászólás

Pl. ez a "lengõorrú" hagyományos bringából


Ez nagyon tréfás! Elképzeltem, ahogyan az ipse egy balosban bedõl a kanyarban. Test balra le, láb jobbra fel! Megnézném! :)

#1999
motyoo

motyoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 689 hozzászólás

az egész album érdekességekkel van tele, ajánlom téli hónapokra majd mindenkinek:
Feltöltött kép


Pl. ez a "lengõorrú" hagyományos bringából

#2000
lazac

lazac

    vendég

  • fórumtag
  • 145 hozzászólás

Miért, milyen hajtáslánca van Pupunak?


Pörög. De inkább idézek tôle:

A Road Runner viszont az elsõ reku nálam, amelynek hátrafelé megpörgetett hajtókarja lendületbõl elforog egy darabig. Ez az egyenes láncvonal és a jól csapágyazott vezetõgörgõ érdeme.

Mondjuk az MBB-sek körében gondolom ez nem kuriózum. :)